Mayk pisze:Czemu DOT5.1? Ma mniejszą trwałość i częściej go trzeba wymieniać - do tego są DOT4 o wyższych parametrach
DOT 5.1 jest mniej higroskopijny (więc ma wyższą trwałość) niż zwykły DOT 4 i ma od niego wyższą temperaturę wrzenia zarówno na sucho jak i na mokro (po roku użytkowania). Do tego ma mniejsza lepkość niż płyny DOT 3 i DOT 4, więc lepiej współpracuje z pompą ABS'u.
Mayk pisze:Na przykład MOTUL RACING BRAKE FLUID 660... Fakt jest droższy, jednak jego żywotność odpowiada standardowemu DOT4 i ma rewelacyjną temperaturę wrzenia ( 325 stopni w porównaniu do 272 w przypadku DOT5.1)
Jego żywotność jest niższa niż standardowego DOT 4, bo jest bardziej higroskopijny - jak każdy płyn o wysokiej temp wrzenia. Do tego jest gęściejszy niż DOT 5.1, więc gorzej współpracuje z ABS'em. Do tego RBF 660 jest znacznie droższy niż DOT 5.1