Strona 1 z 1
Brak mocy jak turbo dmucha.
: 07 lis 2014, 16:24
autor: autopaga
Co należy sprawdzić w pierwszej kolejności jak nie ma mocy gdy nabija turbo? Ogólnie rzecz biorąc fura dobrze jedzie do 2,5 tyś obrotów, a później jak turbo zaczyna dmuchać, zaczyna brakować mocy kompletnie (przyspiesza zdecydowanie gorzej niż wolnossący przy tych samych obrotach) i co jakiś czas puszcza bąki. Logi według mnie wyglądają dobrze, wcześniej nie podobał mi się odczyt map sensora, więc go wymieniłem, poprawiła się praca silnika w dolnej partii obrotów, poniżej 2,5 tyś, ale z doładowaniem nadal jest dramat, a doładowanie w logach widać że rośnie prawidłowo, więc czemu może nie być mocy?
Re: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 07 lis 2014, 17:41
autor: dmk
Sprawdzić AFR
Dziura w tłoku
Wypalony zawór
..
Przepraszam, za tak pesymistyczne wizje, ale jeżeli w kolektorze ssącym jest ciśnienie i nie brakuje paliwa, to kiepsko to widzę.
Pocieszę Cię, że jeżeli do 2500 jedzie normalnie TO raczej żadna z pesymistycznych wizji się nie sprawdzi i pada Ci regulator ciśnienia/pompa/jakiś czujnik...
Re: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 07 lis 2014, 18:37
autor: funky
może testowo wyłącz czujniki w MSie i zobacz czy nie ma różnicy?
Re: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 07 lis 2014, 19:34
autor: autopaga
No właśnie fura za dobrze chodzi na wolnych i do 2,5 aby problem był z silnikiem, ale już mam w planach ponowny pomiar kompresji.
Jak to konkretnie zrobić funky? tzn które czujniki masz na myśli?
Mam jeszcze jeden problem z AFR, funkcjonuje w tunerstudio na zegarze, a jak zrobię loga to nie rejestruje AFRu, tzn w MegaLogViewerze jest 0 da się to jakoś włączyć?
Re: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 07 lis 2014, 20:08
autor: himber
DMK powiał grozą

To jeszcze bardziej optymistycznie... Jesteś pewien że masz doładowanie w kolektorze? MAPsensor MSa gdzie masz wpięty? Może dolot Ci się rozszczelnił? Sprawdź wszystkie obejmy, łączniki, IC. Ja tak miałem i objaw był podobny. Jechał jak wolnossak do 2krpm, a na doładowaniu dławił się... odkręciła się obejma SGB.
Re: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 07 lis 2014, 21:00
autor: autopaga
Map sensor dzisiaj nowy wlutowałem w MSa, dziwne bo pokazuje w logu nawet 217kPa przy 4,5tysiąca obrotów, więc ma ponad 1 bara, gdyby dolot był nieszczelny to byłby problem z osiągnięciem takiego boosta.
Re: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 07 lis 2014, 22:08
autor: dmk
autopaga pisze:Map sensor dzisiaj nowy wlutowałem w MSa, dziwne bo pokazuje w logu nawet 217kPa przy 4,5tysiąca obrotów, więc ma ponad 1 bara, gdyby dolot był nieszczelny to byłby problem z osiągnięciem takiego boosta.
Chwila, chwila, chwila. Masz pomiar AFR w logu 0? Nie masz ego korekcji, czy jak się to tam w MSie zwie?
PS Silnikowi raczej nic nie dolega, bo gdyby się coś wydarzyło, to by pompka przestała pompować

Re: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 07 lis 2014, 22:15
autor: autopaga
Jak widać na załączonym obrazku AFR 0. Nie mam korekcji przez wskazania AFRu. Dziwi mnie też co to za parametr fuel pressure, na 100% nie mam żadnego czujnika, więc skąd się to bierze?
Re: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 08 lis 2014, 7:52
autor: dmk
Wygląda jak wykres AFR patrząc po MAPie i RPMach..
Re: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 08 lis 2014, 8:04
autor: RS
Jest napięcie z wejścia sondy. Klikasz calculated Fields > Wideband AFR-O2 i tam wybierasz jaki masz kontroler.
Czy silnikiem rzeczywiście tak skacze obrotami jak na wykresie?
Po raz Nty napiszę, żebyś sprawdził zapłon lampą. Przy nawet lekkim przestawieniu i tak małych wyprzedzeniach możesz mieć zapłon po TDC.
Re: Odp: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 08 lis 2014, 13:12
autor: majkel
RS pisze:Jest napięcie z wejścia sondy. Klikasz calculated Fields > Wideband AFR-O2 i tam wybierasz jaki masz kontroler.
Czy silnikiem rzeczywiście tak skacze obrotami jak na wykresie?
Po raz Nty napiszę, żebyś sprawdził zapłon lampą. Przy nawet lekkim przestawieniu i tak małych wyprzedzeniach możesz mieć zapłon po TDC.
+1. W ms1 nie loguje afra tylko napiecie i trzeba sobie ustawic tal jak rs napisal.
W kweatii cisnienia paliwa to juz to wyjasnialismy kiedys, zapomnij o tym parametrze.
Te obroty sa smieszne. Kiedys jedna turbomiata cos takiego miala jak jedna cewka (cops) pod obciazeniem wylatywala. Na dole bylo dobrze, przy depnieciu wlasnie takie jajo. Ale bylo to czuc, cala buda szarpalo.
Re: Odp: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 08 lis 2014, 13:16
autor: ree
majkel pisze:RS pisze:Jest napięcie z wejścia sondy. Klikasz calculated Fields > Wideband AFR-O2 i tam wybierasz jaki masz kontroler.
Czy silnikiem rzeczywiście tak skacze obrotami jak na wykresie?
Po raz Nty napiszę, żebyś sprawdził zapłon lampą. Przy nawet lekkim przestawieniu i tak małych wyprzedzeniach możesz mieć zapłon po TDC.
+1. W ms1 nie loguje afra tylko napiecie i trzeba sobie ustawic tal jak rs napisal.
W kweatii cisnienia paliwa to juz to wyjasnialismy kiedys, zapomnij o tym parametrze.
Te obroty sa smieszne. Kiedys jedna turbomiata cos takiego miala jak jedna cewka (cops) pod obciazeniem wylatywala. Na dole bylo dobrze, przy depnieciu wlasnie takie jajo. Ale bylo to czuc, cala buda szarpalo.
Czy jest jakas opcja zeby sparwdzic cewki inna niz podmiana?
Re: Odp: Brak mocy jak turbo dmucha.
: 08 lis 2014, 13:32
autor: majkel
ree pisze:majkel pisze:RS pisze:Jest napięcie z wejścia sondy. Klikasz calculated Fields > Wideband AFR-O2 i tam wybierasz jaki masz kontroler.
Czy silnikiem rzeczywiście tak skacze obrotami jak na wykresie?
Po raz Nty napiszę, żebyś sprawdził zapłon lampą. Przy nawet lekkim przestawieniu i tak małych wyprzedzeniach możesz mieć zapłon po TDC.
+1. W ms1 nie loguje afra tylko napiecie i trzeba sobie ustawic tal jak rs napisal.
W kweatii cisnienia paliwa to juz to wyjasnialismy kiedys, zapomnij o tym parametrze.
Te obroty sa smieszne. Kiedys jedna turbomiata cos takiego miala jak jedna cewka (cops) pod obciazeniem wylatywala. Na dole bylo dobrze, przy depnieciu wlasnie takie jajo. Ale bylo to czuc, cala buda szarpalo.
Czy jest jakas opcja zeby sparwdzic cewki inna niz podmiana?
Posrednio. Niepalone paliwo powinno byc widoczne na afr, mozna probowac porownac wyglad swiec pomiedzy garami. Ale niestety najbardziej pewna jest wymiana, jesli by to sie dzialo na obcoazeniu w trakcie jazdy jedynie. Loga nie mam jak obejrzec niestety bo jestem off i z tableta lece.