Ostre wałki 1.6 NA ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
wg mnie nie da bo silnik 1.8 jest trochę dłuższy i na innych walkach ma czujniki położenia.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
Witajcie odgrzeje bardzo starego kotleta. Ale temat dobry, więc nie warto dublować ale zahaczę też o głowice ogólnie
Coś tam sobie liczę, coś tam się po ciuchu bawię a raczej kompletuje. Jednak potrzebuje ciut precyzyjnych danych do obliczeń N/A
Jak Majkel napisał wcześniej w tym temacie, czy można się bawić w przekładanie mechaniki z NB do NA jeszcze nie sprawdzałem. Mam obie głowice a NB rozebraną częściowo na stole, ale odpuszczam temat z uwagi na zwiększenie kompresji poprzez porting głowicy który sprawdzał i podawał Śruba. Domyślam się z uwagi na (nie wiem jak to nazwać ale chyba wysokość gniazd zaworowych) w NA nie jest możliwy taki duży.
Może ktoś coś rzeźbił mocniej z wałkami przez te kilka lat?
Przydałyby mi się wszelkie informacje na temat seryjnych wałków w NA115km oraz NB 1,6
Np OS/ZS OW/ZW oraz wzniosy. Może ma ktoś jakieś wykresy?
Dodatkowo byłbym wdzięczny za:
pola powierzchni szczelin zaworowych przy maksymalnym wzniosie (tutaj chyba nie chodzi o wymiar gniazda przy wejściu do komory spalania? oraz pola powierzchni najwęższego przekroju w układzie ssącym i wydechowym. W moim przypadku rozpatrujemy tylko głowice NB.
Oczywiście moje obliczenia sa tylko dla mojej ciekawości i przy przerabianiu wałków zaufam specjalistą. Jednak chce rozumieć i przed przerobieniem porównać moje i ich obliczenia. Bo możę po prostu podejdą standardowo czy coś, nie chciałbym położyć mojej pracy i wszystkich obliczeń bo ktoś coś zrobił na pałę. Przez co zostało wyciągnięte mniej.
Ostatnia rzecz jaką chciałbym poruszyć to sprężynki, Śruba też wieki temu (2011r) pisał o tym że w JP ktoś z RB26 dobrał i rozmyślał nad sr20det jako najtańsza opcja w PL ale do sprawdzenia czy w ogóle możliwa. Ktoś coś działał w tym? Boje się przesunięcia odcinki że wszystko klęknie z uwagi na wagę zaworów przydałby się lżejsze. oraz sprężynki twardsze odporne na rezonans. Jednak dedykowane zestawy z ST oraz Toda niszczą finansowo oraz dostępnością. Marzy mi się wysoko obrotowy silnik, jednak jeśli nic nie dobiorę w miarę taniego to zostają seryjne i max 8,5tyś obrotów. Bo i tak dołu silnika nie ruszam więc taki zestaw dla spokoju duszy a może i ciut ponad 9 by pokręcił
Wiem że na forum jest mocne parcie na doładowania, ja jestem świadomy plusów i minusów grzebania N/A
Oczywiście wydech i dolot (ITB) też będą bardzo dokładnie wyliczone oraz wykonane specjalnie dla mnie. Auto będzie liczone tylko z uwagą na górę obrotów, dół mało mnie interesuje. Do jazdy mam inne auto.
Coś tam sobie liczę, coś tam się po ciuchu bawię a raczej kompletuje. Jednak potrzebuje ciut precyzyjnych danych do obliczeń N/A
Jak Majkel napisał wcześniej w tym temacie, czy można się bawić w przekładanie mechaniki z NB do NA jeszcze nie sprawdzałem. Mam obie głowice a NB rozebraną częściowo na stole, ale odpuszczam temat z uwagi na zwiększenie kompresji poprzez porting głowicy który sprawdzał i podawał Śruba. Domyślam się z uwagi na (nie wiem jak to nazwać ale chyba wysokość gniazd zaworowych) w NA nie jest możliwy taki duży.
Może ktoś coś rzeźbił mocniej z wałkami przez te kilka lat?
Przydałyby mi się wszelkie informacje na temat seryjnych wałków w NA115km oraz NB 1,6
Np OS/ZS OW/ZW oraz wzniosy. Może ma ktoś jakieś wykresy?
Dodatkowo byłbym wdzięczny za:
pola powierzchni szczelin zaworowych przy maksymalnym wzniosie (tutaj chyba nie chodzi o wymiar gniazda przy wejściu do komory spalania? oraz pola powierzchni najwęższego przekroju w układzie ssącym i wydechowym. W moim przypadku rozpatrujemy tylko głowice NB.
Oczywiście moje obliczenia sa tylko dla mojej ciekawości i przy przerabianiu wałków zaufam specjalistą. Jednak chce rozumieć i przed przerobieniem porównać moje i ich obliczenia. Bo możę po prostu podejdą standardowo czy coś, nie chciałbym położyć mojej pracy i wszystkich obliczeń bo ktoś coś zrobił na pałę. Przez co zostało wyciągnięte mniej.
Ostatnia rzecz jaką chciałbym poruszyć to sprężynki, Śruba też wieki temu (2011r) pisał o tym że w JP ktoś z RB26 dobrał i rozmyślał nad sr20det jako najtańsza opcja w PL ale do sprawdzenia czy w ogóle możliwa. Ktoś coś działał w tym? Boje się przesunięcia odcinki że wszystko klęknie z uwagi na wagę zaworów przydałby się lżejsze. oraz sprężynki twardsze odporne na rezonans. Jednak dedykowane zestawy z ST oraz Toda niszczą finansowo oraz dostępnością. Marzy mi się wysoko obrotowy silnik, jednak jeśli nic nie dobiorę w miarę taniego to zostają seryjne i max 8,5tyś obrotów. Bo i tak dołu silnika nie ruszam więc taki zestaw dla spokoju duszy a może i ciut ponad 9 by pokręcił

Wiem że na forum jest mocne parcie na doładowania, ja jestem świadomy plusów i minusów grzebania N/A
Oczywiście wydech i dolot (ITB) też będą bardzo dokładnie wyliczone oraz wykonane specjalnie dla mnie. Auto będzie liczone tylko z uwagą na górę obrotów, dół mało mnie interesuje. Do jazdy mam inne auto.
musisz dorwac jakiegos ogarnietego mechanika to zrobi ci glowice podciecia pod zawory na tlokach czy wymienia sprezynki od innego auta w ktorym nie ma problemu z wysokimi obrotami i zrobi to za rozsadne pieniadze (za cene komnpletu nowych tuningowych zaworow da sie zrobic cala glowice z zaworami)
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Trochę o wałkach z NA znajdziesz tutaj: http://www.solomiata.com/cams.html
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
- SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
dzięki za odp.
Ciągle szperam w necie i wiem coraz więcej jak ktoś by potrzeboał jakichkolwiek informacji to pisać. Znam wszelkie mozliwe wymiary B6 oraz BP łącznie z wałkami, zaworami, dane na temat pracy sprezynek seria oraz przerabianych.
Trop o motorach rb20 oraz rb25 okazał się trafny i pasuja, jednak dostepność gratów (sprezynek) do skyline jest tragiczna. przewertowałem cały net polski, Wszędzie sa tylko słupki całe. A i tak nie znam wartosci pracy ori z nich, bo wcale nie muszą okazac sie twardsze. Jednak i tak ich nie ma to nie chce mi sie juz tyle godzin spedzic na szukaniu ich seryjnych właściwosci.
Identyczne też trafiły się z B18A / B18B / B20 1.8/2.0L DOHC Non-VTEC jednak ten motor kreci sie do 7tys odpuściłem szukanie dokładnych danych bo tak by nie wystarczyły. A i tak trzeba rozwiercac prowadnice.
Niestety b18c ma juz inne graty i nie pasuja.
Mam juz wiekszość danych co do pracy głowicy, jednak dam znac jak poskładam wszystko na wiosne/lato. Teraz nie ma co pisac bo moze znowu się zmienić.
Zostało mi tylko obliczac dolot i wydech. po tym jak zdecyduje sie czy zmieniam zawory bo dobrałem do prowadnicy odpowiednie a sa wieksze na średnicy o 2mm i dolotowe i ssace. Jendnak są krótsze o 2,75mm.
Mam opcje
1) zbadac czy uprzedzenie kolesia do wałków i to nadrobi,
2) płytka na popychaczu do usuwania luzzu moze jej grubość zwiększyć (najprostrza opcja)
3) zostać przy seryjnych zaworach
Ciągle szperam w necie i wiem coraz więcej jak ktoś by potrzeboał jakichkolwiek informacji to pisać. Znam wszelkie mozliwe wymiary B6 oraz BP łącznie z wałkami, zaworami, dane na temat pracy sprezynek seria oraz przerabianych.
Trop o motorach rb20 oraz rb25 okazał się trafny i pasuja, jednak dostepność gratów (sprezynek) do skyline jest tragiczna. przewertowałem cały net polski, Wszędzie sa tylko słupki całe. A i tak nie znam wartosci pracy ori z nich, bo wcale nie muszą okazac sie twardsze. Jednak i tak ich nie ma to nie chce mi sie juz tyle godzin spedzic na szukaniu ich seryjnych właściwosci.
Identyczne też trafiły się z B18A / B18B / B20 1.8/2.0L DOHC Non-VTEC jednak ten motor kreci sie do 7tys odpuściłem szukanie dokładnych danych bo tak by nie wystarczyły. A i tak trzeba rozwiercac prowadnice.
Niestety b18c ma juz inne graty i nie pasuja.
Mam juz wiekszość danych co do pracy głowicy, jednak dam znac jak poskładam wszystko na wiosne/lato. Teraz nie ma co pisac bo moze znowu się zmienić.
Zostało mi tylko obliczac dolot i wydech. po tym jak zdecyduje sie czy zmieniam zawory bo dobrałem do prowadnicy odpowiednie a sa wieksze na średnicy o 2mm i dolotowe i ssace. Jendnak są krótsze o 2,75mm.
Mam opcje
1) zbadac czy uprzedzenie kolesia do wałków i to nadrobi,
2) płytka na popychaczu do usuwania luzzu moze jej grubość zwiększyć (najprostrza opcja)
3) zostać przy seryjnych zaworach