Niebawem pojawi się nowa lub prawie nowa NCFL 2.0 160KM i po zakończeniu docierania zamierzam dodać jej odrobinę wigoru, oto mój plan na zmiany:
1. Sprężyny eibach (penie pojawią się pierwsze ze względu na dostępność w PL i cenę modyfikacji)
2. Dolot + koło zamachowe + short shifter(jak starczy kasy) :
Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1348R.html]Dolot[/URL]
Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/21-1048B.html]Koło zamachowe Fidanza[/URL]
Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0091.html]Short Shifter[/URL] (czy jest sens zasotować dodatkowo to z short shiftem : Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-0711.html]BEATRUSH Shifter Collar[/URL] )
3. Układ wydechowy:
Postaram się kupić wszystko naraz dla pełnego efektu, natomiast bardzo bym chciał osiągnąć jak najwyższą moc, i jak najcichszy wydech (tzn bardziej sportowe brzmienie niż seria ale nie wiele głośniejsze - zamierzam jeździć autem w trasy, jako pierwsze w aucie znajdzie się audio więc również ryczenie jest nie wskazane).
Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/61-1078.html]Kolektor + część środkowa[/URL]
Kolektor zostałby owinięty dodatkowo taką taśmą Link --> [URL=http://www.tomson.com.pl/product-pol-7-DEI-010127-tasma-izolacyjna-kolektora-Titanium-2x50.html]DEI[/URL]
Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/60-1337.html]Tłumik końcowy[/URL] Choć nie podobają mi się końcówki

4. Prawdopodobnie na przyszłą wiosnę pojawią się nowe, czarne, błyszczące, lekkie koła w fabrycznym rozmiarze. Na razie myślę o jakiejś rocie, bo enkei niewiele lżejsze, a dużo droższe.
Może jest coś do czego warto dopłacić lub odwrotnie...
5.Jak skończą się hamulce to zmienię fabryczne tarcze i klocki na coś lepszego, ale w fabrycznym rozmiarze. Dorzucę przewody w oplocie stalowym i mega płyn i będzie gitara.
Do tej pory stosowałem w mojej szybkiej maszynie zaciski brembo, tarcze brembo oro (przód i tył), klocki ferodo ds2500.
Nie wiem czy oro występują do mx-5 ncfl, a mam coś problem z odnalezieniem katalogu.
Klocki ds 2500 strasznie pylą (przynajmniej na białych felgach strasznie to widać), więc chciałbym inne.
Auto toru nie zobaczy, ale wiadomo im lepiej, tym lepiej... Przystępna cena, również nie zaszkodzi (to w końcu element który się eksploatuje).
6. Czy jest sens montować takie coś do seryjnego sprzęgła Link --> [URL=http://www.good-win-racing.com/Mazda-Performance-Part/15-10152.html]Linka sprzęgła[/URL]
Czy zmieni to odczucie/wydłuży żywotność, czy raczej jest to pic na wodę?
7. Po wszystkim strojenie(może nawet po gwarancji), choć nie wiem czy jest sens, kompletny wydech + dolot rodzi nadzieję, ale jednak jest to wolnossący silnik.
Spodziewam się około 10km z mechaniki i miło byłoby uzyskać kolejne 10 ze strojenia. Dodatkowe niuty, zwłaszcza nisko i średnio obrotowo też pozytywnie wpłyną na doznania.
8. Mam jeszcze diabelski pomysł

Połowa wagi koła zamachowego + połowa wagi wału napędowego do silnika wolnossącego, w moim wyobrażeniu, mogłaby dać lepszy efekt niż wydech i dolot. Może to tylko łudzenie się, ale dodatkowe osiągi bez wysilania silnika, to coś co bardzo mi się podoba.
Może znaleźliby się jacyś chętni na zakup grupowy, pewnie cena byłaby przyjemniejsza i łatwiej nakłonić wykonawcę...
Dodam jeszcze że na razie odbyłem jedynie jazdę testową egzemplarzem identycznym, jak wybrany przeze mnie.
Idealnie gdyby odezwały się osoby które mają/miały zamontowane wyżej wymienione elementy, ale każde doświadczenie i przemyślenie jest mile widziane.