Filtr stożkowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Po zrobieniu łazienkowej osłony stożka temperatura powietrza w dolocie spadła o 7*C przy temp. Otoczenia 30*C. Sama osłona daje więc dużo (brak strat)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Zamontowałem dzisiaj stożek. Pierwsze spostrzeżenie - dziwnie syczy - czy to normalne? W kabinie tego nie słychać, ale po wyjściu z auta tak. Dźwięk dobiega z samego stożka. Starałem się wszystko dobrze dokręcić, więc raczej jest szczelnie.
Pytanie - czy tak ma być czy coś spieprzyłem?
Pytanie - czy tak ma być czy coś spieprzyłem?
- grzes
- Posty: 3654
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
przejechałem się ostatnio zdrową NBFL 1.8 taką jak moja bez stożka i mam nieodparte wrażenie że u mnie szczególnie w dolnych obrotach jest -10KM co najmniej...
Hm, moje zdanie na ten temat jest następujące, że odczuwalny spadek mocy przy założeniu stożka to najczęściej przez niewłaściową długość dolotu, (jeżeli nie jest porzucony w miejscu gdzie jest piekło).
Sama temp. jeżeli różnica jest rzędu 10stopni od otoczenia to wartości zupełnie pomijalne, bo jest to za mało żeby transportować na tyle więcej tlenu żeby osiągi wzrosły do poziomu wyczuwalnego i mierzalnego, tym bardziej przy seryjnym sterowaniu (pełny but=closed loop).
Wieloktrotnie zakładałem stożki tylko i wyłącznie dla dźwiękowych walorów, jeżeli jest założony z głową czyli omijamy miejsca gdzie ewidetnie łapie gorąc (od kolektora, od chłodnicy) -> czyli mógłby łapać +30-40 stopni więcej niż seryjny dolot to żadnej tragedii nie będzie, poza.. możliwym utraconym dołem, bo taka jest specyfika silnika 16v. (ah jak pięknie jeżdżą mazdowskie silniki b6 na jednym wałku z lat 8x, niesamowity moment!).
Nie przypadkiem (poza akustyką) seryjna puszcza posiada węża kóry robi sooolidny wybieg poza puszczkę (przy okazji prowadzi tam gdzie jest mniejsze zagrożenie powietrzem z chłodnicy/od kolektora, zwłaszcza na postoju -> krokówka + gorące powietrze = falowanie obrotów bo ecu sobie nie radzi).
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
nie czytacie uwaznie mojego postu powietrze wplywa podczas jazdy w grilu ale przed chlodnica rura skreca lekko w strone prawa (stojac przed autem) unosi sie lekko ku gorze i za lampa wchodzi do komory silnika bezposrednio skkierowana na stozek nawet go dotyka a naprzeciw za stozkiem na zdjeciu widac , jest blacha alu ktora odbija i odziela cieplo od silnika _takze stozek ciagnie te powietrze wtloczone od przodu rurka spiro -le z chlodnicami niema nic wspolnego
Robertus
-
- Donator
- Posty: 361
- Rejestracja: 12 lut 2015, 10:55
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
seba1433 pisze:Ja takie coś wyrzeźbiłem. Airbox Simota mrrrruczy fantastycznie, długość dolotu zbliżona do K&N Typhoon, a powietrze ciągnie z tego otworu za lampą, który sięga do nadkola(jak seria). Pomiar na hamowni wykazał 113KM i 132Nm, więc bez strat
To Twoje wygląda bardzo ciekawie! Możesz podrzucić skąd i jakie graty na zbudowanie tego zostały zebrane?
Moja 10th Anniversary
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Proszę, nie pogniewaj się, Koro13, ale myślę, że powinieneś się bardziej przyłożyć do języka, którym piszesz posty, bo z tego co widz, wiele osób ma problemy ze zrozumieniem Twojej myśli i chyba z tego wynika pozorna niezgoda - po prostu przez brak interpunkcji i nieskładność zdań ciężko zrozumieć precyzyjnie, o co Ci chodzi.
""""'Proszę, nie pogniewaj się, Koro13, ale myślę, że powinieneś się bardziej przyłożyć do języka, którym piszesz posty, bo z tego co widz, wiele osób ma problemy ze zrozumieniem Twojej myśli i chyba z tego wynika pozorna niezgoda - po prostu przez brak interpunkcji i nieskładność zdań ciężko zrozumieć precyzyjnie, o co Ci chodzi.""""
ot polonista sie znalazl niestety na takim sprzecie pisze posty ze musze sie skupiac na zepsutej klawiaturze niz na tresci
bo ty kolego zjadasz litery np.< widz >
ot polonista sie znalazl niestety na takim sprzecie pisze posty ze musze sie skupiac na zepsutej klawiaturze niz na tresci
bo ty kolego zjadasz litery np.< widz >
Robertus
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Ej, przecież staję po Twojej stronie
Rozumiem, że problemy techniczne itd. Nie mówię, że nie można się pomylić, ani że masz pisać wierszem (sam zjadam literki, jak słusznie zauważyłeś). Opisuję tylko, co tu zaobserwowałem i podpowiadam, z czego wynika problem - po prostu źle Cię zrozumieli, a nie że się z Tobą nie zgadzają.
Peace
Rozumiem, że problemy techniczne itd. Nie mówię, że nie można się pomylić, ani że masz pisać wierszem (sam zjadam literki, jak słusznie zauważyłeś). Opisuję tylko, co tu zaobserwowałem i podpowiadam, z czego wynika problem - po prostu źle Cię zrozumieli, a nie że się z Tobą nie zgadzają.
Peace
- seba1433
- Posty: 903
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
- Model: NB
- Wersja: Modified :)
- Lokalizacja: Pabianice
PRYMUS_BMW pisze:seba1433 pisze:Ja takie coś wyrzeźbiłem. Airbox Simota mrrrruczy fantastycznie, długość dolotu zbliżona do K&N Typhoon, a powietrze ciągnie z tego otworu za lampą, który sięga do nadkola(jak seria). Pomiar na hamowni wykazał 113KM i 132Nm, więc bez strat
no to wygląda zacnie ! i roboty dużo nie ma,
czy można kupić samą obudowę filtra ? ciekawe czy on by podeszła do filtra KN, masz może wymiary simoty ?
Niestety nie pamiętam dokładnie, ale na allegro są. Airbox Simota do 240KM chyba, średnica wejścia i wyjścia z obudowy 70mm.
Jarri pisze:seba1433 pisze:Ja takie coś wyrzeźbiłem. Airbox Simota mrrrruczy fantastycznie, długość dolotu zbliżona do K&N Typhoon, a powietrze ciągnie z tego otworu za lampą, który sięga do nadkola(jak seria). Pomiar na hamowni wykazał 113KM i 132Nm, więc bez strat
To Twoje wygląda bardzo ciekawie! Możesz podrzucić skąd i jakie graty na zbudowanie tego zostały zebrane?
Kolanka silikonowe kupione na fmic.pl, rura aluminiowa, Airbox i ta harmonijkowa z jakiegoś innego sklepu(nie pamiętam dokładnie, ale na allegro się chyba wystawiają). Średnice trzeba dokładnie pomierzyć bo mi z głowy wypadły. W każdym razie rura ma fi 70.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
szymek pisze:koro13 pisze:ok a klubowicze mogo podrzucic jaki najbardziej mruczacy moglby byc do ncka 1.8
pipercross
k&n
simota
albo na aledrogo cos polecic?
Kup dolot Fujita np. taki jak w wątku NC Zajcola.
Imo Fujita to najlepszy wybór, simota też daje radę i jest tania, pipercross z racji gąbki zbiera różne oceny, k&n u mnie się zupełnie nie sprawdził i go nie polecam.
Rules are made to be broken
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
koro13 pisze:ok a klubowicze mogo podrzucic jaki najbardziej mruczacy moglby byc do ncka 1.8
pipercross
k&n
simota
albo na aledrogo cos polecic?
Z tego co wiem, Zajcol jeździł na Fujita i po zmianie kolektora + wydechu + strojenie wyszło mu koło 180+ koni, ale pisał, że CAI to głównie dla efektu dźwiękowego.
Ze stanów możesz ciągnąć AEM/Mazdaspeed.
Mi najbardziej podoba się moto-east
https://www.youtube.com/watch?v=_H51zQXha3w
http://www.moto-east.com/store/mazda/20 ... e-cai.html
I nawet dali do niego jakieś dyno, które pokazuje jakiś przyrost mocy.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
a wiec sprawa wyglada tak , dopiero co wracam z garazu po zmianie airboxa na stozek
Nawet 5-ciu minut szkoda na przejscie ukladu dolotowego na sportowy filtr ,czy stozek
,efektu slyszalnego uchem praktycznie niema wogule -chyba ze sie bardzo ,ale to bardzo wsluchacie
nie komentujac reszty przyrostu , czy stracie mocy
takze rozwialem wszelkie pytania dotyczace zakladania sportowego czy tez stozkowego filtra powietrza bez sensu nie polecam szkoda czasu
Nawet 5-ciu minut szkoda na przejscie ukladu dolotowego na sportowy filtr ,czy stozek
,efektu slyszalnego uchem praktycznie niema wogule -chyba ze sie bardzo ,ale to bardzo wsluchacie
nie komentujac reszty przyrostu , czy stracie mocy
takze rozwialem wszelkie pytania dotyczace zakladania sportowego czy tez stozkowego filtra powietrza bez sensu nie polecam szkoda czasu
Robertus
To chyba musisz przebadać sobie słuch skoro nie słyszysz różnicy w dźwięku
dlaczego gosciu negujesz moje zdanie przed chwila wrocilem z prub po wymianie na stozek i jest lopa dzwiek jest bardzo malo slyszalny poprostu prawie nie ma roznicy , a ty sie kuzwa klucisz jak nie wiesz to sie wogole nie wypowiadaj nc-1.8 .
Sprawa oczywiscie ma sie innaczej w nb tam dziek jest po przejsciu na jakikolwiek stozek niesamowity poprostu powinni seryjnie tam ladowac stozki
Sprawa oczywiscie ma sie innaczej w nb tam dziek jest po przejsciu na jakikolwiek stozek niesamowity poprostu powinni seryjnie tam ladowac stozki
Robertus
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3564
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
koro13 zakładając, że nie masz jakiegoś bardzo głośnego wydechu to jestem zaskoczony tym co piszesz - przesiadłem się z seryjnego dolotu na stożek i zmiana dźwięku przy pełnym otwarciu przepustnicy jest bardzo duża
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wierzę... jechałeś tym autem czy tylko na postuju w garażu z zamknięta maską? Jak się dociazy silnik i puści na biegu aż do odcinki z butem w podłodze to musi być głośno. Fizyka:) no chyba że masz mega wyciszona maskę
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Moderator Detalingu
- Posty: 524
- Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Montując stożek w NC 1.8 miałem taki sam efekt dzwiękowy jak w NB, wiec jestem mocno zaskoczony Twoimi spostrzeżeniami.
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
Zabezpieczenie antykorozyjne !
NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Na luzie to chyba nie ma różnicy w dźwięku. Zwykła przygazówka na jałowym nie działa na ten dźwięk. Natomiast przyspieszając na obrotach między 2 i 3 tyś., z gazem w podłodze... to inna bajka
PRYMUS_BMW pisze:no dobra a gdyby zrobić tą osłonę tak (jak na zdjeciu czerwonym) i gdyby była w miarę szczelna - przylegająca do maski + dać wejście tej rurki spiro w miejscu przeciwmgielnego - co sądzicie ?
Ja sądzę, że dużo większy problem masz w innym miejscu. Ta metalowa rura pomiędzy MAF a przepustnicą działa jak megagrzejnik. Seryjna z tworzywa sztucznego poprowadzona w tym miejscu podnosi temperaturę powietrza o około 20 stopni. Ze stalową będzie jeszcze gorzej.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
NA 1.6 -> Ja u siebie wywaliłem ori filtr powietrza. Na przepływke poszedł adapter dokładnie taki, jak tutaj ( http://allegro.pl/adapter-filtra-stozko ... 72151.html ). Na to filtr ze średnica montażowa fi 77 i siedzi.