Samochod na tor - przygotowanie

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

05 wrz 2012, 6:46

+1
Niesamowite jakie środki ludzie pakują zaczynając bawić się w ściganie kompletnie bez sensu. Jak chcesz ganiać po trackdayach to podstawą jest seryjne auto w dobrym stanie technicznym, a nie chrupek za 1/2 ceny zadbanego egzemplarza. Może być rdza, ale hamulce, silnik i inne podzespoły mechaniczne muszą być w stanie dobrym i wytrzymać chłostę, a przede wszystkim nie pozwolić Ci zrobić sobie krzywdę. Jak ktoś chce się bawić w sport-sport dopiero zaczynają się schody, ale do zastosowań stricte lotniskowych lista grzesia jest w sam raz
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

16 gru 2012, 15:20

Felgi 15 kontra 16 na torze.

Ma ktoś doświadczenie - czy różnica 1,5 kg na kole jest odczuwalna
- w NB 1,8 ?

Opony 205/45/16 ważą gram w gram tyle samo co 205/50/15 a 195 są 200-500 gram
lżejsze ..

Czyli zostaje masa felgi - jeśli w miacie założymy - że masa nieresorowana to ok 15 % wagi auta
- to 6 kg różnicy na kołach daje jakiś 3,5 % zysku.

Czy taka kalkulacja ma wprost przełożenie na czasy w TD ? :wink:
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2012, 16:02

gdzieś był artykuł, gdzie testowali wpływ wagi koła na osiągi w mx-5. wniosek był, że nie ma żadnego :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1453
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

16 gru 2012, 19:25

http://www.caranddriver.com/features/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested
http://tuningmania.pl/tuning&serwis/teoriapraktyka/szerokiebosportowe.htm
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 gru 2012, 21:45

Szczupak pisze:gdzieś był artykuł, gdzie testowali wpływ wagi koła na osiągi w mx-5. wniosek był, że nie ma żadnego :D


Pewno o tym myślałeś :)

http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=6599&highlight=wp%B3yw

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2012, 22:12

aha, dokładnie :P oczywiście wpisanie w wyszukiwarkę "waga" daje zupełnie inne wyniki niż "wagi" :D
no i test skupiony tylko na masie a nie na szerokości i obalający ładnie wszystkie mity :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

16 gru 2012, 22:32

Nie żartujcie, przecież nikt nie uwierzy w artykuł sponsorowany przez tire rack :wink:
( czyli firmy mającej udziały w TR motorsports - tych cięższych felg w teście)

Poza tym , tam porównują felgę o tej samej średnicy - a mój post odnosi się do różnych
średnic i wag , a to różnica ...

Nadal czekam na rzeczową dyskusję , na temat testów aut bawarskich - nie będę nawet wspominał, bo to nic nie wnosi do tematu felg w miacie, masakra jakaś ... :wink:
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

16 gru 2012, 22:43

no cóż - większa felga to zazwyczaj cięższa felga no i z racji tego, że guma jest lżejsza od aluminium, więc najcięższym elementem koła jest obręcz - większa felga to większy moment bezwładności koła i co za tym idzie gorsze przyśpieszenie :P to przynajmniej wiemy z fizyki, co mówi praktyka to nie wiem :D
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

16 gru 2012, 23:20

Tak na marginesie. Waga mojej felgi 16" jest sporo mniejsza od mojej gumy PZero Nero 205/45/16 (różnica coś koło 3kg na korzyść felgi). Chyba felga była 6kg a opona 9kg ale nie pamiętam już detali. Jak by co są w moim wątku.

Biorąc to pod uwagę co powyżej to im mniejsza felga tym masa jest bardziej równomiernie rozłożona na promieniu całości co jest pożądane (optymalnie było by żeby jak najwięcej masy było skupione zaraz przy osi obrotu). Im większa felga i mniejszy profil tym większość masy skupia się przy zewnętrznej krawędzie koła (w postaci opony) i jest to niepożądane z punktu widzenia fizyki koła.

Jak duży wpływ? Jakie różnice czasowe? Z chęcią posłucham :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

17 gru 2012, 8:17

To jak w przyszłym sezonie będę startował na 15" oem felgach to tym moim 1.6 wywalczę 1, 2 miejsca na podium :?: :mrgreen:
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

17 gru 2012, 10:54

to zależy też od opony , szerokości - czy to przypadek, że w spec miatach jeździ się na 15x7 (lub 7,5) z ET 25 lub 30 i oponach 205/50/15 lub 225/50/15 ...
Misza
Posty: 552
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Model: NA
Wersja: 1.8 BRG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

17 gru 2012, 13:49

remik pisze:to zależy też od opony , szerokości - czy to przypadek, że w spec miatach jeździ się na 15x7 (lub 7,5) z ET 25 lub 30 i oponach 205/50/15 lub 225/50/15 ...


Największa różnica będzie na oponie. Dużo lepsza mała lekka felga z dobrą oponą o twardym barku, niż szeroka duża ciężka ze słabą i gnącą się oponą. I to jest różnica, którą poczuje już przeciętny kierowca (choć znam kilku zagorzałych zwolenników miękkich jak balonik T1R uważających się za niezłych driverów ;) ).

Sama masa koła przy różnicy 1,5kg raczej nie będzie odczuwalna, ale pewnie przy doskonałej powtarzalnej jeździe w telemetrii i czasach by wyszło, że jest różnica np. 0,1 sek. na okrążeniu :).

Tak więc sprawa sprowadza się raczej do pieniędzy - jak dla mnie lepiej "zainwestować" w bardzo dobre opony na 15" niż kupić droższe felgi 16" i przez to mieć droższe opony - lub gorsze z powodu oszczędności :)

Inna sprawa to opór toczenia opony - zrobiliśmy kiedyś na torze krótki test GPSem między R888 i jakimś cywilnym Bridgestonem i wyszło, że na cywilu mimo mniejszej prędkości na wyjściu z zakrętów (oczywiste z racji mniejszej przyczepności), prędkość przed dohamowaniem na końcach prostych (oczywiście nieco wcześniejszym z racji mniejszej przyczepności) była wyższa (mniejszy opór toczenia). I bądź tu mądry? ;)

Odp. Jeździć, jeździć, jeździć, dopiero potem inwestować!
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

17 gru 2012, 14:55

Dzięki Misza, za merytoryczną wypowiedź , o coś takiego właśnie mi chodziło. Argument o kosztach opon do mnie nie dociera - bo różnica (cenowa) w dobrej oponie między 205/50/15 a 205/45/16 nie jest aż tak duża - żeby uzasadniała przesiadkę z dobrej felgi 16 którą obecnie posiadam , na mniejszą lekką felgę15 cali (porównuję yoko advan . federale i inne)

Sugestie jeździć - jeździć znam i ją podzielam , w każdym sporcie trening jest najważniejszy :kciuk:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

17 gru 2012, 16:14

Misza nic dodać nic ująć :cool:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

17 gru 2012, 18:58

remik pisze: między 205/50/15 a 205/45/16


Różnica cenowa większa będzie wtedy gdy porównasz 16' do 15' o szerokości 195 a nie 205.
Pamiętam że Misza w swojej zielonej NA taki właśnie rozmiar posiadał przy oponie R888. ( 195/50R15 ) gdy jeździł nią po torze. Również świetny kierowca nie piszący na forum Tomek P. w swoich dwóch miatach ( czerwona NA i Anni ) ujeżdżał na torach ten rozmiar.

Kilku właścicieli MSM-ów na miata.net ( nie mogę znaleźć teraz linku, kiedyś pisałem o tym) wymieniali swoje 17' na 15' ponieważ czuli różnicę w przyspieszeniu na korzyść 15'.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

17 gru 2012, 19:50

Tomai pisze:Różnica cenowa większa będzie wtedy gdy porównasz 16' do 15' o szerokości 195 a nie 205.



Różnica między szerokością 205 a 195 , to dokładnie 17 zł na oponie - zdecydowanie
mało - zważywszy na fakt , że większość spec miata jeździ na szerszych oponach - bo zysk jest oczywisty - 195 jest tania - ale w chińskich fabrykach ... ;-)

Tomai pisze:Kilku właścicieli MSM-ów na miata.net ( nie mogę znaleźć teraz linku, kiedyś pisałem o tym) wymieniali swoje 17' na 15' ponieważ czuli różnicę w przyspieszeniu na korzyść 15'.


To mnie akurat nie dziwi - różnica 2,5-3 kg na kole już pewnie robi różnicę . Są też tacy -
co do turbomiat (NA/NB) wstawiają 14 calowe RPF1 (14x7 =3,8 kg) , i też czują , że im ulżyło :wink:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 gru 2012, 20:22

remik pisze:Tomai napisał/a:

Kilku właścicieli MSM-ów na miata.net ( nie mogę znaleźć teraz linku, kiedyś pisałem o tym) wymieniali swoje 17' na 15' ponieważ czuli różnicę w przyspieszeniu na korzyść 15'.


To mnie akurat nie dziwi - różnica 2,5-3 kg na kole już pewnie robi różnicę . Są też tacy -
co do turbomiat (NA/NB) wstawiają 14 calowe RPF1 (14x7 =3,8 kg) , i też czują , że im ulżyło


Żaden właściciel MSMa nie zamieni 17" Racing Harta na np. 15" Enkei, bo zwyczajnie straci trakcję nawet na najlepszej gumie (po rozgrzaniu bardzo szybko ją przegrzeje). Można robić downsizing w wielkości felgi, ale jej szerokość powinna pozostać przynajmniej taka sama, jak nie rosnąć.

Lekka felga nie będzie aż na tyle kluczowym parametrem co niskoprofilowy (dla 17" to już konieczność) slick, który w tym rozmiarze będzie sporo droższy od normalnej, ale szerokiej gumy na 15" :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

17 gru 2012, 20:26

remik pisze:Różnica między szerokością 205 a 195 , to dokładnie 17 zł na oponie


Między 205/50R15 a 205/45R16 - faktycznie masz rację - w przypadku np. Turanzy nawet tylko 6 zł - więc cena praktycznie taka sama- źle popatrzyłem.

Po głowie chodziła mi różnica pomiędzy 195/50R15 a 205/50R15

http://www.sklepopon.pl/bridgestone-potenza-adrenalin-re002,p-43725

http://www.sklepopon.pl/bridgestone-potenza-adrenalin-re002,p-43726

143 zł różnicy na oponie.

[ Dodano: 17-12-2012, 21:28 ]
dmk pisze:Żaden właściciel MSMa nie zamieni 17" Racing Harta na np. 15" Enkei


No popatrz a na miata.net kilku się znalazło - tylko nie pamiętam na co ale przecież np. RPF1 nie są złe :kciuk:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

17 gru 2012, 20:42

dmk pisze:Można robić downsizing w wielkości felgi, ale jej szerokość powinna pozostać przynajmniej taka sama, jak nie rosnąć.


O tym właśnie piszę - w 14-ach lądują gumy o szerokości 205 i szerszej , i wtedy wcale
on nie są aż tak tańsze od ich odpowiedników o większej średnicy ...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

17 gru 2012, 20:45

remik pisze:
dmk pisze:Można robić downsizing w wielkości felgi, ale jej szerokość powinna pozostać przynajmniej taka sama, jak nie rosnąć.


O tym właśnie piszę - w 14-ach lądują gumy o szerokości 205 i szerszej , i wtedy wcale
on nie są aż tak tańsze od ich odpowiedników o większej średnicy ...


As I said, ale przy mniejszej/lżejszej feldze często szerokość jest nawet podnoszona. Lekka i zbyt wąska felga potrafi przysporzyć sporo kłopotów.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

17 gru 2012, 20:46

Tomai pisze:
http://www.sklepopon.pl/bridgestone-potenza-adrenalin-re002,p-43725
http://www.sklepopon.pl/bridgestone-potenza-adrenalin-re002,p-43726

143 zł różnicy na oponie.


Polecam lekturą opon z grupy HP , semi slick - różnica od 10 do max 40 zł , a takie mnie interesują na tor ..
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

17 gru 2012, 20:56

remik pisze:Polecam lekturą opon z grupy HP


HP ? podaj linka jakiegoś :smile:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

17 gru 2012, 21:19

Bez kryptoreklamy tutaj - PM poszło .. :nonono: :wink:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 gru 2012, 7:56

Ponieważ Misza przedstawił punkt widzenia w 100% zbieżny z moim to za dużo tutaj nie dodawałem. Mam jednak wrażenie że nie do końca wzięliście pod uwagę ostatnie jego zdanie, które ja troszkę rozwinę i myślę że autor się ze mną zgodzi :cool:

Imho kupowanie od razu opony typu półslick na samym początku totalnie mija się z celem :kciukdol:
Doskonale Cię Remik rozumiem, bo myślałem identycznie. Kupno na dzień dobry takich opon wybili mi z głowy wyjadacze z BMW Challenge i teraz mogę im za to tylko podziękować :kciuk:
Chodzi o to, żeby najpierw dojść do SWOICH limitów za kierą i szukać poprawy czasu w technice jazdy a nie wyczynowych gumach. Jeśli my sami już wyciskamy ostatnie poty z siebie i auta wtedy można pomyśleć o przesunięciu granicy jeszcze dalej poprzez slicki, zawias itd. Chodzi po prostu o kolejność. Na zasadzie: "bądź najszybszy na szmacie i wtedy myśl o slicku a nie odwrotnie"

Reasumując uważam zmianę zawiasu w Twoim wykonaniu za bardzo dobry ruch, natomiast już kupno takich opon na początek za średni pomysł, zarówno dla Twojego rozwoju jak i dla Twojego portfela. Wolałbym skatować na torze nawet kilka kompletów Markgumów kupionych za grosze ale widzieć progres z każdym kółkiem niż latać na R888 których możliwości na torze i tak nie sprawdzisz :bang: póki co oczywiście :kciuk: Trochę przerost formy nad treścią :shock:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

18 gru 2012, 9:45

Z jednej strony tak, ale z drugiej "albo grubo, albo wcale" :mrgreen: :mrgreen:

Szkoda, że Profile są takie wąskie w rozmiarze 15" :kciukdol:


Przyznaj się Hantkus jakie slicki szykujesz na nowy sezon :grraauu:
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

18 gru 2012, 10:25

Hantkus pisze:Reasumując uważam zmianę zawiasu w Twoim wykonaniu za bardzo dobry ruch, natomiast już kupno takich opon na początek za średni pomysł, zarówno dla Twojego rozwoju jak i dla Twojego portfela


W żadnym wypadku nie chcę kupować od razu slicka , tylko oponę klasy HP - jaką obecnie posiadam (A539), a jeśli chodzi o semi-slick to idea jest taka, żeby mieć drugi komplet kół
- a nie takie opony na dzień , ale z tym się nie spiszę...

Mam nadzieję- że teraz mnie dobrze zrozumiałeś , imho - w moim zapytaniu nie chodzi o gumy
- tylko o średnicę felgi , dyskusja o oponach jest przy okazji .

Tym niemniej, teza - żebyśmy się uczyli na słabych gumach do mnie nie przemawia .. :wink:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 gru 2012, 11:58

himber punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :cool:
A slicków nie kupuję bo moim zdaniem technicznie nie jestem na etapie który WYMAGA kupna slicków żeby jeździć szybciej. Jasne że tą samą próbę przejadę szybciej na R888 niż na Nankangu ale jak już napisałem, moim zdaniem to przerost formy nad treścią.

Remik Twoje święte prawo się z tym nie zgadzać z jedną uwagą:nigdzie nie napisałem o "słabych" gumach a miałem na myśli normalne opony drogowe vs. półslick .
A ta teza, pochodzi od wyjadaczy z BMW Challenge, których osiągnięcia sportowe, doświadczenie i wiedza są niezaprzeczalnym dowodem jej prawdziwości. Tyczy się to rownież Twojego dylematu 15 czy 16 cali. Imho skupiasz uwagę na szczegółach niemających ŻADNEGO wpływu na czas przejazdu okrążenia biorąc pod uwagę Twoje doświadczenie z jazdą quasi wyczynową. Ja na Twoim miejscu albo zajechalbym najpierw te Yoko 16 a potem myślał, albo od razu kupił DODATKOWY komplet felg 15, na to założył markguma czy profila i jazda na TPTD!
Ale oczywiście każdy robi po swojemu :lol:
Ostatnio zmieniony 18 gru 2012, 14:29 przez Hantkus, łącznie zmieniany 1 raz.
Rules are made to be broken
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

18 gru 2012, 13:09

Ciężko się nie zgodzić z Hantkusem lepiej poznać limity samochodu i jego zachowanie na limicie na gumie, która te limity osiąga przy stosunkowo niskich prędkościach kiedy zagrożenia są znacznie mniejsze niż przy gumie, która jak puszcza to masz 150 na budziku i właśnie lecisz na bandę :mrgreen: bo wtedy krzywa uczenia się jest bardzo stroma i ewentualne niepowodzenia w przyswajaniu ;) wiedzy bardzo kosztowne ;)

Ale wiadomo dobra guma kusi :)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
mateo
Posty: 291
Rejestracja: 21 paź 2009, 15:16
Lokalizacja: Żelazna - Warszawa

18 gru 2012, 13:41

Ja dodam jeszcze jedno. Żeby zaczynać od np. r888 trzeba mieć baaaaaaardzo gruby portfel. Taką chłostę jaką zarzucisz oponie nie umiejąc jeździć optymalnym torem drogówka (twarda i długodystansowa) zniesie oględnie, ale pojeździsz na niej trochę - miękki slick czy półslik (a taki musi być żeby kleił) pójdzie w wióry 3-5 razy szybciej. Stąd też opinie o tym, że r888 się szybko zużywają. Także jeśli was stać na wymianę opon co dwa trackdaye to polecam, będzie szybciej - ale ktoś ma płakać że nowe gumy pies zjadł - Hanktus już powiedział co trzeba zrobić.
Talking Head
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

18 gru 2012, 13:51

sebna pisze:Ciężko się nie zgodzić z Hantkusem lepiej poznać limity samochodu i jego zachowanie na limicie na gumie, która te limity osiąga przy stosunkowo niskich prędkościach kiedy zagrożenia są znacznie mniejsze niż przy gumie, która jak puszcza to masz 150 na budziku i właśnie lecisz na bandę :mrgreen: bo wtedy krzywa uczenia się jest bardzo stroma i ewentualne niepowodzenia w przyswajaniu ;) wiedzy bardzo kosztowne ;)



Ja się z tym zgadzam , ale wątek zszedł na temat gum , a tutaj nie mam dylematu , dobra guma - ale na razie
nie slick . Odnośnie tego co piszesz , to zdanie mam podobne do dyrektora poznańskiego Track Day
- "jeśli są emocje - polecam playstation" , mi pokory nie brakuje , więc jestem spokojny :wink:
ODPOWIEDZ