NCFl 2.0 na wolnossąco
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Nie odbieraj tego jako ataku. Po prostu to jest już w fabrycznym setupie bardzo dobrze przemyślane auto i łatwiej coś zepsuć niż poprawić.
Może rozważ zaturbienie - wydasz 30k ale efekt będzie konkretny (+~150KM), a wydatek jednorazowy. W kategorii "bang for buck" jest to nie do pobicia...
Może rozważ zaturbienie - wydasz 30k ale efekt będzie konkretny (+~150KM), a wydatek jednorazowy. W kategorii "bang for buck" jest to nie do pobicia...
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Wszystko super, ale
1. Mam już takie auto i drugiego nie potrzebuję (tym bardziej że takowe nie pali już malutko)
2. Wolałbym wolnossąco
3. 180km w takim autku jako dupowóz-kabriolet powinno mi wystarczyć
4. Interesują mnie mody nie obciążające serii (wydech i dolot to raczej lekkie mody)
5. Pamiętajcie że to auto dla fanu połączonego z wygodą, nie sprinter spod świateł ani drifter.
(no może jak tęgo popada, lub zima przyjdzie...
)
I nie odbieram niczego jako atak, do obrażalskich nie należę i raczej nie obrażam innych (przynajmniej nie specjalnie). A jak już obrażam to się nie trzeba zastanawiać czy to były żarty, czy nie.
Także pamiętajcie, jak komuś się będzie wydawać że jestem nie miły, to nie będzie prawda. Ja jestem miły
1. Mam już takie auto i drugiego nie potrzebuję (tym bardziej że takowe nie pali już malutko)
2. Wolałbym wolnossąco
3. 180km w takim autku jako dupowóz-kabriolet powinno mi wystarczyć
4. Interesują mnie mody nie obciążające serii (wydech i dolot to raczej lekkie mody)
5. Pamiętajcie że to auto dla fanu połączonego z wygodą, nie sprinter spod świateł ani drifter.
(no może jak tęgo popada, lub zima przyjdzie...

I nie odbieram niczego jako atak, do obrażalskich nie należę i raczej nie obrażam innych (przynajmniej nie specjalnie). A jak już obrażam to się nie trzeba zastanawiać czy to były żarty, czy nie.
Także pamiętajcie, jak komuś się będzie wydawać że jestem nie miły, to nie będzie prawda. Ja jestem miły

Sebof01 pisze:Wszystko super, ale
2. Wolałbym wolnossąco
Marcin30 też tak pisał w 1 poście swojego wątku

- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
Sebof01, pamiętaj, że mało tu takich ludzi, którzy modzą i wszystko mierzą co i jak zmienia
co do kół - raczej są kupowane ze względu na wygląd, jak pisałem - chcesz lekkie, zostań z serią. ja się zresztą sam ostatnio zdziwiłem, że w ręku nie czuję różnicy między zimowym stalowym kołem a letnim aluminiowym
co do dolotu - chyba nikt nie udokumentował jakiegokolwiek zysku z założenia stożka. główny motyw to dźwięk, szpan albo przy turbo. więc nie licz, że ktokolwiek Ci powie, że jakiś dolot daje kopa, bo poza bardzo subiektywną dupohamownią innych argumentów nie ma ;]
lekki zamach - nie wiem, czy ktoś w NC ma
lekki wał - idę o zakład, że tego nikt jeszcze nie testował, a na pewno w NC

co do kół - raczej są kupowane ze względu na wygląd, jak pisałem - chcesz lekkie, zostań z serią. ja się zresztą sam ostatnio zdziwiłem, że w ręku nie czuję różnicy między zimowym stalowym kołem a letnim aluminiowym

co do dolotu - chyba nikt nie udokumentował jakiegokolwiek zysku z założenia stożka. główny motyw to dźwięk, szpan albo przy turbo. więc nie licz, że ktokolwiek Ci powie, że jakiś dolot daje kopa, bo poza bardzo subiektywną dupohamownią innych argumentów nie ma ;]
lekki zamach - nie wiem, czy ktoś w NC ma
lekki wał - idę o zakład, że tego nikt jeszcze nie testował, a na pewno w NC
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Witam ponownie jako że dawno się nie odzywałem.
Chciałbym zrobić mały update z tego co dokonałem w swoim mx-5 i zapytać czemu popsułem...
- W autku zamontowałem felgi OZ Alleggerita 17X7 (czyli seria), et 50, czyli po 5mm na stronę szerzej niż seria (max wg zaleceń mazdy, jeżeli dobrze pamiętam), 6,4 czy 6,5 kg czy 6,7 może - niby mniej niż seria ale nie odczuwalne.
-stabilizatory eibach (przód ustawiony na max sztywno)
-sprężyny eibach, E10-55-010-05-22 -chyba te, jako że są od 2009+ (wydawało mi się że są takie jak mazda oferuje, ale nie są niebieskie więc nie wiem)
-amorki bilstein (żółte, ale jakiś amerykański model - bo jak wysłałem do dostosowania do sprężyn to panowie powiedzieli że te są z fabryki z ameryki i się nie da rozebrać- a auto z salonu PL...)
-wkładka filtra k&N (dupo-hamownia, nic nie odnotowała ale na pewno mam +1-2km
)
-dystanse po 5mm na stronę eibach (nie polecam bo drogie jak franca, a na dodatek jak przychodzi paczka to w środku są 2 szt, co dodatkowo podwaja koszty imprezy...) - plusem są dłuższe szpilki w zestawie
-komputerek co sprawia że dach się zamyka podczas jazdy
-przy ok 1500km olej zmieniony na motula 300v chyba 5W40 (w każdym razie seryjne wartości)- może mi się tylko zdaje ale chyba silnik minimalnie przycichł (podkreślam pierwszą część stwierdzenia)
Autko pojechało na geometrię.
1.Najpierw kombinowałem za radą znającej się na samochodach osoby (drift, wyścigi itd), aczkolwiek powiedział że nie ma doświadczenia z nc ani ncfl i może być źle. I było tragicznie. Przód przy skręcie zachowywał się jakby koła rozjeżdżały się na wszystkie strony. Jednym słowem podsterowność jakiej w życiu nie zaznałem.
2.Następnie poprosiłem panów o możliwie najbliższe parametry wg zaleceń mazdy. Lepiej ale dalej bardzo słabo.
3.Przyszła zima i wrzuciłem seryjne felgi + dystanse (czyli +5mm na stronę, zamiast + 10mm na stronę w letnim zestawie).
Zrobiło się dużo lepiej. Ale mam wrażenie że na seryjnym wszystkim mógłbym szybciej wchodzić w zakręty bez podsterowności.
I tu pytanie czemu 1cm-2cm szerzej niszczy geometrię w zakręcie?
Może sprężyny z amorkami się nie dogadują?
Może teraz wystarczy jeszcze raz geometrię ustawić?
Jestem przerażony, niektórzy po torach mx-5 nc upalają, a ja mam problem z szybkim wchodzeniem w zakręty bo przód ucieka.
Chciałbym zmienić zawias na gwint ale nie wiem czy to wyeliminuje problem...
Chciałbym coś co pozwoli żeby przód był jak przyklejony (chciałbym również choć trochę komfortu bo autko jest do jeżdżenia na co dzień).
Dodam że auto ma 8000km przejechane i przypomnę że mam je od nowości.
PROSZĘ O POMOC
Chciałbym zrobić mały update z tego co dokonałem w swoim mx-5 i zapytać czemu popsułem...
- W autku zamontowałem felgi OZ Alleggerita 17X7 (czyli seria), et 50, czyli po 5mm na stronę szerzej niż seria (max wg zaleceń mazdy, jeżeli dobrze pamiętam), 6,4 czy 6,5 kg czy 6,7 może - niby mniej niż seria ale nie odczuwalne.
-stabilizatory eibach (przód ustawiony na max sztywno)
-sprężyny eibach, E10-55-010-05-22 -chyba te, jako że są od 2009+ (wydawało mi się że są takie jak mazda oferuje, ale nie są niebieskie więc nie wiem)
-amorki bilstein (żółte, ale jakiś amerykański model - bo jak wysłałem do dostosowania do sprężyn to panowie powiedzieli że te są z fabryki z ameryki i się nie da rozebrać- a auto z salonu PL...)
-wkładka filtra k&N (dupo-hamownia, nic nie odnotowała ale na pewno mam +1-2km

-dystanse po 5mm na stronę eibach (nie polecam bo drogie jak franca, a na dodatek jak przychodzi paczka to w środku są 2 szt, co dodatkowo podwaja koszty imprezy...) - plusem są dłuższe szpilki w zestawie
-komputerek co sprawia że dach się zamyka podczas jazdy
-przy ok 1500km olej zmieniony na motula 300v chyba 5W40 (w każdym razie seryjne wartości)- może mi się tylko zdaje ale chyba silnik minimalnie przycichł (podkreślam pierwszą część stwierdzenia)
Autko pojechało na geometrię.
1.Najpierw kombinowałem za radą znającej się na samochodach osoby (drift, wyścigi itd), aczkolwiek powiedział że nie ma doświadczenia z nc ani ncfl i może być źle. I było tragicznie. Przód przy skręcie zachowywał się jakby koła rozjeżdżały się na wszystkie strony. Jednym słowem podsterowność jakiej w życiu nie zaznałem.
2.Następnie poprosiłem panów o możliwie najbliższe parametry wg zaleceń mazdy. Lepiej ale dalej bardzo słabo.
3.Przyszła zima i wrzuciłem seryjne felgi + dystanse (czyli +5mm na stronę, zamiast + 10mm na stronę w letnim zestawie).
Zrobiło się dużo lepiej. Ale mam wrażenie że na seryjnym wszystkim mógłbym szybciej wchodzić w zakręty bez podsterowności.
I tu pytanie czemu 1cm-2cm szerzej niszczy geometrię w zakręcie?
Może sprężyny z amorkami się nie dogadują?
Może teraz wystarczy jeszcze raz geometrię ustawić?
Jestem przerażony, niektórzy po torach mx-5 nc upalają, a ja mam problem z szybkim wchodzeniem w zakręty bo przód ucieka.
Chciałbym zmienić zawias na gwint ale nie wiem czy to wyeliminuje problem...
Chciałbym coś co pozwoli żeby przód był jak przyklejony (chciałbym również choć trochę komfortu bo autko jest do jeżdżenia na co dzień).
Dodam że auto ma 8000km przejechane i przypomnę że mam je od nowości.
PROSZĘ O POMOC

Alan pisze:Sebof01 pisze:-stabilizatory eibach (przód ustawiony na max sztywno)
Może przez to jest tak podsterowny?
Zaraz po montażu był ustawiony na min i było gorzej (choć jechałem z 5min może, po czym zrobiłem nawrót do warsztatu).
Generalnie stabilizatory + sprężyny sprawiły że auto się nie przechyla na boki ale naprawdę jest coś nie tak...
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Kolego, mam wrażenie że przedobrzyłeś, a chyba ekspertem w temacie nie jesteś
Wywal dystanse to po 1 primo.
Geometrię ustaw w sprawdzonym i renomowanym zakładzie na serię to po 2...primo.
Jak w Koninie bida to wybierz się do nas kiedyś i pomożemy.
Rozmiar opon odpowiedni?
Kto Ci montował zawias i stabilizator może coś spartoczyli?
Od kiedy auto tak się zachowuje?

Wywal dystanse to po 1 primo.
Geometrię ustaw w sprawdzonym i renomowanym zakładzie na serię to po 2...primo.
Jak w Koninie bida to wybierz się do nas kiedyś i pomożemy.
Rozmiar opon odpowiedni?
Kto Ci montował zawias i stabilizator może coś spartoczyli?
Od kiedy auto tak się zachowuje?
Rules are made to be broken
Hantkus pisze:Kolego, mam wrażenie że przedobrzyłeś, a chyba ekspertem w temacie nie jesteś![]()
Wywal dystanse to po 1 primo.
Geometrię ustaw w sprawdzonym i renomowanym zakładzie na serię to po 2...primo.
Jak w Koninie bida to wybierz się do nas kiedyś i pomożemy.
Rozmiar opon odpowiedni?
Kto Ci montował zawias i stabilizator może coś spartoczyli?
Od kiedy auto tak się zachowuje?
1.Dystanse wywalone (tzn teraz jest zestaw zima - seria koła + 5mm dystanse)
zestaw lato to felgi et 50 vs et55 seria (czytałem kiedyś na tym forum że jest to max zalecany przez mazdę- zresztą wg katalogu oz też jest to ok).Generalnie zima + lato wychodzi ten sam rozstaw.
2.Nie mam jak realnie sprawdzić czy geometria jest profesjonalnie zrobiona - ale wg mechanika który do tej pory nigdy mnie nie zawiódł to jedyny dobry zakład od geometrii w Koninie
3. Po niedzieli spróbuję znów pojechać na geometrię (jako że nie ma już dystansów)
4.Rozmiar opon seryjny, felg również
5.Co mógł mechanik spartaczyć przy montażu stabilizatorów lub sprężyn?
6.Auto zachowuje się tak od zmiany elementów które wymieniłem (wszystko poszło na raz)
Jak geometria nie pomoże to chętnie się pojawię...
marrazz pisze:drift/wyscigi i konin? COEL?
nie powiedziałem że z konina spec...
Nie będę zdradzał kto, bo nie wiem czy sobie tego życzy. Gdybym napisał kto to, to nikt by nie kwestionował (zresztą doradzał tylko gościowi od geometrii przez telefon).
w drifcie zazwyczaj lataja auta na McPearshonach, ktore maja mocno rozna geometrie od wielowahacza, wiec mogl sie pomylic.
mozesz podac jakie wartosci byly ustawione vs seria?
mozesz podac jakie wartosci byly ustawione vs seria?
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
marrazz pisze:w drifcie zazwyczaj lataja auta na McPearshonach, ktore maja mocno rozna geometrie od wielowahacza, wiec mogl sie pomylic.
mozesz podac jakie wartosci byly ustawione vs seria?
niestety, nie będę sobie nawet próbował przypomnieć bo coś pokręcę i wyjdzie śmiech tylko...
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Sebof01 pisze:1.Dystanse wywalone (tzn teraz jest zestaw zima - seria koła + 5mm dystanse)
zestaw lato to felgi et 50 vs et55 seria (czytałem kiedyś na tym forum że jest to max zalecany przez mazdę- zresztą wg katalogu oz też jest to ok).Generalnie zima + lato wychodzi ten sam rozstaw.
2.Nie mam jak realnie sprawdzić czy geometria jest profesjonalnie zrobiona - ale wg mechanika który do tej pory nigdy mnie nie zawiódł to jedyny dobry zakład od geometrii w Koninie
3. Po niedzieli spróbuję znów pojechać na geometrię (jako że nie ma już dystansów)
4.Rozmiar opon seryjny, felg również
5.Co mógł mechanik spartaczyć przy montażu stabilizatorów lub sprężyn?
6.Auto zachowuje się tak od zmiany elementów które wymieniłem (wszystko poszło na raz)
Jak geometria nie pomoże to chętnie się pojawię...
1. Co rozumiesz przez "+5mm dystanse"?
2. Ustawić jeszcze raz

5. Różne cuda już to forum widziało

To tak na początek, stab z tyłu seryjny? Może pomoże wsadzenie ori z przodu?
Rules are made to be broken
Hantkus pisze:
1. Co rozumiesz przez "+5mm dystanse"?
2. Ustawić jeszcze raz
5. Różne cuda już to forum widziało![]()
To tak na początek, stab z tyłu seryjny? Może pomoże wsadzenie ori z przodu?
1.+5mm na stronę
Staby przód i tył to eibach. Jak to może pomóc, jak wszyscy mówią że trzeba sztywniejsze wsadzać?
Ja rozumiem, gdybym przeginał z zawiasem albo kołami, ale ja zrobiłem najprostsze mody... w teorii wszystko powinno być ok.
Może faktycznie geometria jest źle ustawiona.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Sebof01 pisze:Hantkus pisze:
1. Co rozumiesz przez "+5mm dystanse"?
2. Ustawić jeszcze raz
5. Różne cuda już to forum widziało![]()
To tak na początek, stab z tyłu seryjny? Może pomoże wsadzenie ori z przodu?
1.+5mm na stronę
Staby przód i tył to eibach. Jak to może pomóc, jak wszyscy mówią że trzeba sztywniejsze wsadzać?
Ja rozumiem, gdybym przeginał z zawiasem albo kołami, ale ja zrobiłem najprostsze mody... w teorii wszystko powinno być ok.
Może faktycznie geometria jest źle ustawiona.
1. To masz te dystanse teraz czy nie bo już naprawdę nie kumam???

Jak masz to zdejmij to w ch...załóż felgę na oem piastę bez żadnych cudów i sprawdź.
Sztywniejsze staby są lepsze ale pozostaje kwestia ich ustawienia(dziury na końcach) co pozwala uzyskać pod lub nadsterowną charakterystykę, a w lekkim aucie 50/50 ma to znaczenie

Reasumując tą pasjonującą drogę do celu:
Dystanse out i sprawdzasz, jak nadal źle to geometria.
Ament

EDIT:
"1.Dystanse wywalone (tzn teraz jest zestaw zima - seria koła + 5mm dystanse)"



Rules are made to be broken
Hantkus pisze:1. To masz te dystanse teraz czy nie bo już naprawdę nie kumam???![]()
Jak masz to zdejmij to w ch...załóż felgę na oem piastę bez żadnych cudów i sprawdź.
Sztywniejsze staby są lepsze ale pozostaje kwestia ich ustawienia(dziury na końcach) co pozwala uzyskać pod lub nadsterowną charakterystykę, a w lekkim aucie 50/50 ma to znaczenie![]()
Reasumując tą pasjonującą drogę do celu:
Dystanse out i sprawdzasz, jak nadal źle to geometria.
Ament
EDIT:
"1.Dystanse wywalone (tzn teraz jest zestaw zima - seria koła + 5mm dystanse)"![]()
![]()
Teraz mam serie 55et + 5mm dystans czyli 50 et 17x7 205x45.
Mam też drugie felgi et50 17x7 205x45. (przejedziłem 4000km z dystansem 5mm czyli et45- ale już nie będę teraz zakładał... bo była kupa).
Chcąc korzystać z felg oz alleggerita -jednych z najlżejszych muszę mieć +5mm na stronę w stosunku do fabrycznej felgi, ale to nie może być powodem takiej kichy. gdyby to było +30mm to bym uwierzył ale 5?!
Za chwilę będzie w samochodach że dobrze się prowadzą na nowej oponie, a jak zejdzie 3mm bieżnika to będzie już kicha, bo tak jest dobrze dopracowany do konkretnej wysokości/wielkości koła

Mam nadzieję że to pan przy geometrii "popsuł" sprawę.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Sebof01 pisze:Hantkus pisze:1. To masz te dystanse teraz czy nie bo już naprawdę nie kumam???![]()
Jak masz to zdejmij to w ch...załóż felgę na oem piastę bez żadnych cudów i sprawdź.
Sztywniejsze staby są lepsze ale pozostaje kwestia ich ustawienia(dziury na końcach) co pozwala uzyskać pod lub nadsterowną charakterystykę, a w lekkim aucie 50/50 ma to znaczenie![]()
Reasumując tą pasjonującą drogę do celu:
Dystanse out i sprawdzasz, jak nadal źle to geometria.
Ament
EDIT:
"1.Dystanse wywalone (tzn teraz jest zestaw zima - seria koła + 5mm dystanse)"![]()
![]()
Teraz mam serie 55et + 5mm dystans czyli 50 et 17x7 205x45.
Mam też drugie felgi et50 17x7 205x45. (przejedziłem 4000km z dystansem 5mm czyli et45- ale już nie będę teraz zakładał... bo była kupa).
Chcąc korzystać z felg oz alleggerita -jednych z najlżejszych muszę mieć +5mm na stronę w stosunku do fabrycznej felgi, ale to nie może być powodem takiej kichy. gdyby to było +30mm to bym uwierzył ale 5?!
Za chwilę będzie w samochodach że dobrze się prowadzą na nowej oponie, a jak zejdzie 3mm bieżnika to będzie już kicha, bo tak jest dobrze dopracowany do konkretnej wysokości/wielkości koła![]()
Mam nadzieję że to pan przy geometrii "popsuł" sprawę.
Odpowiedz TAK lub NIE na poniższe pytanie i nie pisz o et itd. :
Czy obecnie posiadasz metalowe JAKIEKOLWIEK pierścienie zwane dystansami między felgami a piastą???[/b]
T/N ?
Co znaczy że musisz mieć +5 mm na stronę? Jak nie to co?
Przyjedź na spot realnie bo tu już mi się cierpliwość kończy

Rules are made to be broken
- Bardock
- Posty: 1863
- Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
- Model: Inny
- Wersja: S3 1.8T
- Lokalizacja: Warszawa
Sebof01 pisze:Teraz mam serie 55et + 5mm dystans czyli 50 et 17x7 205x45.
Hantkus daj już spokój. Napisał przecież jaki ma aktualny setup.
Dla mnie sprawa jest oczywista. Dystanse albo nawet felgi z małym ET pogarszają jazdą mx'em :/ Wg mnie jest kolosalna różnica między moimi słoneczkami które są schowa głęboko w nadkolu a letnim zestawem gdzie jest ET12.
Co do podsterowności to może nie tyle wina stabów eibacha co może dużego kontrastu między "przed zmianami" a "po zmianach" i umiejętności kierowcy <- bez urazy.
Bardock pisze:
Hantkus daj już spokój. Napisał przecież jaki ma aktualny setup.
Dla mnie sprawa jest oczywista. Dystanse albo nawet felgi z małym ET pogarszają jazdą mx'em :/ Wg mnie jest kolosalna różnica między moimi słoneczkami które są schowa głęboko w nadkolu a letnim zestawem gdzie jest ET12.
Co do podsterowności to może nie tyle wina stabów eibacha co może dużego kontrastu między "przed zmianami" a "po zmianach" i umiejętności kierowcy <- bez urazy.
W tej chwili nie ma takiej tragedii jak było, ale na pewno nie ma cudów pt "zmień staby i dołóż sprężyny eibacha do fabrycznych bilsteinów i auto śmiga po zakrętach jak złoto". Generalnie raczej popsułem niż poprawiłem, na elementach, które wszyscy polecają.
Owszem obecnie da się niwelować tę podsterowność odpowiednim stylem jazdy, ale powoduje to raczej nerwy a nie radość z auta/umiejętności.
I nie wolno mówić żadnemu facetowi że brak mu umiejętności, bo przecież wiadomo, że każdy jeździ najlepiej

Chętnie wymienię wzmocnienia/rozpórki podwozia na lepsze odpowiedniki, zawias na gwint, i co tam jeszcze będzie potrzeba, ale najpierw muszę wyeliminować coś co psuje zachowanie auta.
Bo chyba nie powiecie mi że jedyne możliwe felgi + opony to seria (bez żadnych możliwych zmian).
W każdym razie jadę zaraz do warsztatu, potem na geometrie i zobaczymy.
P.S. Zakładając że powinienem używać opcji tylko seria, to co będę miał zrobić jak dorzucę kompresor - zostawić 205x45? Wtedy tylko opony typu półslicki lub coś w podobnym temacie załatwi odpowiednią przyczepność.
I. Więc mechanik nr 1. Wszystko super tylko oryginalnie tylne gumy na przednich wahaczach są miękkie i dlatego jak przeginam to może tak pływać.
II. Mechanik nr 2 (od geometrii). Wszystko super nie ma prawa nawet pływać przez tą gumę co mechanik 1 powiedział.
Geometria ok dla et 50 (ustawiana była w zeszłym roku na et 45), na moją prośbę Pan zrobił kosmetyczną poprawkę, która jego zdaniem jest w granicy błędu (1mm).
Parametry kiedyś (wielka kicha) et 45
przód
Kąt PK -1°04' -1°05'
Różnica kątów PK 0°00'
Kąt WSZ 7°11' 7°15'
Różnica kątów WSZ -0°05'
Kąt PSZ 11°37' 11°12'
Różnica kątów PSZ 0°24'
Zbieżność 0°14' 0°15'
Zbieżność sumaryczna 0°30'
Różnica zbieżności 0°00'
Parametry po poprawce na serię (lepiej, ale dalej coś nie tak) et 45
przód
Kąt PK -1°06' -1°05'
Różnica kątów PK -0°01'
Kąt WSZ 7°09' 7°09'
Różnica kątów WSZ 0°01'
Kąt PSZ 11°39' 11°27'
Różnica kątów PSZ 0°12'
Zbieżność 0°01' 0°00'
Zbieżność sumaryczna 0°01'
Różnica zbieżności 0°01'
Następnie zmiana na zimówki et 50 (dużo lepiej, ale wydaje mi się że dalej nie tak jak powinno być- ale może to wina opon zimowych)
Parametry dziś (po kosmetycznej poprawce na żądanie) et 50 (dodatkowo Panowie zmniejszyli ciśnienie w kołach na 2 bary, bo było 2,3 - nie wiem czemu było za dużo, napełniali zimówki wcześniej przy mnie - a raczej przez zimę nie przybyło...)
przód
Kąt PK -1°03' -1°15'
Różnica kątów PK 0°12'
Kąt WSZ 7°09' 7°18'
Różnica kątów WSZ -0°09'
Kąt PSZ 11°34' 11°38'
Różnica kątów PSZ -0°04'
Zbieżność 0°04' 0°05' (było chyba 0°01' -0°07') - chyba
Zbieżność sumaryczna 0°09'
Różnica zbieżności -0°01'
I TERAZ UWAGA,
1.przejechałem się trochę i pomyślałem sobie że nie tak źle w sumie i chyba przesadzałem
2.Zmieniłem zimowe koła et 50 na letnie et50 (fabryczne opony) i wydaje mi się że auto jest bardziej pod sterowne niż na zimówkach
Teraz to logicznie poprawę w jeździe mogę wytłumaczyć zmniejszeniem ciśnienia z 2,3 na 2 bary.
Nie umiem natomiast wytłumaczyć pogorszenia na letnich- chyba że podświadomie na letnich bardziej cisnę. (objawy przód bardziej wyjeżdża nie na zimówkach i tył też łatwiej leci niż na zimówkach).
W każdym razie jutro jestem na przejażdżce w Poznaniu, zobaczymy co bardziej doświadczeni na to - może za dużo wymagam od tych sprężyn, a może opony lepsze potrzebne(215 przy okazji).
II. Mechanik nr 2 (od geometrii). Wszystko super nie ma prawa nawet pływać przez tą gumę co mechanik 1 powiedział.
Geometria ok dla et 50 (ustawiana była w zeszłym roku na et 45), na moją prośbę Pan zrobił kosmetyczną poprawkę, która jego zdaniem jest w granicy błędu (1mm).
Parametry kiedyś (wielka kicha) et 45
przód
Kąt PK -1°04' -1°05'
Różnica kątów PK 0°00'
Kąt WSZ 7°11' 7°15'
Różnica kątów WSZ -0°05'
Kąt PSZ 11°37' 11°12'
Różnica kątów PSZ 0°24'
Zbieżność 0°14' 0°15'
Zbieżność sumaryczna 0°30'
Różnica zbieżności 0°00'
Parametry po poprawce na serię (lepiej, ale dalej coś nie tak) et 45
przód
Kąt PK -1°06' -1°05'
Różnica kątów PK -0°01'
Kąt WSZ 7°09' 7°09'
Różnica kątów WSZ 0°01'
Kąt PSZ 11°39' 11°27'
Różnica kątów PSZ 0°12'
Zbieżność 0°01' 0°00'
Zbieżność sumaryczna 0°01'
Różnica zbieżności 0°01'
Następnie zmiana na zimówki et 50 (dużo lepiej, ale wydaje mi się że dalej nie tak jak powinno być- ale może to wina opon zimowych)
Parametry dziś (po kosmetycznej poprawce na żądanie) et 50 (dodatkowo Panowie zmniejszyli ciśnienie w kołach na 2 bary, bo było 2,3 - nie wiem czemu było za dużo, napełniali zimówki wcześniej przy mnie - a raczej przez zimę nie przybyło...)
przód
Kąt PK -1°03' -1°15'
Różnica kątów PK 0°12'
Kąt WSZ 7°09' 7°18'
Różnica kątów WSZ -0°09'
Kąt PSZ 11°34' 11°38'
Różnica kątów PSZ -0°04'
Zbieżność 0°04' 0°05' (było chyba 0°01' -0°07') - chyba
Zbieżność sumaryczna 0°09'
Różnica zbieżności -0°01'
I TERAZ UWAGA,
1.przejechałem się trochę i pomyślałem sobie że nie tak źle w sumie i chyba przesadzałem
2.Zmieniłem zimowe koła et 50 na letnie et50 (fabryczne opony) i wydaje mi się że auto jest bardziej pod sterowne niż na zimówkach
Teraz to logicznie poprawę w jeździe mogę wytłumaczyć zmniejszeniem ciśnienia z 2,3 na 2 bary.
Nie umiem natomiast wytłumaczyć pogorszenia na letnich- chyba że podświadomie na letnich bardziej cisnę. (objawy przód bardziej wyjeżdża nie na zimówkach i tył też łatwiej leci niż na zimówkach).
W każdym razie jutro jestem na przejażdżce w Poznaniu, zobaczymy co bardziej doświadczeni na to - może za dużo wymagam od tych sprężyn, a może opony lepsze potrzebne(215 przy okazji).
Sebof01 pisze:Nie umiem natomiast wytłumaczyć pogorszenia na letnich- chyba że podświadomie na letnich bardziej cisnę.
Nie napisałeś jeszcze jakie masz opony, od tego tez dużo zależy, na typowo letnie gumy jest jeszcze za zimno jeżeli się nie mają gdzie i kiedy rozgrzać, piachu pełno wszędzie i warstewka brudu (szczególnie wilgotnego) na asfalcie tez ma znaczenie.
wojteks pisze:Sebof01 pisze:Nie umiem natomiast wytłumaczyć pogorszenia na letnich- chyba że podświadomie na letnich bardziej cisnę.
Nie napisałeś jeszcze jakie masz opony, od tego tez dużo zależy, na typowo letnie gumy jest jeszcze za zimno jeżeli się nie mają gdzie i kiedy rozgrzać, piachu pełno wszędzie i warstewka brudu (szczególnie wilgotnego) na asfalcie tez ma znaczenie.
Seryjne 205x45x17 Bridgestone Potenza RE 050A
Ok zgoda że asfalt zimny i piasek, ale z drugiej strony jest +8 u mnie i na zimówkę to znowu za ciepło, a piasek ten sam.
Zobaczymy może ja naprawdę wymagam trzymania na poziomie poliuretany + super hiper gwinty + opony...
Sebof01 pisze:Bardock pisze:
Hantkus daj już spokój. Napisał przecież jaki ma aktualny setup.
Dla mnie sprawa jest oczywista. Dystanse albo nawet felgi z małym ET pogarszają jazdą mx'em :/ Wg mnie jest kolosalna różnica między moimi słoneczkami które są schowa głęboko w nadkolu a letnim zestawem gdzie jest ET12.
Co do podsterowności to może nie tyle wina stabów eibacha co może dużego kontrastu między "przed zmianami" a "po zmianach" i umiejętności kierowcy <- bez urazy.
W tej chwili nie ma takiej tragedii jak było, ale na pewno nie ma cudów pt "zmień staby i dołóż sprężyny eibacha do fabrycznych bilsteinów i auto śmiga po zakrętach jak złoto". Generalnie raczej popsułem niż poprawiłem, na elementach, które wszyscy polecają.
Owszem obecnie da się niwelować tę podsterowność odpowiednim stylem jazdy, ale powoduje to raczej nerwy a nie radość z auta/umiejętności.
I nie wolno mówić żadnemu facetowi że brak mu umiejętności, bo przecież wiadomo, że każdy jeździ najlepiej![]()
Chętnie wymienię wzmocnienia/rozpórki podwozia na lepsze odpowiedniki, zawias na gwint, i co tam jeszcze będzie potrzeba, ale najpierw muszę wyeliminować coś co psuje zachowanie auta.
Bo chyba nie powiecie mi że jedyne możliwe felgi + opony to seria (bez żadnych możliwych zmian).
W każdym razie jadę zaraz do warsztatu, potem na geometrie i zobaczymy.
P.S. Zakładając że powinienem używać opcji tylko seria, to co będę miał zrobić jak dorzucę kompresor - zostawić 205x45? Wtedy tylko opony typu półslicki lub coś w podobnym temacie załatwi odpowiednią przyczepność.
Przy kompresorze zapomnij o oponach 205/45. Jest to rozwiązanie wyłącznie tymczasowe i na dłuższą metę kompletnie się nie sprawdzi. Optymalnie 235/40.