kucie....

przy turbo

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

28 cze 2010, 8:08

dmk pisze:Da się, ale nie widzę sensu pomijać głowicy. Jak zakujesz silnik pewnie go lekko odprężysz, podniesiesz doładowanie żeby odzyskać straconą moc wynikająca z mniejszej kompresji, a wraz z tym zwiększysz obciążenia na zaworach, które będą wymagały wzmocnienia (większe?), podobnie jak uszczelniacze itd.... imo. :wink:


Nie widzę potrzeby ruszania głowicy ponieważ w oim przypadku chodzi nie o moc tyllko o trwałość i bezpoieczeństwo silnika.
Kompresję zmienię ale "mało", są tłoki dające 10:1, a nie 9:1 czy nawet 8,5:1. Doładowania nie podniosę bo w kompresorze zmienia się to średnicą kółka i to właśnie zostało zrobione. Zobaczymy co powie hamownia.

Z powodów powyżej myślałem tylko o zakuciu dołu.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

28 cze 2010, 8:30

Moim zdaniem mimo wszystko słabszym elementem są zawory chwilowo.

Czy przy zakuciu nie lepiej odprężyć silnika bardziej i podnieść jeszcze doładowanie? Mógłbyś wtedy spokojnie iść w stronę 300KM.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

28 cze 2010, 15:47

Pmcomp - nie daj sie sprowadzic na manowce, potem zamiast jezdzic bedziesz szukal tłoków wyplutych przez wydech;) Zestaw do "całkowitego zakucia wszytkiego" to przynajmniej 5000$ (lekko) + robocizna. Wszystkie autorytety;) zgodnie uwazaja ze seryjny dol (zwlasza z takim przebiegiem jak twoj) spokojnie wytrzymuje 250KM. Chcesz wiecej w aucie na wyprawy po Europie?
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

28 cze 2010, 15:47

dmk, trzeba by zmienić kompresor na taki o większym wydatku... kompresory roots'a nie wyrabiają przy obrotach powyżej 14k rpm - to są obroty graniczne, tzn kręcić będzie się dalej, ale powietrze będzie się kosmicznie grzało i efekt będzie odwrotny - moc zamiast rosnąć, będzie spadać
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 cze 2010, 15:50

Góra w miatach spokojnie wytrzymuje zakute doły, silnik robiący 300KM nie jest straszny dla seryjnej głowicy o ile ktoś nie przesunie odcięcia na 9k/obr :)

mszczyrek pisze:Zestaw do "całkowitego zakucia wszytkiego" to przynajmniej 5000$ (lekko) + robocizna.


Koszt tłoków i korb (Wiseco + Eagle) z kompletem łożysk to koszt około 1000$, jeśli ktoś nie ma zamiaru robić góry to z przesyłką i robocizną w Polsce zmieści się w 4,5k zł. No i ma silnik, który wytrzyma spokojnie 1.2bara w kolektorze ssącym :cool:
110@???KM
134@???Nm
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

29 cze 2010, 21:16

Mayk pisze:Koszt tłoków i korb (Wiseco + Eagle) z kompletem łożysk to koszt około 1000$, jeśli ktoś nie ma zamiaru robić góry to z przesyłką i robocizną w Polsce zmieści się w 4,5k zł.

tanich mechaników macie w Poznaniu;)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

29 cze 2010, 21:26

yanik pisze:
Mayk pisze:Koszt tłoków i korb (Wiseco + Eagle) z kompletem łożysk to koszt około 1000$, jeśli ktoś nie ma zamiaru robić góry to z przesyłką i robocizną w Polsce zmieści się w 4,5k zł.

tanich mechaników macie w Poznaniu;)


Raczej Michał nie policzył VATu, cła i zapomniał, że wyjęcie miski olejowej za 200zł jest możliwe tylko u jednego Pana i tylko i wyłącznie dla niego :mrgreen:

Za 4,5k zł to same tłoki i korby będą jednak :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

29 cze 2010, 22:06

Mayk pisze: No i ma silnik, który wytrzyma spokojnie 1.2bara w kolektorze ssącym

że tak zauważę, że BP i ~1.2bara jeździ po polsce, w maździe 323F, kolega Piwo z Mazdaspeed dmucha i dmucha i przestać nie może;) może u niego szukać odpowiedzi co można jeszcze/ a czego już nie, bo trochę już gratów napsuł;D
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

29 cze 2010, 23:17

dmk pisze:Za 4,5k zł to same tłoki i korby będą jednak :wink:


Cholerka - ciągle żyje z myślą, że dolar po 2zł jest :mrgreen:

Zresztą mam jak ominąć cło i koszt przesyłki przez morze - zawsze nieco mniej :cool:
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 cze 2010, 19:39

Mayk pisze:Zresztą mam jzk ominąć cło i koszt przesyłki przez morze - zawsze nieco mniej :cool:


Ciii, to nie jest... :wink: :twisted:

A dolar niestety już nie taki, że za paczkę fajek kupisz.. znaczy złapiesz w siatkę. :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ