Strona 1 z 4

[NA] Jaki tłumik końcowy?

: 20 mar 2013, 14:28
autor: Jasio
Witam, tłumik w mojej miacie wydaje z siebie ostatnie tchnienia i paskudnie brzęczy. Chciałbym wymienić go na coś innego, niekoniecznie na oryginał, moze być to coś pochodzącego z innego samochodu. Pytanie tylko co wstawić i z jakiego auta? :razz:
Jeśli chodzi o dźwięk, to zależałoby mi na zachowaniu ciszy, ale w wyzszym zakresie obrotów chciałbym aby miał ciekawy, rasowy dźwięk :) :twisted:

Pozdrawiam!

: 21 mar 2013, 9:17
autor: PJ9
Ja jak miałem NA czyli do niedawna to wybralem ofertę BOSAL dedykowaną do NA, nie był to co prawda sportowy wydech ale brzmiał bardzo przyjemnie i lekko basowo. Zamiast kata miałem strumienicę (również BOSAL o ile pamiętam) co też dobrze na dzwięk wpływało :smile:

: 21 mar 2013, 10:32
autor: autopaga
Ja mogę dodać swoje 3 grosze, tłumik środkowy rm motors RM01 idealnie wygłuszył mi wydech i od 3 tysiącach w górę pięknie zaczyna mruczeć, znacznie lepiej niż bez środkowego. Na końcowy wziąłem ulter dedykowany do NB z przeróbkami, ale akustycznie nic specjalnego, środkowy uratował sprawę.

: 21 mar 2013, 19:53
autor: Jasio
Jeśli chodzi o środkowy, to u mnie jest wycięty a w jego miejsce wstawiona jest rurka. Dźwięk był całkiem spoko przy samym końcowym tłumiku.
Wkładał ktoś może tłumik końcowy z Civica IVgeneracji?

: 18 maja 2013, 23:43
autor: tomos
Może spróbuję odświeżyć temat ;)

Tłumik w mojej poczciwej miacie też powoli dogorywa i szukam jakiegoś rozsądnego zamiennika do NA 1.6.
Znalazłem parę dobrych opinii o wspomnianym tłumiku Bosal, ale nie wiem czy jeszcze go produkują? We wszystkich sklepach stan magazynowy "0", może ktoś wie gdzie można jeszcze dostać?

Na pewno trochę osób tutaj ma jakieś zamienniki, podzielcie się wrażeniami.

: 30 maja 2013, 20:37
autor: pmcomp
Cichy ... SSG.

Pozdro

Różnica mocy w NBfl1.8 EU a 1.8 USA

: 19 lip 2013, 12:09
autor: Spaniard
Witam,

Na wikipedi przeczytałem, cytat:

"Silnik BP-Z3 1,8 l został zmodyfikowany, otrzymał zmienne fazy rozrządu dla wałka zaworów dolotowych. Zmodyfikowane zostały także dolot i wydech. Zmiany zaowocowały mocą 146 KM (107 kW) – w Japonii, Wielkiej Brytanii i Australii lub 136 KM (100 kW) – Stany Zjednoczone. W Stanach Zjednoczonych, Mazda omyłkowo podawała wartość mocy dla modeli japońskich/brytyjskich we wczesnych katalogach. Magazyn Car and Driver jak i wielu właścicieli potwierdzili fakt brakującej mocy – Mazda zaoferowała posiadaczom odkupienie samochodów z roku 2001 lub rekompensatę w postaci darmowego serwisowania przez cały okres gwarancji"

Posiadam auto z USA z 2002 i zastanawiam się jak mam to rozumieć? Czy problem dotyczył tylko aut z 2001, a w późniejszym rocznikach zostało to poprawione technicznie czy tylko zmodyfikowano informację katalogową na te 136 koni?

Jeżeli wszystkie Mazdy 1.8 NBfl z USA miały 136 koni to gdzie było ograniczenie? Zakładam, że mechaniczne bo gdyby leżało w oprogramowaniu, nie oferowaliby rekompensaty bądź odkupienia auta...

Oczywiście użyłem szukajki, ale kiepsko mi poszło. Będę wdzięczny za pomoc w odpowiedzi na pytanie.

Pzdr!

: 19 lip 2013, 12:21
autor: majkel
Nie uznaję co prawda Wikipedii jako wiarygodnego źródła, ale jesli jest w tej informacji ziarno prawdy musiałbyś poszukać głębiej. Miaty na rynek US nie były jednolite, były różnice ze względu na przepisy emisyjne obowiązujące w różnych stanach.
A ile Twoja miata ma w tej chwili kuni... To najłatwiej na porządnej hamowni sprawdzić.

Po
eM

: 19 lip 2013, 12:51
autor: Spaniard
Co fakt, to fakt, natomiast nie narzekam na brak mocy, już bardziej na nijakie brzmienie wydechu, czysta ciekawość. W dowodzie mam 107 KW, ale to żaden wyznacznik, bo sprowadzając wpisują to, co im wypluwa system.

Generalnie tajemnic dla mnie jest więcej. Podobno skrzynie EU i USA różniły się przełożeniami? Ciekawe na czyją korzyść :)

Pzdr i dziękuję za odpowiedź.

: 19 lip 2013, 12:51
autor: dmk
Różny był katalizator umiejscowiony praktycznie w kolektorze wydechowym (przy bloku silnika), który był dość restrykcyjny. A i nie jestem pewien, czy w różnych stanach nie były użyte różne rozwiązania pod tym względem, dlatego moce mogły być różne na terenie samych USA.

: 19 lip 2013, 12:55
autor: Spaniard
hmm, czyli docelowo trzeba wyciąć :)

: 19 lip 2013, 13:25
autor: dmk
Mieczyslaw pisze:hmm, czyli docelowo trzeba wyciąć :)


Wymienić wydech na wersję EU.

: 19 lip 2013, 15:03
autor: Spaniard
To słuszna opcja. Najpierw upewnię się ile mam koni i ewentualnie będę kombinował. Dzięki za odpowiedzi.

: 19 lip 2013, 15:10
autor: Hades
Mam wersję USA 2002 i znalazłem różnicę w kolektorze wydechowym. Mój jest typu 4 w 1, a potem był katalizator podwójnej długości, ale nie przy bloku, tylko dalej. Więc na pewno bywało różnie. Wymiana dolotu (Fujita) i wydechu w SSG (malutki kat, mały środkowy i twinloop) subiektywnie pomogły.

Racinghood - aplikacja dla miłośników szybszej jazdy

: 01 sie 2013, 10:23
autor: racinghood
Witam serdecznie,

i może na wstępie się przedstawię, bo jestem nowy na tym forum. Nazywam się Łukasz, lat 33, od lat miłośnik samochodów a szczególnie tych szybszych. Obecnie poruszam się dużym kombi poniważ małe bliźniaki mają bardzo dużo rzeczy które trzeba wszędzie im wozić.

A co mnie tutaj sprowadza. Jakiś czas temu pomyślałem, że ciekawie byłoby mieć aplikację w stylu endomondo ale z elementami gry i tak powstał pomysł Racinghood. Nie jestem przedstawicilem dużej firmy ani pracownikiem, wpadłem na pomysł i postanowiłem go zrealizować dla siebie i może dla innych fanów 4 kółek.

Obecnie aplikacja jest gotowa w 50%, działa na system iOS, można już testować jeśli ktoś jest chętny i ma iPhona z iOS 4,5,6

To co aplikacja umożliwia:
- monitorowanie trasy przejazdu (mapa) oraz zbieranie danych Vmax, Vavg, czas przejazdu, dystans, czas postoju podczas trasy (np ile czasu staliśmy na światłach, ile w korku itp)
- pomiary przyspieszenia (0-60, 0-100, 80-120, 80-150, 0-150, 0-200, pierwsza 1/4mili)
- kalibracja prędkościomierza samochodu z aplikacją
- logowanie i sharowanie na facebooku

to będzię umożliwiać za miesiąc:
- heatmapa trasy, czyli rysunek trasy z informacją o prędkości na każdym odcinku,
- Poziom zaawansowania użytkonika: każdy zaczyna z poziomu Basic Driver, następnie są poziomy Driver, Racer, Champion
- Zdobywanie trofeów: za ilość przejechanych km, za osiągnięte prędkości (średnia, max), za osiągi pojazdu, za ilość znajomych itp - levele silver, gold, platinium - tutaj ilość możliwych trofeów będzie się zwiększała

o czym myślimy dalej:
- HUD
- Możliwość tworzenia grup użytkowników - NP Admin tego forum może zapisać użytkowników do swojej grupy i zarządzać grupą w aplikacji, np wysyłać notyfikacje o zlotach i spotkaniach itp
- statystyki regionalne, krajowe, globalne, przeglądanie różnych tras i jej wyników, porównywanie wyników przejazdów
- podłączenie gry pod komputer samochodu i zbieranie większej ilości danych (np koszt przejechania danego odcinka na podstawie pomiaru spalania na danej trasie, a nie ogólnie)
- możliwość śledzenie znajomych w którym miejscu są

ogólnie mam dużo pomysłów na dalszy rozwój. Pierwsza bezpłatna wersja pojawi sie w połowie września na apple storze.

Obecnie, jeśli sa chętni to zapraszam do kontaktu - wtedy prześlę info jak pobrać wersję testową. Każda opinia jest mile widziana, tak samo pomysł.

Postęp prac można śledzić na stronie projektu:
https://www.facebook.com/pages/Racinghood/485596031505777

dzięki wielkie i pozdrawiam

ps. mam nadzieję, że nie łamię regulaminu.

: 01 sie 2013, 12:35
autor: ree
Szkoda, że tylko iOS, pewnie było by więcej chętnych gdyby w grę wchodził android.

: 01 sie 2013, 15:09
autor: seba1433
dokładnie. nie myślałeś o androidzie? :)

: 01 sie 2013, 19:10
autor: Kurak
Zobaczymy jak to się rozwinie (:

: 01 sie 2013, 19:54
autor: dmk
Jestem chętny, chociaż jeżeli będzie to wymagało JB to odpadnę..

hmm

: 01 sie 2013, 20:08
autor: racinghood
ok, widzę że bez androida się nie obejdzie - sprawdzę jaki to koszt.

co do iOS - nic nie trzeba crakować. Testowanie odbywa się przez TestFligh - darmowa aplikacja, dodaję testera i wtedy można pobrać aplikację która jest niedostępna na appstorze.

jeśli chcesz testować to poproszę UDID i Twój adres email na PW to prześlę info co i jak

Turbo MAZDA MIATA MX-5 1.8L T25/T28 TURBO UPGRADE PIPING KIT

: 04 wrz 2013, 8:59
autor: Spaniard
Znalazłem na ebayu coś takiego:

http://www.ebay.com/itm/1994-2005-MAZDA-MIATA-MX-5-1-8L-T25-T28-TURBO-UPGRADE-PIPING-KIT-W-INTERCOOLER-/230821819656#shId

Czy ten sprzęt ma prawo działać i jest kompletny? Ewentualnie co byłoby potrzebne aby to ruszyło? Cena jest dosyć atrakcyjna. Wliczając koszty transportu wychodzi 1,1K USD + cło.

: 04 wrz 2013, 9:09
autor: majkel
Mieczyslaw pisze:Czy ten sprzęt ma prawo działać i jest kompletny?

To jeden z dobrze znanych megachińskich zestawów. Działa dobrze jedynie na zdjęciu, cena adekwatna do jakości.

Po
eM

: 04 wrz 2013, 9:10
autor: RS
Było milion razy poruszane. Może orurowanie i IC jest cokolwiek wart, reszta to złom wart niewiele więcej niż surowiec z którego jest wykonany.

: 04 wrz 2013, 9:28
autor: dmk
Ale to jest nawet nie zestaw, a tylko "upgrade piping kit" :mrgreen:

PS Powtórzmy wszyscy razem: nie ma taniej mocy w miacie.

: 04 wrz 2013, 10:19
autor: rafal
ja bym brał! na zdjeciu super sie prezentuje :bang:

: 04 wrz 2013, 13:25
autor: Spaniard
rafal pisze:ja bym brał! na zdjeciu super sie prezentuje :bang:


No ładnie się błyszczy, nie powiem :)

Tak myślałem, flaki słabe, widać to chociażby bo łączeniach... bez opasek itd. Tym niemniej, mieszkając w USA, wydatek żaden, to i psuć się może, nawet cyklicznie. Mając wszystkie graty na miejscu w śmiesznych cenach to nie taka głupia zabawka.

Dzięki za komentarz.

: 04 wrz 2013, 13:48
autor: dmk
Mieczyslaw pisze:
rafal pisze:ja bym brał! na zdjeciu super sie prezentuje :bang:


No ładnie się błyszczy, nie powiem :)

Tak myślałem, flaki słabe, widać to chociażby bo łączeniach... bez opasek itd. Tym niemniej, mieszkając w USA, wydatek żaden, to i psuć się może, nawet cyklicznie. Mając wszystkie graty na miejscu w śmiesznych cenach to nie taka głupia zabawka.

Dzięki za komentarz.


Oj kolego, poczytaj i jeszcze raz poczytaj. To nie głupia zabawka. Najgłupsza jaka istnieje.

I polecam czytanie ze zrozumieniem - to jest wyłącznie orurowanie z IC. Tak na marginesie - wyobrażasz sobie połączenia rur bez karbowań i żadnych opasek w samochodzie? Doładowanym? :winner: :bang:

: 04 wrz 2013, 15:30
autor: Spaniard
dmk pisze:
Mieczyslaw pisze:
rafal pisze:ja bym brał! na zdjeciu super sie prezentuje :bang:


No ładnie się błyszczy, nie powiem :)

Tak myślałem, flaki słabe, widać to chociażby bo łączeniach... bez opasek itd. Tym niemniej, mieszkając w USA, wydatek żaden, to i psuć się może, nawet cyklicznie. Mając wszystkie graty na miejscu w śmiesznych cenach to nie taka głupia zabawka.

Dzięki za komentarz.


Oj kolego, poczytaj i jeszcze raz poczytaj. To nie głupia zabawka. Najgłupsza jaka istnieje.

I polecam czytanie ze zrozumieniem - to jest wyłącznie orurowanie z IC. Tak na marginesie - wyobrażasz sobie połączenia rur bez karbowań i żadnych opasek w samochodzie? Doładowanym? :winner: :bang:


Przepraszam :!:

: 04 wrz 2013, 17:22
autor: dmk
Mieczyslaw pisze:Przepraszam :!:


Nie przepraszaj. Czytaj! Jak z USA cokolwiek, to tylko Flyin Miata albo Begi :wink:

: 04 wrz 2013, 19:30
autor: Wojtek JDM
Oglądałem ten zestaw jeszcze zanim kupiłem Miatkę i przygarnąłbym z niego tylko pokrywę zaworów :mrgreen: