Strona 10 z 14

Re: Opony na tor

: 10 sie 2020, 15:15
autor: pudel
Jaki treadwear ma A052 w rozmiarze 215/40R17?

Re: Opony na tor

: 10 sie 2020, 17:46
autor: piwo
Ferdek 595 Rs-r vs nankang ar-1
2m21s29 dla ar1
I
2m26s22 dla rsr
https://youtu.be/OAh9DVCTGDY?t=163

Re: Opony na tor

: 13 sie 2020, 17:12
autor: piwo
Fajna opinia o a052 (tłumaczone z google)
"Z pewnością może wypróbować Cup2, działa bardzo dobrze nawet bez wysokiej temperatury.

Trzymaj się z dala od wszystkich innych ...

A co, jeśli powiem ci, że A052 działa jeszcze lepiej i bardziej codziennie niż Cup2 w zimny poranek? Wydaje mi się, że to jedyny prawdziwy semi (jeśli nie hardcore), który może to zrobić. Również Cup2 klasyfikuję bardziej jako UUHP.

Kiedyś nie byłem zaciekawiony, a ponieważ podobały mi się opinie i precyzja, a także ekstremalnie wysoka przyczepność A052, wybrałem się na wycieczkę z kołami gąsienicowymi. (Chyba gdzieś tu wspomniałem, ale ta nić jest teraz bardzo duża) My zostaliśmy w górach i znowu ruszyliśmy rano przy około 15 stopniach Celsjusza i po porannym deszczu. Pomyślałem, że teraz muszę bardzo uważać na wilgotnej ulicy z A052, które ostygły przez noc. Ale byłem bardzo zdumiony, żadnych problemów z trakcją, nic. W tej temperaturze opona sprawowała się znacznie lepiej niż nawet Pilot Supersport. Jasne, to nie jest jego okno robocze, ale A052 jest nadal niezwykle wszechstronny. Zaskoczyło mnie.
"

I drugie porównanie nowe cup2 connect vs a052. W skrócie a052 szybszy o 3s
"
Przetestowaliśmy Cup 2 Connect i A052 w Anneau du Rhin na naszym 140i w ciągu 2 tygodni. Temperatura była mniej więcej taka sama, około 32-34 ° C.

Pojazd testowy to nasz M140i z napędem na tylne koła z Öhlinsem ze specyfikacją. Ustawiać. Wszystko na łożyskach typu uniball lub aluminiowych. Około. 1400kg i około 450PS.

Rozmiar opon to około 235 / 40R18

Yokohama A052

Przyczepność jest bardzo wysoka i nawet jeśli jest to bardzo wąska opona, bardzo dobrze sprowadza 600 Nm na ziemię. Bardzo rzadko wybucha rufa. Zachowanie podczas hamowania jest wyjątkowo spokojne. Włączanie jest jak gładkie, bez lagów. Pochodzi z bardzo twardej tuszy. M140i w dotyku przypomina łasicę, niezwykle zwinny. Jednak obszar przygraniczny jest bardzo ostry, ale to mi się podoba. Jednak przy 34 ° C po około 15 okrążeniach zauważysz, że przyczepność spadła o około 10-15%. Czas okrążenia Anneau 3,7 km 1: 38.x min.

+ świetna przyczepność, świetne zachowanie podczas skręcania, optymalne hamowanie, bardzo dobra przyczepność na mokrej nawierzchni

- dostępne tylko w rozmiarze 18 cali, po ok. 15 okrążeniach poziom przyczepności ok. 15% mniej

Michelin Cup 2 Connect

Przyczepność jest znacznie niższa niż w A052. Heck dużo się wybucha, ale jest bardzo łatwy do kontrolowania, więc dobroduszny. W 34 ° C, Cup 2 Connet zawsze pozostaje taki sam pod względem przyczepności. Zachowanie podczas hamowania bardzo nerwowe. Zachowanie zwrotne jest bardzo powolne. W samochodzie, w którym wszystko jest zrobione z Uniballu, to tragedia. Niezwykle miękka osnowa. M140i był bardzo powolny, a czas okrążenia był o 3 sekundy wolniejszy niż w przypadku A052.

+ bardzo stabilna temperaturowo, przyczepna na mokrej nawierzchni, tania, we wszystkich wymiarach

- powolne kierowanie, umiarkowana przyczepność, niespokojne hamowanie,

Wniosek:

A052 działa rewelacyjnie w rozmiarze 18 cali na M140i. Dzięki twardej tuszy obraca się jak ślizg. Na pewno kupię ponownie A052. 18-calowy Cup 2 Connect nie pasuje nawet do M140i. Puchar 2 C może być dobry dla kierowcy, który raz w roku chce jeździć na tor wyścigowy swoim codziennym samochodem, ale nie nadaje się do jazdy. W żadnym wypadku nie kupię ponownie Cup 2 Connect.

"

https://www.trackdayforum.com/index.php ... d/&page=34

Re: Opony na tor

: 13 sie 2020, 17:28
autor: Arvi
Dziękuję Ci bardzo ... chyba znalazłem oponę na daily :).

A teraz na giełdę - sprzedać nerkę :)

Re: Opony na tor

: 13 sie 2020, 17:36
autor: piwo
Haha. W 15' są tanie. Ja za 215/40r17 za sztukę zapłaciłem 1200zl

Re: Opony na tor

: 13 sie 2020, 17:43
autor: Arvi
Faktycznie - sprawdzałem 195/50 ... a już 205/50 są 'normalniejsze' / bardziej strawne :)

Re: Opony na tor

: 13 sie 2020, 17:57
autor: piwo
https://nowe-opony.pl/letnie/156200-yok ... 62012.html
Cena znośna a szerokość jak 205 u innych semi
Można spytać racingtires na Fejsie. Oni zawsze mają taniej

Re: Opony na tor

: 13 sie 2020, 18:32
autor: Arvi
piwo pisze:
13 sie 2020, 17:57
https://nowe-opony.pl/letnie/156200-yok ... 62012.html
Cena znośna a szerokość jak 205 u innych semi
Dokładnie. Zaintrygowały mnie do takie stopnia, że chyba sobie nie odpuszczę :).

Szczególnie, że taka trochę bida w tych 15 jak się Federala nielubi (nie dogadaliśmy się - ale to podobno naprzemienne z AD8R - już kilku fanów Federala po przejściu na AD08R nie wyrażało takich zachwytów jak ja :) ) - oczywiście mówię o daily.

Re: Opony na tor

: 13 sie 2020, 19:26
autor: Grzybohun
No i dostępność R1R ktore są jak mięso w sklepach w PRL-u :D

Re: Opony na tor

: 17 sie 2020, 14:53
autor: chebum
Chcę kupić Federal 595 RS-R do NCFL z zamiarem w przyszłym roku wyjechać na rundę MC Challenge. Obecnie mam założone Michelin PS 4 215/45/R17. Czytałem, że Federale są de-factor szersze (i wyższe?). Czy wejdą zamiast Michelin?

Felga OEM.

Re: Opony na tor

: 17 sie 2020, 15:21
autor: irekJ
Wyższe raczej nie są ale w tym samym rozmiarze są o ponad 1cm szersze jeśli chodzi o szerokość śladu jaki zostawia bieżnik. Generalnie działają jak trzeba i się mieści wszystko bez rolek ale żadnego konkursu piękności nie wygrasz bo się robi trochę balon na boku.
Odrobinę irytuje też, że opona na oem feldze dość mocno pracuje ścianką ale i tak jest o niebo lepiej niż na oponie drogowej.

Re: Opony na tor

: 18 sie 2020, 5:32
autor: piwo
ciekaw jestem porownania po przesiadce z ps4 na federala. daj znac jak odczucia na ulicy czy torze czy gdzie tam upalasz.

Re: Opony na tor

: 24 sie 2020, 5:41
autor: piwo
i kolejna odpowiedz Artur Turcu
"I runda Silesia Ring MiataChallenge, testowanie opon parami ciąg dalszy. W szranki stanęły tym razem Nankang AR1 205/45/16 (paręset km torowych, środek bieżnika łysawy), Direzza 03G H 205/50/15 (ok. 200 km torowych w tym ostatni Jastrząb >30st C) i Yoko Advan A052 205/50/15 (jak wcześniej pisałem mogłyby to być równie dobrze 215ki, tylko 70km na ostatnim Jastrzębiu).
Tym razem wyjeżdżone ok 130km przy 30-35st C i temp. asfaltu chyba >50st C? (Ktoś mierzył?) Ciśnienia wszystkich opon po sesji 2.2 bar.
--> Sesja pierwsza: Para AR1 przód, 03G tył.
1. Prowokacyjnie stare AR1 na przód, bo już jeździłem wcześniej na tej kombinacji i był nieprzeciętny podster.
2. Na jeszcze nagrzewającym się asfalcie nawet nie było tragedii ale zdecydowanie za duża podsterowność i spore straty czasu.
--> Sesja druga: Para A052 przód i 03G tył.
1. Duża poprawa balansu, czasy >1s w dół.
2. Odczuwalna podsterowność wynikająca z większych kątów znoszenia opony (trzeba bardziej skręcić kierą żeby skręcić autem).
3. Odczuwalnie słaba precyzja prowadzenia, co związane jest pewnie z bardziej miękkim bokiem i opóźnioną odpowiedzią na ruchy kierownicy.
4. Coś co opisałbym jako niekompatybilność ze znacznie sztywniejszymi 03G z tyłu. Powstało coś na wzór napiętego łuku (obszerne ruchy kierownicą na wejściu), który łatwo było zerwać w zakręcie (szybko reagujące 03G).
5. Pewnie dałoby się dostosować do tego setupu ale po co skoro przyjemność z jazdy słaba.
--> Sesja trzecia i reszta: Para 03G przód i A052 tył.
1. Przód auta odżył, szybka reakcja na ruchy kierownicą, łatwiejsza kontrola w szybkich łukach, odczuwalnie mniejsza podsterowność - choć myślę, że nie wynikała on z większej przyczepności na przodzie lecz szybszej odpowiedzi.
2. Czasy drugiej i trzeciej sesji +/-0.2s porównywalne, choć odczuwalnie było szybciej ze względu na pkt. 1. Ok. 0.2-0.3 straty na prostych ze względu na rosnące temperatury vs. sesja druga. Czyli obiektywnie jednak odrobinę szybciej.
3. Niby większy grip z tyłu w sesji trzeciej ale robiło się już bardzo gorąco i w kolejnych sesjach mogłem robić hot lapa praktycznie tylko na pierwszym kółku. Było zdecydowanie za gorąco dla A052. Na komplecie 03G byłoby zapewne szybciej a na pewno stabilniej w tych temperaturach na przestrzeni sesji.
4. Chciałem osiągnąć charakterystykę szybkiego przodu i 'luźnego', podążającego jak po szynach tyłu na wolniej reagujących Advanach ale do optymalnych czasów zabrakło jednak gripu z tyłu, co było sporym zawodem.
5. Żeby to zadziałało jak chciałem potrzebne by były albo mniejsze temperatury?, albo szersza A052, albo ewentualnie szersza felga, bo A052 205 ledwo się mieszczą na 7".
Na koniec parę fotek: 03G vs. A052 zużycie (330km vs. 200km). Advany mocno się starły na całym zewnętrznym rowku, poza tym ok. Direzza dopiero się dobrze dotarła.
Poniżej porównanie z tego samego kąta jak mocniej A052 wystaje z felgi vs. 03G."
https://www.facebook.com/artur.turcu

Re: Opony na tor

: 24 sie 2020, 7:27
autor: Arvi
Hmmm... czyli jednak troszku cywilne te Advany się zrobiły ... w każdym razie w takim zestawieniu :)
Oczywiście poleciałem do różnych cenników i zastanawiam się jak uzasadnić Direzzę na daily, bo kosztuje kilkaset złotych mniej na komplecie 195 lub 205/50r15 :).

Dzięki za linka !

Coś mi się kojarzy, że widziałem A052 u Ciebie? po Open na Ułężu?
I chyba żyły jeszcze?
Biorąc pod uwagę jak Ułęż zjada opony, to chyba nie jest źle...

Re: Opony na tor

: 24 sie 2020, 13:04
autor: piwo
Mój przód 215 / 40R17 A052 z pochyleniem 3°40 '. Asfalt 50 °C. Po 50 km jazdy na torze na ulezu. oś waży 350 kg.
Szczytowa przyczepnosc chyba nie większa niż kumho v70a ale ciezko to stwierdzic. Raczej na pierwsze kółko pomiarowe. best lapa fakt ze uszkodzonym autem (cos chyba z wtryskiwaczem, plus brak 3 biegu tylko 2 i 4 uzywane na trasie co przy pierdzeniu przy przyspieszniu nie bylo fajne) osiagnelem na kolku wyjazdowym. ogolnie przy tych temperaturach takze tylne avony zzr szybko plynely.
Wracałem w deszczu
Bezproblemowo przy 120 km / h.
Obrazek
Obrazek

Re: Opony na tor

: 24 sie 2020, 14:32
autor: Arvi
Dla mnie w takim razie klamka zapadła - dziękuję :).

Re: Opony na tor

: 06 wrz 2020, 20:40
autor: chebum
piwo pisze:ciekaw jestem porownania po przesiadce z ps4 na federala. daj znac jak odczucia na ulicy czy torze czy gdzie tam upalasz.
Niestety nie miałem jeszcze możliwości wypaść do Łodzi i porównać czas.
Na Jastrzębiu nie miałem wrażenia, że przyczepność Federal jest wyraźnie lepsza od ps4. Natomiast codzienny komfort i prowadzenie na brudnej i mokrej nawierzchnu są wyraźnie gorsze niż z michelin.

Re: Opony na tor

: 06 wrz 2020, 21:23
autor: piwo
Zawsze to już jakaś opinia. ;)

Re: Opony na tor

: 07 wrz 2020, 9:22
autor: Grzybohun
Ciekawe jak łatwo przegrzać ps4 względem np RS-R czy R1R i jak wygląda granica przyczepności w tym porównaniu :)

Re: Opony na tor

: 07 wrz 2020, 11:29
autor: chebum
Grzybohun pisze:Ciekawe jak łatwo przegrzać ps4 względem np RS-R czy R1R i jak wygląda granica przyczepności w tym porównaniu :)
Z ps4 byłem na ułężu przy ok 18 stopniach i chmurach - brak odprysków stopionej gumy. Z rsr byłem na Jastrzębiu przy 24 stopniach i słońcu - mnóstwo niewielkich odprysków. Niestety, różne temperatury, ale innego porównania nie mam


Re: Opony na tor

: 10 wrz 2020, 11:27
autor: Domel

Re: Opony na tor

: 11 wrz 2020, 10:44
autor: piwo
to ja wkleje to
taki test a052 cup2 r888r i ar1
aa.png
aa.png (300.84 KiB) Przejrzano 5006 razy
https://www.youtube.com/watch?v=CB2yfid ... opneus.com

Re: Opony na tor

: 12 wrz 2020, 4:57
autor: piwo
i w sprzecznosci taka opinia kolegi w mr2
"właśnie zmieniłem z tyłu CUP2 na a052 (ten sam rozmiar), różnica spora na korzyść yoko - na torze Krzywa poprawiłem czas o sekundę (przydałoby się przednie CUP zamienić)
jak wcześniej robiłem zakręt na poślizgu tyłem teraz mam walkę nietrzymającego przodu

jeździłem tez na AR1 i nie byłem zadowolony - stanowczo gorsze od V70a"

Re: Opony na tor

: 12 wrz 2020, 13:49
autor: tytusr
Oglądam trochę F1. Tam widać, jak ta sama opona potrafi zupełnie inaczej zachowywać się w zgoła podobnych bolidach. Myślę, że porównanie wyników na tej samej oponie zamontowamej w zupełnie różnych autach nie jest do końca miarodajnie.

Re: Opony na tor

: 12 wrz 2020, 14:45
autor: piwo
Do końca oczywiście że nie. Ale można na czymś bazowac.im więcej opinii tym ocena opony miarodajniejsza. Po to ten temat by opinie zamieszczać a każdy niech ocenia co warto kupic.
Bo można wpaść w paradoks bo przyczepność opony nie tylko zależy od auta ale w ramach tego samego auta też będą rozbieżności że względu na katy pochylenia kół , zbieznosci, twardości amortyzatorów, docisk aero, ciśnienia w oponach. I przy każdym aucie i kierowcy będą inne preferencje.
Ale jak słuchasz że ktoś zmieni oponę z jednej na drugą i robi swoją życiówkę to o czymś świadczy. Takie porównania sporo mówią.

Re: Opony na tor

: 13 wrz 2020, 8:38
autor: Arvi
... to ja jeszcze dodam, że Kokon wlazł w MSM'a (chyba golasa - nie zrobionego jeszcze) kiedyś, zrobił kółko na Ułężu (wyszło, że był tak po środku stawki), a opony to były 2 letnie T1R... :)
Ale może nie dodawajmy czynnika ludzkiego, bo to chyba oczywiste, że to nie guma robi czasy...

Ja natomiast może powinienem to napisać w sekcji opon zimowych, ale na ten właśnie okres kupiłem R1R - rozmowa z kilkoma osobami i risercz w internecie podpowiedział mi, że to się zimą w mieście może udać. Może.

A na recenzję na ulicy A052 przyjdzie kolej na wiosnę . :onie:

Re: Opony na tor

: 18 wrz 2020, 5:13
autor: piwo
opinia Wojtek mr z mr2 z racingforum
"trochę potestowaliśmy na silesii
i tak cup2 w moim aucie niestety nie klei zbytnio (zostały mi tylko na przodzie), po przesiadce na extreme VR2 r7a (przod i tył) przód fajnie kleił a tył gorzej od a052. Kolega najpierw jeździł na extreme przód i r888 tył - bardzo fajne kółko (no może dwa potem płynie), potem przeszedł na extreme, następnie a052 i extreme na przodzie stały się ograniczeniem....
oczywiście wszystkie testowane opony miały jakiś (różny) stopień zużycia, do tego a052 w rozmiarze 255/40 (a to szersza guma niż cup2 255/40) vr2 i r888 245/40

niestety a052 szybko schodzi - tzn zdziera zewnętrzną stronę (wypadałoby zrobić negatyw pewnie 3,3+ a w moim bolidzie już przy 2 i pół (2,3) niestety przestaje być daily

Na Krzywej robiłem na CUP 1,007, po przejściu na a052 na tyle 0,597

z ciekawostek to r888 pracowało jakby całą płaszczyzną, a052 mocno zdziera zewnętrzna a vr2 jakoś tak dziwnie jakby środek bardziej zryty""

Re: Opony na tor

: 23 wrz 2020, 18:54
autor: piwo

Re: Opony na tor

: 23 wrz 2020, 18:54
autor: piwo

Re: Opony na tor

: 04 paź 2020, 8:28
autor: piwo
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0371622613

Extra runda Miata Challenge - testowanie opon c.d. Tym razem porównywałem pary 205/15 Direzza 03G
(330+135km torowych na koncie), Advan 052 (160km+90km) w tym samym rozmiarze oraz świeże Kumho
V70A 205/16 (+45km).
Było ciepło 20-25st i słonecznie.
Auto z tendencją do nadsterowności, czyli najlepsze czasy do zrobienia z dobrym gripem z tyłu.
--> Na rozgrzewkę poszły 03G przód i A052 tył.
1. W drugiej sesji jeszcze przy ok 20st. z pełnym bakiem i otwartym dachem czasy porównywalne do ostatniej
rundy, dla przypomnienia wtedy było ponad 30st C. Było jeszcze dość ślisko i tłoczno więc best nie padł.
2. Nie było, tak jak wcześniej, wyraźnego spadku osiągów w ciągu 15 minutowych sesji. Wniosek: nie było za
gorąco dla A052.
3. Ze świeżo zainstalowaną tylną rozpórką kielichów zauważalna poprawa balansu z tyłu w lewych/prawych
zakrętach. Jeśli ktoś ma budę z bardziej nadsterowną charakterystyką w lewych zakrętach to polecam.
--> Na kolejne dwie sesje wleciały V70A, najpierw na tył.
1. Nastawiłem się na bicie PB a tu lipa - nie ma gripu. Czasy w dół o prawie 1s.
2. Po trzech kółkach tył pływał. 2.3 bar na ciepło to za dużo dla tej opony.
3. Potem zamiana z 03G i Kumho na przód plus obniżone ciśnienie o 0.2 bar. Tu mogłem zaobserwować jak
bardzo miękka jest ta opona, auto płużyło przodem i musiałem mocno kręcić kierownicą żeby uzyskać
wymagany skręt - nawet bardziej niż przy advanach z przodu.
4. Rezultat odrobinę lepszy ale cały czas słabo, brak przyczepności z przodu.
5. Mieszanka średnia k61 lepiła się do palców po sesji jak dzika, więc powinna mieć przewagę nad pozostałą
dwójką a było odwrotnie. Postawiłbym tezę, że ścianka jest na tyle miękka w tej oponie i lub jej 'kwadratowy'
przekrój powodowały, że powierzchnia styku nie była optymalna przy dość małych camberach 2-2.5 st. Sądzę że
A052 ma podobnie i chyba tylko direzza dobrze sobie radzi przy takim pochyleniu kół.
6. Ciekawostka - różnica pomiędzy otwartym a zamkniętym dachem na samej tylnej długiej prostej to ok 0.15s
--> Ostatnie dwie sesje to A052 i 03G zamiennie przód/tył.
1. Tym razem skorygowałem ciśnienia do 2.0 bar na ciepło i mogę powiedzieć że 03G w ogóle nie pracuje przy
ciśnieniu 1.6 na zimno.
2. W tych warunkach A052 pokazała wyraźnie swoją przewagę. Właściwie to zaczęła wreszcie spełniać
oczekiwania biorąc pod uwagę bardziej miękką mieszankę i szerszą o ok 10 mm (bliżej 215) powierzchnię
styku. Byłby best na poziomie 1:58.7 uwzględniając stratę w tłoku na ostatnim szybkim kółku.
3. Direzza nie dawała rady utrzymać narowistego tyłu w ryzach, co było ewidentne przy równym balansie
lewo/prawo. Ok 1s w plecy w porównaniu do A052 z tyłu.
Podsumowując:
1. Yokohama A052 to najszybsza opona w tej stawce do temp. ok 25st C i słońcu na torze. Byłoby pewnie
jeszcze lepiej przy mniejszych temp. Pytanie tylko jak długo jeszcze można na niej szybko jeździć?
2. V70A była najwolniejsza ale myślę że nie pracowała w optymalnych warunkach. Możliwe, że było nawet za
ciepło dla niej.
3. Direzza to prawdopodobnie najdłużej szybka opona biorąc pod uwagę zużycie bieżnika - do potwierdzenia po
kolejnych km torowych. Aż się boję co potrafi 03G w miękkiej mieszance.