Filtr stożkowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
A możesz pokazać swój dolot? Ten co teraz mam jest z aluminium i się szybko nagrzewa
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
thekingisback pisze:A możesz pokazać swój dolot? Ten co teraz mam jest z aluminium i się szybko nagrzewa
Moje rozwiązanie znajdziesz w tym wątku na przykład zaczynając od np 3 lutego br
cofnij się( jak mówią do tyłu) i parę tanich propozycji można znaleźć.
Dolot czy z Al czy silikon czy co by nie wstawił będzie się w komorze silnika nagrzewał i nie ma na to rady.
Może mniej rury z podwójną ścianka i izolacja termiczną( takie też są stosowane)
W NBFL można przez OBDII podejrzeć air temp przed lub za przepływomierzem.
Różnica przy cold short air intake i standard jest znaczna więc rura powinna być jak najkrótsza.
i jej początek jak najbliżej miejsca gdzie jest stały przepływ zewnętrznego powietrza
i jak najdalej od gorących miejsc- np kolektor wylotu spalin.
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Faktycznie fajne to twoje rozwiązanie, ciekaw jestem czy u mnie podeszła by ta wersja bez ściągania pasa przedniego. Możesz coś powiedzieć o efektach jak zamontowales to u siebie?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
quote="thekingisback"]Faktycznie fajne to twoje rozwiązanie, ciekaw jestem czy u mnie podeszła by ta wersja bez ściągania pasa przedniego. Możesz coś powiedzieć o efektach jak zamontowales to u siebie?[/quote].
Ponieważ nie znalazłem szczegółów rozwiązania o które mi chodziło tylko
zdjęcia jakiegoś podobnego dolotu wykonanego w technologi druku 3D wpadłem
w pionierskie działania które samo w sobie zawiera większy nakład pracy i kosztów.
Ja zdemontowałam pas aby "rozpoznać teren w boju" .Mam nadzieję ,że doczytałeś ,że
wersja "short cold air intake" jest dedykowana i "wydrukowana" dla NA po swapie silnika 1.8 NBFL .
Teraz już nie muszę demontować pasa .Aby wyjąć stożek do konserwacji
(raz w roku )wystarczy ,że zdejmę osłonę silnika i od dołu można go wyjąc.
Mój stożek jest w seryjnej obudowe natomiast stożek a'la grzybek chyba powinien się dać się
połknąć przez paszczę.Dla NBFL należałoby się zastanowić jak dostać się przed chłodnicę
i jak poprowadzić rurę dolotową od stożka.
Wersja na którą przywołał endriu : download/file.php?id=36076&mode=view
jest najmniej inwazyjna i od tego bym zaczął. Potem bym się zają tą nakładka aluminiową
i tam wywiercił otwór na rurę tak aby wpasowała się przed chłodnicę. .A potem to już bułka z masłem
Ponieważ nie znalazłem szczegółów rozwiązania o które mi chodziło tylko
zdjęcia jakiegoś podobnego dolotu wykonanego w technologi druku 3D wpadłem
w pionierskie działania które samo w sobie zawiera większy nakład pracy i kosztów.
Ja zdemontowałam pas aby "rozpoznać teren w boju" .Mam nadzieję ,że doczytałeś ,że
wersja "short cold air intake" jest dedykowana i "wydrukowana" dla NA po swapie silnika 1.8 NBFL .
Teraz już nie muszę demontować pasa .Aby wyjąć stożek do konserwacji
(raz w roku )wystarczy ,że zdejmę osłonę silnika i od dołu można go wyjąc.
Mój stożek jest w seryjnej obudowe natomiast stożek a'la grzybek chyba powinien się dać się
połknąć przez paszczę.Dla NBFL należałoby się zastanowić jak dostać się przed chłodnicę
i jak poprowadzić rurę dolotową od stożka.
Wersja na którą przywołał endriu : download/file.php?id=36076&mode=view
jest najmniej inwazyjna i od tego bym zaczął. Potem bym się zają tą nakładka aluminiową
i tam wywiercił otwór na rurę tak aby wpasowała się przed chłodnicę. .A potem to już bułka z masłem

- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
.Yoozef pisze:quote="thekingisback"]Faktycznie fajne to twoje rozwiązanie, ciekaw jestem czy u mnie podeszła by ta wersja bez ściągania pasa przedniego. Możesz coś powiedzieć o efektach jak zamontowales to u siebie?
Ponieważ nie znalazłem szczegółów rozwiązania o które mi chodziło tylko
zdjęcia jakiegoś podobnego dolotu wykonanego w technologi druku 3D wpadłem
w pionierskie działania które samo w sobie zawiera większy nakład pracy i kosztów.
Ja zdemontowałam pas aby "rozpoznać teren w boju" .Mam nadzieję ,że doczytałeś ,że
wersja "short cold air intake" jest dedykowana i "wydrukowana" dla NA po swapie silnika 1.8 NBFL .
Teraz już nie muszę demontować pasa .Aby wyjąć stożek do konserwacji
(raz w roku )wystarczy ,że zdejmę osłonę silnika i od dołu można go wyjąc.
Mój stożek jest w seryjnej obudowe natomiast stożek a'la grzybek chyba powinien się dać się
połknąć przez paszczę.Dla NBFL należałoby się zastanowić jak dostać się przed chłodnicę
i jak poprowadzić rurę dolotową od stożka.
Wersja na którą przywołał endriu : download/file.php?id=36076&mode=view
jest najmniej inwazyjna i od tego bym zaczął. Potem bym się zają tą nakładka aluminiową
i tam wywiercił otwór na rurę tak aby wpasowała się przed chłodnicę. .A potem to już bułka z masłem

Właśnie czytałem i widziałem że u mnie to zaduzo kombinacji z tym by było. Z drugiej strony gorzej bo trzeba ściągnąć pas przedni. Chyba narazie zostawię tak jak jest. BTW wczoraj sprawdzałem. Temp zasysanego powietrza i dochodzila do 27 C. Wydaje mi się że trochę dużo nie miałem czasu poszukać jaka jest u innych
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
Właśnie czytałem i widziałem że u mnie to za dużo kombinacji z tym by było. Z drugiej strony gorzej bo trzeba ściągnąć pas przedni. Chyba na razie zostawię tak jak jest. BTW wczoraj sprawdzałem. Temp zasysanego powietrza i dochodziła do 27 C. Wydaje mi się że trochę dużo nie miałem czasu poszukać jaka jest u innych[/quote]
Temperatura powietrza w dolocie będzie ca temp zewnętrzna im krótsza będzie rura dolotowa.
W moim dolocie jak temp zewnętrzna była 9 stopni to czujnik( przez OBDII) podawał w czasie jazdy 11.
Ale na postoju już trochę się podnosiła bo oddziaływała chłodnica. Teraz w lecie jak jest
temp 24 stopnie to czujnik temp pokazuje 26-27.W miejscu gdzie standardowy dolot NA pobiera
powietrze jest ca wyższa o 20 stopni i więcej , a na postoju jeszcze więcej szczególnie rośnie jak włączy się
wentylator chłodnicy. W NBFL pewnie jest inaczej bo jest dopływ powietrza z nadkola ale długość dolotu zwiększa opory i wzrost temperatury powietrza zanim powietrze dojdzie do kolektora .
Temperatura powietrza w dolocie będzie ca temp zewnętrzna im krótsza będzie rura dolotowa.
W moim dolocie jak temp zewnętrzna była 9 stopni to czujnik( przez OBDII) podawał w czasie jazdy 11.
Ale na postoju już trochę się podnosiła bo oddziaływała chłodnica. Teraz w lecie jak jest
temp 24 stopnie to czujnik temp pokazuje 26-27.W miejscu gdzie standardowy dolot NA pobiera
powietrze jest ca wyższa o 20 stopni i więcej , a na postoju jeszcze więcej szczególnie rośnie jak włączy się
wentylator chłodnicy. W NBFL pewnie jest inaczej bo jest dopływ powietrza z nadkola ale długość dolotu zwiększa opory i wzrost temperatury powietrza zanim powietrze dojdzie do kolektora .
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
Dokładnie teraz u mnie na dworze jest 28 c i mega duchota to jak jechałem to temperatura zasysanego powietrza dochodziła do 35 w czasie jazdy a na postoju nawet do 40c.
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- Wilko77
- Posty: 180
- Rejestracja: 19 sty 2017, 19:21
- Model: NA
- Wersja: relaksacyjna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dziś ja pobawiłem się w małego mechanika. Trochę druciarstwa, chciałem ładnie, ale na drodze dolotu stanęła rozpórka... W związku z tym dolot ma 1 kolanko, 1 rurkę, słowem jest krótszy.
Co nie wpływa na to, że dźwięk jest jak z 5 cylindrów w silniku Volvo. Mega zaskoczenie! Na filmiku nie słychać tego aż tak bardzo, mam wrażenie, że silnik obciążony daje dużo intensywniejszy dźwięk, niż na luzie. Jest grubo i soczyście.
Spadek mocy nie jest odczuwalny, subiektywnie +11 jednorożców do mocy
https://youtu.be/-hHkRTMd6I8
Co nie wpływa na to, że dźwięk jest jak z 5 cylindrów w silniku Volvo. Mega zaskoczenie! Na filmiku nie słychać tego aż tak bardzo, mam wrażenie, że silnik obciążony daje dużo intensywniejszy dźwięk, niż na luzie. Jest grubo i soczyście.
Spadek mocy nie jest odczuwalny, subiektywnie +11 jednorożców do mocy


https://youtu.be/-hHkRTMd6I8
2019: NA full relax 1.6
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
2018: NC 2.0 Sport/ Pan Kremówka viewtopic.php?f=22&t=26416
2017: NB 1.6 Memories 3 /Wiśnia/
Ja mam tak założony filtr w swojej NB tylko bez osłony. Nic nie przerabiałem jedynie co trzeba zrobić, to gdzieś zbiornik na płyn do spryskiwaczy przenieść, ale to nie jest jakieś bardzo skomplikowane. 

Z góry przepraszam, wiem, że to już było, ale:
Napisałem prosto z mostu do WOBOTEAM, że rzekomo wiedzą co i jak dobrać, żeby założyć dolot ze stożkiem w MX5 NA.
Odpowiedzieli, że nie mają dedykowanych układów do Mazdy MX5.
Dlatego chcę Was prosić o pomoc i potwierdzenie, czy te elementy:
http://www.woboteam.pl/filtry-stozkowe-simota/3032-filtr-stozkowy-120x132-60-76mm-blue.html
http://www.woboteam.pl/akcesoria/500-uchwyt-mocowanie-filtra-dolotu.html
http://www.woboteam.pl/adaptery/542-adapter-filtra-77mm.html
http://www.woboteam.pl/rury-aluminiowe/468-rura-aluminiowa-fi-75mm-300mm.html
http://www.woboteam.pl/kolanka-laczniki-redukcje-gumowe/2081-kolanko-dolotu-63-76mm-90st.html
będą OK dla MX5 NA, rocznik '90.
(Wszystko 76mm, tak jak pisał Phill)
Czy ten stożek daje odpowiednie wrażenia akustyczne?
Thanks fam
Napisałem prosto z mostu do WOBOTEAM, że rzekomo wiedzą co i jak dobrać, żeby założyć dolot ze stożkiem w MX5 NA.
Odpowiedzieli, że nie mają dedykowanych układów do Mazdy MX5.
Dlatego chcę Was prosić o pomoc i potwierdzenie, czy te elementy:
http://www.woboteam.pl/filtry-stozkowe-simota/3032-filtr-stozkowy-120x132-60-76mm-blue.html
http://www.woboteam.pl/akcesoria/500-uchwyt-mocowanie-filtra-dolotu.html
http://www.woboteam.pl/adaptery/542-adapter-filtra-77mm.html
http://www.woboteam.pl/rury-aluminiowe/468-rura-aluminiowa-fi-75mm-300mm.html
http://www.woboteam.pl/kolanka-laczniki-redukcje-gumowe/2081-kolanko-dolotu-63-76mm-90st.html
będą OK dla MX5 NA, rocznik '90.
(Wszystko 76mm, tak jak pisał Phill)
Czy ten stożek daje odpowiednie wrażenia akustyczne?

Thanks fam
- Tito01
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 paź 2015, 12:42
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Kszysiek pisze:Czy ten stożek daje odpowiednie wrażenia akustyczne?![]()
Thanks fam
Wrażenia dźwiękowe rekompensują utratę tych 5 koni

Tak to wygląda:

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
- siwyzgr
- Posty: 790
- Rejestracja: 21 maja 2018, 13:43
- Model: NA
- Wersja: piękna, czerwona
- Lokalizacja: Łódź / Zgierz
Witam,
Panowie, czy ktoś z Wa-wy pożyczyłby zestaw z Raszyna na pomiar mocy? Jestem świeżo po zhamowaniu auta u Zbyszka i jestem skłonny zrobić drugi pomiar, celem sprawdzenia działania stożka, jeśli tylko ktoś użyczy mi go do takiego testu.
Mając 1.6 pod maską moc i moment są dla mnie ważniejsze niż dźwięk, w związku z tym, jeśli faktycznie okazałoby się, że stożek "zamula" niższe zakresy obrotów, to bym się na niego nie decydował.
Przy okazji będzie w końcu udowodnione co i jak.
Ktoś chętny na taki eksperyment?
Panowie, czy ktoś z Wa-wy pożyczyłby zestaw z Raszyna na pomiar mocy? Jestem świeżo po zhamowaniu auta u Zbyszka i jestem skłonny zrobić drugi pomiar, celem sprawdzenia działania stożka, jeśli tylko ktoś użyczy mi go do takiego testu.
Mając 1.6 pod maską moc i moment są dla mnie ważniejsze niż dźwięk, w związku z tym, jeśli faktycznie okazałoby się, że stożek "zamula" niższe zakresy obrotów, to bym się na niego nie decydował.
Przy okazji będzie w końcu udowodnione co i jak.
Ktoś chętny na taki eksperyment?
- Mattia
- Donator
- Posty: 439
- Rejestracja: 29 lis 2016, 21:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8, daily, salon
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
cześć, mam na zbyciu dolot ze stożkiem jak na zdjęciu:

założyłem u siebie CAI Jackson Racing i będę się pozbywał stożka z rurą
może chcesz zanabyć okazyjnie po uprzednim przetestowaniu?

założyłem u siebie CAI Jackson Racing i będę się pozbywał stożka z rurą
może chcesz zanabyć okazyjnie po uprzednim przetestowaniu?
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Założyłem zestaw a'la Raszyn. Auto na zimnym wchodzi na 1500 obrotów, po przegazówce na 2000 i z czasem spada do 1500. Po przejechaniu kawałka trasy objaw znika. Czy to jest kwestia (o której czytałem na forum) uczenia się nowych składów mieszanki i ewentualnie metodą na kijek jak po odpięciu aku ją ogarniać? Czy jak to uwielbiają mówić mechanicy "jeździć i obserwować"?
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Oskarek pisze:nie wiem co się w nim znajdowało dokładnie
Dwa kolanka 90 stopni, dwie rurki alu 10cm, filtr stożkowy, opaski zaciskowe - wszystko na 70mm (do NBFL), blaszka do mocowania. Kilka stron wcześniej masz fajny manual co potrzeba i jak montować.
W moim temacie masz zdjęcie z wczoraj po montażu.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
VooR pisze:Założyłem zestaw a'la Raszyn. Auto na zimnym wchodzi na 1500 obrotów, po przegazówce na 2000 i z czasem spada do 1500. Po przejechaniu kawałka trasy objaw znika. Czy to jest kwestia (o której czytałem na forum) uczenia się nowych składów mieszanki i ewentualnie metodą na kijek jak po odpięciu aku ją ogarniać? Czy jak to uwielbiają mówić mechanicy "jeździć i obserwować"?
Obecnie objaw jest non stop, nie wraca na obroty 800... Opaski wszystkie dokręcone, czujnik temperatury sprawdzony. Objawy na luzie na parkingu 1500-2000 falowanie, najmniejsze dotknięcie gazu i leci do 3500-4000 obrotów... Na ori filtrze nie było takich objawów. Powoli mi się kończą pomysły...
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Ale jeśli nie działo się nic na ori to czemu nagle miałoby się dziać w tym zakresie?szymek pisze:VooR pisze: Powoli mi się kończą pomysły...
Przepustnica wyczyszczona? Kolektor dolotowy wyczyszczony? To spróbuj pokręcić śrubeczką od wolnych obrotów.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
Zrobiłbym jak radzi tomasz01. A śrubki wolnych obrotów bym nie ruszał, bo skoro wszystko bylo ok i problem wystąpił nagle to raczej nie tędy droga.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- VooR
- Donator
- Posty: 754
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Przegoniłem właśnie auto pod czerwone pole i się znowu uspokoił. Zobaczę za jakieś 2h jak odpalę znowu co będzie.
A jak nie dojdę co i jak to wleci oryginał i zbadam temat.
A jak nie dojdę co i jak to wleci oryginał i zbadam temat.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
Tak trochę z innej beczki: Ostatnio dowiedziałem się że ta zawinięta rurka wychodząca z oryginalnej puszki filtra służy tylko jako wygłuszenie dolotu... Faktycznie po jej zdemontowaniu dźwięk a'la stożek ale nie aż tak głośny
Powie ktoś do czego jeszcze mógłby służyć taki zawijas? 


Wg mnie jest po to żeby do filtra było zaciągane powietrze z okolic lampy= chłodniejsze. Tam przy lampie jest też chyba jakiś otwór do nadkola jeśli dobrze pamiętam.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Chezus
- Donator
- Posty: 1167
- Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
- Model: NB FL
- Wersja: Impuls
- Lokalizacja: SZA
Fifkers pisze:Wg mnie jest po to żeby do filtra było zaciągane powietrze z okolic lampy= chłodniejsze. Tam przy lampie jest też chyba jakiś otwór do nadkola jeśli dobrze pamiętam.
Tutaj chodzi chyba o ten zawijas taki na tej rurze co idzie przed silnikiem, z takim jakby zbiorniczkiem śmiesznym. To jest rezonator i to wygłusza.
The answer is always Miata.