majk pisze:Najważniejsza jest dupohamownia właściciela i banan na twarzy jeżeli moc jest wystarczająca;p
Dokładnie



Pozdr
eM
miejsce na wykresy i ich komentowanie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
majk pisze:Najważniejsza jest dupohamownia właściciela i banan na twarzy jeżeli moc jest wystarczająca;p
majkel_c pisze:pmcomp pisze:Poza tym to chyba jednak wartości na silniku?
Na kołach według softu hamowni.pmcomp pisze:Na kołach powinno być ze 35-40 mniej.
Tak mówią w krainie hamburgeraTylko nie wiadomo do końca jak to liczą
![]()
Po
eM
Draqo pisze:i przy dwóch hamowaniach są straty 35KM i 30KM, wiec jeśli to co masz podane to miałoby być na kołach to na silniku miałbyś w okolicach 160-165KM....
yanik pisze:a mi sie wydaje ze to kwestia jakichś współczynników korygujących moc zaleznie od hamowni dla przykładu mój wykres
Akurat do 30-35 hp strat to mam niejakie wątpliwości. czteroałapowe subaryny mierzone na porządnych wzorcowanych instalacjach mają około 18 % strat w napędzie, więc mx-5 nie powinien mieć więcej od nich.
majkel_c pisze:Ale tak naprawdę to całe te pomiary to jest jedna magia i osobiście uważam że trzeba się do nich z rezerwą odnosić.
Fiveopac pisze: pamietajac by kolejny pomiar odbyl sie na tej samej hamowni
Tomai pisze:( chociaż mnie kusi , bo podczas ustawiania, mieliśmy na chwilę na 16 i nic nie stukało)
majkel_c pisze: Bardzo ładnie Ci na dole przyrosło jak na kompletnie bezinwestycyjną modyfikację.
majkel_c pisze:, pojedziesz gdzieś dalej gdzie przypadkiem zatankujesz jakieś marne paliwo
Powiedział także patrząc na wykres że skoro silnik reaguje w ten sposób to gdyby to był jego samochód - to by zrobił zapłon na 16Ale ja narazie zostawię tak jak jest aby nie zahaczyć o spalanie stukowe. ( chociaż mnie kusi , bo podczas ustawiania, mieliśmy na chwilę na 16 i nic nie stukało
)
Yoozef pisze:pod paliwo 87
majkel_c pisze:Yoozef pisze:pod paliwo 87
Amerykańskie 87 ? To o ile mnie pamięć nie myli co najmniej 91 według europejskiej techniki pomiarowej...
Yoozef pisze:majkel_c pisze:Yoozef pisze:pod paliwo 87
Mayk pisze:Ja tam Was nie rozumiem, wszystkim Wam moc ubywa a mi jakoś nie
Yoozef pisze:I Pan ma rację. Ja jeżdżę od 2 lat na kącie 16+ i nic nie stuka.
Zwracam uwagę, silnik 1,6 był konstruowanuy pod paliwo 87.
U nas masz 95 . więc bez obawy nic Ci nie będzie stukać .
Niekiedy wlewam 98 i też nie stuka.
Zmień. Mnie kusi 18+ ale wtedy juz tylko paliwo 98.
Przy 16+ i 98 nie stwierdziłem podwyższonej temperatury silnika i to latem.
Miłego eksperymentu
Tomai pisze:No proszę Yoozef kusi mnie coraz bardziej.
Skoro twoja zielona miata jeździ na 16
fuzzy-wuzzy pisze:W najbliższym czasie organizowany będzie kolejny dyno-day na hamowni geko-cars w Poznaniu. Koszt (prawdopodobnie 60 pln.) i konkretny termin będzie podany wkrótce. Zainteresowanych proszę o stworzenie wstępnej listy.
W ubiegłym roku frekwencja przerosła wszelkie oczekiwania, pojawiły się osoby i auta z różnych klubów. Mam nadzieję, że w tym roku będzie podobnie.
Pozdrawiam