Opony na tor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

19 kwie 2020, 10:54

Jak ktoś lubi bajeczki i literaturę i używa google translatora taka bajeczka o a052 (4strony do przeczytania)
https://ncode.syosetu.com/n0594ge/1/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

15 maja 2020, 19:16

Ad08r vs ps4s

https://youtu.be/kEQmZHxXGF4
Ad08r 1,3s szybciej

porównanie wag wymiar 195 / 50ZR15

Nankang NS-2R - 9,1kg
Goodride Sport RS - 8,6 kg
Federal 595 RS -Pro -9,7 kg
Yokohama AD08RS - 8,2 kg
Federal 595 RS-R - 9,2 kg
Yokohama A048 - 7,8 kg
Federal T-10 - 8,8 kg
Yokohama A052 - 7,9 kg
Federal Fz-201- 9,9 kg
Yokohama A005 - 7,9 kg


Opinia niedostępne już ad08r vs nowe ad08rs

Kiedy zamontowałem RS na VA, szybko zdałem sobie sprawę, że to nie to samo co R. Na początku było to prawdopodobne, ponieważ byłeś w fazie docierania i na początku nie martwiłem się. Ale kiedy to się skończyło, stało się dla mnie jasne, że opona była niestety gorsza od R. Ponieważ atrybuty, które sprawiają, że R jest tak wyjątkowy, degradują RS do opon, które były dotąd prowadzone. To nie powinno zabrzmieć negatywnie, ale T1R, RSR, KU31, RS2 i to, jak można je wszystkie nazwać, nie powinno. Wyprasuj go na zimno po 400 m do pierwszego zjazdu z autostrady i poprowadź samochód za rogiem z absolutną precyzją w określonym oknie prędkości. RS po prostu nie jest w stanie zimnie połączyć się z drogą w tym obszarze i nie spełnia życzeń kierowcy. Przesuwa delikatnie nad VA i mówi ... Przepraszam, nie mogę! Ale to tylko jeden punkt.

Wygląda nieco rozproszony w ciepłym stanie i na torze wyścigowym. Ale jest to również bardzo trudne do wyjaśnienia. Na Nordschleife, gdzie zrobiłem kilka okrążeń, RS przekazuje bardzo obojętny obszar. Naprawdę nie wiesz, co robi opona. Bo jeśli szybko skręcasz w szybkich przejazdach, to jest właśnie najwyższa dyscyplina sportowej opony. Aby zapewnić kierowcy dobre i bezpieczne uczucie. Poczucie sztywności na boku opony w połączeniu z precyzją szwajcarskiego noża wojskowego. I to właśnie te atrybuty dają kierowcy informacje pomiędzy, mogę przesunąć 1% więcej lub nie. Zamierzam odlecieć od razu, ponieważ przekroczyłem 1% lub nadal mam o pół% więcej.

I właśnie tego RS nie może dać kierowcy. Nigdy tak naprawdę nie wiesz, gdzie jesteś na granicy. Ponadto RS strasznie piszcze, mimo że w jakiś sposób przenosi specyfikacje kierowcy na asfalt. I właśnie atrybut piszczenia wskazuje, czy przejechałeś oponę i zjechałeś z okna bezwzględnego limitu stylu jazdy, czy nie. A ponieważ RS imho piszcze ciągle w tym obszarze, kierowca nie wie dokładnie, co się tam dzieje.

Oczywiście odnoszę te stwierdzenia do faktu, że samochód miał opony R z tyłu i RS z przodu. Mogę sobie wyobrazić, że koledzy, którzy umieszczali RS na obu osiach jednocześnie, nie zauważyli tak dużej różnicy, ponieważ informacje na temat przyczepności są takie same dla obu osi jak zwykle.

Nawiasem mówiąc, Joda miał RS na HA i R na VA tego dnia. Byłem tak samo rozczarowany jak ja.

Tak, niestety R nie jest obecnie dostępny i RS zdecydowanie nie jest dla mnie alternatywą. A052 ma być naprawdę dobry i wyznaczać nowe standardy pod względem poziomu przyczepności. Niestety zestaw kosztuje o dobre 300 euro więcej. Każdy musi wiedzieć sam, czy warto.


https://s2k.de/forum/index.php/Thread/5 ... /?pageNo=3
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 maja 2020, 22:16

Trochę niepocieszająca to opinia o AD08RS... tym bardziej dla mnie bo właśnie jedzie mój komplet do NDeka.
Z tym, że opony mają robić za typowe daily. Zobaczymy jak wypadną w porównaniu z RSRami które dobrze znam. Zostaną mi jeszcze do przetestowania PSC2.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

15 maja 2020, 22:33

irekJ pisze:
15 maja 2020, 22:16
Trochę niepocieszająca to opinia o AD08RS... tym bardziej dla mnie bo właśnie jedzie mój komplet do NDeka.
Z tym, że opony mają robić za typowe daily. Zobaczymy jak wypadną w porównaniu z RSRami które dobrze znam. Zostaną mi jeszcze do przetestowania PSC2.
Nie załamywał bym się przedwcześnie 😉 ujeżdżam komplet w swojej srebrnej Nb i tragedii nie ma
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 maja 2020, 6:52

orownanie dwoch rozmiarow felg i szerokosci tej samej opony
czyli
Yokohama Advan A052 225 / 45R16 15,4 kg vs A052 215 / 40R17 15,9kg
ktore szybsze?


https://www.turnology.com/tech-stories/ ... -skinnier/







A052 215 / 40R17 28,88 sekundy najszybsze
A052 225 / 45R16 29,99 sekundy najszybsze
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

31 maja 2020, 10:52

Jako, że założyłem Yoko AD08RS, sporo ludzi pyta jak nowa mieszanka a do tego w necie opinie dość różne, to pozwolę sobie kilka słów napisać.
Od razu zaznaczam, że nie byłem na torze więc żadnych czasów nie porównam... ale dwa razy wyskoczyłem na winkle do Kotliny Kłodzkiej, kto był ten wie.

O tym, że jest przepaść między seryjnym Bridgestone to chyba nie muszę pisać. Natomiast porównując Yoko do RSRów na których jeździłem daily 4 ostatnie sezony to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Na plus fakt, że praktycznie nie wymagają żadnego dogrzewania aby trzymały i hamowały (temp ok 20 stopni), ścianka nadal jest bardzo sztywna i wbrew temu co czytałem w necie jak dla mnie bardzo dobrze przekazuje na stery to co dzieje się z kołami. Pokonując nawrotki czy szybkie łuki na granicy przyczepności nie słyszałem żadnych pisków spod opon co sygnalizowano w innych opiniach. Natomiast faktycznie potrafią ponadprzeciętnie zapiszczeć przy awaryjnym hamowaniu czy buksowaniu. Przez 200km szybkiej jazdy ani razu nie zaskoczyły jakąś nagłą utratą przyczepności. Sprowokowane uślizgi auta były bardzo przewidywalne i łatwe do wyciągnięcia. Opona bardzo fajnie i progresywnie puszczała jak i odzyskiwała przyczepność.
Z minusów to na razie chyba tylko fakt, że jak są zimne to zachowują się jak kwadratowe niewyważone koła. Po wjechaniu na autostradę miały dość konkretne wibracje które ustały po kilku kilometrach. Nie wiem jeszcze czy była to kwestia niedogrzanej opony czy tego, że były to dosłownie pierwsze kilometry po założeniu gum.

Ogólnie wydaje mi się, że jest to świetny wybór na szybkie daily w tym budżecie :)
Niestety nie było mi dane jeździć na starej mieszance AD08R więc nie mam porównania.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

02 cze 2020, 8:24

no i o ten budzet sie rozchodzi bo ad08r wcale tanie nie jest. ogolnie z oponami zawsze jest wiele ale. i zawsze trzeba rozpatrywac w danym momencie. bo jak sytaucja z tego roku. jeszcze chwila temu goodyear super sport mialy swietne ceny. duzo nizsze niz pilot sport 4s a teraz ceny sa mocno zblizone i zakup juz jest srednio oplacalny, bo jednak ps4s jest lepsza opona.. na pewno ad08rs ma to co zawsze mialo czyli twarda scianke boczna i gleboki bieznik. wiec to sa duze zalety. a z trzymaniem ogolnym to powoli robi sie to juz takie srednie. nadal ad08r jest szybsze od pilot sport 4s no ale na mokrym jest to poziom duzo duzo nizszy. ogolnie ad08r to jednak dobry wybor dla tych ktorzy lubia pocisnac na suchym bo to nadal top opon cywilnych (szybsze niz ps4s) a przebiegi mimo to sa dosc duze i czesto nawet opona starcza na 50tys km. wiec to super. ale wiadomo ze to nie jest przyczepnosc semi ktory starcza na 5tys km i nie jest zwykle uhp jak pilot sport 4 ktore klei niesamowicie na wodzie. ad08r zawsze stalo gdzies posrodku czyli na suchym top opon uhp jednoczesnie duze przebiegi niespotykane dla semislickow i jednoczesnie dosc dobre zachowanie na mokrym niespotykane dla semislikow jednak gorsze niz w oponach uhp jak pilot sport 4. ma swoj urok opona.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

02 cze 2020, 22:06

Dokładnie tak jak piszesz, w przypadku zastosowania semi/uhp na daily kwestie finansowe przemawiają.
Jak kilka wiosen temu komplet RSRów R17 kosztował brutto 1250zł a AD08R/PSC2 ok 2500zł to nie było się nad czym zastanawiać.
Kilkanaście dni temu za Fedki trzeba było zapłacić ok 1650zł przy czym Yoko 2200zł więc tu różnica jest na tyle mała, że można pomyśleć o preferencjach. PSC2 cenowo nie konkurowały bo przy cenie ok 2500zł i 1/3 bieżnika mniej nie jest to ten sam pułap.
Na tor na AD08RS raczej nie wjadę i na ten cel jeśli już będzie jakaś bardziejsza opona. Tutaj też uśmiecha się ekonomia bo przez te parę sezonów doszedłem już do tego, że w ogólnym rozrachunku taniej się jeździ mając osobne komplety na daily i na tor... nawet jak były to dokładnie takie same opony :)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

08 cze 2020, 20:10

Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 cze 2020, 22:10

Sroga różnica. Swoją drogą jak próbowałem dobrać rozmiar FZtów przestudiowałem tabelki RSR i FZ i potem jak wziąłem obie opony w ręce to ni jak miało się to do wymiarów z tabelek producenta.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

08 cze 2020, 23:08

piwo pisze:
08 cze 2020, 20:10
Obrazek
Wg danych producentów rozmiar 215/40R17:
RSR 218mm
A052 223mm
A na zdjęciu wygląda na jeszcze większą różnicę.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

09 cze 2020, 5:10

i opinia kolesia ktory jezdzi primera gt 2.0 na gwincie po torze Oschersleben.
https://www.trackdayforum.com/index.php ... d/&page=27

krotko mowiac poprawil swoj czas o 6s wzgledem federali 595 rs-r mimo slabych negatywow (a a052 bardzo je lubi i mowi sie ze opona wymaga -3 stopni) no i opona nagrzewa sie bardzo szybko wiec do miat moze pasowac bardzo choc zuzywa sie jak widac na zdjeciach tez bardzo szybko (zwlaszcza przy drugim szerokim rowku sie sciera wiec maly blad w konstrukcji opony ale przy wiekszym negatywie problem ten znika).
Obrazek
Obrazek

choc jak patrze na swoje zzr a24 super miekkie to chyba i tak jest lepiej
Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

09 cze 2020, 15:13

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

15 cze 2020, 7:53

Jako, że bardzo dużo ludzi mnie pytało jak działają Advany AD08RS to pozwolę sobie skrobnąć subiektywna opinię.

Jak działa na daily, ulicy i winklach pisałem, wg mnie bardzo dobrze.
Natomiast miałem okazję przetestować je na torze. Tyle, że temp w cieniu 34 stopnie na Silesia Ring to nie są optymalne warunki chyba dla żadnej gumy.
Opona, w takich warunkach, generowała sensowną przyczepność tylko na okr wyjazdowym i pierwszym pomiarowym. Drugie pomiarowe nadal było względnie szybkie ale wymagało sporo korekt i czuć było, że opona zaczyna się kończyć. Od trzeciego okrążenia czasy drastycznie spadały i niewiele dało się z tym zrobić. Faktycznie sporo pisków wydobywa się spod opony bez wyraźnej przyczyny. Ale u mnie wydech je prawie całkowicie zagłuszał.
Na plus fakt, że pomimo skwaru opona ani razu nie odpłynęła, cały czas dawało się bardziej lub mniej ale kontrolować auto. Nadal było na pewno dużo szybciej niż na Pilot Sport 4 np. Tak jak w poprzedniku twarda ścianka robi robotę. Po 120km po oponie nie widać żadnego zużycia.
Na koniec najważniejsze, na oko szacując opona jest ok 4 sekundy wolniejsza na okrążeniu od RSRa.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

20 cze 2020, 19:04

Na koniec najważniejsze, na oko szacując opona jest ok 4 sekundy wolniejsza na okrążeniu od RSRa.
Ciekawa opinia. Jesteś tego pewny? Może w tych samych warunkach byłoby inaczej i rsr wcale lepiej by nie wypadl a moze faktycznie ad08rs jest dużo wolniejszy od rki.
Warunki pogodowe i temperatura zmieniają całkowicie obraz sytuacji.
Ja osobiście obstawiał bym całkiem odwrotna punktację choć oczywiście twojej opinii nie podważam bo ja mogę mieć błędne mniemanie. Tym opinia ciekawsza.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

21 cze 2020, 9:10

piwo pisze:
20 cze 2020, 19:04
Na koniec najważniejsze, na oko szacując opona jest ok 4 sekundy wolniejsza na okrążeniu od RSRa.
Ciekawa opinia. Jesteś tego pewny? Może w tych samych warunkach byłoby inaczej i rsr wcale lepiej by nie wypadl a moze faktycznie ad08rs jest dużo wolniejszy od rki.
Warunki pogodowe i temperatura zmieniają całkowicie obraz sytuacji.
Ja osobiście obstawiał bym całkiem odwrotna punktację choć oczywiście twojej opinii nie podważam bo ja mogę mieć błędne mniemanie. Tym opinia ciekawsza.
Tak jak sobie teraz jeszcze przemyślałem temat to może faktycznie 4 sekundy są na wyrost bo było dużo zmiennych czynników. Na pewno brak wjeżdżenia w nowe auto. Do tego wcześniejsze wizyty na RSRa w NC miały miejsce na rozmiar szerszej oponie.
Niemniej nigdy nie robiłem cięższym NC, mającym kilka koni mniej, czasów gorszych niż 2:05 - 2:06 nawet przy konkretnym upale (RSR). Na AD08RS barierą okazało się 2:07 niskie i to tylko w ostatniej chłodniejszej nieco sesji. W chłodniejsze dni NC/RSR robiłem czasy 2:03 bez większych trudności (cały czas piszę o Silesia Ring).
Ale tak jak zauważyłeś trzeba by zrobić testy w takich samych warunkach na tym samym aucie. Natomiast nie mam wątpliwości, że jest to opona raczej do torowej turystki i okazjonalnych wypadów niż do rywalizacji. Nawijam też kolejne kilometry na daily i muszę przyznać, że jest to bardzo wdzięczna opona w obyciu :)
Ucios1
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2020, 14:30
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

22 cze 2020, 11:27

siemanko, runda na torze jastrząb będzie moim pierwszym startem w miata challenge. chciałem kupić federale 595, zeby jeździć nich na daily i właśnie na tor, tyle że jak sprawdzam pogodę to w sobotę ma padać. myślicie, że jest sens jechac na fedkach w taką pogode? Jechałem kiedyś na slicku w deszczu, ale nie wiem jak fedek się w takich warunkach zachowuje.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

02 lip 2020, 19:46

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

12 lip 2020, 20:34

no i jest opinia o a052 Artura Turcu (wygral klase na ostatnim jastrzebiu)
"Po długiej przerwie za kierownicą zielonej na IV rundzie Miata Challenge. Po raz pierwszy próbowałem Advan A052, na przedniej osi. Z tyłu Direzza 03G H1 w takim samym wymiarze 205/50/15.
Wrażenia bardzo pozytywne a w skrócie:
1. Dużo przyczepności, duże zużycie. Więcej o zużyciu po kolejnej rundzie na Silesia Ring ale wstępnie szacuję że mogą się skończyć po dwóch pełnych track daya'ch (300 km na ostro)?
2. Yoko szersze tak na oko o ok 1cm od Dunlopów w tym samym wymiarze 205.
3. Mieszanka miękka, ścianka dość miękka. Na ulicy bardzo komfortowa jazda. Myślę, że na mokrym byłaby świetna.
4. Porównanie do Nankang AR1. Wcześniej na przedniej osi z dogorywającą grubością bieżnika auto płużyło przodem jak przednionapędówka na cywilnych oponach. Porównanie więc nie do końca fair ale teraz na nowych A052 ani śladu podsterowności. Przepaść. AR1 nigdy nie dorównały osiągami 03G, im dalej w ich życiu tym było gorzej.
5. Przy 26-27st C gotowe do ataku od razu po kółku rozgrzewkowym. 03G raczej odstawały osiągami od A052 no ale to znacznie twardsza i bardziej żywotna mieszanka H1.
Na kolejnej rundzie Miata Challenge na Silesia Ring testujemy dalej."
https://www.facebook.com/artur.turcu

jutro zamawiam bo sie w koncu moj rozmiar 215/40r17 pojawil. co ma byc to bedzie
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

21 lip 2020, 18:58

Dziś kurier przywiózł mi dwie a052 215/40r17. Z pierwszych wrażeń mieszanka jest fajnie miękka, ale na pewno nie tak jak zzr a24, ale bardziej miekka od zzr a64. nie ma szans by kamień zaglebil się w oponie, bok poltwardy taki pomiędzy cup2 a ad08r szerokość bardzo szeroka jak na 215 a wysokość bardzo mała jak na 215/40r17 wydaje się że poniżej 60cm więc powinno być zero tarcia o nadkola u mnie.
Produkcja maj 2020. co jeszcze. scianka boczna wydaje sie w miare twarda ale opona sie zapada srodkiem opony duzo bardziej niz inne semi przez co w ogolnym rozrachunku wypada tylko ciut bardziej twardo niz cup2. 215 a052 u mnie ma szeroksoc calkowita 230 i bieznika 220 gdzie kumho v70a w tym samym rozmiarze ma odpowiednio 220 i 210cm. waga tylko 8,7kg co chyba jest mega. bardzo lekki michelin pilot sport cup 2 225/45r17 na tej samej wadze wazyl 9,3kg.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

26 lip 2020, 15:44

Kolejna bardzo zła opinia o ad08rs
"Przewaga AD08R nad Cup 2 była sztywniejszym bokiem z porównywalnym poziomem przyczepności - zwłaszcza podczas seryjnego wypadku. Jeśli Cup 2 Connect kompensuje tę wadę - idealnie. Jest gorzko z AD08RS - AD08R wypełnial lukę między P4S a Cup 2. Gdyby AD08RS znajdował się teraz za P4S, Yokohama ciężko miałaby uratować ta oponę."

"Niestety tak było, musiałem sam się przekonać. Z AD08RS miałem prawie taką samą przyczepność, jak z oponami zimowymi. Yokohama wyszla teraz z dobrej niszy. Bardzo podobał mi się AD08R i trwał prawie dwa razy dłużej niż Cup2."
https://www.trackdayforum.com/index.php ... d/&page=31

Jest też coś ekstra dla maniaków opon

3 gigantów
Michelin Cup2 2r vs Pirelli trofeo r vs Goodyear superSport rs.
https://youtu.be/n2oe9oTU7Aw

Mokro
Trofeo r 1m46,4s
Cup 2r 1m53,3s
Supersport rs 1m56,9s

Sucho

Michelin Cup2r:
Lap1: 1m3,2s
Lap2: 1m4.1s
Lap3: 1m4.2s
Lap4: 1m4.4s

Goodyear superSport rs:
Lap1: 1m3,2s
Lap2: 1m5.0s
Lap3: 1m5.1s
Lap4: 1m5.0s

Pirelli trofeo r:
Lap1: 1m4,9s
Lap2: 1m5.0s
Lap3: 1m5.1s
Lap4: 1m5.1s

Przypomnienie starszego testu by było odniesienie

Suchy tor:

Michelin Cup2R: 1m8.5s
Michelin Cup2 N2: 1m10.2s
Michelin Pilot sport 4S: 1m12,1s



Mokry tor:

4S: 1m42,1s
Cup2 N2: 1m48,8s
Cup2R: 2m05.1s
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

26 lip 2020, 20:05

Kiedy będziesz testować a052 osobiście, piwo?
Ciekawe jakie będą Twoje odczucia :)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 lip 2020, 5:19

po ostatnim modlinie zgubilem trzeci bieg. moze zmienie i pojezdze bez trojki tak na lajcie... skrzynie planuje zmienic za dwa tygodnie jak wszystko dobrze pojdzie. chetnie podjechalbym na jastrzab potestowac. wie poki co nie odpowiem. mysle ze kwestia najblizszych miesiaca.
z ciekawostek opona lepi sie do reki w temperaturze okolo 30 stopni.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

04 sie 2020, 15:12

Taka ciekawostka jeszcze, że Federal cichaczem zmienił mieszankę RSRów.
Dotychczasowy Trade Wear 140 został zmieniony na 220 czyli opona jest znacząco twardsza. Tu dzięki dla Tomka Junde za wypatrzenie numerków.
Na oponach z końcówki 2018r miałem 140, na komplecie z 2020r już 220.
Da się odczuć niższy poziom przyczepności ale na pewno nie jest to taka różnica jak między AD08R a AD08RS.
Plus jest taki, że po dwóch dniach na torze po oponie nie widać najmniejszego zużycia.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

05 sie 2020, 11:32

szczerze zawsze myslalem ze rs-r ma 220 a rs-rr ma 200. to ze kiedys rs- mial kiedys 140 pierwsze slysze. ciekawe.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Malanowski
Posty: 25
Rejestracja: 03 cze 2020, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2020, 22:55

Na oponach z połowy 2019 roku tez mam 220. Swoją drogą macie jakieś zdjęcie zjechanych do drutów RSR-ów? Chciałbym porównać, bo nie jestem pewien czy na pewno kupować nowy komplet, czy może jeszcze jednak jedną rundę na Ułężu wytrzymają. :)

Przejechałem na nich 3 TD na Torze Łódź, MC na Ułężu, Jastrzębiu (2 kierowców) i Silesii. Przed Jastrzębiem zamieniłem koła prawo-lewo, ponieważ ze względu na praktycznie seryjny zawias, więc też niewielki negatyw (1°45') zdecydowanie mocniej zużywają się na zewnętrznej stronie.
Załączniki
20200803_171700.jpg
20200803_171700.jpg (1.43 MiB) Przejrzano 5216 razy
20200803_171651.jpg
20200803_171651.jpg (1.33 MiB) Przejrzano 5216 razy
20200803_171654.jpg
20200803_171654.jpg (1.53 MiB) Przejrzano 5216 razy
20200803_171657.jpg
20200803_171657.jpg (1.47 MiB) Przejrzano 5216 razy
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4566
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 sie 2020, 6:58

moim zdaniem do drutow blisko. Tez tak mialem w NA ze srodek wydawal sie jeszcze calkiem calkiem natomiast krawedzi juz nie bylo.

Ale niech sie jeszcze ktos madrzejszy wypowie
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

07 sie 2020, 12:59

https://www.youtube.com/watch?v=ME9GUwT_qEE
porównanie 03g z R888r
pauza na wyniki 20:14


fajne porownanie. r888r traci na minucie 2s do 03g. to na poznaniu byloby kolo 4s. to jest dopiero masakra i lomot. ale wlasnie to pokazuje jaki rozstrzal jest miedzy najlepsza 03g a innymi semislikami. i ktos by powiedzial ze r888r to nowy super semi a to gowno prawda. jest lepszy od ferdka rsr ale do 03g przepasc.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

08 sie 2020, 15:17

Dziś w końcu podmienilem V70a na a052. Bok przy porównaniu ręcznym nie jest tak mocno miękki jak myślałem. Rzeklbym że porównywalny z V70a tyle że zapada się bardziej środkiem. I porównanie szerokości z V70a w tym samym rozmiarze. Więcej po 22 sierpnia na ulezu

Obrazek

Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

08 sie 2020, 15:35

To ja czekam z niecierpliwością ... bo rozważam je jako 14 na daily.
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ