Kompresor do NC

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kanalia
Posty: 124
Rejestracja: 30 lis 2009, 6:58
Lokalizacja: Polska

28 cze 2010, 13:20

Witajcie

Chciałam się was poradzić , odnośnie kompresora do mojej miatki 2.0 NC :oops:
Moje oczekiwania są skromne :roll: jakieś 200-225km ... chciała bym dalej użytkować autko w codziennych podróżach bez nadmiernego przeciążania seryjnego silnika .
Myślałam nad czymś takim http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=3305&oid=954&depth=3&page=0&count=1&PHPSESSID=09cb6b410fb257e20db033b830a61ddc
Widziałam że wiele osób ma już swoje doświadczenia w tej dziedzinie i może coś doradzicie...
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 cze 2010, 15:00

Bardzo odbry wybor, najlepszy z dostepnych bo z intercoolerem, co prawda wodnym ale zawsze lepsze to niz 5. wtryskiwacz w dolocie jak w konkurencyjnym kicie Moss'a.
Sam kit coswortha nie posiada elektroniki do wysterowania komputera. Bez tego po pierwszym nacisnieciu gazu bedziesz szukala nowego silnika ;)

Precyzujac, potrzebujesz tego zestawu http://flyinmiata.com/index.php?deptid=5634&parentid=0&stocknumber=03-90010 - czyli kompresor coswortha + zmiana oprogramowania w seryjnym komputerze.

Druga opcja to zakup z pierwszego linku oraz komputer Xede http://www.bellengineering.net/product_info.php?cPath=66_71&products_id=135

Trzecia, wg mnie najgorsza - zestaw wspomnianego Moss'a http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=78240
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

28 cze 2010, 18:37

Fiveopac pisze:Sam kit coswortha nie posiada elektroniki do wysterowania komputera. Bez tego po pierwszym nacisnieciu gazu bedziesz szukala nowego silnika ;)


BTW wg. opisu w cenie na IL Motorsports jest już zmiana oprogramowanie seryjnego komputera. Co nie zmienia faktu, że z USA cały powyższy zestaw bedzie taniej.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
kanalia
Posty: 124
Rejestracja: 30 lis 2009, 6:58
Lokalizacja: Polska

28 cze 2010, 20:12

Dziękuję za wskazówki :smile:

I jeżeli dobrze rozumiem to po montażu tego zestawu , niebędzie konieczna modyfikacja układu wydechowego i wymiana sprzęgła na mocniejsze :?:

Ale jako że jestem laiczką w dziedzinie tego typu modów :oops: , chciałabym się poradzić u kogo wykonać najlepiej taki mod , autko co prawda na gwarancji ale chłopaki w Mazdzie raczej tego się nie podejmą :twisted: (w zasadzie mąż by mógł zamątować ten sprzęcik ale co ze storjeniem :neutral: )

No i pozostaje kwestia zamawiania zza oceanu albo GB tu też mam brak doświadczenia :sad:
Dzięki za pomoc i wyrozumiałość :roll:
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 cze 2010, 20:15

kanalia pisze:I jeżeli dobrze rozumiem to po montażu tego zestawu , niebędzie konieczna modyfikacja układu wydechowego i wymiana sprzęgła na mocniejsze :?:

Sprzeglo wymienisz gdy sie skonczy, powinno wytrzymac. Uklad wydechowy moze zostac seryjny ale po wymianie na luzniejszy napewno zyskałabyś dodatkowa moc.
kanalia pisze:ale co ze storjeniem

W/w zestawy sa kompletne, wlacznie z wystrojonymi komputerami, tak wiec ta kwestia jest juz rozwiazana.
BTW wg. opisu w cenie na IL Motorsports jest już zmiana oprogramowanie seryjnego komputera. Co nie zmienia faktu, że z USA cały powyższy zestaw bedzie taniej.

No wlasnie doczytalem, ciekawe co poeci maja na mysli i ile za to chca :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 cze 2010, 21:13

Fiveopac pisze:No wlasnie doczytalem, ciekawe co poeci maja na mysli i ile za to chca :cool:

Ciekawe... Bo w katalogu Cosswotha piszą zupełnie coś innego:
http://www.cosworthusa.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=51&idproduct=363

W ogóle ten opis jest jakiś dramatyczny... nic nie działa po instalacji tego pudełka :mrgreen:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

28 cze 2010, 23:35

majkel_c pisze:Ciekawe... Bo w katalogu Cosswotha piszą zupełnie coś innego:
http://www.cosworthusa.co...1&idproduct=363

Dokladnie, oprocz wiekszych wtryskow kit jest goły - bez elektroniki. Moze IL cos ze swojej strony robi z seryjnym komputerem?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
kanalia
Posty: 124
Rejestracja: 30 lis 2009, 6:58
Lokalizacja: Polska

29 cze 2010, 8:04

To co radzicie :neutral: :?: Trzymać się z daleka od Cosswotha :???:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2010, 9:21

kanalia pisze:To co radzicie :neutral: :?: Trzymać się z daleka od Cosswotha :???:

Zapytaj się gości z IL o różnice w tych opisach. Może faktycznie sami coś dokładają do podstawowego kitu. W zeszłym roku jeden z klubowiczy korespondował z nimi na temat kitu cossworta i w ofercie była wersja bez elektroniki. Ale wtedy opis na ich stronie był inny.

Pozdr
Michał
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

29 cze 2010, 11:29

I tu pytanie z ciekawości - jakieś przeszkody żeby ogarnąć ten kit ze świnią rodzimej produkcji np.? Bo to już będzie kropla w morzu wydatków...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

29 cze 2010, 11:47

No to juz wiemy jak "to działa" (ze stronki FM):

"FM ECU reflash by Dynotronics

Exclusive to Flyin` Miata! As used in our Cosworth supercharger kits.

All Miatas come from the factory with an ECU, of course. The version used in the 2006 and later models can be reprogrammed or "reflashed", allowing you to take advantage of the sophisticated and powerful computer already in the car. The car even comes with a wideband oxygen sensor, just like the best aftermarket units! The end result is the equivalent of a factory-tuned hot rod.

When the ECU is reflashed, only the programming that needs to be changed is changed. This means your car will start, idle and cruise exactly the way Mazda intended. It will even return ODB-II codes so you should not have trouble at emissions time.

There`s a big difference between a piggyback and a reflashed factory ECU. The piggyback works against the stock ECU - it will play games with the sensor inputs to try to get what it wants. But the ECU knows what sort of output it should see, so it will start to pull fuel to compensate for any extra fuel the piggyback puts in. Over the long term, the stock ECU will compensate for some or all of that extra fuel. A reflashed unit is aiming for the appropriate fuel targets, so it will adjust the amount of fuel it delivers in order to make sure you get exactly what you need. A reflashed ECU can also alter the rev limiter.

There are a number of companies that claim to be able to reflash the stock unit, but very few of them have actually figured out the complex factory program. We`ve worked closely with Dynotronics, Inc and Piasini Engineering to ensure this setup is both safe for your engine and powerful. We`ve tested it on the street and on the track in our supercharged 2006.

You`ll have to send your ECU in to us, and we`ll return it with a new program that`s suited to your needs. We`ll read the stock program off your computer, alter it as required, and ship it right back to you. All you need to do is plug it in.

Unlike the Hydra, a reflashed factory ECU cannot currently be programmed by you.

Available for all 2006 and later MX-5s."



Jedyne 695 USD :mrgreen: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

29 cze 2010, 12:05

Troszkę drogo jak za samo flashowanie (i to tylko na terenie US).

Choć mają rację, że świnia będzie korygowana przez ECU na podstawie lambd(y), dlatego warto ją "udać" przy doładowaniu.

Tak czy inaczej jest to chyba najbardziej eleganckie rozwiązanie z możliwych :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
jabol
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2010, 21:55

08 lip 2010, 0:02

kanalia pisze:Ale jako że jestem laiczką w dziedzinie tego typu modów , chciałabym się poradzić u kogo wykonać najlepiej taki mod , autko co prawda na gwarancji ale chłopaki w Mazdzie raczej tego się nie podejmą (w zasadzie mąż by mógł zamątować ten sprzęcik ale co ze storjeniem )


Witam
Szczerze powiem - nie polecam takich modyfikacji. Jest kilka powodow.
1.jest to modyfikacja na kompresorze. Kompresor jest fajny, ale ma jeden minus - obciaza dodatkowo silnik w odroznieniu od turbiny. Dlaczego? Bo jest napedzany paskiem, ktory pobiera moc z silnika. W przypadku turbiny jest ona napedzana spalinami, czyli mozna by powiedziec ze odzyskujesz czesc energi, ktora auto puszcza w "rure". Jakie to ma dalsze konsekwencje? Ano takie ze aby uzyskac moc okolo 215-220 koni z kompresora silnik jest bardziej obciazony niz w przypadku mocy uzyskanej z turbiny. Kompresor zużywa energie a turbina nie bo mozna powiedziec ze jest napedzana za „darmo” – czyli spaliny ktorych chcemy sie pozbyc.
2.Biorac pod uwage ze ten kit nie zawiera mocniejszych tlokow, korbowodow i zupelnie nic nie wspomina nic o odprezeniu silnika, to zwiekszone obciazenie ktore bedzie generowal zaczyna miec znaczenie i to duze. Po prostu obawiam sie ze taka modyfikacja nawet jezeli bedzie udana spowoduje ze zaczna sie problemy z tlokami i pierscieniami jezeli rzeczywiscie bedziesz chciala uzywac dodatkowej mocy.
3.Cena: 4500 $ za kit ktory musisz sprowadzic ze stanow... To finalnie da Ci kwote okolo 20 000 PLN bo musisz doliczyc 10% cla i 22% VAT (chyba ze przemycisz). Jezeli doliczysz kwote ktora musisz wydac u mechanika zeby Ci to zamontowal i zestroil.... to sprawa robi sie droga. Polecam raczej rozmowe z kilkoma zawodowymi tunerami. Finalnie moze okazac sie taniej i lepiej.
Pozdrawiam
Jabol
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 lip 2010, 7:54

jabol pisze:Witam
Szczerze powiem - nie polecam takich modyfikacji.

No tak, firma Cosworth to amatorka :mrgreen:
jabol pisze:1.jest to modyfikacja na kompresorze. Kompresor jest fajny, ale ma jeden minus - obciaza dodatkowo silnik w odroznieniu od turbiny. Dlaczego? Bo jest napedzany paskiem, ktory pobiera moc z silnika. W przypadku turbiny jest ona napedzana spalinami, czyli mozna by powiedziec ze odzyskujesz czesc energi, ktora auto puszcza w "rure". Jakie to ma dalsze konsekwencje? Ano takie ze aby uzyskac moc okolo 215-220 koni z kompresora silnik jest bardziej obciazony niz w przypadku mocy uzyskanej z turbiny. Kompresor zużywa energie a turbina nie bo mozna powiedziec ze jest napedzana za „darmo” – czyli spaliny ktorych chcemy sie pozbyc.


Brawo, odkryles perpetum mobile :mrgreen: Nie wiem czy trztmales kiedys w reku turbosprezarke i patrzyles jak wyglada ona od strony koletora. Jest tam taki ślimak - "wiatraczek", zapewne wiesz, ze stoi on na drodze spalin z czego moglbys wysnuc wniosek, ze cokolwiek stoi na drodze spalin w wydechu stawi opór - zatyka wydech - dusi silnik. Druga sprtawa, turbina musi wykonac ponadto prace - kompresje powietrza z drugiej strony w kompresorze (tak, tez posiadasz kompresor napedzany spalinami), "scisnac" powietrze do wartosci 200% atmosferycznego cisnienia to tez nie takie hop siup i troche spalin musi pokrecic wiatraczkiem hamownym przez kompresowane powietrze by tego dokonac.
Podsumowujac - turbosprezarka takze stawia opór dla silnika, mniejszy niz kompresor ale nie jest to perpetum mobile jak sugerujesz.
Rozmowa o wyzszosci turbiny nad kompresorem i odwrotnie jest starsza od internetu a z wlasciwych argumentow dotknales jeden z stu :P Jedno i drugie ma swoje zalety i wady i nie da sie jednoznacznie okreslic co jest lepsze a jedynie co odpowiednia dla danego uzytkownika i zastosowania auta...

jabol pisze:2.Biorac pod uwage ze ten kit nie zawiera mocniejszych tlokow, korbowodow i zupelnie nic nie wspomina nic o odprezeniu silnika, to zwiekszone obciazenie ktore bedzie generowal zaczyna miec znaczenie i to duze. Po prostu obawiam sie ze taka modyfikacja nawet jezeli bedzie udana spowoduje ze zaczna sie problemy z tlokami i pierscieniami jezeli rzeczywiscie bedziesz chciala uzywac dodatkowej mocy.

Mit internetowy powstaly w czasach, gdy uturbione auta "strojono" na 0.5 bar za pomoca 50% wiekszej ilosci wtryskow umieszczonych w dolocie. Stopien sprezania nei ma nic wspolnego z trwalosci silnika, wplywa tylko na mniejszy margines bledu przy strojeniu na okolicznosc spalanai stukowego. W obecnych czasach mamy do dyspozycji elektronike, ktora swietnie sobei radzi z wysokim stopniem kompresji, jesli nei wierzysz, sprawdz ile on wynosi dla nowoczesnych silnkow turbo. Zmniejszajac stopien kompresji kastrujesz auto z mocy, zejscie o 1,5 na st.kompr. powoduje, ze musisz doladowac silnik o 20% wiecej by uzyskac taka sama moc....Dodatkowo auta o niskim st.komp. gorzej zbieraja sie z dołu i pozniej napedzaja turbine do utsawionego doladowania.
Kwestia mocniejszych (tzw. kutych) tłoków to temat osobny. Do 0.5 bara nei ma co nawet o tym wspominac bo troche smiech na sali zakuwac silnik dal zwiekszenia mocy o 50% :roll: z tego co widze, cosworth laduje do 0,4 bara wiec rada by zakuwac silnik jest lekko nietrafiona.
3.
jabol pisze:3.Cena: 4500 $ za kit ktory musisz sprowadzic ze stanow... To finalnie da Ci kwote okolo 20 000 PLN bo musisz doliczyc 10% cla i 22% VAT (chyba ze przemycisz). Jezeli doliczysz kwote ktora musisz wydac u mechanika zeby Ci to zamontowal i zestroil.... to sprawa robi sie droga. Polecam raczej rozmowe z kilkoma zawodowymi tunerami. Finalnie moze okazac sie taniej i lepiej.

Kolezanka napisala, ze montaz bedzie miala we własnych zakresie, nie jest to trudne a wrecz przyjemne.Firma Ilmotorsport z ktorej link zostal podany znajduje sie w Niemczech, ktore, tak jak Polska, znajduje sie w EU wiec vat i clo raczej odpada...
jabol pisze:Polecam raczej rozmowe z kilkoma zawodowymi tunerami. Finalnie moze okazac sie taniej i lepiej.

Ja z kolei polecam rozmowe z uzytkownikami forum, ktorzy doradzą by bylo naprawde kupione to co potrzebne aby nie uzywac armaty na muche :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 lip 2010, 8:30

Dzięki Five, mniej-więcej to samo napisałem o 3 w nocy ale stwierdziłem, że zaraz zrobi się z tego przepychanka i na koniec usłyszę od jabola, że nie mamy pojęcia o czym mówimy.

Dodam tylko od siebie:

1) Turbina zauważalnie zmienia charakterystykę silnika na podciśnieniu - a przecież "za darmo" powinna się kręcić?! Resztę skomentowano wyżej. Zwiększone obciążenie cieplne silnika przez przytkany wydech i takie takie...
2) Dobry olej i utrzymanie temperatury cieczy chłodzącej i oleju w normie i silnik z doładowaniem w granicach pół bara jest równie trwały, co wolnossący. No, może zamiast 1mln km zrobi 500tys. km - ale czy ktoś to zauważy?
3) Z tego co policzyłem szybko to około 17500zł za kit zza wielkiej wody. Do tego jeśli ktoś weźmie za montaż (gdyby miała to robić firma zewnętrza, bo jestem również zdania że zakładanie tego w garażu jak Tycjan robił z dłuuugą i łopatologiczną instrukcją + butelką wina jest dużo przyjemniejsze) więcej niż różnica między 20000zł a ceną kitu - zapraszam do mojego garażu.

Dodam tylko od siebie, że kit kompresora z płaskim momentem, łatwą instalacją w samochodzie itp. jest idealny na potrzeby kanalii, bo potrzebuje jednorazowego wzrostu mocy i jeżdżenia, jeżdżenia, jeżdżenia. Mimo wszystko turbienie (moim zdaniem bardziej skomplikowany układ ze sprzężeniem zwrotnym )zostawiłbym tym "lubiącym grzebać" :wink:

PS jabol pamiętaj, w życiu nie ma nic "za darmo" - "za darmo umarło" ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
jabol
Posty: 7
Rejestracja: 06 cze 2010, 21:55

08 lip 2010, 11:59

pmcomp pisze:Ja od jutra napiszę, że moja Mizia dostała nowe biturbo i mam razem 350 KM. Maskę zamknę na kłódkę, nic nie pokażę i nikt nie sprawdzi. Pełna tajemnica.
Ale będę trendy bo będę miał turbo i jabol bedzie moim "kolegą".

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pozdro


Kolegami raczej nie zostaniemy, przeciez nie mam wiedzy. Stad dziwi mnie ta dyskusja? Juz pogodzilem sie z faktem ze nic nie wiem - chcialem tylko dziewczynie odradzic wydanie kupe kasy na cos co bedzie dzialac srednio, albo wcale.

To co moglem pokazac jest na stronie www.promotormocy.pl o czym tez juz pisalem. Ale to nie wazne.
Dla tych ktorzy chca duzo interesujacych informacji na temat etykietek na zlaczkach, zwezkach, wtryskach i innych kabelkach zapraszam do sierpniowego magazynu GT.
Beda tam tez mniej interesujace informacje takie jak czas do 100km/h, czas na cwierc mili, elastycznosc itd. Dodatkowo test i porownanie z seryjna Mazda. Dodam ze oba samochody maja seryjne zawieszenie i zatankowane zostaly zwykla 98.
Pozdrawiam
zataczajacy sie wsrod specjalistow
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 lip 2010, 12:10

jabol pisze:Kolegami raczej nie zostaniemy, przeciez nie mam wiedzy. Stad dziwi mnie ta dyskusja? Juz pogodzilem sie z faktem ze nic nie wiem - chcialem tylko dziewczynie odradzic wydanie kupe kasy na cos co bedzie dzialac srednio, albo wcale.

To co moglem pokazac jest na stronie www.promotormocy.pl o czym tez juz pisalem. Ale to nie wazne.
Dla tych ktorzy chca duzo interesujacych informacji na temat etykietek na zlaczkach, zwezkach, wtryskach i innych kabelkach zapraszam do sierpniowego magazynu GT.
Beda tam tez mniej interesujace informacje takie jak czas do 100km/h, czas na cwierc mili, elastycznosc itd. Dodatkowo test i porownanie z seryjna Mazda. Dodam ze oba samochody maja seryjne zawieszenie i zatankowane zostaly zwykla 98.
Pozdrawiam
zataczajacy sie wsrod specjalistow


Dziwi mnie, że GT chce opisywać projekty, o których właściciel nie potrafi powiedzieć nawet takich rzeczy jak:

1) jakie jest doładowanie i jaka turbina
2) wtryski o jakiej wydajności
3) czym sterowane są wtryski
4) co z zapłonem
5) itd.

A porównywanie z seryjną MX-5 300-konnego potwora jest bezsensowne. Bo co ma pokazać? Katalogowe dane wszyscy znają. Jedyne co jest ciekawe to przebieg krzywej momentu i mocy. Więc jeśli nie masz nam nic ciekawego do powiedzenia, a wszystko co nie jest zrobione przez "profesjonalnych tjuningowców" jest be to proszę, nie marnuj naszego czasu.

PS Przy 300KM+ seryjne zawieszenie to jakaś porażka.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 lip 2010, 12:36

dobra, szydera posprzątana :mrgreen:

Jabol, trochę nie trafiłeś z argumentami. Wczytaj się dokładnie w zapytanie kanalii, ona nie chce budować potwora, tylko mieć nieco więcej mocy w seryjnej NC uzyskanej za pomocą gotowego, powtarzalnego kitu. Więc argument numer 2 Twojego posta zupełnie nie dotyczy jej projektu, niezależnie czy ktoś się z nim zgadza czy też nie. Informacje które przytaczasz w punkcie pierwszym pochodzą niestety z zamierzchłej przeszłości i mają niewiele wspólnego z konstrukcjami obecnie produkowanymi. Jeśli ktoś Ci takie rzeczy naopowiadał, powinien swoją wiedzę nieco odświeżyć. Sporo informacji zaczerpniesz zresztą z lektury forum tutejszego :wink:
Z wysyłaniem autorki wątku do "zawodowców" to mi się nie chce nawet polemizować.

dmk pisze:o których właściciel nie potrafi powiedzieć nawet takich rzeczy jak:

szczególnie że są one dość podstawowe aby sobie projekt ocenić. Na stronie promotora, do której jabol tak chętnie odsyła, praktycznie niewiele jest na temat projektu napisane, typowo marketingowy bełkot. No chyba że Panowie z Promotora liczą że rzesze posiadaczy NC będą się teraz ustawiać w kolejce na powtarzanie projektu jabola :mrgreen: Fajf, jesteś chętny ? :wink:

Po
eM
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 lip 2010, 14:47

jabol pisze:Pozdrawiam
zataczajacy sie wsrod specjalistow


Generalnie nie mam nic przeciwko postawie - "mam wolny kesz, odstawiam auto do warsztatu, odbieram i nic nie musze wiedziec co tam sie wydarzylo, ze auto jedzie szybciej".
Na forum sa dwa auta, w ktorych zamontowane sa gotowe zestawy doładowujące i jakos nikt ich mocno nie nienawidzi dlatego, ze nie wykuł kompresora z kamienia a wydechu nie zrobil przetapiajac rude żelaza w rurę. Podejscia do tuningu silnika są różne a kazda droga dobra. Poziom wiedzy polskich firm jest na tyle wysoki, ze spokojnie mozna zostawic auto w ich rekach bez obawy o druciarstwo. Zostawiasz auto, kase i nie musisz na niczym sie znac, nawet podstawowych spraw. Taka postawa jest ok i nie mam nic przeciwko.
Przykrą postawa jest, gdy wybierając powyzszą drogę, a nastepnie próbujesz źle doradzać innym, nie mając podstawowej wiedzy by to czynić. Jest to szkodliwe i wyglada jakbys na sile chcial zmienic swoj wizerunek z laika na eksperta. Pytania, ktore podales jako przykladowe w temacie o uturbionej NC tez nie byly...hmmm... jakby to ujac....niezbyt specjalistyczne? niemądre? Uzytkownicy ugryzli sie w jezyk i przemilczeli ten fakt, ale ponownie widze probujesz rozdmuchac ogien.
Forum sluzy do dzielenia sie wiedza, do korekty zlych pomysłów i dopracowywania dobrych i niepoprawnych koncepcji. Postawa jak z "Killer'a" - "Wiem, ale nie powiem" jest dziecinna i troche nie przystająca do forum.
Czekam z niecierpliwoscia na wspomniany numer GT, moze osoby, ktore stworzyly twoje auto napisza w koncu cos ciekawego o modyfikacjach i jako znawcy twojego pojazdu dokonaja jazd probnych dokonujac pomiarow jako ze jazda mocnym doładowanym autem takze wymaga wiedzy, inaczej wyniki moga byc mizerne.
Pozdrawiam i życzę większej otwartości na ludzi.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

08 lip 2010, 17:21

Kanalia napisz mi gdzie mieszkasz, to jak będę w okolicy - a mam plan na objazd Polski - zobaczysz czy kompresor to jest co chcesz kupić. Zobaczysz na żywo (za kierownicą), jak ma się sprawa z gotowymi kitami do mx-5 zza wielkiej wody. Pozdrawiam
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
kanalia
Posty: 124
Rejestracja: 30 lis 2009, 6:58
Lokalizacja: Polska

11 lip 2010, 15:56

Fiveopac, dmk, majkel_c, ....., dzięki wszystkim piękne za wasze fachowe rady odnośnie nurtującego mnie zagadnienia kompresora . :wink:
A co do p.jabol, to aż taką laiczką nie jestem by sugerować się p. radami :!:
Tycjan, jestem ze Szczecinka i dzięki za propozycję ... , mój mąż bardzo by się ucieszył z takiej możliwości lecz jego wzrost stanie ku temu na drodze :evil:
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

11 lip 2010, 17:52

Chwileczkę, ale jak dobrze rozumiem, to Ty będziesz użytkować auto z kompresorem i to Tobie ma ono przypaść do gustu. :!:
Odnośnie wzrostu męża to odkręcimy fotel i położy się poduszkę :wink: Jednak myślę, że się bez tego obejdzie. Jak mieści się do NC, to wejdzie i do NBFL.
Pozdrawiam
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
kanalia
Posty: 124
Rejestracja: 30 lis 2009, 6:58
Lokalizacja: Polska

12 lip 2010, 12:36

Tycjan, do NBFL mąż na 100% nie wejdzie :twisted: a autko użytkujemy oboje tylko ja w stosunku 2:1 :mrgreen: :twisted:
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

12 lip 2010, 17:43

Oj to z takim mężem możesz czuć się bezpieczna. Ja wzrostowo to taki średniak jestem (181 cm) - ale mam maleńką dziewczynę więc jest ok. :grin:

Pewnie na przełomie lipiec/sierpień będę jechał na Człuchów/Chojnice to Szczecinek będę miał po drodze.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Johny
Posty: 20
Rejestracja: 31 lip 2010, 12:54

31 lip 2010, 15:35

Fiveopac pisze:Stopien sprezania nei ma nic wspolnego z trwalosci silnika, wplywa tylko na mniejszy margines bledu przy strojeniu na okolicznosc spalanai stukowego. W obecnych czasach mamy do dyspozycji elektronike, ktora swietnie sobei radzi z wysokim stopniem kompresji, jesli nei wierzysz, sprawdz ile on wynosi dla nowoczesnych silnkow turbo.


Mam pytanko - a co jeśli silnik MXa nie jest 'nowoczesnym silnikiem turbo'? Bo chyba te co mają wysoki stopień i są doładowane czymś się na pewno różnią...

Kwestia mocniejszych (tzw. kutych) tłoków to temat osobny. Do 0.5 bara nei ma co nawet o tym wspominac bo troche smiech na sali zakuwac silnik dal zwiekszenia mocy o 50% :roll: z tego co widze, cosworth laduje do 0,4 bara wiec rada by zakuwac silnik jest lekko nietrafiona.


W niedalekiej przyszłości chciałbym kupić MXa i go zmodyfikować, myślałem kiedyś właśnie o tym zestawie coswortha, ale dla mnie - pewnie głownie ze względu na $$- 'śmiech na sali' to wydawać $4500 z USA czy 4500euro z Niemiec na zestaw, który jest po to by pompować te 0.4 wraz z idącym za tym przyrostem mocy. Wykresy, które na nim oglądałem były między 205 a 215KM. Czy ten zestaw jest rozwojowy? Jest jakiś serwis do kompresora?

Ja z kolei polecam rozmowe z uzytkownikami forum, ktorzy doradzą by bylo naprawde kupione to co potrzebne aby nie uzywac armaty na muche :cool:


Na to liczę :smile:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2010, 22:40

Johny pisze:Jest jakiś serwis do kompresora?

Generalnie MP62 nie wymaga żadnej bieżącej obsługi, wymiana oleju jest ca co około 100 tysięcy km. A gdyby się coś z łożyskowaniem albo wirnikami wydarzyło to jest to bardzo popularny sprzęt i z serwisem nie ma problemu. Nie mam pojęcia czy w PL ktoś to robi, ale w UK bez problemu za w miarę rozsądne pieniądze. Wysyłasz paczkę i tyle.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

03 sie 2010, 23:43

Johny pisze:W niedalekiej przyszłości chciałbym kupić MXa i go zmodyfikować, myślałem kiedyś właśnie o tym zestawie coswortha... Czy ten zestaw jest rozwojowy? Jest jakiś serwis do kompresora?

Ja mam już MXa ;) ale też myślę o kompresorze. Z moich własnych poszukiwań powiem Ci, że może Cię zainteresować zestaw Rotrexa.

Narazie jest w fazie dostosowywania do wersji EU ale w USA już smiga jakiś czas.

Prawie same zalety (jak dla mnie) - jest to po prostu turbo na pasku co łączy to co najfajniejsze z obu światów dla mnie - czyli charakterystyka przebiegu mocy i momentu jak w silniku N/A, tyle że oczywiście znacznie więcej mocy i momentu ale oba parametry rosną wraz z RPM nie tak jak w zestawach opartych na Mossie i brak Trubo dziury oraz kopa w plecy jak Turbo zaczyna pompować.

A no właśnie bym zapomniał i niemal, że nieograniczone możliwości rozwoju do jakichś abstrakcyjnych poziomów mocy... plus bardzo wysoka sprawność samej dmuchawy.

EDIT: no dobra, dopiero teraz zwróciłem uwagę na to że mówimy o NC pewno, więc o rotrexie na razie w tym wypadku można zapomnieć (przynajmniej o zestawie PNP).

Hejka
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 sie 2010, 16:42

sebna pisze:EDIT: no dobra, dopiero teraz zwróciłem uwagę na to że mówimy o NC pewno

No więc właśnie, trochę nie w temacie. Ale jak już wpadło do tego wątku...

sebna pisze:Prawie same zalety (jak dla mnie) - jest to po prostu turbo na pasku co łączy to co najfajniejsze z obu światów dla mnie

Bardzo się mylisz. Z kompresorów centrifugal "turbo na pasku" to przypominały stare kity robione do mx-5 przez VF oparte na kompresorach Vortecha. Tam rzeczywiście była prosta przekładnia mechaniczna zębata, wystarczyło pompkę przykręcić i doprowadzić do niej olej z silnika w sposób dokładnie identyczny jak przy układach turbo. I tyle, dalej się kręciło.
Kompresory Rotrexa to już niestety bardziej wyrafinowane konstrukcje, w środku siedzi coś przypominające bardziej przekładnię quasi-hydrokinetyczną, oprócz samej pompy musisz zamontować niezależny układ olejowy ze zbiornikiem, filtrem i nie bylejaką chłodnicą magicznego płynu chłodząco-smarującego kompresor.
Ja to lubię sobie o takich konstrukcjach poczytać, ale nie zdecydowałbym się czegoś takiego do własnego pojazdu za parę tysi EUR wsadzić. Za bardzo pogmatwane :mrgreen:
Jak coś się w tej magii rozleci, to tylko producent może to naprawić... Po duńskich stawkach :mrgreen:
sebna pisze:fazie dostosowywania do wersji EU

Nie widzę różnicy. No chyba że chcą homologację zdobyć.
sebna pisze:rosną wraz z RPM nie tak jak w zestawach opartych na Mossie

Chodzi oczywiście o kompresory Eaton/Magnusson, bo Moss jest po prostu producentem jednego z kitów. Nie bardzo czaję, czy w przypadku kompresorów root nie rosną ? Rosną, tylko inaczej. I jest to dla wielu posiadaczy właśnie podstawowa zaleta :mrgreen:

Po
eM
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

06 sie 2010, 0:35

majkel_c oczywiście w większości istotniejszych rzeczy masz rację co nie zmienia faktu, że ja też :)

Tak Rotrex jest bardziej skomplikowanym układem niż Turbo ale mi mówiąc "turbo na pasku" bardziej chodziło o charakterystykę przebiegu mocy itp itd niż o samą konstrukcję.

Oryginalnie to było tak proste jak turbo ale okazało się, że przebieg mocy nie jest taki jak oczekiwany więc poprawione to zostało wprowadzając ten układ przełożeń, który to koryguje.

Mnie cały aspekt techniczny zupełnie nie rusza bo czy było by to proste turbo to w moim przypadku tak jak mikrpocosora nie będę w stanie sam tego naprawić a stawki IRL są tak kosmiczne ze duńskie mnie nie zaskoczą ;)

Jeżeli chodzi o różnice między US a EU to sam byłem bardzo zdziwiony jak się dowiedziałem, że przygotowywują specjalnie wersję na EU. Wkleję mojego PW z przed miesiąca czy dwóch do posiadacza z EU:

Re: Rotrex
Quote:
Originally Posted by sebna
Hi M8,

I am owner of 03 Uk mx5 sport ver aswell.

I am very interested in Rotrex.

So is the US set not compatible with EU / UK ver? This is the reason why you are working with Rotrex and Il?

Or is it about having Eu set not to pay Customs and so on?

What are your impressions about whole setup and using, do u like it?

Thanks for all info - do you know the date of intrudction of EU set?

Thanks,
Sebastian

Yes there are diferences between the ECU and thermostat (possibly other differences too?) from US to EU. Yes that is the reason we have to develop a "European version" of the kit. I am supplying the car; Rotrex, IL, CCR-Racing are doing the thinking :-)

I like the setup very much - car runs great. There is only one (very) small issue left and that is that the car sometimes seems a little "hesitant" during cruising or acceleration - but this will be solved.

Date of introduction is a guess: 3 months from now maybe, we are in the process og ataining TÜV approval and the red tape takes a while to pass.... But so far emision test has been passed which should be hardest.
__________________
NB 2004, 1.8 Sport, Kraftwerks Rotrex, Koni coilover, OZ Ultraleggera, Racing beat, Brilliant Black
ODPOWIEDZ