Swap
z B6ZE(RS) na B6T
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Siema
zastanawia mnie przekładka silnika z B6ZE(RS) na B6T z mazdy 323 GTX silnik już uturbiony seryjnie 163km, potencjał około 250. Ciekawi mnie czy dało by rade coś takiego zrobić, i czy wszystko by pasowało. Ma może ktoś jakąś wiedzę na ten temat? sadzicie ze opłacało by sie to zamiast zwykłego turbo?
pozdrawiam
zastanawia mnie przekładka silnika z B6ZE(RS) na B6T z mazdy 323 GTX silnik już uturbiony seryjnie 163km, potencjał około 250. Ciekawi mnie czy dało by rade coś takiego zrobić, i czy wszystko by pasowało. Ma może ktoś jakąś wiedzę na ten temat? sadzicie ze opłacało by sie to zamiast zwykłego turbo?
pozdrawiam
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5498
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
A gdzie znajdziesz B6T ? Szybciej wyszperasz BPT. Poza tym B6T mialo tylko 143 konie.
Do zrobienia:
- nowe kolektory - dolotowy i wydechowy
- elektronika zaplonu/sterownia silnikiem
- flansza na skrzynie
poza tym na forum jest kolega 88et pomolestuj go w tym temacie bo wlasnie rzezbi ten temat w zaciszu swojego garażu
Do zrobienia:
- nowe kolektory - dolotowy i wydechowy
- elektronika zaplonu/sterownia silnikiem
- flansza na skrzynie
poza tym na forum jest kolega 88et pomolestuj go w tym temacie bo wlasnie rzezbi ten temat w zaciszu swojego garażu

to ja sie podlacze do tematu...
Intensywanie kombinuje jak tu sobie sciganac z Japoni lub USA silnik kompletny BPT.
Martwie sie czy to bedzie operacja plug&play czy bedzie rzezba z mocowanie itd. Szczerze to specem od miechaniki nie jestem wiec nie mam pojecia co tam moze byc i jak... Licze ze ktos moze cos tutaj podpowiedziec...
Five licze na twoja wiedze
Intensywanie kombinuje jak tu sobie sciganac z Japoni lub USA silnik kompletny BPT.
Martwie sie czy to bedzie operacja plug&play czy bedzie rzezba z mocowanie itd. Szczerze to specem od miechaniki nie jestem wiec nie mam pojecia co tam moze byc i jak... Licze ze ktos moze cos tutaj podpowiedziec...
Five licze na twoja wiedze

Po co jezdzic skoro mozna latac...
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
tak właśnie miałem na myśli BPT
już dorwałem kontakt
może będzie sie coś działo w tym kierunku ;p

już dorwałem kontakt

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Sluba pisze:tak właśnie miałem na myśli BPT
już dorwałem kontaktmoże będzie sie coś działo w tym kierunku ;p
No to jesli moj kontakt nie wypali to chetnie sie podlacze... Zakupy grupowe

Ewentulanie sluze tym samym przy odwrotnej sytacji.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5498
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
perver pisze:Intensywanie kombinuje jak tu sobie sciganac z Japoni lub USA silnik kompletny BPT.
Martwie sie czy to bedzie operacja plug&play czy bedzie rzezba z mocowanie itd. Szczerze to specem od miechaniki nie jestem wiec nie mam pojecia co tam moze byc i jak... Licze ze ktos moze cos tutaj podpowiedziec...
Mocowania beda pasowac, kolektory i skrzynia niezbyt


-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
OK
a jesli chodzi o swapa na silnik 1.8 od NB ten 145Km?
sa jakies problemy?
ile moze kosztowac taki silnik?
rozmawialem z 88et, mowil ze wydal juz podnad 15k i auto niesmiga jeszcze, duzo zabawy i robi to 6 miesiecy juz....
wiec niewiem czy taka zabawa sie oplaca, moze bardziej swap na ten 1.8 i go uturbic?....
a jesli chodzi o swapa na silnik 1.8 od NB ten 145Km?
sa jakies problemy?
ile moze kosztowac taki silnik?
rozmawialem z 88et, mowil ze wydal juz podnad 15k i auto niesmiga jeszcze, duzo zabawy i robi to 6 miesiecy juz....

wiec niewiem czy taka zabawa sie oplaca, moze bardziej swap na ten 1.8 i go uturbic?....

NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5498
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Sluba pisze:a jesli chodzi o swapa na silnik 1.8 od NB ten 145Km?
To jzu jest na OBDII, ze zmiennymi fazami rozrzadu wiec do wymiany cala wiazka, komputer, elementy sterowania zaplonem itp. Łatwiej zeswapowac 1.8 z NA - plug & play

rozmawialem z 88et, mowil ze wydal juz podnad 15k i auto niesmiga jeszcze, duzo zabawy i robi to 6 miesiecy juz....![]()
Jak cos ma byc zrobione dobrze, to niestety nalezy projekt doinwestowac

Sluba pisze:wiec niewiem czy taka zabawa sie oplaca, moze bardziej swap na ten 1.8 i go uturbic?....
Wg mnie najlepiej uturbic to co masz , polecam

-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
no tak tylko ze uturbienie da w granicach 170-180km na soft (tak mi powiedzieli jak sie dowiadywałem), ale czy to wystarczy by można było sie ślizgać bez problemu?....
jak u ciebie jest ze spalaniem Fiveopac?
ty masz kolo 156km tak?

jak u ciebie jest ze spalaniem Fiveopac?
ty masz kolo 156km tak?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Sluba pisze:no tak tylko ze uturbienie da w granicach 170-180km na soft (tak mi powiedzieli jak sie dowiadywałem), ale czy to wystarczy by można było sie ślizgać bez problemu?....![]()
Nabij w tylne gumy 3atm i się będziesz ślizgał bez turbiny;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
zapewniam ze mozna sie slizgac majac 140KM. Ale z mojago doswiadczenia wynika,ze trzeba raczaj doinwestowac odpowiednio zawiszenie,bo Miata jest dosc trudno w prowadzeniu jesli chodzi o slizganie z racji dosc malych gabarytow,a co za tym idzie rozstwau kol Przod-tyl.
No,ale traning czyni mistrza i wiem ze mozna nawet seryjna jesli ktos sie dobrze wczuje w fure. Mimo to wychylenia nie beda tak duze jak w dluzszych furach.
Nie wiem jak jest z dyfrem,bo u siebie mam torsena,wiec nie wiem jak sie smiga bez.
No,ale traning czyni mistrza i wiem ze mozna nawet seryjna jesli ktos sie dobrze wczuje w fure. Mimo to wychylenia nie beda tak duze jak w dluzszych furach.
Nie wiem jak jest z dyfrem,bo u siebie mam torsena,wiec nie wiem jak sie smiga bez.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
racja, prawie wszystko zależy od opanowania auta, ale sam ślizg nie będzie aż tak efektownie wyglądał jak w przypadku właśnie 200sx itd. i tu jest pytanie, czy bawić sie z miata i w nią inwestować, czy zostawić ja w spokoju i nie robić czego innego stricte do ślizgania sie....
bo koszta nie są małe hamulce zawieszenie silnik i po części wnętrze, może zamknie sie w 16tys. ......
za to otrzymali byśmy auto które było by wyjątkowe i nieliczne, a nie jak każdy 200sx podobne do siebie i coraz częściej spotykane....
a przy ślizganiu sie bez torsena efekt jest taki ze jedno kolo (zewnetrzne) ci dymi i sie ślizga natomiast wewnętrzne już raczje nie... ale da sie auto obrócić itd, wiec porostu trzeba sie nauczyć i wprawić, gdzieś słyszałem ze LSD potrzebne jest właściwie przy obrotach o 360" a przy jeździe w poślizgu już nie koniecznie sie wykorzystuje.
bo koszta nie są małe hamulce zawieszenie silnik i po części wnętrze, może zamknie sie w 16tys. ......

za to otrzymali byśmy auto które było by wyjątkowe i nieliczne, a nie jak każdy 200sx podobne do siebie i coraz częściej spotykane....
a przy ślizganiu sie bez torsena efekt jest taki ze jedno kolo (zewnetrzne) ci dymi i sie ślizga natomiast wewnętrzne już raczje nie... ale da sie auto obrócić itd, wiec porostu trzeba sie nauczyć i wprawić, gdzieś słyszałem ze LSD potrzebne jest właściwie przy obrotach o 360" a przy jeździe w poślizgu już nie koniecznie sie wykorzystuje.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
U mnie nie ma chyba trosena, ani lsd, jak ruszam ostro to dwa koła kręcą, 360 jest bez pałowania zrobic cieżko, a normalnymi bokami miata idzie aż miło. Co do kierowania to faktyczcnie nie jest łatwo z racji małego rozstawu osi. Trzeba faktycznie sie nauczyć...
wg, mnie to najtrudniej jest utrzymac auto w serii poślizgów, i tu brakuje mocy. Albo trzeba dobrze kręcić i robic drift w górnym zakresie obrotów.
wg, mnie to najtrudniej jest utrzymac auto w serii poślizgów, i tu brakuje mocy. Albo trzeba dobrze kręcić i robic drift w górnym zakresie obrotów.
Z torsenem i BP-Z3 pod maską da się bez problemu wykręcić 360 w miejscu na jedynce już od 4000 RPM na asfalcie. Na kostce parkingowej jest gorzej (chociaż zależy jakiej) i trzeba już pałować silnik pod 6000 RPM. Podobnież z wejściem w poślizg podczas startu, wrzuceniem dwójki i przerzuceniem auta na drugi bok po krótkim poślizgu. W trakcie jazdy niestety nie mam gdzie próbować się ślizgać a ronda ze względów bezpieczeństwa odpadają. W zimie będę próbował 360 podczas jazdy - myślę że jak będzie śnieg to 30-40 km/h i duży parking starczą mi bez problemu na zabawę 

tel: 500294594 skype: lediable86
leDiable pisze:W zimie będę próbował 360 podczas jazdy - myślę że jak będzie śnieg to 30-40 km/h i duży parking starczą mi bez problemu na zabawę
Ja w zime tak zrobilem
