Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Morena
Posty: 1320
Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

28 wrz 2011, 20:02

im więcej kilometrów tym bardziej go kocham :mrgreen:
zaMIATAcz
Awatar użytkownika
meo87
Posty: 329
Rejestracja: 30 kwie 2013, 17:45
Model: NC
Wersja: NC
Lokalizacja: Nowy Sącz

07 maja 2013, 21:39

Jaka polecacie srednice stozka? Ja rozne na allegro np 60, 65 czy 77mm ? Z mojego doswiadczenia i zabawy w rajdy samochodowe wiem, ze jak zalozylem za duzy stozek to auto sie dlawilo prze pewnych obrotach. Chcialbym ominac ta sytuacje (w koncu czlowiek powinien uczyc sie na bledach) i zakupić taki jak ma byc.
Swoja droga czy po zalozeniu dolotu nie swiruje przeplywomierz? I czy nie bedzie potrzebne strojenie na hamowni. Jaka sa wasze odczucia oprocz fajniejszego dzwieku? Bo czasem taka zmiana moze wyjsc na gorzej niz na dobre;) Mierzyl ktos np przyspieszenie 0-100 przed i po?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2013, 21:48

meo87 pisze:Jaka sa wasze odczucia oprocz fajniejszego dzwieku? Bo czasem taka zmiana moze wyjsc na gorzej niz na dobre;


Dźwiek super, natomiast seryjny silnik po dołożeniu stożka dławi sie przy 2000 RPM - czyli poprostu nie jedzie przez chwilę, Sprawdzone na hamowni- na wykresie - dołek przy tych obrotach.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

07 maja 2013, 21:52

Tomai pisze:
meo87 pisze:Jaka sa wasze odczucia oprocz fajniejszego dzwieku? Bo czasem taka zmiana moze wyjsc na gorzej niz na dobre;


Dźwiek super, natomiast seryjny silnik po dołożeniu stożka dławi sie przy 2000 RPM - czyli poprostu nie jedzie przez chwilę, Sprawdzone na hamowni- na wykresie - dołek przy tych obrotach.


Mówisz o mnie? Jeśli tak, to był dołek na wykresie bo miałem źle założony przepływomierz :P
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

07 maja 2013, 22:04

Mierzyl ktos np przyspieszenie 0-100 przed i po?
:shock:
Nawet jak zrobisz idealnie stożek z przegrodami od gorąca i załóżmy uzyskasz +5 km w najlepszym punkcie ( w co grubo wątpię - stawiałbym na 3km), to jakiej różnicy w przyspieszeniu można się spodziewać? Myślę że żadnej...
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2013, 22:20

Bez stozka beda lata swietlne, a ze stozkiem rok mniej... ;) co za roznica
Obrazek

miatasm.com
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2013, 23:10

meo87 pisze:Swoja droga czy po zalozeniu dolotu nie swiruje przeplywomierz?

Nie. Czemu miałby ?
meo87 pisze:Ja rozne na allegro np 60, 65 czy 77mm ?

Stożka czy rury ? Bo te wartości jakieś mikre. Kup najlepiej taki, który dobrze filtruje :mrgreen:
meo87 pisze:I czy nie bedzie potrzebne strojenie na hamowni.

Raz że ecu niemodyfikowalne, dwa że stożek nic nie zmieni, więc nie ma co modyfikować...
meo87 pisze:Jaka sa wasze odczucia oprocz fajniejszego dzwieku?

Żadne, jeśli założysz zamiast seryjnej puszki. Fajnie buczy i tyle. Osłona termiczna niezbędna, bez niej bedziesz miał 60 stopni w dolocie. Natomiast jesli wywalisz seryjny dolot i założysz stożek na krótko przed przepustnicą to fajnie buczy i nie masz dołu :mrgreen:
Sebof01 pisze:Nawet jak zrobisz idealnie stożek z przegrodami od gorąca i załóżmy uzyskasz +5 km w najlepszym punkcie ( w co grubo wątpię - stawiałbym na 3km)

Chciałbym, żeby ktoś po raz pierwszy zrobił pomiar dyno w taki sposób, aby różnice tego rzędu dały się w ogóle wyłapać a nie wpadały w błąd pomiaru... :wink:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Sebof01
Posty: 305
Rejestracja: 24 kwie 2013, 5:54
Lokalizacja: Konin

08 maja 2013, 5:30

majkel pisze:Chciałbym, żeby ktoś po raz pierwszy zrobił pomiar dyno w taki sposób, aby różnice tego rzędu dały się w ogóle wyłapać a nie wpadały w błąd pomiaru...


a to może być problem bo przy dopracowanym dolocie, są to różnice błędu pomiarowego... to jednak tylko 1.6/1.8/2.0 .
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

08 maja 2013, 14:48

DEXTER pisze:Mówisz o mnie? Jeśli tak, to był dołek na wykresie bo miałem źle założony przepływomierz


Aaa... to jakoś mi umkneło Tomku.... ale to zapytam sie... a hamowałeś ją jeszcze raz po założeniu prawidłowym przepływomierza ? Dołek zniknął ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

08 maja 2013, 16:04

Gdzieś wklejałem foty w podobnym wątku. Dół był okrutny i na wykresie i na "d*pie". Gdy założyłem poprawnie przepływkę, auto zaczęło jechać normalnie, od samego dołu. Nie hamowałem drugi raz z poprawnie założoną przepływką, ale obie ręce daje, że dół zniknął. U mnie we wątku jest wykres.
Awatar użytkownika
meo87
Posty: 329
Rejestracja: 30 kwie 2013, 17:45
Model: NC
Wersja: NC
Lokalizacja: Nowy Sącz

08 maja 2013, 19:53

Prawda jest taka, ze przerobki w silniku powinny byc przemyslane i kompleksowe - wtedy daja porzadany efekt. Ale jak nie ma takiej możliwości to mozna bawic sie w drobne zmiany. Na swoim przykladzie powiem, ze przy moim wczesniejszym aucie zmiana ukladu dolotowego odczuwalnie poprawila dynamike. Wiec jesli bedzie do zrobione z glowa w MX-ie tez powinno dac efekt.
Do rzeczy. Przegladalem rozne zdjecia dolotow w MX. Najpierw pokaze jak to bylo zrobione w mojej rajdowce:
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cf5d19f1420766a1]Obrazek[/URL]
Rura spiralna nalozona bezposrednio na stozek (izoluje od ciepla) a dodatkowo dostaje bezposrednio duza dawke zimnego powietrza z grila. Tak tez trzeba uczynic w dobrym dolocie w MX. Znalazlem 2 ciekawe zdjecia, ktore wydaje mi sie, ze bylyby najlepszym rozwiazaniem:
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dae1bf530dc18ffc]Obrazek[/URL][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=94fb76978db29705]Obrazek[/URL]

Co o tym sadzicie? I czy na tym drugim zdj (po prawej) stozek nie bedzie za blisko od kolektora i nie pogorszy dolu?
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

08 maja 2013, 20:31

U siebie mam tak założony

Obrazek

Jak kiedyś porównywałem z seryjnym dolotem miaty Arjota po podobnym odcinku drogi to na stożku było 33C a na serii 50C. Według mnie osiągi to raczej samym dolotem ciężko poprawić w mx ;)

PS. oczywiście dźwięk jest wspaniały :mrgreen:
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Awatar użytkownika
meo87
Posty: 329
Rejestracja: 30 kwie 2013, 17:45
Model: NC
Wersja: NC
Lokalizacja: Nowy Sącz

08 maja 2013, 20:37

Wlasnie takie rozwiazanie Speed, dzis tez rozwazalem. Wydaje mi sie, ze pomiedzy maska w lampa filtr dostanie troche zimnego powietrza. Takze nie glupie rozwiazanie;)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

08 maja 2013, 20:50

Speed pisze:na stożku było 33C a na serii 50C

Czym mierzone i w którym miejscu dolotu?
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

08 maja 2013, 21:30

mierzone scantoolem przez elme 327 z fabrycznego czujnika.
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

08 maja 2013, 21:54

A ktoś w PL testował HKS-a ? Hmm- cena wyższa niż K&N Typhoon ...[URL=http://www.topendpower.pl/p/pl/hks-70020-az011/zestaw+dolotowy+hks+racing+suction+kit+-+mazda+mx-5.html]-- klik --[/URL]
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2013, 0:00

ktoś kiedyś pisał, że ogólnie grzybki można o kant pupy potłuc :P zresztą tam jest inny materiał filtrujący, jakaś gąbka, nie?

poza tym 1600 za filtr za paroma błyszczącymi duperelami? :shock:
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

09 maja 2013, 7:34

Speed pisze:z fabrycznego czujnika

To dobry pomiar, niestety fabryczny dolot ssie bardzo ciepłe powietrze i 50 stopni o których wspominasz to normalne. NA też tak ma.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2013, 8:24

Szczupak, to wynika z fejków rozsianych po allegro ;) ludzie kupują to za 50zł i myślą, że mają HKS. A ta gąbka nie nadaje się nawet do mycia naczyń :P
Obrazek

miatasm.com
zolt
Posty: 1081
Rejestracja: 20 wrz 2011, 21:35
Lokalizacja: Wrocław

09 maja 2013, 9:01

Stozek, czy grzybek to jedno. Co natomiast z CAI z I.L. Motorsport? W PL chyba nikt tego nie instalowal jeszcze?
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2013, 10:15

Czy stożek po prawej stronie prawie przy samej ścianie grodziowej to dobre miejsce dla niego? ma tam chyba dosyć chłodno, ale może warto dodać jakąś osłonę od silnika ?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 maja 2013, 10:31

Bardock pisze:Czy stożek po prawej stronie prawie przy samej ścianie grodziowej to dobre miejsce dla niego? ma tam chyba dosyć chłodno, ale może warto dodać jakąś osłonę od silnika ?

Po prawej, znaczy od strony kierowcy ? Bez osłony termicznej bardzo słabe. Tak są zlokalizowane zestawy KN (te z FM) do MSM i w domyślnej konfiguracji bez osłony powietrze jest podgrzane, że hej.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

09 maja 2013, 18:32

Szczupak pisze:ktoś kiedyś pisał, że ogólnie grzybki można o kant pupy potłuc :P zresztą tam jest inny materiał filtrujący, jakaś gąbka, nie?:


E tam, ja się nie pytam - kto coś pisał, tylko jak to działa w praktyce , i czy ktoś z tym jeździ
- coby obalić lub nie mit, że jest wzrost "niótków" w niskim i średnim przedziale obrotów ...
Awatar użytkownika
skuri
Posty: 404
Rejestracja: 03 lip 2012, 20:39
Lokalizacja: Gdańsk

09 maja 2013, 22:38

Kiedyś, dawien dawno przerabiałem temat dolotów ze stożkami :mrgreen: Efekt był taki że auta brzmiały pięknie(szczególnie na V tecu), a jako bonus latem gdy było gorąco rury dolotowe się grzały jak cholera, auto puchło, nie jechało na niższych obrotach, muliło itp.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

10 maja 2013, 7:48

majkel pisze:
Bardock pisze:Czy stożek po prawej stronie prawie przy samej ścianie grodziowej to dobre miejsce dla niego? ma tam chyba dosyć chłodno, ale może warto dodać jakąś osłonę od silnika ?

Po prawej, znaczy od strony kierowcy ? Bez osłony termicznej bardzo słabe. Tak są zlokalizowane zestawy KN (te z FM) do MSM i w domyślnej konfiguracji bez osłony powietrze jest podgrzane, że hej.

Po
eM


Tak od kierowcy. Jedyne co zaobserwowałem po założeniu stożka to trochę słabszy dół ale i lepiej się zbiera na wyższych obrotach. Rozumiem, że zaisntalowanie przegródki jest wskazane i polepszy trochę sytuację. Trzeba będzie skombinować jakąś blachę i znów coś pomodzić :D
sajan
Posty: 40
Rejestracja: 14 kwie 2013, 1:11
Lokalizacja: Wrocław

10 cze 2013, 17:23

Siemka.
Chciałem wrzucić sobie stożek. Wiem, że szału nie będzie na seryjnym przepływomierzu ale od kolektora będzie tylko kolanko, w.w. przepływomierz i od razu filtr. Pytanie jednak moje dotyczy jakiegoś podejrzanego czujnika w puszce filtra fabrycznego. Co to jest? Do czego? Czy mogę to wyrzucić?
Miata jest bogiem, adrenalina nałogiem, wyścig zabawą, styl podstawą
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

10 cze 2013, 17:27

czujnik temperatury powietrza. Polecam wrzucić w kolanko.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

10 cze 2013, 17:53

sajan pisze:na seryjnym przepływomierzu

W czym Ci on przeszkadza ?
sajan pisze:od kolektora będzie tylko kolanko, w.w. przepływomierz i od razu filtr.

Pomysł z gatunku "jak własnoręcznie spieprzyć coś, co działa dobrze". Jak myślisz, czy jesli taki układ byłby optymalny, to fabryka by w ten sposób go nie wykonała ? :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
sajan
Posty: 40
Rejestracja: 14 kwie 2013, 1:11
Lokalizacja: Wrocław

10 cze 2013, 18:02

Myślę, że patrząc w ten sposób fabryka powinna dawać przelotowe tłumiki na sportowych kolektorach, lekkie wałki, stożki i gwintowane zawieszenia ;] a mimo to nie dają :D wiem, że łatwiej coś spieprzyć niż zrobić ale jakbyśmy nic nie robili, to dalej byśmy furmanka jeździli po drodze.
Czytałem, że seryjny przepływomierz mimo wszystko nie puści tyle powietrza, ile może zassać stożek.
Może wobec tego dobrze było by ten czujnik zamontować, by oszukać odczyty? Lepiej jak wyczuwa zimne, czy gorące powietrze??
Miata jest bogiem, adrenalina nałogiem, wyścig zabawą, styl podstawą
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

10 cze 2013, 18:10

[code:1]http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=7881[/code:1]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
ODPOWIEDZ