Ostre wałki 1.6 NA ?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

03 maja 2010, 20:49

kto mi powie jakie w NA są kąty wałków? wymiary np. tzn 210ssący i 220 wydechowy o to mi chodzi .... więc 1.6 115ps ile ma ssący i wydechowy ...i ile ma 1.8 130
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

12 maja 2010, 17:16

czy ktoś dysponuje taką wiedzą ? z tymi wymiarami :sad: :?: i czy da radę zapożyczyć wałki z 1.8 do 1.6
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

12 maja 2010, 17:37

wg mnie nie da bo silnik 1.8 jest trochę dłuższy i na innych walkach ma czujniki położenia.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

21 gru 2014, 9:48

Witajcie odgrzeje bardzo starego kotleta. Ale temat dobry, więc nie warto dublować ale zahaczę też o głowice ogólnie
Coś tam sobie liczę, coś tam się po ciuchu bawię a raczej kompletuje. Jednak potrzebuje ciut precyzyjnych danych do obliczeń N/A

Jak Majkel napisał wcześniej w tym temacie, czy można się bawić w przekładanie mechaniki z NB do NA jeszcze nie sprawdzałem. Mam obie głowice a NB rozebraną częściowo na stole, ale odpuszczam temat z uwagi na zwiększenie kompresji poprzez porting głowicy który sprawdzał i podawał Śruba. Domyślam się z uwagi na (nie wiem jak to nazwać ale chyba wysokość gniazd zaworowych) w NA nie jest możliwy taki duży.
Może ktoś coś rzeźbił mocniej z wałkami przez te kilka lat?

Przydałyby mi się wszelkie informacje na temat seryjnych wałków w NA115km oraz NB 1,6
Np OS/ZS OW/ZW oraz wzniosy. Może ma ktoś jakieś wykresy?
Dodatkowo byłbym wdzięczny za:
pola powierzchni szczelin zaworowych przy maksymalnym wzniosie (tutaj chyba nie chodzi o wymiar gniazda przy wejściu do komory spalania? oraz pola powierzchni najwęższego przekroju w układzie ssącym i wydechowym. W moim przypadku rozpatrujemy tylko głowice NB.

Oczywiście moje obliczenia sa tylko dla mojej ciekawości i przy przerabianiu wałków zaufam specjalistą. Jednak chce rozumieć i przed przerobieniem porównać moje i ich obliczenia. Bo możę po prostu podejdą standardowo czy coś, nie chciałbym położyć mojej pracy i wszystkich obliczeń bo ktoś coś zrobił na pałę. Przez co zostało wyciągnięte mniej.

Ostatnia rzecz jaką chciałbym poruszyć to sprężynki, Śruba też wieki temu (2011r) pisał o tym że w JP ktoś z RB26 dobrał i rozmyślał nad sr20det jako najtańsza opcja w PL ale do sprawdzenia czy w ogóle możliwa. Ktoś coś działał w tym? Boje się przesunięcia odcinki że wszystko klęknie z uwagi na wagę zaworów przydałby się lżejsze. oraz sprężynki twardsze odporne na rezonans. Jednak dedykowane zestawy z ST oraz Toda niszczą finansowo oraz dostępnością. Marzy mi się wysoko obrotowy silnik, jednak jeśli nic nie dobiorę w miarę taniego to zostają seryjne i max 8,5tyś obrotów. Bo i tak dołu silnika nie ruszam więc taki zestaw dla spokoju duszy a może i ciut ponad 9 by pokręcił :P

Wiem że na forum jest mocne parcie na doładowania, ja jestem świadomy plusów i minusów grzebania N/A
Oczywiście wydech i dolot (ITB) też będą bardzo dokładnie wyliczone oraz wykonane specjalnie dla mnie. Auto będzie liczone tylko z uwagą na górę obrotów, dół mało mnie interesuje. Do jazdy mam inne auto.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 gru 2014, 12:57

musisz dorwac jakiegos ogarnietego mechanika to zrobi ci glowice podciecia pod zawory na tlokach czy wymienia sprezynki od innego auta w ktorym nie ma problemu z wysokimi obrotami i zrobi to za rozsadne pieniadze (za cene komnpletu nowych tuningowych zaworow da sie zrobic cala glowice z zaworami)
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

23 gru 2014, 22:25

Trochę o wałkach z NA znajdziesz tutaj: http://www.solomiata.com/cams.html
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

14 sty 2015, 13:19

dzięki za odp.
Ciągle szperam w necie i wiem coraz więcej jak ktoś by potrzeboał jakichkolwiek informacji to pisać. Znam wszelkie mozliwe wymiary B6 oraz BP łącznie z wałkami, zaworami, dane na temat pracy sprezynek seria oraz przerabianych.

Trop o motorach rb20 oraz rb25 okazał się trafny i pasuja, jednak dostepność gratów (sprezynek) do skyline jest tragiczna. przewertowałem cały net polski, Wszędzie sa tylko słupki całe. A i tak nie znam wartosci pracy ori z nich, bo wcale nie muszą okazac sie twardsze. Jednak i tak ich nie ma to nie chce mi sie juz tyle godzin spedzic na szukaniu ich seryjnych właściwosci.
Identyczne też trafiły się z B18A / B18B / B20 1.8/2.0L DOHC Non-VTEC jednak ten motor kreci sie do 7tys odpuściłem szukanie dokładnych danych bo tak by nie wystarczyły. A i tak trzeba rozwiercac prowadnice.
Niestety b18c ma juz inne graty i nie pasuja.

Mam juz wiekszość danych co do pracy głowicy, jednak dam znac jak poskładam wszystko na wiosne/lato. Teraz nie ma co pisac bo moze znowu się zmienić.
Zostało mi tylko obliczac dolot i wydech. po tym jak zdecyduje sie czy zmieniam zawory bo dobrałem do prowadnicy odpowiednie a sa wieksze na średnicy o 2mm i dolotowe i ssace. Jendnak są krótsze o 2,75mm.
Mam opcje
1) zbadac czy uprzedzenie kolesia do wałków i to nadrobi,
2) płytka na popychaczu do usuwania luzzu moze jej grubość zwiększyć (najprostrza opcja)
3) zostać przy seryjnych zaworach
ODPOWIEDZ