Hamowanie MX-5 NC z DSC

DSC a mierzenie mocy - dobra rada

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 sie 2010, 15:52

Pomyslalem, ze przyda sie taki temat dla potomnych. Jak wiecie lub nie, sa pewne problemy przy hamownaiu aut z dsc. Dla przykladu jesli w RX8 nie wydlubiesz bezpiecznikow to wynik na hamowni bedzie zanizony. Jako ze, MX-5 ma sporo wspolnej elektroniki z RX8 takoz i problem jest podobny.
Kilka tyg. temu hamowalem mx5 i wyskoczyl mni dziwny wynik 150 km (seria 158) przy wylaczonym DSC (jedne wcisniecie, zapalona kontrolka DSC OFF) takoz zaczalem kombinowac w czym problem. Dzis przygotowany merytorycznie udalem sie ponownie na hamownie.
Na pierwszy ogien poszlo wyciagniecie obu bezpiecznikow ABS (nie ma osobnego dla DSC). Wynik hamowania ku mojemu zdziwieniu byl identyczny do 0.1 KM jak ten pierwszy, wykresy mocy i momentu pieknie sie pokrywaly. Mialem nadzieje, ze podobnie jak w RX8 wyjecie bezpiecznikow rozwiaze ten problem, niestety dalej cos bruzdzilo w wynikach. Bezpieczniki wrocily na miejsce.
Pozostal plan B - kontrowersyjny (wg lektury forum miata.net ) sposob na przytrzymanie przycisku DSC przez 5 sekund. Po tym czasie zapalila sie kontrolka DSC OFF oraz symbol kontroli trakcji (slizgajace sie auto). Auto zostalo shamowane po raz kolejny. Tym razem wynik byl juz godny - 155.5 KM i 186.1 Nm (seria 158 km i 188 Nm).

Obrazek

Jednym slowem jesli hamujesz NC z DSC musisz wylaczyc kontrole trakcji poprzez przytrzymanie przycisku DSC przez 5 sekund do zapalenia sie dwoch kontrolek DSC OFF oraz Kontroli Trakcji.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

27 sie 2010, 16:10

Ciekawe . Czyli jadąc normalnie ( mam na myśli wszystkie systemy włączone) jedziemy tak naprawdę słabszym odrobinę samochodem.

ps. Kontrolę trakcji to czaję baze a DSC - od czego to jest skrót ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

27 sie 2010, 16:19

Tomai pisze:Ciekawe . Czyli jadąc normalnie ( mam na myśli wszystkie systemy włączone) jedziemy tak naprawdę słabszym odrobinę samochodem.

ps. Kontrolę trakcji to czaję baze a DSC - od czego to jest skrót ?

Nie, to nei tak, po prostu na hamowni przednie kola sie nie krecą, tylnie sa w ruchu i elektronika głupieje i robi pewnie dziwne rzeczy z przepustnicą i zaplonem. Jesli wjedziesz na hamownie z wlaczonym lub "lekko" wylaczonym DSC to zjezdzajac z rolek bedziesz mial cala galerie kontrolek informujacych o błedach dsc. Podobne jaja sa jak np auto wyskoczy na jakiejs nierownosc , takze wyskakuja bledy.

O DSC poczytasz tutaj http://www.mazda.co.nz/innovation--environment/safety-technology/dynamic-stability-control-%28dsc%29.aspx
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 sie 2010, 16:22

Tomai pisze:Ciekawe . Czyli jadąc normalnie ( mam na myśli wszystkie systemy włączone) jedziemy tak naprawdę słabszym odrobinę samochodem.


Nie sądzę. Chodzi raczej o to, że przednie koła stoją w miejscu gdy tylne odlatują na rolkach... w tym bym się doszukiwał tej różnicy raczej. Chociaż to gdybanie, bo nie wiem jakie tam if'y latają w oprogramowaniu ;)

Update: O, fajf mnie uprzedził :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

27 sie 2010, 16:26

Fiveopac pisze:Nie, to nei tak, po prostu na hamowni przednie kola sie nie krecą, tylnie sa w ruchu i elektronika głupieje i robi pewnie dziwne rzeczy z przepustnicą i zaplonem. Jesli wjedziesz na hamownie z wlaczonym lub "lekko" wylaczonym DSC to zjezdzajac z rolek bedziesz mial cala galerie kontrolek informujacych o błedach dsc. Podobne jaja sa jak np auto wyskoczy na jakiejs nierownosc , takze wyskakuja bledy.


A no tak racja, zapomniałem o tym, przecież nawet jak moją NA wyjeżdżałem z hamowni to ABS też się zapalił.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
ODPOWIEDZ