Opony na tor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

18 gru 2013, 9:46

A jak po sezonie oceniasz maxsporty, warto czy nie ? :wink:
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

31 gru 2013, 12:37

remik pisze:A jak po sezonie oceniasz maxsporty, warto czy nie ? :wink:


śpieszę z odpowiedzią :mrgreen:

Wrażenia po sezonie są takie, że maxsporty RB5-F3 to bardzo dobra opona torowa, która po rozgrzaniu klei jak głupia mimo 185mm szerokości. Na zwykłej drodze głośna, wręcz nie do zniesienia. Na torze jej hałas nie przeszkadza. Wiadomo. Jest to kapeć typowo torowy i wymaga dogrzania oraz wprawy w ocenie sytuacji. Przydaje się manometr i dostęp do kompresora/pompki. Z całą pewnością nie jest to opona "wsiadam i jadę". Bieżnik równo się zużywa. Miałem fackup podczas II rundy mmc i jedną oponę (średnia mieszanka) maksymalnie rozgrzaną ściąłem na tarkach przy spinie. Bieżnik tej uszkodzonej opony wytrzymał cały sezon. Także mimo nalewek są to wytrzymałe kapcie. Duże zaskoczenie na mokrym. Bardzo duże. Rozgrzany maxsport klei niebywale mokrą nawierzchnię. Popis podczas mokrej V rundy mmc. Na tych gumkach wykręciłem najlepszy czas spośród wszystkich startujących 02:35,9, kolejny był śluba 02:40,1. Każdy był zaskoczony ich skutecznością na mokrym.

Po sezonie zostały mi 2 maxsporty (twarda mieszanka) w niezłym stanie, które najprawdopodobniej sprzedam, może razem z kolorowymi enkeiami. Przy mocy powyżej 200KM potrzebuję szerszych opon.
Zastanawiam się nad 205/55 R15 lub 205/50 R16
[URL=http://www.oponymaxsport.eu/p2-maxsport_rb5-f3____.html]LINK[/URL]
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

31 gru 2013, 13:40

himber pisze:Popis podczas mokrej V rundy mmc


Potwierdzam. Moje auto "leniwie zwalniało" na Parada/T1R, a Dorotka wieszała w pasach, wrażenie bardzo pozytywne.
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

31 gru 2013, 13:53

te 4 sekundy to przez to że ciągle driftowałem :P oooo maja 205 w 15" hmmm
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
SpooN

31 gru 2013, 14:06

Dr.KoKoN pisze:maja 205 w 15" hmmm

Łysolek do tych 205-ek i tak musi wymienić felunek na 7 cali
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

31 gru 2013, 15:44

himber pisze:Po sezonie zostały mi 2 maxsporty (twarda mieszanka) w niezłym stanie, które najprawdopodobniej sprzedam


Moze je sobie zostaw na mokre trackdaye? :)
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

06 sty 2014, 18:43

himber pisze:
Po sezonie zostały mi 2 maxsporty (twarda mieszanka) w niezłym stanie, które najprawdopodobniej sprzedam, może razem z kolorowymi enkeiami. Przy mocy powyżej 200KM potrzebuję szerszych opon.
Zastanawiam się nad 205/55 R15 lub 205/50 R16


Dzięki za info o tych oponach. Wracając do Twojej koncepcji, imho - nic nie przemawia
za R16. Przy takiej mocy - jak ktoś chce wygrywać (a nie wyglądać) -idzie się w szerokość , tutaj powinno być 15x8 (jak nie 9) - z oponami minimum 225/45 , no chyba - że chcemy bazować na tanich maxsportach, ale tego dodatkowego "gripu" już nie będzie ..
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

06 sty 2014, 22:50

remik, nie przesadzajmy. Dobra guma da rade i przy sensownych szerokosciach. Himberowe auto abrdzo plynnie rozwija moc, wiec nie ma naglego skoku ktory wymagalby niewiadomo jakiego gripa. Federale 205 czy r888 195 lub 205 spokojnie wystarczy, a nie zabije osiagow(semislicki maja meeega duze opory toczenia, a szerokosc tylko to pogleba)
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

07 sty 2014, 6:50

no tak Q. ale tu bardziej chodzi o rozmiar koła, ze większe koło zamuli auto bardziej :) ja np. przesiadając się w N/A z 17 na 15 czułem mega różnice w tym jak auto reaguje 17" nie były jakieś turbo ciężkie.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

07 sty 2014, 12:34

A jesli o to chodzilo to spoko, tylko ze nie szedl bym az w 225 o ktorych remik wspomnial.

btw: zawsze mnie to dziwilo ze wieksze kolo az tak zamula (rozumiem kiedy kolo jest mega ciezkie albo duzo szersze od serii, ale juz nie raz slyszalem o odczuciu zamulenia przy wiekszym kole o podobnych parametrach...)
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

07 sty 2014, 14:11

tylko ze sensowne gumy w 15" to:

205/50
215/45
225/45

przy czym 2 ostatnie to tylko r1r....
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 sty 2014, 14:41

Nie wiem na co wam tak szerokie laczki, ja w niebieskiej przy 205 federalach na tylnej osi miałem problemy ze zrywaniem przyczepności, bez rozgrzewania opon. Już lepiej poeksperymentować z ciśnieniem w oponie.
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

07 sty 2014, 15:09

Ty miałeś problem z zerwaniem a ja w 17" i 215 z trakcja :) ....



kończąc to ot. Himber kiedy nowe mody nastaną! :D
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 sty 2014, 15:16

Dr.KoKoN pisze:Ty miałeś problem z zerwaniem a ja w 17" i 215 z trakcja :) ....



kończąc to ot. Himber kiedy nowe mody nastaną! :D


Powaznie miales istotne problemy z trakcja na federalu 215?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 sty 2014, 16:46

pytanie jeszcze na którym dyfrze, fizyki nie oszukasz na zaspawanym będzie wszystko mielić.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

07 sty 2014, 18:30

ree pisze:
Dr.KoKoN pisze:Ty miałeś problem z zerwaniem a ja w 17" i 215 z trakcja :) ....



kończąc to ot. Himber kiedy nowe mody nastaną! :D


Powaznie miales istotne problemy z trakcja na federalu 215?


Na paradach rajt?
Imo do Miaty nawet doładowanej dobry paput 205 starczy...dopóki nie będzie to piekielny Ślubowóz :onie:
U mnie 195 r1r dawało radę ale przy zaledwie około 200 kuniach, natomiast nankang w tej samej szerokości wręcz przeciwnie :twisted:

Co za mody będą w Dorotce Himbru??
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

07 sty 2014, 20:50

Oki, moderatora proszę o przeniesienie tej ciekawej dyskusji o rozmiarze opon do stosownego wątku .

Ale - koledzy, proszę - nie zaklinajcie rzeczywistości , ja wiem że szeroko , to drogo i daje po kieszeni , ale w zawodach w UK czy tez za oceanem cała czołówka się ściga na 15x8 lub szerzej (chyba, że są to wymogi spec-miata = 15x7), a na pudle nawet w klasach niedoładowanych nie znajdziecie nikogo w rozmiarze 195/50 , o klasie doładowanej nawet nie wspominając ...

A argument o tym, że ktoś tracił trakcje na 215, czy też różnicy w przyspieszeniu między 17-cali a 15, to nawet komentować się nie chcę , wybaczcie - ale chyba o "miszczach" prostych tutaj nie dyskutujemy ...
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

08 sty 2014, 8:14


A argument o tym, że ktoś tracił trakcje na 215, czy też różnicy w przyspieszeniu między 17-cali a 15, to nawet komentować się nie chcę , wybaczcie - ale chyba o "miszczach" prostych tutaj nie dyskutujemy ...


:offtopic:

hehehe już się tak nie spinaj ; ) a jak nie chce Ci się komentować to po co to piszesz ? :) to była odpowiedz do AP.
tak czy siak optymalne gumy na MMC to 205+ nawet w N/A seryjnych, rozmiar strat spowodowanych szerszą opona jest stosunkowo znikomy do uzyskanej większej trakcji w zakrętach (a przy zakupie to max 30zł różnicy na oponie.. więc nic.) ... bo o prostych nikt tu nie dyskutuje.

Peace. :poslizg:
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

08 sty 2014, 21:40

Dr.KoKoN pisze:
:offtopic:

hehehe już się tak nie spinaj ; ) a jak nie chce Ci się komentować to po co to piszesz ? :) to była odpowiedz do AP.

Peace. :poslizg:


Loozik, :poslizg: - a propo OT , to sam swój post zgłosiłem wczoraj do moderatora :D
Co do komentarzy, to daruje sobie, jeździłem moją 1,8 na 185/60-14 , 214/40-16 i 205/45-16 , więc mam porównanie - ale co mi tam do Was ;)
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

13 mar 2014, 22:25

Czy ma ktoś z Was osobiste doświadczenie i porównanie na suchym torze pary - Federal RS-R 595 vs Toyo R1R ?? ...
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 mar 2014, 23:12

remik pisze:Czy ma ktoś z Was osobiste doświadczenie i porównanie na suchym torze pary - Federal RS-R 595 vs Toyo R1R ?? ...

Nie w jednym aucie, ale powiem tak, federal na suchym trzymal lepiej i wolniej sie zuzywal (pomijam temat pekania bo to jest nagminne). R1R na suchym trzyma troche gorzej i szybko sie zuzywa, ale na mokro jest zajebista.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

14 mar 2014, 17:06

dzięki za info, szczerze - to myślałem, że one na suchym są porównywalne, trochę bym się bał kupować federale które pękają do szerokich kół z jakimś już naciągiem, więc pomyślałem o R1R a tu zonk ;)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 mar 2014, 21:42

remik pisze:dzięki za info, szczerze - to myślałem, że one na suchym są porównywalne, trochę bym się bał kupować federale które pękają do szerokich kół z jakimś już naciągiem, więc pomyślałem o R1R a tu zonk ;)

Nie zrozum mnie zle, r1r sa naprawede bdb na suchym, ale federal troche lepsze. Federal peka w poprzek, ludzie z tym jezdza i podobo jest ok. Nigdy nie jezdzilem na starych federalach wiec nie wiem jak jest po wiekszym przebiegu.
Bardziej jako wade r1r uznalbym szybkie zuzycie, niz zle trzymanie na sucho.
Jak by co sa jeszcze r888 poki woda nie stoi to na mokrym/wilgotnym daja rade i sa bardzo fajne na sucho. Cenowo napewno drozsze niz federal.

Co do federala powiem tak, jechalem niebieska ex Kuruma na federalu i naprawde jak na te moc (300KM) i chyba 205szerokosci to byle mile zaskoczony przyczepnoscia. Niestety jak popadal (wilgotna droga, bez stojacej wody) to juz strach byl cisnac gaz ponad 4000rpm.
PatiEK
Posty: 47
Rejestracja: 22 sty 2013, 15:49
Lokalizacja: Warszawa

15 mar 2014, 12:26

Ktoś miał styczność z Nankangiem NS2R?
Obrazek
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

07 maja 2014, 10:09

Federal 595 rs-r to najlepszy kapeć na tor jeżeli chodzi o cenę/przyczepność/zużycie Na allegro po pucharach Federala na zachodzie pojawiaja się 15" po 280zl/szt i 16" po 320zl/szt. W dodatku to cywilna opona do jazdy na codzień. Maxsporty czy Profile w codziennej jeździe są bardzo uciążliwe. Zmiana opon tylko na pojeżdżawki jest kłopotliwa z racji trudności w zabraniu miatą kompletu kół. Szerokość opon dla miaty, nawet 90konnej, to 205+ jeżeli chodzi o tor. Śluba dobrze napisał. Chodzi o przyczepność w zakrętach. Co do pękania Federali.... one się tak zużywają, kropka.

Osobiście miałem doświadczenie w 2012 wolnossacym z Goodyear Eagle F1 (stary wzór) bardzo fajnie kleiły jednak miały miękką ściankę i szybko się zużywały.


Dość przewrotnie, wbrew panującej opinii, dodam że w/g mnie w zakresie wagi 5-7kg nie ma różnicy w felgach 15 czy 16" jeżeli chodzi o mit mas rotujących. Różnica jest niezauważalna. Pomijając wyrównanie w wadze samej opony, różnica bedzie na poziomie 0,5-0,2 %. Wszelakie opowieści o gigantycznych różnicach pomiędzy 'lekkimi' a 'ciężkimi' kołami można włożyć między bajki.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2014, 12:15

W pełni się z Karolem zgadzam, dodam tylko jeden aspekt zaczerpnięty od chłopaków z Challenge'a, mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów
Rules are made to be broken
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2014, 13:48

Hantkus pisze:W pełni się z Karolem zgadzam, dodam tylko jeden aspekt zaczerpnięty od chłopaków z Challenge'a, mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów


piszesz to w przypadku zakupu używanych jak rozumiem?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2014, 15:44

kermit01 pisze:
Hantkus pisze:W pełni się z Karolem zgadzam, dodam tylko jeden aspekt zaczerpnięty od chłopaków z Challenge'a, mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów


piszesz to w przypadku zakupu używanych jak rozumiem?


W przypadku używek to jasne, ja niestety miałem na myśli nówki cewki...
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

07 maja 2014, 22:20

Hantkus pisze: mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów


Dziękuję za radę (już jestem po zakupie) - ale możesz rozwinąć ? ..Piszesz o konkretnym modelu gumy ? ..Czyli co - proszę sprzedawce dla mnie o te gumy z lepszą przyczepnością - a te ze słabszą proszę aby zostawił na półce ? ;)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

08 maja 2014, 6:47

remik pisze:
Hantkus pisze: mianowicie fakt że między konkretnymi sztukami Fedków potrafi być duża różnica w przyczepności.
Także weźcie to pod uwagę podczas zakupów


Dziękuję za radę (już jestem po zakupie) - ale możesz rozwinąć ? ..Piszesz o konkretnym modelu gumy ? ..Czyli co - proszę sprzedawce dla mnie o te gumy z lepszą przyczepnością - a te ze słabszą proszę aby zostawił na półce ? ;)


Chodzi o to że między pojedynczymi sztukami identycznych opon potrafią być rożnice w przyczepności na poziomie 2s/3km.
Niestety ani Ty ani sprzedawca nie jesteście w stanie tego sprawdzić dopóki nie zaczniesz upalać.
Ograniczeniem tego ryzyka jest kupno 4 opon od jednego PEWNEGO dostawcy i z identycznym DOT(aby wszystkie 4 były z jednej partii).
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ