Speeduino PNP do NBfl NB i NA

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

05 kwie 2024, 14:41

Robi się ciekawie.
Aż zaczynam żałować, że już nie mam NB ;)
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 kwie 2024, 9:40

zawsze mozna dokupić ;) Sam sie nad tym zastanawiam, poki co udaje mi sie temat rozchodzic :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 kwie 2024, 7:19

część druga testów kontrolera wideband na aucie w ktorym słowo "rozsądek" było ulubionym przez konstruktorów :lol:


działa :D
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 kwie 2024, 9:43

i filmik z zabaw z 1.6 na hamowni :D



nadal szukam seryjnego 1.8vvt, mysle ze tu przyrosty beda wieksze
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 lip 2024, 15:32

Dzieje się dalej, oto:
- wersja do NA1.8 2-wtyczki
- update wersji NBfl

Obie z opcjonalnymi kontrolerami LSU4.9 plus wiązka. Wystarczy dokupić sondę

Na finiszu są:
- wersja 2 do NB
- NA1.8 3 wtyczki
- NA1.6/1.8

W międzyczasie moje zabawki rozjeżdżają się po świecie, o ile dobrze policzyłem są już w 7 krajach poza PL ObrazekObrazek

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 wrz 2024, 9:42

Kolejne produkty:
- NB ver 2
- NA ver 2 obsługująca silniki 1.6 oraz 1.8 93-94 (2 wtyczki)

z opcjonalnym kontrolerem LSU4.9Obrazek

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 paź 2024, 15:06

może komuś przyda się adapter TPS do NA1.6

https://www.thingiverse.com/thing:4773854

pasujący czujnik BMW 1363 1726 591 lub BMW 1721 456
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 paź 2024, 11:10

info od klienta ze Szwecji który zainstalował moje Speeduino PnP w swojej NB z wstawionym silnikiem 1.8vvt

"simple intake, vvt enablement + quick calibration. Big improvement in driving!"

na hamowni wyszło prawie 157HP 170Nm 8-)

Obrazek



https://alexengineering.pl/blog/speedui ... vt-engine/
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 paź 2024, 12:07

doszły profesjonalnie wydrukowane z ABSu obudowy do ECU NB i NBfl
IMG_20241024_151448.jpg
IMG_20241024_151448.jpg (630.14 KiB) Przejrzano 14087 razy
https://alexengineering.pl/product/obud ... k2-5-nbfl/
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 lis 2024, 14:30

Zacząłem zbierać w jednym miejscu wykresy uzyskane przez uzytkowników moich Speeduino

https://alexengineering.pl/blog/moje-sp ... 7d173b068d

Ostatni wynik 162KM 187Nm z przedliftowego 1.8, nienajgorzej :-D

Kilka dni temu zaczął też działać sklep
https://alexengineering.pl/?v=9b7d173b068d

Zapraszam!


W kolejce są następne fajne zabawki, stej tjuned :)

powered by RomDrop :-D


Obrazek
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lis 2024, 9:45

Testy nowej zabawki. To jest coś czego brakowało!

https://alexengineering.pl/blog/wyswiet ... 8404204e3d

Obrazek

Co fajne da się podłączyć wyświetlacz także do moich starszych Speeduino które nie mają złącza serial3 a także do Speeduino innych niż moje. Wystarczy przylutowac złącze 4 pinowe

W taniej opcji gdy chwilowo brakuje nam grosza na czujnik 2w1 Boscha (ożesz, nawet rymuję xD) można też podłączyć seryjny progowy czujnik ciśnienia

powered by RomDrop :-D
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 476
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 i NC 2.5
Lokalizacja: Dzierżoniów

18 lis 2024, 10:53

Te wyniki wychodzą na seryjnych silnikach czy coś tam było podłubane (dolot, wałki?) Piękne wyniki jeśli to seryjne motory czy tam z dolotem tylko...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lis 2024, 12:34

umieszczam całe info jakie mi klienci podsyłają. Obstawiam że są to względnie standardowo pomodzone auta typu dolot wydech, wałki raczej nie bo na to wyniki byłyby słabe
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 lis 2024, 12:59

wyświetlaczy jeszcze nie ma, ale oprocz zbierania na nie pieniędzy :lol: możecie już przygotowywać Wasze Speeduino na ich obsługę:

https://alexengineering.pl/porady/jak-d ... 8404204e3d
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ffsapher
Posty: 3
Rejestracja: 10 cze 2023, 15:46
Model: NB
Wersja: NB
Lokalizacja: Łodź

05 gru 2024, 20:52

Czy jest obsługa seryjnego knock sensora? Czy jest opcja by auto automatycznie dostosowywało możliwie najlepszy kąt zapłonu w zależności czy wlejemy 95 czy wlejemy 100 octan? To by było coś :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 gru 2024, 9:32

No aż tak dobrze to nie ma, nawet w NC nie ma takich cudów. Bo w ND to nie wiem

Monitoruje temat KS ale niewiele w temacie się dzieje. Główna sprawa jest hardware i jego kalibracja by układ sygnalizował coś sensownego. Sprawa nie jest prosta, nawet fabryczne systemy jak w NC nie mówiąc o Subaru (EJ20 i jego dławienie ...) bywa że działają bardzo średnio.


Jeśli się komuś wydaje że dołożenie wyprzedzenia zapłonu ile można daje zawsze najlepsze osiągi - to się można zdziwić. Oj można ;-) pisze także o sobie xD

W Speeduino jest natomiast obsługa E85, na pewno ECU może automatycznie dawkować paliwo w zależności od zawartości etanolu uzywajac odpowiedniego czujnika podłączonego do wejścia FLEX. Nie jestem pewien czy jest do tego blendowanie między tabelami zaplonu.

Można też, od pierwszych wersji, zrobić 2 mapy zapłonu (i paliwa jeśli potrzeba) przełączane przełącznikiem. Np druga do jazdy na E100 albo LPG xD


powered by RomDrop :-D



pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 gru 2024, 15:41

Obudowa do Speeduino PnP NA oraz zestaw vTPS - przetestowane, pasują i działają ObrazekObrazekObrazek

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

15 mar 2025, 10:59

kolejna nowość, coś czego jeszcze nie było 8-) Mianowicie:

WEZWANIE DO SERWISU nr.1 dla użytkowników Speeduino NB i NBfl

w skrócie: jeśli czasami zdarzają Ci się przeładowania akumulatora ponad 15V oto rozwiązanie. Dodaj rezystor 22 ohm i kondensator 100nF w sposób pokazany na zdjęciu
1742034097852.jpg
1742034097852.jpg (341.42 KiB) Przejrzano 7848 razy
oczywiście jeśli nie czujesz się na siłach albo po prostu nie chce ci się nic lutować przyślij sterownik do mnie to odeślę zmodyfikowany


szczegółowe wytłumaczenie techniczne (o ile komukolwiek to potrzebne ;) ):
układ sterowania alternatorem na moich sterownikach NB NBfl - oryginalnie zaprojektowany przez Jasona Cuadra - okazał się być wraźliwy na zakłócenia. W pewnych sytuacjach stabilizator TL431 potrafi wpaść w oscylacje co owocuje wyższym współczynnikiem wypełnienia sygnału wyjściowego PWM (tak naprawde to PDM) niż być powinno wskutek czego napięcie ładowania rośnie. Zjawisko jest zależne od auta, z logow które mam od was wynika że w większości aut problemu nie ma, jednak niektóre egzemplarze są bardziej narowiste i dochodzi do przeładowywania. Wydaje się że alternatory które są regenerowane lub aftermarketowe działają gorzej niż oryginalne Mazdy i wtedy jest większa szansa na występienie problemu.

Dodanie układu Zobla (szeregowy kondensator i rezystor) na wyjście układu TL431 stabilizuje jego pracę, dzięki czemu napięcie ładowania się ładnie wyrównuje.
Załączniki
original circuit oscillating.jpg
original circuit oscillating.jpg (87.31 KiB) Przejrzano 7848 razy
modified circuit - stable.jpg
modified circuit - stable.jpg (95.49 KiB) Przejrzano 7848 razy
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ODPOWIEDZ