tłoki wysokiej kompresji

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

13 lis 2014, 11:26

Koledzy, od dłuższego czasu jestem w kontakcie z Davidem z YCP. Dostałem od niego zdjęcia oferowanych przez YCP tłoków wysokiej kompresji. Zostały one dobrane na podstawie nr OEM tłoków do silnika BP. Pytam się znawców tematu czy można je wykorzystać do projektu N/A. O cenach nie mam jeszcze informacji. Jeśli będą OK to je wezmę.
Załączniki
ycp3.jpg
ycp2.jpg
YCP1.jpg
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 lis 2014, 11:31

Oczywiście, ale wyłącznie do N/A. Pytanie jaki mają stopień sprężania? 12:1?

No i informacja praktyczne - konieczne sterowanie od pierwszego odpalenia i zrobienie nowej mapy (bardziej nawet zapłonu niż paliwa).

Jake one mają pasowanie? Przy N/A powinno być coś koło 3-4 setek, żeby zrobić szlif na takie pasowanie trzeba znaleźć bardzo dobrego szlifierza i 3 razy pomierzyć - z 6 setkami bywa, że mają problemy ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
seba1433
Posty: 903
Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
Model: NB
Wersja: Modified :)
Lokalizacja: Pabianice

13 lis 2014, 14:20

Hmm... jak poznasz cenę to mam nadzieję że się nią podzielisz ;)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 lis 2014, 15:57

seba1433 pisze:Hmm... jak poznasz cenę to mam nadzieję że się nią podzielisz ;)


+ informacją, co wchodzi w skład zestawu. Szczerze powiedziawszy jak cena przekroczy 1k za kompletne tłoki to nadal bym nie ryzykował chińczyka do auta, które z definicji ma mieć wysilony silnik ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

13 lis 2014, 16:51

Za WISECO wołają w PL 2,5kzl więc 1kzl to dobra cena. Tym bardziej, że na tych tłokach jeżdżą już mocne N/A.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 lis 2014, 20:19

chrism pisze:Za WISECO wołają w PL 2,5kzl więc 1kzl to dobra cena. Tym bardziej, że na tych tłokach jeżdżą już mocne N/A.


Jasne, nie zrozumiałeś mnie - jak cena zacznie się zbliżać do 2k to masz już w tej cenie kilka firmowych tłoków. Przy 1k się opłaca ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

17 lis 2014, 9:46

Za katalogiem YCP:
Załączniki
YCP-tłoki parametry.JPG
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

25 lis 2014, 7:50

taką informację cenową otrzymałem"
"Dear Chris,

Thanks for your e-mail. We need minimum 200 PCs for arrange the production.
The prices for 83.00 or 83.50mm is USD 6.00 / PCs.(Piston with pin & clips, FOB Taiwan) (minimum quantity: 200 PCs)
If you want to buy from stocks, the price is USD 9.00 / PCs.
If you can accept the price we quote, please inform us how many pieces you required for us to quote the freight costs to Poland."

Ciekawe czy byłoby zainteresowanie ZG na naszym forum. Co o tym myślicie?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

25 lis 2014, 13:25

Na forach Hondowych chwalą wersje odprężające.
Widziałem droższe breloczki do kluczy.
Jaki stopień sprężania ma na nich być do uzyskania? Co z pierścieniami?

Wygląda to ciekawie.
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

25 lis 2014, 17:44

chrism pisze:Ciekawe czy byłoby zainteresowanie ZG na naszym forum. Co o tym myślicie?

Jeszcze się wczytuję w temat, ale chyba bym się wpisał na listę.
Rozumiem, że po tej operacji, trzeba by podstroić kompa jakimś DET3 ?
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2014, 17:48

W takiej cenie i ja bym się zainteresował. A czy ktoś bardziej ogarnięty mógłby naświetlić temat jak to ogarnąć?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

25 lis 2014, 18:57

Trochę szkoda, że nie mają większych średnic, można by rozwiercić i zyskać jeszcze z 60ccm.

szymek pisze:trzeba by podstroić kompa jakimś DET3 ?


Trzeba.


Ortalion pisze: A czy ktoś bardziej ogarnięty mógłby naświetlić temat jak to ogarnąć?


Ale co chcesz wiedzieć?

Wydzierasz silnik>oddajesz blok do obróbki>wraca spasowany> zakładasz go tam skąd wydarłeś> dostosowanie elektroniki i map > cieszysz się jazdą, tylko jeżeli wszystkie powyższe kroki zostały wykonane poprawnie.

IMO bez zrobienia kompletu z wydechem i ITB bez sensu, ostre wałki tez by nie zaszkodziły. Im bardziej brniesz tym mniej zostaje z dailycara.

Domyślam się, że silnik przestaje być bezkolizyjny.
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

25 lis 2014, 19:06

Więc po założeniu ITB,tłoków rozwiercenia i wymiany wydechu plus elektronika-dużo zyskamy?Może jakiś sensowny dolot i 30KM dojdzie?

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

25 lis 2014, 20:20

RS pisze:Trochę szkoda, że nie mają większych średnic, można by rozwiercić i zyskać jeszcze z 60ccm.


Dokładnie.

chrism pisze:The prices for 83.00 or 83.50mm is USD 6.00 / PCs.(Piston with pin & clips, FOB Taiwan) (minimum quantity: 200 PCs)


Zamawiaj całą partię - jak nie pozbędziesz ich się u nas to pójdą na ebayu - cena jak za złom, nawet jakbyś miał zostać ze 100 tłokami.

szymek pisze:Rozumiem, że po tej operacji, trzeba by podstroić kompa jakimś DET3 ?


Żeby to jakoś sensownie jeździło i było zauważalne to tak. Zwłaszcza zapłon, więc DET średnio się do tego może nadawać.

RS pisze:Wydzierasz silnik>oddajesz blok do obróbki>wraca spasowany> zakładasz go tam skąd wydarłeś> dostosowanie elektroniki i map > cieszysz się jazdą, tylko jeżeli wszystkie powyższe kroki zostały wykonane poprawnie.


Tu powstaje pierwszy problem - można zrobić to na nominalne (co akurat moim skromnym zdaniem mija się z celem), ale można zrobić też na drugim nadwymiarze (przynajmniej każdy blok nominalny, niezależnie od stanu, da się do niego rozwiercić). Trzeba z głową wybrać, którą średnicę zamówić :kciuk:

RS pisze:IMO bez zrobienia kompletu z wydechem i ITB bez sensu, ostre wałki tez by nie zaszkodziły. Im bardziej brniesz tym mniej zostaje z dailycara.


Albo akceptujesz przyrost na poziomie kilku koni i się tym zadowalasz.

RS pisze:Domyślam się, że silnik przestaje być bezkolizyjny.


No raczej.

Tak z praktycznych informacji, najwięcej korzyści będzie w NA 1.8 (nominalnie mają te silniki 9.0:1), a najmniej w NBfl (10.0:1). Dodajmy dla NB 9.5:1. Kolejna sprawa to głowica - warto byłoby ją przygotować jak dla typowego wolnossącego projektu.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
seba1433
Posty: 903
Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
Model: NB
Wersja: Modified :)
Lokalizacja: Pabianice

26 lis 2014, 7:36

Rozumiem, że 83mm są do 1.8? Jeżeli taka będzie cena, to ja i tak jestem zainteresowany.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 lis 2014, 11:10

Jeżeli pasujemy nowe tloki to w tym przypadku sensowny bylby rozwiert na okolo 84.5 ewentualnie 85mm. Moglbys zapytac o takie tloki?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 lis 2014, 11:39

RS pisze:Jeżeli pasujemy nowe tloki to w tym przypadku sensowny bylby rozwiert na okolo 84.5 ewentualnie 85mm. Moglbys zapytac o takie tloki?


Troszkę niebezpieczny pod tym względem, że jak coś pójdzie nie tak to blok jest do kosza. Nie ma na rynku już nadwymiarów powyżej tego co podałeś, problem będzie też z pierścieniami.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

26 lis 2014, 16:20

Zapytam o 84. Jakie jeszcze info potrzebujemy?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

26 lis 2014, 16:23

dmk pisze:że jak coś pójdzie nie tak to blok jest do kosza.


W skali projektu blok do szlifu lub tulejowanie to nie są miażdżące koszty, chociaż wiadomo, lepiej go uniknąć.

dmk pisze:Nie ma na rynku już nadwymiarów powyżej tego co podałeś, problem będzie też z pierścieniami.


Bałbym się rozwiercić więcej ze względu na grubość pozostałej ścianki.
Tematem pierścieni się nie interesowałem. Założyłem, że skoro tłoki się to pierścienie też powinny być bezproblemowo dostępne.

Chrism może zapytałbyś ile chcą za pierścienie?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 lis 2014, 21:13

RS pisze:W skali projektu blok do szlifu lub tulejowanie to nie są miażdżące koszty, chociaż wiadomo, lepiej go uniknąć.


Uważasz, że tulejowany blok przy podnoszeniu mocy to dobry pomysł? Pytam zupełnie serio, choć mam własne zdanie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 lis 2014, 8:37

dmk pisze:Uważasz, że tulejowany blok przy podnoszeniu mocy to dobry pomysł?


Jeżeli jest zrobione dobrze to wytrzyma. Daje radę w motocyklach, o ile jest zrobione poprawnie (a to już jest pewien problem).
W MXowym silniku zastępuje się żeliwo żeliwem, więc nie ma problemu ze znacznie innymi od seryjnych rozszerzalnościami cieplnymi jak w wypadku konwersji nicasil> tuleja żeliwna (tu szukałbym przy w miarę nowym motocyklu niezajechanego bloku/ nowego cylindra przy singlu, a w starszym założyłbym jednak tuleję). Średnia prędkość tłoka jest podobna, więc tu też nie widzę problemu.

Pod względem ekonomicznym się to nie opłaca. Blok będzie kosztował tyle samo co dobre tulejowanie.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lis 2014, 8:57

RS pisze:Jeżeli jest zrobione dobrze to wytrzyma. Daje radę w motocyklach, o ile jest zrobione poprawnie (a to już jest pewien problem).
W MXowym silniku zastępuje się żeliwo żeliwem, więc nie ma problemu ze znacznie innymi od seryjnych rozszerzalnościami cieplnymi jak w wypadku konwersji nicasil> tuleja żeliwna (tu szukałbym przy w miarę nowym motocyklu niezajechanego bloku/ nowego cylindra przy singlu, a w starszym założyłbym jednak tuleję). Średnia prędkość tłoka jest podobna, więc tu też nie widzę problemu.


A oddawanie ciepła?

RS pisze:Pod względem ekonomicznym się to nie opłaca. Blok będzie kosztował tyle samo co dobre tulejowanie.


I tu dochodzisz do sedna. O ile znajdziesz w danym momencie blok, a nie kompletny silnik za 2k+. W momencie w którym szukałem była totalna posucha. Teraz akurat się znowu kilka pojawiło (może dlatego, że się kilka silników wys.. ten tego?), ale wtedy to była tragedia.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 lis 2014, 10:09

dmk pisze:A oddawanie ciepła?


Przy modzie seryjna tuleja żeliwna> tuleja żeliwna problemu nie ma (teoretycznie można by się upierać, że przewodność cieplna kleju to tulei (np. Loctite Sleeve Retainer 640) jest dosyć kiepska, ale przy ujemnym luzie grubość warstwy jest pomijalna, dodatkowo tam gdzie są kanały wodne zostanie on wymyty.

W przypadku seryjnego nicasilu jest lekki problem.
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1445
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Bochnia

04 gru 2014, 12:20

rsmx5 pisze:Kilka pytań od lajonika ;):
1. Dobrze czytam że w sumie to będzie 4x9USD+25USD=51USD+przesyłka?
2. Jakość akceptowalna?
3. Co to daje w N/A?
4. Będzie pasować do 1.8 z NB?
5. Czy trzeba potem stroić czy może być standardowe ECU?

Jeżeli na pytania 1-3 odpowiedź brzmi 'tak', a piąte 'nie' to poproszę na listę.


Doczytałem. Rezygnuję.
Jest Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

21 gru 2014, 10:07

co z tematem? to jednak ruszyłbym też dół dla takiej kompresji.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

21 gru 2014, 20:52

Oswieccie mnie prosze w dwoch kwestiach:

-identyczny efekt mozna osiagnac na seryjnych tlokach, zdjemujac troche z glowicy?
-W NA wystarczy przesunac caly zakres zaplnu lampa stroboskopowa?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 gru 2014, 22:12

Qbatron pisze:-identyczny efekt mozna osiagnac na seryjnych tlokach, zdjemujac troche z glowicy?


Musiałbyś chyba pół głowicy zdjąć :lol:

Qbatron pisze:-W NA wystarczy przesunac caly zakres zaplnu lampa stroboskopowa?


Ale że co, żeby mieć ten sam efekt, czy żeby silnik dobrze jeździł?

Ale tak czy inaczej odpowiedź brzmi: nie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ