Hamulce - przewody w oplocie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

03 mar 2010, 15:44

Mayk pisze:Czemu DOT5.1? Ma mniejszą trwałość i częściej go trzeba wymieniać - do tego są DOT4 o wyższych parametrach :)


DOT 5.1 jest mniej higroskopijny (więc ma wyższą trwałość) niż zwykły DOT 4 i ma od niego wyższą temperaturę wrzenia zarówno na sucho jak i na mokro (po roku użytkowania). Do tego ma mniejsza lepkość niż płyny DOT 3 i DOT 4, więc lepiej współpracuje z pompą ABS'u.

Mayk pisze:Na przykład MOTUL RACING BRAKE FLUID 660... Fakt jest droższy, jednak jego żywotność odpowiada standardowemu DOT4 i ma rewelacyjną temperaturę wrzenia ( 325 stopni w porównaniu do 272 w przypadku DOT5.1)


Jego żywotność jest niższa niż standardowego DOT 4, bo jest bardziej higroskopijny - jak każdy płyn o wysokiej temp wrzenia. Do tego jest gęściejszy niż DOT 5.1, więc gorzej współpracuje z ABS'em. Do tego RBF 660 jest znacznie droższy niż DOT 5.1
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

03 mar 2010, 16:42

Wroniasty, poczytaj trochę:
http://www.ferodo.pl/plyn_hamulcowy-1.html

Gęściejszy jest tylko przy -40 stopniach, w pozostałych zakresach przewyższa DOT5.1

660 ma rewelacyjny punkt wrzenia 'na mokro', zdecydowanie wyższy niż DOT5.1

Zresztą, co kto woli. U mnie na pewno wyląduje 660 :razz:
110@???KM
134@???Nm
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

03 mar 2010, 16:53

Ostatecznie trafilem tanio RBF600 w Intercarsie - ok 30zeta/0.5L. 660 to juz chyba przerost formy w Miacie - no i jest dwukrotnie droższy:)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

03 mar 2010, 17:27

RBF600 już chyba nie jest produkowany i trafiłeś na wyprzedaż stoków magazynowych....zastąpił go RBF660. Do normalnej jazdy oba są przesadzone....ale jak masz zacięcie rajdowe to czemu nie :wink: Grunt to raz w roku wymienić cały płyn w układzie hamulcowym na nowy.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

03 mar 2010, 20:43

Mayk, w karcie charakterystyki produktu jest zupełnie co innego... kłócił się nie będę, szczególnie, że te kilkanaście stopni w różnicy wrzenia i tak ma marginalne znaczenie. DOT 5.1 jest lepszy niż DOT 3 i DOT 4 z wyjątkiem tuningowych (RBF660) i wyczynowych (Brembo, Endless, Castrol SRF) płynów, które są drogie, a nawet bardzo drogie i trzeba je często zmieniać, bo są bardzo higroskopijne.
ODPOWIEDZ