alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
No tak, ale jak wsadzisz zestaw z NB to mając Prokit auto będzie mniej więcej na wysokości serii z NA. Never ending story.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Pomijając oczywiście teorię "to wszystko zależy od...".
W moim przypadku chciałem niżej i sztywniej... po przejechaniu pierwszych dwóch/trzech szybkich zakrętów po zamontowaniu zestawu B6+ProKit (dedykowanego do NA) zakochałem się w MX-5 od nowa.
Miałem chwilę słabości i jeździłem na baloniastych 14'' by zrekompensować sztywność zawieszenia, ale połowica krzyczała, że za miękko i za bardzo buja, więc wróciliśmy do 15''.
Ale to wszystko zależy od tego czego oczekujesz po samochodzie, bo dedykowany zestaw do NA uczyni z Mazdy sztywny i twardy bolid... co w zależności od oczekiwań, może wywoływać uśmiech na gębie lub grymas niezadowolenia.
A tak BTW to zdjęcie jest chyba mega popularnego zestawu B6 + Tein do NB, bo w NA chyba mało ludzi bawi się ze sprężynami Teina?
W moim przypadku chciałem niżej i sztywniej... po przejechaniu pierwszych dwóch/trzech szybkich zakrętów po zamontowaniu zestawu B6+ProKit (dedykowanego do NA) zakochałem się w MX-5 od nowa.
Miałem chwilę słabości i jeździłem na baloniastych 14'' by zrekompensować sztywność zawieszenia, ale połowica krzyczała, że za miękko i za bardzo buja, więc wróciliśmy do 15''.
Ale to wszystko zależy od tego czego oczekujesz po samochodzie, bo dedykowany zestaw do NA uczyni z Mazdy sztywny i twardy bolid... co w zależności od oczekiwań, może wywoływać uśmiech na gębie lub grymas niezadowolenia.
A tak BTW to zdjęcie jest chyba mega popularnego zestawu B6 + Tein do NB, bo w NA chyba mało ludzi bawi się ze sprężynami Teina?
rrutek pisze:No tak, ale jak wsadzisz zestaw z NB to mając Prokit auto będzie mniej więcej na wysokości serii z NA. Never ending story.
Nie, u mnie jest niżej niż seria, użyje precyzyjnego"po dwa palce z tyłu i z przodu"
White NA BP'95
Zawsze jest jeszcze opcja zamontowania górnych mocowań NB na zawiasie z NA.
Potrzebne do tego są takie sprytne nakrętki.
Dzieki temu mamy komfort lepszych topmountów oraz obniżenie o około 2cm przy praktycznie nie zmienionym skoku amortyzatora.
Potrzebne do tego są takie sprytne nakrętki.
Dzieki temu mamy komfort lepszych topmountów oraz obniżenie o około 2cm przy praktycznie nie zmienionym skoku amortyzatora.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Pepeg, mógłbyś napisać coś więcej? Brzmi ciekawie. Masz jakieś zdjęcia jak siedzi topmount zamontowany na takie śruby?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Donek
- Posty: 1335
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
pepeg pisze:Zawsze jest jeszcze opcja zamontowania górnych mocowań NB na zawiasie z NA.
Potrzebne do tego są takie sprytne nakrętki.
Dzieki temu mamy komfort lepszych topmountów oraz obniżenie o około 2cm przy praktycznie nie zmienionym skoku amortyzatora.
I gdzie to można kupić?
Zdjęć niestety nie zrobiłem. Jeździ taki zastaw u jednego z klubowiczy i, z tego co wiem, jest zadowolony.
Kupić ciężko, produkuje to fatcatmotorsports ale wołają po kilkanaście $ za sztukę. Ja dorabialem u tokarza i komplet płaciłem 120zł
Kupić ciężko, produkuje to fatcatmotorsports ale wołają po kilkanaście $ za sztukę. Ja dorabialem u tokarza i komplet płaciłem 120zł
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Cześć
Nbfl Silver Blues,wlecialy dedykowane b6 i sprężyny eibach - ale nie siadła nic ,nawet chyba w górę poszła ( z tyłu) .
500 km po montażu,ktos może zweryfikować że zdjęcia czy aby eibachy są tymi którymi miały być ? Numer na sprężynie to DW 5530001VA chyba Z przodu na dłuższej z tyłu muszę na aucie sprawdzić
Nbfl Silver Blues,wlecialy dedykowane b6 i sprężyny eibach - ale nie siadła nic ,nawet chyba w górę poszła ( z tyłu) .
500 km po montażu,ktos może zweryfikować że zdjęcia czy aby eibachy są tymi którymi miały być ? Numer na sprężynie to DW 5530001VA chyba Z przodu na dłuższej z tyłu muszę na aucie sprawdzić
Pamiętam jak się cieszyłem po założeniu sprężyn Vogtland + nowe Bile B6 że nie jest za nisko, a tu po 2 tygodniach szoru-szoru przy wjeździe do garażu i z dnia na dzień coraz gorzej
Jeszcze usiądzie
Jeszcze usiądzie
-
- Donator
- Posty: 2187
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
To ja słowem komentarza co do odczuwalności twardości zawieszenia: właśnie założyłem do sprężyn H&R skrócone i utwardzone w Zerkopolu Bille B6 z NA i nie uważam tego zestawu za przesadnie twardy.
Raczej skłaniałbym się do nazwania go "sprężystym".
Podobnie jak Arvinski odkryłem Madzię na nowo
Raczej skłaniałbym się do nazwania go "sprężystym".
Podobnie jak Arvinski odkryłem Madzię na nowo
Pozdrawiam, Danillo
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
No cały czas liczę na " usiądzie" - dzięki za słowa otuchy .Analizowałem miejsca możliwego błędu , montaż odwrotnie, i pojawiło się " pewnie się sprzedawca pomylił i wysłał jakieś takie - zwykle , . kolego Danillo przypne się do Twojej opinii że jest bardziej sprężyscie -nie straszne stały się poprzeczne torowiska i inne niespodzianki .
Siema, mam taki problem iz chcialbym moje sprezyny (nie wiem co to za firma, -40mm) zmienic na eibachy prokit (wedle opisu -25mm), mam amory Sachs Super Touring, o ktorych nie wiadomo niemal nic (google tez nie za wiele opowiada), nie wiem czy one sa w ogole spasowane, dopasowane do -40mm. Czy to mozna jakos zweryfikowac czy amory pasuja do sprezyn obnizajacych?
Niemniej, jaka jest szansa,ze eibachy beda z tymi amorami wspolpracowac? Czy najlepiej zmienic tez amory? Oprocz trzepakow jest jakis inny test amorow (oczywiscie oprocz organoleptycznego, czyli cyz nie ciekna itp)?
Kiedys mialem przypadlosc ze volvo mi okrutnie myszkowalo, okrutnie, kiwalo sie na drodze, na trzepakach mialem wyniki 65-75% przod tyl, prawa lewa - a jednak amory byly do wyrzucenia. Co polecacie? Co myslicie?
Niemniej, jaka jest szansa,ze eibachy beda z tymi amorami wspolpracowac? Czy najlepiej zmienic tez amory? Oprocz trzepakow jest jakis inny test amorow (oczywiscie oprocz organoleptycznego, czyli cyz nie ciekna itp)?
Kiedys mialem przypadlosc ze volvo mi okrutnie myszkowalo, okrutnie, kiwalo sie na drodze, na trzepakach mialem wyniki 65-75% przod tyl, prawa lewa - a jednak amory byly do wyrzucenia. Co polecacie? Co myslicie?
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
mam amory Sachs Super Touring
nie wiem czy Ci to dużo pomoże ale kilka lat temu kupiłem takie amory do astry kombi jako zamiennik oryginalnych. To chyba normalny stockowy amortyzator. Te sportowe/obnizone nazywają się chyba advantage czy jakos tak
zawsze to jakies info, masz jakies doswiadczenia, spostrzezenia z tymi amorami? i jesli one sa rzeczywiscie stokowe to czy moga efektywnie wspolpracowac ze sprezynami -25mm a co dopiero z -40mm?mutra pisze:nie wiem czy Ci to dużo pomoże ale kilka lat temu kupiłem takie amory do astry kombi jako zamiennik oryginalnych. To chyba normalny stockowy amortyzator. Te sportowe/obnizone nazywają się chyba advantage czy jakos tak
-
- Donator
- Posty: 3686
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
bjorm pisze:zawsze to jakies info, masz jakies doswiadczenia, spostrzezenia z tymi amorami? i jesli one sa rzeczywiscie stokowe to czy moga efektywnie wspolpracowac ze sprezynami -25mm a co dopiero z -40mm?mutra pisze:nie wiem czy Ci to dużo pomoże ale kilka lat temu kupiłem takie amory do astry kombi jako zamiennik oryginalnych. To chyba normalny stockowy amortyzator. Te sportowe/obnizone nazywają się chyba advantage czy jakos tak
to była astra f kombi 1.6 nie obniżałem jej także nie wypowiem sie na temat współpracy z krótszymi spręzynami. Amortyzatory troche twardsze niż oryginalne (ale oryginały miały 10 lat)
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
[quote="waldi"]Cześć
Nbfl Silver Blues,wlecialy dedykowane b6 i sprężyny eibach - ale nie siadła nic ,nawet chyba w górę poszła ( z tyłu) .
500 km po montażu,ktos może zweryfikować że zdjęcia czy aby eibachy są tymi którymi miały być ? Numer na sprężynie to DW 5530001VA chyba Z przodu na dłuższej z tyłu muszę na aucie sprawdzić[/quo
Minoł miesiąc -prawie 3 tyś km na sprężynach eibach - ostatni tyśiąc 50 kg cementu w bagażniku , , jak było tak jest .
Tył jest tak wysoko że moge tłumik wymieniać bez podnoszenia auta , chyba by się nawet udało z "kucaka" lub z kolan nie koniecznie leżąc. Jak coś przychodzi Wam do głowy dajcie znać , jeździłem na poluzowanych śrubach zawieszenia,(oprócz tych od geometrii) , bilki i eibachy - wyjetę na oględzinach u mechaniora - wszystko jest ok .Może ruda tak zźarła że miata z 200 kg lżejsza .Może po prostu eibachy gumówki potrzebują ? Coś w stylu "indywidualne ustawienie parametrów" bzzzyt i jeden zwój mniej.
Dodam tu co by potomni nie poczynili podobnego moda jak ja
Dzięki Xenocyd - za fatygę zbadania swoich eibachów po kątem numerologii przód -tył
Jak pisałem wleciały eibachy - tyle że odwrotnie przednie na tył , a tylnie na przód Taki o to mod poczyniłem .
A teraz wysokości od osi do ranta przód 34,5 cm tył prawie 36 cm na takim secie .
W Najbliższym czasie robię podmianę , poskręcam zawieszenie ,wyciągne cement z bagażnika.
Nbfl Silver Blues,wlecialy dedykowane b6 i sprężyny eibach - ale nie siadła nic ,nawet chyba w górę poszła ( z tyłu) .
500 km po montażu,ktos może zweryfikować że zdjęcia czy aby eibachy są tymi którymi miały być ? Numer na sprężynie to DW 5530001VA chyba Z przodu na dłuższej z tyłu muszę na aucie sprawdzić[/quo
Minoł miesiąc -prawie 3 tyś km na sprężynach eibach - ostatni tyśiąc 50 kg cementu w bagażniku , , jak było tak jest .
Tył jest tak wysoko że moge tłumik wymieniać bez podnoszenia auta , chyba by się nawet udało z "kucaka" lub z kolan nie koniecznie leżąc. Jak coś przychodzi Wam do głowy dajcie znać , jeździłem na poluzowanych śrubach zawieszenia,(oprócz tych od geometrii) , bilki i eibachy - wyjetę na oględzinach u mechaniora - wszystko jest ok .Może ruda tak zźarła że miata z 200 kg lżejsza .Może po prostu eibachy gumówki potrzebują ? Coś w stylu "indywidualne ustawienie parametrów" bzzzyt i jeden zwój mniej.
Dodam tu co by potomni nie poczynili podobnego moda jak ja
Dzięki Xenocyd - za fatygę zbadania swoich eibachów po kątem numerologii przód -tył
Jak pisałem wleciały eibachy - tyle że odwrotnie przednie na tył , a tylnie na przód Taki o to mod poczyniłem .
A teraz wysokości od osi do ranta przód 34,5 cm tył prawie 36 cm na takim secie .
W Najbliższym czasie robię podmianę , poskręcam zawieszenie ,wyciągne cement z bagażnika.
siema, kupilem to gwintowane zawieszenie na naszym forum, ale oprocz tego ze dziala nic o nim nie wiem, napis na amorze wpisany w Google, nic nie generuje. troche moze noobowskie pytania ale coz:
1) czy te zawieszenie tez normalnie moge zawiezc do sprawdzenia i przy ewentualnych brakach w funkcjonalnosci moge je regenerowac?
2) oczywiscie geometria pozniej po zalozeniu, ale czy robic to w jakims szczegolnym miejscu? co musze wiedziec o ustawieniu tego gwintu?
3) czy potrzebuje jakis czesci dodatkowych do zamontowania tego na nbfl? jakies obejmy, pokrowce, gumy lub inne duperele ktore glupio by zapomniec wstawic/wymienic podczas instalacji gwintu?
Z gory dzieki za pomoc.
1) czy te zawieszenie tez normalnie moge zawiezc do sprawdzenia i przy ewentualnych brakach w funkcjonalnosci moge je regenerowac?
2) oczywiscie geometria pozniej po zalozeniu, ale czy robic to w jakims szczegolnym miejscu? co musze wiedziec o ustawieniu tego gwintu?
3) czy potrzebuje jakis czesci dodatkowych do zamontowania tego na nbfl? jakies obejmy, pokrowce, gumy lub inne duperele ktore glupio by zapomniec wstawic/wymienic podczas instalacji gwintu?
Z gory dzieki za pomoc.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
bjorm pisze:napis na amorze wpisany w Google, nic nie generuje.
Źle sprawdzałeś. Zrobiłem to samo i wyszło mi, że to TA Technix.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
tak, poczytalem troche w tym watku... pewnie jednak skoncze na uzywanych b6 i sprezynach -25-30mm... tylko tych b6 jak na lekarstwo...Fifkers pisze:Regeneracja będzie kosztować więcej niż ten nowy gwint
dzieki za opinie ale pogubilem sie w maks! czyli jak to jest? zakladajac ze mam amory OEMowej wysokosci ale ze sprezynami -40mm, to nadal TA powinien byc krotszy o te 3-4cm niz OEM zawias i sprezyna -40mm na nim? czyli po wrzuceniu tego TA zamiast OEM + -40mm, samochod pojdzie jeszcze nizej?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
bjorm, trochę niżej prawdopodobnie. Zobacz np. na auto Galazki, które wg mojej wiedzy jest na tym zdjęciu na najwyższym możliwym ustawieniu TA Techniksa:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
dzieki, wiadomo, co to za opony i felgi Galazka ma na swojej? dystanse?
bo mam zagwozdke teraz: mam seryjne sachs + -40mm, TA technixa, i dystanse, i jak to wszystko pogodzic zeby dystanse weszly?
najblizej prawdy i balansu jest opcja zalozenia na obecne amory sprezyn vogtlanda (rozwazam zakupc na allegro) i wtedy niemal na bank lekko auto podskoczy i dystanse da sie zmescic, dobrze kombinuje?
bo mam zagwozdke teraz: mam seryjne sachs + -40mm, TA technixa, i dystanse, i jak to wszystko pogodzic zeby dystanse weszly?
najblizej prawdy i balansu jest opcja zalozenia na obecne amory sprezyn vogtlanda (rozwazam zakupc na allegro) i wtedy niemal na bank lekko auto podskoczy i dystanse da sie zmescic, dobrze kombinuje?