alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witajcie.
Czy ktoś mógłby poratować mnie zdjęciem miaty- najlepiej NA która ma B6-tki na oryginalnej długości sprężyn - ponoć jest wyżej niż na seryjnym amortyzatorze (!?) Potrzebuje się zorientować czy mój zmysł estetyczny to przeżyje. Historia która się za tym kryje jest dość smutna. Po 2 latach polowania udało mi się wreszcie zdobyć drugie miejsce garażowe w moim bloku na zimowanie miatki . Miejsce jest na platformie (takie ustrojstwo które się opuszcza) niestety miejsce jest bardzo wąskie nie mogę wjechać na ukos i zawieszam się na zjeździe chyba jak wjeżdżam tyłem to wiszę na Cobalcie a przodem trę pewnie osłoną silnika. Mam obecnie eibach pro-kit. Gwint będę kupować dopiero w przyszłym sezonie bo niestety tegoroczne wydatki na mx-a mnie przerosły. Plan jest taki żeby kupić ori-sprężyny w dobrym stanie i dołączyć do koza team na jakiś czas. Z góry dzięki za pomoc
Czy ktoś mógłby poratować mnie zdjęciem miaty- najlepiej NA która ma B6-tki na oryginalnej długości sprężyn - ponoć jest wyżej niż na seryjnym amortyzatorze (!?) Potrzebuje się zorientować czy mój zmysł estetyczny to przeżyje. Historia która się za tym kryje jest dość smutna. Po 2 latach polowania udało mi się wreszcie zdobyć drugie miejsce garażowe w moim bloku na zimowanie miatki . Miejsce jest na platformie (takie ustrojstwo które się opuszcza) niestety miejsce jest bardzo wąskie nie mogę wjechać na ukos i zawieszam się na zjeździe chyba jak wjeżdżam tyłem to wiszę na Cobalcie a przodem trę pewnie osłoną silnika. Mam obecnie eibach pro-kit. Gwint będę kupować dopiero w przyszłym sezonie bo niestety tegoroczne wydatki na mx-a mnie przerosły. Plan jest taki żeby kupić ori-sprężyny w dobrym stanie i dołączyć do koza team na jakiś czas. Z góry dzięki za pomoc
Chcesz Ori zawias z NA w takim razie? Leży w garażu i się kurzy 

Dzięki napisałem Ci PW. Co do koncepcji to zastanawiam się czy na b6 nie będzie mimo wszystko trochę sztywniej/ lepiej na zakrętach plus mój zestaw jest prawie nowy. Właśnie dlatego chciałem się zorientować jak to wygląda optycznie na bilkach. Jakby iść w pełny OEM to może od razu ze zmianą top mountow na NBFL i wstawić zestaw stamtąd.
Edit: jest jeszcze taki wątek tutaj :https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
z którego wynika że można założyć top mounty z NB nawet do OEM springow z NA plus bille co spowoduje delikatne obnizenie względem stock. Czy ktoś kiedyś jeździł na takim zestawie?
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Edit: jest jeszcze taki wątek tutaj :https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
z którego wynika że można założyć top mounty z NB nawet do OEM springow z NA plus bille co spowoduje delikatne obnizenie względem stock. Czy ktoś kiedyś jeździł na takim zestawie?
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Dla potomnych. Tak wygląda Miata na seryjnych sprężynach plus billstein b6. Czy ktoś mógłby wkleić dla porównania w pełni seryjny zawias? (Ostatnie 2 zdjęcia pokazują jak było na krótkich sprężynach) Dodam że w kwestii komfortu mimo billkow i poliuretanów nastąpił w zasadzie powrót do serii. 





Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka






Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Mam w NCku zestaw eibach+bilstein, prowadzi się to całkiem fajnie. Zastanawiam się co dałyby mi staby z Rexa (tylko przód czy oba i w jakim zestawie kolorystycznym polecacie ?). Tzn jakie konkretnie zachowanie auta mogłoby się poprawić?
Na miata.net polecają zestaw żółty/żółty albo czerwony/żółty (przód/tył) by uniknąć nadmiernej podsterownosci
przy użyciu Tapatalka
Na miata.net polecają zestaw żółty/żółty albo czerwony/żółty (przód/tył) by uniknąć nadmiernej podsterownosci
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja najpierw względem serii zmieniłem staby na żółty zestaw z rx-8 przód/tył. Buda przestała się nadmiernie przechylać w zakrętach, co mnie wcześniej dosyć irytowało. Potem zrobiłem eibach prokit dzięki czemu przestalo nurkować przy hamowaniu, przyspieszaniu plus dodatkowo jeszcze mniejsze przechyły i wizualnie obniżenie lepiej wygląda. Auto zrobiło się troszkę podsterowne przy stabach żółty przód/tyłAlex pisze: ↑07 wrz 2020, 21:19Mam w NCku zestaw eibach+bilstein, prowadzi się to całkiem fajnie. Zastanawiam się co dałyby mi staby z Rexa (tylko przód czy oba i w jakim zestawie kolorystycznym polecacie ?). Tzn jakie konkretnie zachowanie auta mogłoby się poprawić?
Na miata.net polecają zestaw żółty/żółty albo czerwony/żółty (przód/tył) by uniknąć nadmiernej podsterownosci
przy użyciu Tapatalka
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- ZetoBot
- Donator
- Posty: 110
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
Cześć, założyłem do mojej NA ładną felgę i myślałem żeby założyć gwint jednakże nie wiem co wybrać.
Chciał bym zachować oryginalną wysokość (może lekko niżej) zawieszenia jednocześnie je utwardzając.
Samochodem jeżdżę na co dzień ale nie wykluczam że chciał bym raz na jakiś czas wybrać się na jakiś track day więc fajnie by było gdyby była regulacja twardości.
Poczytałem trochę i myślałem żeby kupić Tein Street Advance ale chciałem się dopytać was.
Myślałem żeby wydać do 3k ale przeczytałem w innym poście że lepszym rozwiązaniem było by Tein FLEX który kosztuje 4,8k.
Czy może jest jakieś inne zawieszenie gwintowane które mogli byście mi polecić?
Chciał bym zachować oryginalną wysokość (może lekko niżej) zawieszenia jednocześnie je utwardzając.
Samochodem jeżdżę na co dzień ale nie wykluczam że chciał bym raz na jakiś czas wybrać się na jakiś track day więc fajnie by było gdyby była regulacja twardości.
Poczytałem trochę i myślałem żeby kupić Tein Street Advance ale chciałem się dopytać was.
Myślałem żeby wydać do 3k ale przeczytałem w innym poście że lepszym rozwiązaniem było by Tein FLEX który kosztuje 4,8k.
Czy może jest jakieś inne zawieszenie gwintowane które mogli byście mi polecić?
Jeśli nie obmizasz mocno to zawias od Koniora jest spoko - custom na bilsteinach B6.
Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.
Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.
Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
- ZetoBot
- Donator
- Posty: 110
- Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
- Model: NA
- Wersja: Classic Red
- Lokalizacja: Radomsko
Chciałem zacząć od gwintu bo z oryginalnym zawieszeniem coś jest nie tak. Przód stoi za nisko.Grzybohun pisze: ↑03 cze 2021, 23:16Jeśli nie obmizasz mocno to zawias od Koniora jest spoko - custom na bilsteinach B6.
Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.
Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
Może masz jakieś dziwne sprężyny z przodu? Jeśli masz chwilę i wolne 100 PLN może kup Ori kolumny od forumowych rozbieraczy i zobacz czy to Ci jakoś pomoże.
Jeśli nie planujesz obniżać to moim zdaniem zacznanie "naprawy" od kupna gwintu za 1/4 ceny auta mija się z celem ;D
Jeśli nie planujesz obniżać to moim zdaniem zacznanie "naprawy" od kupna gwintu za 1/4 ceny auta mija się z celem ;D
Teraz zaczyna też robić swoją konstrukcję, ale drożej niż te na bilach. Ja niebawem odbieram wersję na bilach, bo jak dla mnie pracuje bardzo dobrze.Grzybohun pisze:Jeśli nie obmizasz mocno to zawias od Koniora jest spoko - custom na bilsteinach B6.
Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.
Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
Mógłby tylko dać regulację na mocowaniu amora a nie na napięciu sprężyny, bo to znacząco wpływa na charakter pracy zawieszenia.
- Domel
- Donator
- Posty: 371
- Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
- Model: NC FL
- Wersja: bordo z hameryki
- Lokalizacja: Kraków
Chciałem się podzielić krótką recenzją zawieszenia do NB, wersja daily - jak ktoś szuka zawiasu na tor, to nic tu nie znajdze dla siebie. Jakiś już czas rozglądałem się za czymś innym, po OEM (KYB), gwincie (ISC) i bilsteinach i kilku rodzajach sprężyn. Do tej pory uważałem że Bilstein i sprężyna od sportive jest rozsądnym kompromisem i świetnie się tym jeździ na codzień, ale zapragnełęm zmian. Wymagania były następujące: ma być OEMowo wysoko - miałem dość przycierania progów zwalniających. Ma mieć możliwość regulacji twardości: kiedy chce ma być komfortowo (jazda z żoną na zlot) i ma być możliwość usztywnienia auta na górskie premie - na tor tym autem się chyba już nie wybiorę. I jeszcze jedno małe wymaganie: niech będzie tańsze od budy. Szukałem i znalazłem coś czego nikt ze znajomych nie testował, nazywa się to Tein Endura pro plus ("plus" istotny, bo daje regulację). Kupiłem przez driftshop - 2 popołudnia spędzone w garażu i dziś pierwsze testy.... Kurcze, jak to jedzie! Dziury i studzienki są niezauważalne w trybie komfort (8/16 kliknięć). Przy 12/16 robi się twardo i zaczyna być czuć drogę na kierownicy. Wyżej jeszcze nie próbowałem. Poniżej 8 (testowałem 6/16) jest już za miękko. Na razie jestem oczarowany - zobaczymy jak to będzie się sprawdzać w dłuższej perspektywie - przede mną zlot na podlasiu....
PS: jest możliwość założenia EFDC - hmmm, mniam
PPS: Amory mają HBS - niezły bajer, więc bumpstopy wyrzuciłem
PS: jest możliwość założenia EFDC - hmmm, mniam

PPS: Amory mają HBS - niezły bajer, więc bumpstopy wyrzuciłem
[youtube]https://m.youtube.com/watch?v=wIAOJvyLZ-w[/youtube]
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- Domel
- Donator
- Posty: 371
- Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
- Model: NC FL
- Wersja: bordo z hameryki
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co się orientuje sprężyny mają podobne wysokości, ale sportive jest minimalnie twardsza (kiedyś poskładana tabelka poniżej).
Mały updejt po testach zlotowych: na sporych bujnieciach potrafi dobić do końca więc sprężyna jest jednak za miękka. Co ciekawe jest informacja dzwiękowa ale nie ma szarpniecia budą.
Myślę że muszę się rozejżeć co jest ciekawego dostępne - sprężyna nieobniżająca a twardsza - będzie ciężko....
Jeśli chcesz zdjęcia wyszarpanych bilków - pisz na PW.
- Załączniki
-
- sprezyny.png (29.1 KiB) Przejrzano 6888 razy
Czy użytkownicy TEINa mogą się wypowiedzieć nt trwałości tego zawieszenia? Myślałem że to gwinty dobrej jakości, ale ostatnio jeden użytkownik mówił że po roku amortyzatory w Street Advance Z są już wylane... to pojedynczy przypadek czy ktoś też spotkał się z uszkodzeniem/szybkim zużyciem amortyzatorów TEINa?
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Dorzucę 5 groszy. Szukając B8 Bilstein też trafiłem na kilka wątków o wylanych B8, gdzie Bilstein nie uznaje żadnych reklamacji zwalając wszytko na montaż (z automatu). W efekcie zamówiłem Koni Str.t (termin dostawy koniec października
)

NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

https://grassrootsmotorsports.com/artic ... t-street-/
Czy wieksza srednica felg da lepsze czasy? Porownanie
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... and-tire-/
Czy lzejsze felgi dadza lepsze czasy?
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... ly-better/
Czy wieksza srednica felg da lepsze czasy? Porownanie
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... and-tire-/
Czy lzejsze felgi dadza lepsze czasy?
https://grassrootsmotorsports.com/artic ... ly-better/
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2024r: 12,394 moc kolo 300KM, 32 stopnie
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Ja mam na Tein Mono Sport zrobione ponad 20k km, w tym kilkadziesiąt wizyt na torze, trip po Europie - wszystko działa ideolo. Polecam.dave pisze: ↑18 sie 2021, 15:31Czy użytkownicy TEINa mogą się wypowiedzieć nt trwałości tego zawieszenia? Myślałem że to gwinty dobrej jakości, ale ostatnio jeden użytkownik mówił że po roku amortyzatory w Street Advance Z są już wylane... to pojedynczy przypadek czy ktoś też spotkał się z uszkodzeniem/szybkim zużyciem amortyzatorów TEINa?
ND2 na tor i nie tylko
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread

- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Pytanie porównawcze - NC, Tein Flex Z vs D2 Street - co będzie lepsze, pozwoli zejść niżej i wystarczy na dłużej? Chciałem w tym sezonie mojego teina z rx8 zmienić na tego teina flex z, jednak patrząc na allegro to d2 jest ponad tysiaka tańszy - warto dopłacać do teina, czy może d2 będzie chociaż podobnej jakości? Z doświadczenia wiem, że tein po trzech sezonach na daily z jazdą w zimie nawet nie zamierza zacząć korodować, nakrętki się nie zapiekają itp - jak to wygląda w d2?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 01 sty 2021, 19:39
- Model: NB FL
- Wersja: black 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
#nbfl
Użytkuje ktoś "Tein street advanced" na daily?
Jak jest z trwałością tego gwintu na codzień? W razie czego jest to "serwisowalne"?
Poszukuję czegoś do nbfl co wytrzyma 10-15k rocznie na polskich drogach, usztywni samochód, trochę obniży i pozwoli kilka razy w roku pojechać na tor
Koszt nowych bilsteinów + eibach jest porównywalny z tein-em także jak mogę mieć regulację wysokości i tłumienia to czemu nie?
A używane bile to nigdy nie wiadomo, jak mam je za rok zmieniać to bez sensu...
Wiem, że Timbur to najlepsza opcja, ale na razie nie ma budżetu na taki gwint...
Obecnie mam seryjne czarne amorki, także same sprężyny obniżające odpadają - jeździłem tak w innym samochodzie i nie chce tego przerabiać jeszcze raz - taczka niszcząca dość szybko amorki...
Użytkuje ktoś "Tein street advanced" na daily?
Jak jest z trwałością tego gwintu na codzień? W razie czego jest to "serwisowalne"?
Poszukuję czegoś do nbfl co wytrzyma 10-15k rocznie na polskich drogach, usztywni samochód, trochę obniży i pozwoli kilka razy w roku pojechać na tor

Koszt nowych bilsteinów + eibach jest porównywalny z tein-em także jak mogę mieć regulację wysokości i tłumienia to czemu nie?

Wiem, że Timbur to najlepsza opcja, ale na razie nie ma budżetu na taki gwint...
Obecnie mam seryjne czarne amorki, także same sprężyny obniżające odpadają - jeździłem tak w innym samochodzie i nie chce tego przerabiać jeszcze raz - taczka niszcząca dość szybko amorki...