Filtr stożkowy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
"Zawinięta rurka wychodząca z oryginalnej puszki filtra" to chyba chodzi o to o czym pisałem. I faktycznie jak się to zdejmie to poprawia się dźwięk.
A rezonator zawinięty nie jest i raczej skłaniam się do tego, że jakoś poprawia naprłnianie cylindrów przez jakieś zjawiska falowe niż wycisza silnik.
A rezonator zawinięty nie jest i raczej skłaniam się do tego, że jakoś poprawia naprłnianie cylindrów przez jakieś zjawiska falowe niż wycisza silnik.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- WojciechBDG
- Posty: 35
- Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
- Model: NB
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Witam,
co myślicie o tym dolocie warto?
https://allegro.pl/filtr-powietrza-stoz ... 48383.html
Osłonę oczywiście bym ogarnął na stożek:)
co myślicie o tym dolocie warto?
https://allegro.pl/filtr-powietrza-stoz ... 48383.html
Osłonę oczywiście bym ogarnął na stożek:)
- Tito01
- Posty: 41
- Rejestracja: 12 paź 2015, 12:42
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Szkoda kasy moim zdaniem
jak zależy ci na fajnym dźwięku bierz to co wszyscy z Raszyna za mniej niż połowę tej ceny, jeśli nie chcesz utraty mocy to zostaw Ori dolot
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Czołem,
Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?
Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?
Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...
Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?
Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?
Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...
- Załączniki
-
- stozek.jpg (24.19 KiB) Przejrzano 7167 razy
- NA Canada
- NB 1.8 TrackDay edition
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition

- NB 1.8 TrackDay edition

- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
sam stożek będzie miał mocno znikomy efektOłtaż pisze: ↑02 mar 2019, 16:27Czołem,
Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?
Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?
Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...

Jedyny efekt o jaki mi chodzi to żeby nie stracić nic poniżej seriimutra pisze: ↑02 mar 2019, 16:39sam stożek będzie miał mocno znikomy efektOłtaż pisze: ↑02 mar 2019, 16:27Czołem,
Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?
Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?
Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...jezeli jesteś w stanie łatwo odizolować dolot od ciepła z komory silnika to czemu nie ale jakiekolwiek większe modyfikacje to IMO sztuka dla sztuki


- NA Canada
- NB 1.8 TrackDay edition
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition

- NB 1.8 TrackDay edition

- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition

Jestem w trakcie tworzenia osłony dla stożka, które choć w niewielkim stopniu odseparuje ciepło z kolektora. Decelowo będzie wykonany z aluminium oraz najprawdopodobniej zamknięty od góry w puszkę.
Jest to wersja beta 0.7
Oryginalna plastikowa osłona zostanie usunięta przy finalnym boxie. Czy jest jeszcze jakieś miejsce skąd bierze stożek zimne powietrze prócz otworów przy nadkolu ?
Jest to wersja beta 0.7

- Załączniki
-
- 20190515_164142.jpg (3.95 MiB) Przejrzano 6981 razy
-
- 20190515_164123.jpg (3.9 MiB) Przejrzano 6981 razy
NBFL 1.6 '01
-
- Donator
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Czy ktoś z Was ma zestaw Cobalta? Wygląda to bardzo sensownie, wychodzi ok 700 zeta
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
170 funtów za kawałek blaszki, rurkę i filtr? Ekhm....PKzalew pisze: ↑22 wrz 2019, 11:26Czy ktoś z Was ma zestaw Cobalta? Wygląda to bardzo sensownie, wychodzi ok 700 zeta
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
- AaaA
- Donator
- Posty: 625
- Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
- Model: Inny
- Wersja: ND2 2.0 Recaro
- Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu
i tak taniej niz zestaw przenoszacy miejsce czerpania powietrza do ND od BBR, tam jest 234 funtow za kawalek rury do odkurzacza 70mm dwa kawalki termokurczliwej koszulki i obejmke jak do bas reflex:)
https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nd-cold-air-intake
https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nd-cold-air-intake
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport
zastępczo Toyobaru 
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport


Nie dałoby rady z łącznikiem od fmic 180*? Ktoś robił takie coś ?Cocon pisze: ↑15 maja 2019, 16:39Jestem w trakcie tworzenia osłony dla stożka, które choć w niewielkim stopniu odseparuje ciepło z kolektora. Decelowo będzie wykonany z aluminium oraz najprawdopodobniej zamknięty od góry w puszkę.
Jest to wersja beta 0.7Oryginalna plastikowa osłona zostanie usunięta przy finalnym boxie. Czy jest jeszcze jakieś miejsce skąd bierze stożek zimne powietrze prócz otworów przy nadkolu ?

-
- Donator
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Czołem!
Kupiłem w Wobo zestaw z silikonowymi kolankami turboworks, będę się zabierał do montażu, tylko mam pytanie co do czujnika temperatury.
1. Lepiej go zamontować w kolanku, czy w aluminiowej rurze?
2. Jak w kolanku, to wszystko jedno, w którym?
3. Czym zrobić dziurę w kolanku? Czy wykorzystać wtedy też tą gumową uszczelkę, czy wetknąć sam plastikowy element? Czymś to jeszcze uszczelnić? Jakimś klejem, czy silikonem?
Poratujcie radą
Kupiłem w Wobo zestaw z silikonowymi kolankami turboworks, będę się zabierał do montażu, tylko mam pytanie co do czujnika temperatury.
1. Lepiej go zamontować w kolanku, czy w aluminiowej rurze?
2. Jak w kolanku, to wszystko jedno, w którym?
3. Czym zrobić dziurę w kolanku? Czy wykorzystać wtedy też tą gumową uszczelkę, czy wetknąć sam plastikowy element? Czymś to jeszcze uszczelnić? Jakimś klejem, czy silikonem?
Poratujcie radą

Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Ja mam w kolanku. Dziurę robisz małą i wciskasz czujnik wtedy nie trzeba niczym uszczelniać. Jak nie wchodzi to lekko zwiększasz. Ja chyba wiertłami robiłem, ale nie pamietam jaki rozmiar.
-
- Donator
- Posty: 220
- Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Udało mi się zamontować zestaw z Raszyna, wyniósł mnie 215 pln (wziąłem droższe, silikonowe kolanka. Teraz jeszcze muszę wykombinować jakąś osłonę termiczną i tyle 
Brzmienie faktycznie zmienia się in plus, jest to raczej subtelna różnica, ale od razu fajniej.
Jakby ktoś z Warszawy potrzebował pomocy przy montażu, to z przyjemnością pomogę. Na spokojnie to zajmuje z pół godziny.
Edit:
Podłubałem jeszcze i mi tak wyszło, myślę, że można popracować nad stabilnością mocowania całego tego zawijasa

Brzmienie faktycznie zmienia się in plus, jest to raczej subtelna różnica, ale od razu fajniej.
Jakby ktoś z Warszawy potrzebował pomocy przy montażu, to z przyjemnością pomogę. Na spokojnie to zajmuje z pół godziny.
Edit:
Podłubałem jeszcze i mi tak wyszło, myślę, że można popracować nad stabilnością mocowania całego tego zawijasa
- Załączniki
-
- Poprawiona wersja
- IMG_20191009_215357.jpg (2.61 MiB) Przejrzano 6374 razy
-
- IMG_20191008_155037.jpg (2.75 MiB) Przejrzano 6401 razy
Jest: NA 1.6 Turbo
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
Była: NBFL 1.8
II Vice-Mistrz MC 2020 - klasa Stock
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Odgrzewając temat - w NB naprawdę mega poprawiało to aspekty akustyczne. W związku z tym, że nabyłem NC pora zadać pytanie - mamy jakiś patent, jak tam to rozwiązać, tzn jakie dlementy potrzebuję zamówić? Dedykowane doloty kosztują jakieś kosmiczne pieniądze i chciałbym skompletować coś sam, jednak problematyczny wydaje mi się MAF wkręcany w dolot - w NB przepływka jaka była każdy wie, zakładało się złączkę sylikonową i po sprawie a w NC chyba już nie jest tak prosto. Mamy tu kogoś kto to robił? Oczywiście standardowo - oczekuję tylko poprawy dźwięku.
Czyli... o tak?
- Załączniki
-
- dolot.png (81.49 KiB) Przejrzano 5827 razy
Ja kupowałem 2 rury alu po 100mm
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 lip 2019, 21:22
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa, pow. Warszawa
U mnie dolot zrobiłem w zamkniętej puszce plus nawiew ze zderzaka. Dźwięk fajny, dla mnie stożek bez osłony jest za głośny. Zero spadku mocy a nawet silnik stał się bardziej elastyczny poniżej 4 tys. obrotów. W celu obniżenia temperatury powietrza wywaliłem ogrzewanie przepustnicy plus zaślepiłem egr. Koszt całej operacji +/- 500 zł.
- Załączniki
-
- 123123.jpg (100.72 KiB) Przejrzano 5788 razy
-
- 123123.png (363.88 KiB) Przejrzano 5788 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Egr nie podnosi temperatury w dolocie. Zresztą jeśli już to raczej obniża - temperature spalin. Usuwanie sprawnego egr to bezsens, osiągi nie rosną, skład spalin i ekonomia pogarsza się
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 lip 2019, 21:22
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa, pow. Warszawa
Trochę źle zrozumiałeś moje zdanie. W celu obniżenia temperatury wywaliłem ogrzewanie przepustnicy a zaślepienie egr to dodatkowy mod. Przy czym dobrze działający egr dostarcza gorące spaliny z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego przez co masz mniej tlenu w mieszance i faktycznie sama mieszanka jest chłodniejsza ale mniej kaloryczna. Ale chyba nie o to nam chodzi skoro walczymy o każdego konia w naszym 1.6. Nie wierze także że 18 letni zawór egr działa dobrze i oprócz zasyfienia kolektora sadzą z wydechu coś pomagał. Po jego zaślepieniu silnik przestał szarpać przy spadku obrotów co dowodzi, że zawór już dawno przestał spełniać swoją role. Taki mod zalecił mi Arek od Migreny więc chyba jest coś warty

pozdro
- madaks
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 kwie 2019, 10:35
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Wrocław
Szykuję się do kupna i montażu (w NBFL 1.8) zestawu raszyńskiego z małym upgradem w postaci kolanek sylikonowych. Jestem po lekturze 35 stron tego wątku i nie znalazłem informacji, czy ktoś połączył ten mod (stożek) z bandażami termicznymi na kolektorze wydechowym i czy przyniosło to wymierne korzyści w postaci redukcji temperatury w komorze silnika. Byłbym bardzo wdzięczny za wszlkie informacje na ten temat.
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Wydaje mi się że nadal nie do końca rozumiesz jak działa egr. Ten zawór jest otwierany w pewnych warunkach pracy silnika i wtedy działa czyli obniża temp spalin, polepsza ich skład i poprawia ekonomię. Przy WOT zawór się zamyka więc jego usuwanie nic nie zmienia.vego1991 pisze:Trochę źle zrozumiałeś moje zdanie. W celu obniżenia temperatury wywaliłem ogrzewanie przepustnicy a zaślepienie egr to dodatkowy mod. Przy czym dobrze działający egr dostarcza gorące spaliny z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego przez co masz mniej tlenu w mieszance i faktycznie sama mieszanka jest chłodniejsza ale mniej kaloryczna. Ale chyba nie o to nam chodzi skoro walczymy o każdego konia w naszym 1.6. Nie wierze także że 18 letni zawór egr działa dobrze i oprócz zasyfienia kolektora sadzą z wydechu coś pomagał. Po jego zaślepieniu silnik przestał szarpać przy spadku obrotów co dowodzi, że zawór już dawno przestał spełniać swoją role. Taki mod zalecił mi Arek od Migreny więc chyba jest coś warty![]()
pozdro
Owszem stary zawór może nie zachowywać się poprawnie i dawać zakłócenia w pracy silnika. Ale dopóki zamyka się poprawnie to jego usunięcie nie dodaje mocy nic a nic.
Co innego usunięcie ogrzewania przepustnicy, choć chciałbym zobaczyć uczciwy pomiar na hamowni przed i po.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 lip 2019, 21:22
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa, pow. Warszawa
Alex z całym szacunkiem ale dokładnie wiem jak działa EGR i napisałem jasno, że usunąłem przy okazji głównie dlatego że silnik czasem szarpał i okazało się, że to od egr. No offence ale serio nie musisz w każdym mowym poście udowadniać, że jestem laikiem. Temat jest o stożku więc może już zakończmy temat egr, jak jest ok to niech sobie siedzi w silniku i działa. Mój już był zmęczony i nie spełniał swojej funkcji więc zaślepiłem.Alex pisze: ↑09 cze 2020, 12:09Wydaje mi się że nadal nie do końca rozumiesz jak działa egr. Ten zawór jest otwierany w pewnych warunkach pracy silnika i wtedy działa czyli obniża temp spalin, polepsza ich skład i poprawia ekonomię. Przy WOT zawór się zamyka więc jego usuwanie nic nie zmienia.vego1991 pisze:Trochę źle zrozumiałeś moje zdanie. W celu obniżenia temperatury wywaliłem ogrzewanie przepustnicy a zaślepienie egr to dodatkowy mod. Przy czym dobrze działający egr dostarcza gorące spaliny z kolektora wydechowego do kolektora dolotowego przez co masz mniej tlenu w mieszance i faktycznie sama mieszanka jest chłodniejsza ale mniej kaloryczna. Ale chyba nie o to nam chodzi skoro walczymy o każdego konia w naszym 1.6. Nie wierze także że 18 letni zawór egr działa dobrze i oprócz zasyfienia kolektora sadzą z wydechu coś pomagał. Po jego zaślepieniu silnik przestał szarpać przy spadku obrotów co dowodzi, że zawór już dawno przestał spełniać swoją role. Taki mod zalecił mi Arek od Migreny więc chyba jest coś warty![]()
pozdro
Owszem stary zawór może nie zachowywać się poprawnie i dawać zakłócenia w pracy silnika. Ale dopóki zamyka się poprawnie to jego usunięcie nie dodaje mocy nic a nic.
Co innego usunięcie ogrzewania przepustnicy, choć chciałbym zobaczyć uczciwy pomiar na hamowni przed i po.
Odnośnie temperatury dolotu po wywaleniu ogrzewania to wstawiam link do filmiku gdzie chłopaki pomierzyli temperaturę przed/po: https://youtu.be/oCcNfcVCd08