Montaż turbo
NA '91 1.6
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Z góry proszę o wyrozumiałośc i błagam nie bijcie, nie linczujcie !!!
Od niedawna jestem właścicielem MX-5 z 1991r. Poczytałem na różnych forach to i owo o montarzu turbo do Miaty ale czuję że i tak moja wiedza jest jeszcze strasznie mizerna. Wiem juz że muszę dokładnie zdiagnozowac kondycję mojego silnika zanim zabiorę się za takie górnolotne tematy jak montaż turbiny. Ale zanim cokolwiek zrobię w tym temacie próbuje oszacowac koszta całej operacji. Znalazłem na necie ten zestaw :
http://www.turbo-kits.com/miata_turbo_kits.html
cena jest kusząca ale zdaję sobie sprawę że to nie wszystko co będę potrzebował do pełni szczęścia....dlatego proszę o komentarze na temat znalezionego zestawu oraz porady co jeszcze będzie mi niezbędne i ile mnie to będzie kosztowało....
Od niedawna jestem właścicielem MX-5 z 1991r. Poczytałem na różnych forach to i owo o montarzu turbo do Miaty ale czuję że i tak moja wiedza jest jeszcze strasznie mizerna. Wiem juz że muszę dokładnie zdiagnozowac kondycję mojego silnika zanim zabiorę się za takie górnolotne tematy jak montaż turbiny. Ale zanim cokolwiek zrobię w tym temacie próbuje oszacowac koszta całej operacji. Znalazłem na necie ten zestaw :
http://www.turbo-kits.com/miata_turbo_kits.html
cena jest kusząca ale zdaję sobie sprawę że to nie wszystko co będę potrzebował do pełni szczęścia....dlatego proszę o komentarze na temat znalezionego zestawu oraz porady co jeszcze będzie mi niezbędne i ile mnie to będzie kosztowało....
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez irakleo, łącznie zmieniany 2 razy.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:cena jest kusząca ale zdaję sobie sprawę że to nie wszystko co będę potrzebował do pełni szczęścia
To jest pelny, dzialajacy zestaw na markowych komponentach wiec OCB?? O zadnym innym zestawie nie przelano tyle wody w necie co o Greddy np -> miataturbo.net
Ps. poprawilem temat.
Szczerze to myslałem że to kosztuje dwukrotnie więcej....nie ma tam intercoolera ale to juz niewielki wydatek w porównaniu z tym zestawem. Tym bardziej że dollar leci na pysk!!! A jak ma się do montażu tego całego zestawu elektronika sterująca wtryskiem paliwa? Domyslam się że trzeba będzie coś przestroic, zmieni, pojechac do dobrego fachury na hamownię itd....jakie to są koszta?
Na ile mogę liczyc dodając do tego KIT-u intercooler? Jaki przyrost mocy i momentu mogę osiągnąc? Nie mam wielkich oczekiwań i wymagań, wystarczyłoby mi zejście do setki w okolice siedmiu sekund i osiąganie prędkości maksymalnej w zakresie 210-220km/h.
Na ile mogę liczyc dodając do tego KIT-u intercooler? Jaki przyrost mocy i momentu mogę osiągnąc? Nie mam wielkich oczekiwań i wymagań, wystarczyłoby mi zejście do setki w okolice siedmiu sekund i osiąganie prędkości maksymalnej w zakresie 210-220km/h.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2008, 22:01 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiveopac pisze:Five pisze:To jest pelny, dzialajacy zestaw
Czyli nie potrzebujesz elektroniki.
Jeśli dobrze rozumiem to tylko kupuję, montuję z głową i radami doświadczonych kolegów z tego forum, wkładam kluczyk do stacyjki, przekręcam i po prostu jadę?
No to jestem napalony na maxa !!! Ogarnę tylko zawieszenia, hamulce,konserwację i lakier i jeśli wyrobię się finansowo to najpóźniej do lata zamówię ten KIT. Czy ktoś wie jak wyglądają sprawy cła paczek przesyłanych z USA?
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
irakleo co do predkosci 210km/h to seryjna NA 115PS tyle pojedzie
a ile mozna osiagnac z tego kitu?
Fiveopac da rade 180-190PS?
Pozdrawiam

a ile mozna osiagnac z tego kitu?
Fiveopac da rade 180-190PS?
Pozdrawiam

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Fiveopac to znawca tematu i pełen szacun dla niego !!! Nie szczędzi kasy na tuningu i robi wszystko z pasją.Ale chyba ma cos wiecej niz ten KIT który znalazłem na stronkach z USA....wyczytałem na archiwalnych postach że ma jakaś inną turbinę, zawór upustowy którego nie ma w zestawie i intercooler. Próbował juz także z podtlenkiem azotu itd....
Mój kolega ostatnio zmontował we Fiacie Coupe nową turbinę bo poprzednia sypała sie na maxa i dokonał całą masę przeróbek....wycisnął z auta 320KM i 410NM ze swojego silnika, wychodzi z auta na miękkich nogach ale wiadomo że to tylko marny Fiat i każda ekstremalna przejażdżka kończy się holowaniem albo powrotem na lawecie hehe...a wsadził w modernizację 11 tysięcy PLN !!!! A tu proszę !!! KIT za 1200 dolków !!!! I tyle frajdy !!!! Nie mam zamiaru robi z mojej Miaty jakiejś ekstremalnej rajdowe fury....przynajmniej na początku hehe !!! Wystarczy mi trochę mocy więcej i torsen. Nie sztuką wcisną gaz do podłogi i zgubi seryjną BMK-ę na starcie z krzyżówki, sztuka to umiejętne prowadzenie tylnonapędówki w zakrętach i efektowny, delikatny drift na mieście....tego zamierzam sie nauczyc z czasem
Mój kolega ostatnio zmontował we Fiacie Coupe nową turbinę bo poprzednia sypała sie na maxa i dokonał całą masę przeróbek....wycisnął z auta 320KM i 410NM ze swojego silnika, wychodzi z auta na miękkich nogach ale wiadomo że to tylko marny Fiat i każda ekstremalna przejażdżka kończy się holowaniem albo powrotem na lawecie hehe...a wsadził w modernizację 11 tysięcy PLN !!!! A tu proszę !!! KIT za 1200 dolków !!!! I tyle frajdy !!!! Nie mam zamiaru robi z mojej Miaty jakiejś ekstremalnej rajdowe fury....przynajmniej na początku hehe !!! Wystarczy mi trochę mocy więcej i torsen. Nie sztuką wcisną gaz do podłogi i zgubi seryjną BMK-ę na starcie z krzyżówki, sztuka to umiejętne prowadzenie tylnonapędówki w zakrętach i efektowny, delikatny drift na mieście....tego zamierzam sie nauczyc z czasem
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Sluba pisze:a ile mozna osiagnac z tego kitu?
Fiveopac da rade 180-190PS?
Oczywiscie, tylko ze z tego zestawu zostanie tylko kolektor, turbina , jeden przewod olejowy i moze stozek. Cala reszta do wymiany.
irakleo, pocisnołes z tym mydlem hehehe
W/w kit dodaje ok 30 km (niecale 0,3 bara), naprawde fajnie juz zaczyna wtedy miata jezdzic. Oczywiscie jest fajna baza do kolejnych modyfikacji, ktore mozesz robic stopniowo.
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
logiczne ze trzeba by duzo zmieniac, ale zmiany byly by i tak stopniowo robione tak jak napisales ... tez sie zacozlem nad tym zestawem zastanawiac, aby wytworzyc taka moc napewno caly nowy wydech, IC okablowanie pompa paliwa wtryski elektronika i jeszcze pare drobnych pierdol, a czy wymagane bylo by zakucie silnika?
Pozdrawiam
Pozdrawiam

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
[quote="Sluba"]irakleo co do predkosci 210km/h to seryjna NA 115PS tyle pojedzie
/quote]
na liczniku to ja miałem i 240 ale hamownia pokazała mi niecałe 210 km/h przy niecałych 6900 obrotów. poprzednią 1,6 NA nie udało mi sie dojśc do 200 choć niewiele brakowało. a tak przy okazji czy 1,6 i 1,8 mają inne przelożenia w skrzyni?
co do zakuwania: HGP robi turbo w mx5 1,9 204konie bez ingerencji w silnik i bez zmiany wtrysków dopiero przy 240km zakładają większą uszczelke pod głowica dla odprężenia auta i wieksze wtryski. http://www.hgp-turbo.de/ (sonstige-> mazda)
wydaje sie wiec ze do 200km można jezdzic na seryjnym silniku i wtryskach ale nie wiem jak z wystrojeniem tego.
Fiveopac, jak Ci poszło strojenie?

na liczniku to ja miałem i 240 ale hamownia pokazała mi niecałe 210 km/h przy niecałych 6900 obrotów. poprzednią 1,6 NA nie udało mi sie dojśc do 200 choć niewiele brakowało. a tak przy okazji czy 1,6 i 1,8 mają inne przelożenia w skrzyni?
co do zakuwania: HGP robi turbo w mx5 1,9 204konie bez ingerencji w silnik i bez zmiany wtrysków dopiero przy 240km zakładają większą uszczelke pod głowica dla odprężenia auta i wieksze wtryski. http://www.hgp-turbo.de/ (sonstige-> mazda)
wydaje sie wiec ze do 200km można jezdzic na seryjnym silniku i wtryskach ale nie wiem jak z wystrojeniem tego.
Fiveopac, jak Ci poszło strojenie?
Może ktos mi powie co to za zestaw :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/mazda-miata-1-6-motor-16g-complete-turbo-kit-new-item_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQitemZ380019241082
taka iloś gratów w takiej niskiej cenie nie wróży nic dobrego, ale nie zaszkodzi zapytac.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/mazda-miata-1-6-motor-16g-complete-turbo-kit-new-item_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQitemZ380019241082
taka iloś gratów w takiej niskiej cenie nie wróży nic dobrego, ale nie zaszkodzi zapytac.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
irakleo pisze:Może ktos mi powie co to za zestaw :
http://cgi.ebay.com/ebaym...emZ380019241082
Bylo juz o tym zestawie pisane przynajmniej 3 razy na forum. Poszukaj

yanik pisze:Fiveopac, jak Ci poszło strojenie?
Uspokoilem AFR za pomoca smt6, ale to rozwiazanie tymczasowe. W przyszlym miesiacu mam nadzieje, ze juz bedzie ten temat zalatwiony tak profesjonalnie jak to tylko jest mozliwe.
We wtorek dokoncze (nareszcie!) wydech na 2,5 cala (nowy 2,5" downpipe, rury, katalizator, i koncowy wydech) i po dlugim weekendzie pojade na rolki, zobaczymy jak madzia w wersji beta sie spisuje

Sluba pisze:a czy wymagane bylo by zakucie silnika?
Do 0,7-0,8 bara z tego zestawu nie potrzeba zakuwac.
AFR to z tego co dobrze kojarzę skład mieszanki, a smt6 to komputer sterujący pracą silnika ( dodatkowy )... choć mogę się mylić. Na pewno Fiveopac wyjaśni tą kwestię
Wyszukałem:
http://www.bellengineering.net/Pages/products_miataturbosystems_BEGiS.html
Co sądzicie o turbo BEGI S?
Jeśli chodzi o Greddy to wygrzebałem pdfa z instrukcją i było coś o tym, że nie można zakładać do samochodów z ABS'em... Nie mam pojęcia dlaczego
Greddy chyba nie podejdzie do 1.6 NB, a co z BEGI? Mają wersję do wszystkich miatek pomijając 1.6 NB... Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, czy któryś z modeli podejdzie do NB plug&play bez większego przerabiania?
Najwyżej pozbieram dłużej i zostanie mi Voodoo z FlyInMiata

Wyszukałem:
http://www.bellengineering.net/Pages/products_miataturbosystems_BEGiS.html
Co sądzicie o turbo BEGI S?
Jeśli chodzi o Greddy to wygrzebałem pdfa z instrukcją i było coś o tym, że nie można zakładać do samochodów z ABS'em... Nie mam pojęcia dlaczego

Greddy chyba nie podejdzie do 1.6 NB, a co z BEGI? Mają wersję do wszystkich miatek pomijając 1.6 NB... Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, czy któryś z modeli podejdzie do NB plug&play bez większego przerabiania?
Najwyżej pozbieram dłużej i zostanie mi Voodoo z FlyInMiata

110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Mayk pisze:AFR to z tego co dobrze kojarzę skład mieszanki, a smt6 to komputer sterujący pracą silnika ( dodatkowy )... choć mogę się mylić.
Się zgadza się

Biblia do czytania i wyuczenia sie:

i wszystko stanie sie jasne.
Mayk pisze:http://www.bellengineerin...tems_BEGiS.html
Co sądzicie o turbo BEGI S?
Lepsze od Greddiego, bardziej niezawodny kolektor (w greddy potrafi pekac) i lepsze FMU z mozliwoscia regulacji. Warto kupic.
Jeśli chodzi o Greddy to wygrzebałem pdfa z instrukcją i było coś o tym, że nie można zakładać do samochodów z ABS'em... Nie mam pojęcia dlaczego![]()
Chodzi o rozmieszczneie elementow zestawu. Szczerze mowiac nie wiem po ktorej stronie jest modul ABS jesli po stronie kierowcy to nie zmiesci sie z turbiną lub dolotem lub przepływka lub stozkiem lub lub....
Wciąż "uturbienie" mojej Miaty nie daje mi spokoju i na spokojnie przymierzam sie do zakupu zestawu....
oto znaleziska na amerykańskim Ebayu :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MIATA-1-6L-MOTOR-T28-TURBO-KIT-CAST-MANIFOLD-NEW_W0QQitemZ280223407068QQcmdZViewItem
i
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Flyin-Miata-Turbo-System-FM3-FM2-1-6L-90-93_W0QQitemZ320246056637QQcmdZViewItem
i
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-97-98-99-03-MAZDA-MIATA-MX-5-1-8L-T25-T28-TURBO-KIT_W0QQitemZ250242531337QQcmdZViewItem
pierwszy i trzeci to chyba chińszczyzna, ale czytałem ostatnio na jakimś innym forum że większoś zestrawów nawet tych markowych to produkcja rodem z Chin.
oto znaleziska na amerykańskim Ebayu :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MAZDA-MIATA-1-6L-MOTOR-T28-TURBO-KIT-CAST-MANIFOLD-NEW_W0QQitemZ280223407068QQcmdZViewItem
i
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Flyin-Miata-Turbo-System-FM3-FM2-1-6L-90-93_W0QQitemZ320246056637QQcmdZViewItem
i
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-97-98-99-03-MAZDA-MIATA-MX-5-1-8L-T25-T28-TURBO-KIT_W0QQitemZ250242531337QQcmdZViewItem
pierwszy i trzeci to chyba chińszczyzna, ale czytałem ostatnio na jakimś innym forum że większoś zestrawów nawet tych markowych to produkcja rodem z Chin.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Skoro nie chcesz sluchac, ze to chinskie cos to po prostu zlom to kup go i podziel sie pozniej refleksjami i nei zarzucaj juz wiecej tych linkow skoro nie interesuje cie opinia o nich.
Z kolei zestaw Flyin Miata to bardzo dobry wybor.
Z kolei zestaw Flyin Miata to bardzo dobry wybor.
Nie bedę ryzykował z chińskimi zestawami o których tyle złego napisano na różnych forach. Na używkę również się nie skuszę bo kto wie ile już ma za sobą ? Jednak pierwotny pomysł z zestawem Greddy to najlepsza opcja i jej będę się trzymał !!! Brakuje mi tylko w zestawie intercoolera, ale to ju z najmniejszy problem.....
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
W niczym to nie przeszkadza, czemu mialbys odczuwac jego brak?
Fiveopac pisze:W/w kit dodaje ok 30 km (niecale 0,3 bara), naprawde fajnie juz zaczyna wtedy miata jezdzic. Oczywiscie jest fajna baza do kolejnych modyfikacji, ktore mozesz robic stopniowo.
Im chłodniejsze powietrze, tym jego objętoś jest mniejsza i więcej tlenu dostaje silnik....ma to chyba jakieś znaczenie dla wzrostu mocy???
Ostatnio zmieniony 08 maja 2008, 19:20 przez irakleo, łącznie zmieniany 1 raz.
Właśnie zdemontowałem przednie błotniki i zderzak i przyglądam się możliwościom montażu intercoolera w przyszłości. Miejsca jest dośc sporo i nie powinno by z tym problemu... Znalazłem już ziomala w USA który odbierze moją paczkę u siebie, wypakuje i wyśle mi ja jako privat bez wartości by unikną bezsensownego cła, za zaoszczędzona kase chciałem dodatkowo naby jeszcze intercooler i wysłac wszystko jednym transportem...