
Filtr stożkowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jaka polecacie srednice stozka? Ja rozne na allegro np 60, 65 czy 77mm ? Z mojego doswiadczenia i zabawy w rajdy samochodowe wiem, ze jak zalozylem za duzy stozek to auto sie dlawilo prze pewnych obrotach. Chcialbym ominac ta sytuacje (w koncu czlowiek powinien uczyc sie na bledach) i zakupić taki jak ma byc.
Swoja droga czy po zalozeniu dolotu nie swiruje przeplywomierz? I czy nie bedzie potrzebne strojenie na hamowni. Jaka sa wasze odczucia oprocz fajniejszego dzwieku? Bo czasem taka zmiana moze wyjsc na gorzej niz na dobre;) Mierzyl ktos np przyspieszenie 0-100 przed i po?
Swoja droga czy po zalozeniu dolotu nie swiruje przeplywomierz? I czy nie bedzie potrzebne strojenie na hamowni. Jaka sa wasze odczucia oprocz fajniejszego dzwieku? Bo czasem taka zmiana moze wyjsc na gorzej niz na dobre;) Mierzyl ktos np przyspieszenie 0-100 przed i po?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
meo87 pisze:Jaka sa wasze odczucia oprocz fajniejszego dzwieku? Bo czasem taka zmiana moze wyjsc na gorzej niz na dobre;
Dźwiek super, natomiast seryjny silnik po dołożeniu stożka dławi sie przy 2000 RPM - czyli poprostu nie jedzie przez chwilę, Sprawdzone na hamowni- na wykresie - dołek przy tych obrotach.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Tomai pisze:meo87 pisze:Jaka sa wasze odczucia oprocz fajniejszego dzwieku? Bo czasem taka zmiana moze wyjsc na gorzej niz na dobre;
Dźwiek super, natomiast seryjny silnik po dołożeniu stożka dławi sie przy 2000 RPM - czyli poprostu nie jedzie przez chwilę, Sprawdzone na hamowni- na wykresie - dołek przy tych obrotach.
Mówisz o mnie? Jeśli tak, to był dołek na wykresie bo miałem źle założony przepływomierz

Mierzyl ktos np przyspieszenie 0-100 przed i po?

Nawet jak zrobisz idealnie stożek z przegrodami od gorąca i załóżmy uzyskasz +5 km w najlepszym punkcie ( w co grubo wątpię - stawiałbym na 3km), to jakiej różnicy w przyspieszeniu można się spodziewać? Myślę że żadnej...
meo87 pisze:Swoja droga czy po zalozeniu dolotu nie swiruje przeplywomierz?
Nie. Czemu miałby ?
meo87 pisze:Ja rozne na allegro np 60, 65 czy 77mm ?
Stożka czy rury ? Bo te wartości jakieś mikre. Kup najlepiej taki, który dobrze filtruje

meo87 pisze:I czy nie bedzie potrzebne strojenie na hamowni.
Raz że ecu niemodyfikowalne, dwa że stożek nic nie zmieni, więc nie ma co modyfikować...
meo87 pisze:Jaka sa wasze odczucia oprocz fajniejszego dzwieku?
Żadne, jeśli założysz zamiast seryjnej puszki. Fajnie buczy i tyle. Osłona termiczna niezbędna, bez niej bedziesz miał 60 stopni w dolocie. Natomiast jesli wywalisz seryjny dolot i założysz stożek na krótko przed przepustnicą to fajnie buczy i nie masz dołu

Sebof01 pisze:Nawet jak zrobisz idealnie stożek z przegrodami od gorąca i załóżmy uzyskasz +5 km w najlepszym punkcie ( w co grubo wątpię - stawiałbym na 3km)
Chciałbym, żeby ktoś po raz pierwszy zrobił pomiar dyno w taki sposób, aby różnice tego rzędu dały się w ogóle wyłapać a nie wpadały w błąd pomiaru...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:Chciałbym, żeby ktoś po raz pierwszy zrobił pomiar dyno w taki sposób, aby różnice tego rzędu dały się w ogóle wyłapać a nie wpadały w błąd pomiaru...
a to może być problem bo przy dopracowanym dolocie, są to różnice błędu pomiarowego... to jednak tylko 1.6/1.8/2.0 .
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
DEXTER pisze:Mówisz o mnie? Jeśli tak, to był dołek na wykresie bo miałem źle założony przepływomierz
Aaa... to jakoś mi umkneło Tomku.... ale to zapytam sie... a hamowałeś ją jeszcze raz po założeniu prawidłowym przepływomierza ? Dołek zniknął ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Gdzieś wklejałem foty w podobnym wątku. Dół był okrutny i na wykresie i na "d*pie". Gdy założyłem poprawnie przepływkę, auto zaczęło jechać normalnie, od samego dołu. Nie hamowałem drugi raz z poprawnie założoną przepływką, ale obie ręce daje, że dół zniknął. U mnie we wątku jest wykres.
Prawda jest taka, ze przerobki w silniku powinny byc przemyslane i kompleksowe - wtedy daja porzadany efekt. Ale jak nie ma takiej możliwości to mozna bawic sie w drobne zmiany. Na swoim przykladzie powiem, ze przy moim wczesniejszym aucie zmiana ukladu dolotowego odczuwalnie poprawila dynamike. Wiec jesli bedzie do zrobione z glowa w MX-ie tez powinno dac efekt.
Do rzeczy. Przegladalem rozne zdjecia dolotow w MX. Najpierw pokaze jak to bylo zrobione w mojej rajdowce:
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cf5d19f1420766a1]
[/URL]
Rura spiralna nalozona bezposrednio na stozek (izoluje od ciepla) a dodatkowo dostaje bezposrednio duza dawke zimnego powietrza z grila. Tak tez trzeba uczynic w dobrym dolocie w MX. Znalazlem 2 ciekawe zdjecia, ktore wydaje mi sie, ze bylyby najlepszym rozwiazaniem:
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dae1bf530dc18ffc]
[/URL][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=94fb76978db29705]
[/URL]
Co o tym sadzicie? I czy na tym drugim zdj (po prawej) stozek nie bedzie za blisko od kolektora i nie pogorszy dolu?
Do rzeczy. Przegladalem rozne zdjecia dolotow w MX. Najpierw pokaze jak to bylo zrobione w mojej rajdowce:
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=cf5d19f1420766a1]

Rura spiralna nalozona bezposrednio na stozek (izoluje od ciepla) a dodatkowo dostaje bezposrednio duza dawke zimnego powietrza z grila. Tak tez trzeba uczynic w dobrym dolocie w MX. Znalazlem 2 ciekawe zdjecia, ktore wydaje mi sie, ze bylyby najlepszym rozwiazaniem:
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dae1bf530dc18ffc]


Co o tym sadzicie? I czy na tym drugim zdj (po prawej) stozek nie bedzie za blisko od kolektora i nie pogorszy dolu?
U siebie mam tak założony
Jak kiedyś porównywałem z seryjnym dolotem miaty Arjota po podobnym odcinku drogi to na stożku było 33C a na serii 50C. Według mnie osiągi to raczej samym dolotem ciężko poprawić w mx
PS. oczywiście dźwięk jest wspaniały

Jak kiedyś porównywałem z seryjnym dolotem miaty Arjota po podobnym odcinku drogi to na stożku było 33C a na serii 50C. Według mnie osiągi to raczej samym dolotem ciężko poprawić w mx

PS. oczywiście dźwięk jest wspaniały

Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Mazda MX-6 FS
ktoś kiedyś pisał, że ogólnie grzybki można o kant pupy potłuc
zresztą tam jest inny materiał filtrujący, jakaś gąbka, nie?
poza tym 1600 za filtr za paroma błyszczącymi duperelami?

poza tym 1600 za filtr za paroma błyszczącymi duperelami?

Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Bardock pisze:Czy stożek po prawej stronie prawie przy samej ścianie grodziowej to dobre miejsce dla niego? ma tam chyba dosyć chłodno, ale może warto dodać jakąś osłonę od silnika ?
Po prawej, znaczy od strony kierowcy ? Bez osłony termicznej bardzo słabe. Tak są zlokalizowane zestawy KN (te z FM) do MSM i w domyślnej konfiguracji bez osłony powietrze jest podgrzane, że hej.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Szczupak pisze:ktoś kiedyś pisał, że ogólnie grzybki można o kant pupy potłuczresztą tam jest inny materiał filtrujący, jakaś gąbka, nie?:
E tam, ja się nie pytam - kto coś pisał, tylko jak to działa w praktyce , i czy ktoś z tym jeździ
- coby obalić lub nie mit, że jest wzrost "niótków" w niskim i średnim przedziale obrotów ...
Kiedyś, dawien dawno przerabiałem temat dolotów ze stożkami
Efekt był taki że auta brzmiały pięknie(szczególnie na V tecu), a jako bonus latem gdy było gorąco rury dolotowe się grzały jak cholera, auto puchło, nie jechało na niższych obrotach, muliło itp.

- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
majkel pisze:Bardock pisze:Czy stożek po prawej stronie prawie przy samej ścianie grodziowej to dobre miejsce dla niego? ma tam chyba dosyć chłodno, ale może warto dodać jakąś osłonę od silnika ?
Po prawej, znaczy od strony kierowcy ? Bez osłony termicznej bardzo słabe. Tak są zlokalizowane zestawy KN (te z FM) do MSM i w domyślnej konfiguracji bez osłony powietrze jest podgrzane, że hej.
Po
eM
Tak od kierowcy. Jedyne co zaobserwowałem po założeniu stożka to trochę słabszy dół ale i lepiej się zbiera na wyższych obrotach. Rozumiem, że zaisntalowanie przegródki jest wskazane i polepszy trochę sytuację. Trzeba będzie skombinować jakąś blachę i znów coś pomodzić

Siemka.
Chciałem wrzucić sobie stożek. Wiem, że szału nie będzie na seryjnym przepływomierzu ale od kolektora będzie tylko kolanko, w.w. przepływomierz i od razu filtr. Pytanie jednak moje dotyczy jakiegoś podejrzanego czujnika w puszce filtra fabrycznego. Co to jest? Do czego? Czy mogę to wyrzucić?
Chciałem wrzucić sobie stożek. Wiem, że szału nie będzie na seryjnym przepływomierzu ale od kolektora będzie tylko kolanko, w.w. przepływomierz i od razu filtr. Pytanie jednak moje dotyczy jakiegoś podejrzanego czujnika w puszce filtra fabrycznego. Co to jest? Do czego? Czy mogę to wyrzucić?
Miata jest bogiem, adrenalina nałogiem, wyścig zabawą, styl podstawą
sajan pisze:na seryjnym przepływomierzu
W czym Ci on przeszkadza ?
sajan pisze:od kolektora będzie tylko kolanko, w.w. przepływomierz i od razu filtr.
Pomysł z gatunku "jak własnoręcznie spieprzyć coś, co działa dobrze". Jak myślisz, czy jesli taki układ byłby optymalny, to fabryka by w ten sposób go nie wykonała ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Myślę, że patrząc w ten sposób fabryka powinna dawać przelotowe tłumiki na sportowych kolektorach, lekkie wałki, stożki i gwintowane zawieszenia ;] a mimo to nie dają
wiem, że łatwiej coś spieprzyć niż zrobić ale jakbyśmy nic nie robili, to dalej byśmy furmanka jeździli po drodze.
Czytałem, że seryjny przepływomierz mimo wszystko nie puści tyle powietrza, ile może zassać stożek.
Może wobec tego dobrze było by ten czujnik zamontować, by oszukać odczyty? Lepiej jak wyczuwa zimne, czy gorące powietrze??

Czytałem, że seryjny przepływomierz mimo wszystko nie puści tyle powietrza, ile może zassać stożek.
Może wobec tego dobrze było by ten czujnik zamontować, by oszukać odczyty? Lepiej jak wyczuwa zimne, czy gorące powietrze??
Miata jest bogiem, adrenalina nałogiem, wyścig zabawą, styl podstawą