Lekkie koła zamachowe - parametry i efekty
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Do wszystkich uturbiających lub uturbionych na silniku 1.6:
mam do zaoferowania oryginalne koło zamachowe od 1.8.
Fachowcy twierdzą, że lepiej w takim silniku 1.6 wymienić sprzęglo na od 1.8, oczywiście wzmocnione, np. jakis tam spiek. A wtedy potrzebne także koło zamachowe od 1.8.
Tadam, oto i ono: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4172
Pozdro
mam do zaoferowania oryginalne koło zamachowe od 1.8.
Fachowcy twierdzą, że lepiej w takim silniku 1.6 wymienić sprzęglo na od 1.8, oczywiście wzmocnione, np. jakis tam spiek. A wtedy potrzebne także koło zamachowe od 1.8.
Tadam, oto i ono: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=4172
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
pmcomp pisze:Fachowcy twierdzą, że lepiej w takim silniku 1.6 wymienić sprzęglo na od 1.8
Nie to bym się czepiał ale z informacji na miataturbo.net wynika, że w sumie nie ma to sensu - i na przykład seryjne sprzęgło 1.6 wytrzymuje większe przyrosty od 1.8...
Po co pchać większą masę w przełożenie napędu skoro 1.6 wystarcza spokojnie do potrzeb turbomiatek?
No chyba, że o czymś nie wiem
PS Tu nie chodzi o antyreklamę, po prostu jestem ciekaw
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Jak zwykle jest szkoła falenicka i otwocka.
Ja pokazuję tylko, że jak by co to mam.
A Twój post to żadna antyreklama, ja się "nie specjalizuję" w sprzedaży używanych klamotów do Miaty .
Pozdro
Ja pokazuję tylko, że jak by co to mam.
A Twój post to żadna antyreklama, ja się "nie specjalizuję" w sprzedaży używanych klamotów do Miaty .
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
bede musial w najlblizszym czasie zmienic sprzego w swoj 1.8 FLce. myslalem nad jakims lepszym firmowym sprzeglem organicznym np ATM.
i czytajac ten watek zaczalem sie zastanawiac czy nie przelozyc od razu zamachu od 1.6 i nie kupic sprzegla organicznego od 1.6.
co o tym myslicie? gra warta swieczki?
czy taka roznica 2kg bedzie odczuwalna?
i czytajac ten watek zaczalem sie zastanawiac czy nie przelozyc od razu zamachu od 1.6 i nie kupic sprzegla organicznego od 1.6.
co o tym myslicie? gra warta swieczki?
czy taka roznica 2kg bedzie odczuwalna?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
ja oprocz funu chce tez moc stac w korkach
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
- majk
- Posty: 2112
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Niedługo chłopaki pomontują u siebie i zobaczysz że nie jest tak źle. Chyba, że moja wcześniej na światło dzienne wyjdzie;p
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
w sumie bardziej chodzilo mi o sens przejscia na lzejsze kolo zamachowe z 1.6... czy moze lepiej odchudzic to z 1.8...
czy po przejsciu na zamach z 1.6 lub odchudzenie zamachu z 1.8 musze jeszcze jakos dociazac/odciazac caly uklad?
czy po przejsciu na zamach z 1.6 lub odchudzenie zamachu z 1.8 musze jeszcze jakos dociazac/odciazac caly uklad?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
a jest sens odchudzac zamach z 1.8 jak sie nie wymienia sprzegla?
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
napotkalem na cos takiego w necie http://www.youtube.com/watch?v=eaJNx7yWmk4&feature=related
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
- thekingisback
- Posty: 486
- Rejestracja: 18 lip 2009, 14:31
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: częstochowa
wydaje mi się ze tytuł filmiku mówi sam za siebie;)
"Woda, której dotykasz w rzece, jest ostatkiem tej, która przeszła, i początkiem tej, która przyjdzie; tak samo teraźniejszość."
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
haha niezły odkop. Ty to tmx89 jednak jesteś gość
No pewnie odchudzająć koło zamachowe trzeba wyważyć je razem z wałem i kołem pasowym. Ale generalnie wyżej chłopaki pisali, że nie warto. A co odchudzasz lexusika ? za ciężka kobyła ?
No pewnie odchudzająć koło zamachowe trzeba wyważyć je razem z wałem i kołem pasowym. Ale generalnie wyżej chłopaki pisali, że nie warto. A co odchudzasz lexusika ? za ciężka kobyła ?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
chrism pisze:przed 7,9kg -> po 4,8kg. Auto lepiej się wkręca. Wolne nie falują.
Gdzie robiłeś ? jakie koszty ? jeśli można spytać ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Bardock pisze:haha niezły odkop. Ty to tmx89 jednak jesteś gość
No pewnie odchudzająć koło zamachowe trzeba wyważyć je razem z wałem i kołem pasowym. Ale generalnie wyżej chłopaki pisali, że nie warto. A co odchudzasz lexusika ? za ciężka kobyła ?
nom 1450 kg zywej wagi o 500 za duzo
nie trzeba wyważać lekkiego zamachu z wałem itd, nawet ze sprzęgłem nie trzeba wywarzać. Nigdy nie bije, wał jest wyważony, zamach i sprzęgło też. Otoczak z allegro świetnie to robi koszt około 200PLN z przesyłkami. W miacie jeszcze nie jeździłem na lekkim zamachu, ale w innych autach tak, lepiej sie wkręca, prędkość maks nie maleje, pod górki radzi sobie tak samo.