przy turbo
Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
28 cze 2010, 8:08
dmk pisze:Da się, ale nie widzę sensu pomijać głowicy. Jak zakujesz silnik pewnie go lekko odprężysz, podniesiesz doładowanie żeby odzyskać straconą moc wynikająca z mniejszej kompresji, a wraz z tym zwiększysz obciążenia na zaworach, które będą wymagały wzmocnienia (większe?), podobnie jak uszczelniacze itd.... imo.

Nie widzę potrzeby ruszania głowicy ponieważ w oim przypadku chodzi nie o moc tyllko o trwałość i bezpoieczeństwo silnika.
Kompresję zmienię ale "mało", są tłoki dające 10:1, a nie 9:1 czy nawet 8,5:1. Doładowania nie podniosę bo w kompresorze zmienia się to średnicą kółka i to właśnie zostało zrobione. Zobaczymy co powie hamownia.
Z powodów powyżej myślałem tylko o zakuciu dołu.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
-
dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
28 cze 2010, 8:30
Moim zdaniem mimo wszystko słabszym elementem są zawory chwilowo.
Czy przy zakuciu nie lepiej odprężyć silnika bardziej i podnieść jeszcze doładowanie? Mógłbyś wtedy spokojnie iść w stronę 300KM.
-
mszczyrek
- Posty: 1089
- Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
- Lokalizacja: Lublin
28 cze 2010, 15:47
Pmcomp - nie daj sie sprowadzic na manowce, potem zamiast jezdzic bedziesz szukal tłoków wyplutych przez wydech;) Zestaw do "całkowitego zakucia wszytkiego" to przynajmniej 5000$ (lekko) + robocizna. Wszystkie autorytety;) zgodnie uwazaja ze seryjny dol (zwlasza z takim przebiegiem jak twoj) spokojnie wytrzymuje 250KM. Chcesz wiecej w aucie na wyprawy po Europie?
-
Wroniasty
- Posty: 1645
- Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
- Lokalizacja: Białystok
28 cze 2010, 15:47
dmk, trzeba by zmienić kompresor na taki o większym wydatku... kompresory roots'a nie wyrabiają przy obrotach powyżej 14k rpm - to są obroty graniczne, tzn kręcić będzie się dalej, ale powietrze będzie się kosmicznie grzało i efekt będzie odwrotny - moc zamiast rosnąć, będzie spadać
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
28 cze 2010, 15:50
Góra w miatach spokojnie wytrzymuje zakute doły, silnik robiący 300KM nie jest straszny dla seryjnej głowicy o ile ktoś nie przesunie odcięcia na 9k/obr
mszczyrek pisze:Zestaw do "całkowitego zakucia wszytkiego" to przynajmniej 5000$ (lekko) + robocizna.
Koszt tłoków i korb (Wiseco + Eagle) z kompletem łożysk to koszt około 1000$, jeśli ktoś nie ma zamiaru robić góry to z przesyłką i robocizną w Polsce zmieści się w 4,5k zł. No i ma silnik, który wytrzyma spokojnie 1.2bara w kolektorze ssącym

110@???KM
134@???Nm
-
yanik
- Posty: 1049
- Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
- Lokalizacja: Marki
29 cze 2010, 21:16
Mayk pisze:Koszt tłoków i korb (Wiseco + Eagle) z kompletem łożysk to koszt około 1000$, jeśli ktoś nie ma zamiaru robić góry to z przesyłką i robocizną w Polsce zmieści się w 4,5k zł.
tanich mechaników macie w Poznaniu;)
-
dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
29 cze 2010, 21:26
yanik pisze:Mayk pisze:Koszt tłoków i korb (Wiseco + Eagle) z kompletem łożysk to koszt około 1000$, jeśli ktoś nie ma zamiaru robić góry to z przesyłką i robocizną w Polsce zmieści się w 4,5k zł.
tanich mechaników macie w Poznaniu;)
Raczej Michał nie policzył VATu, cła i zapomniał, że wyjęcie miski olejowej za 200zł jest możliwe tylko u jednego Pana i tylko i wyłącznie dla niego
Za 4,5k zł to same tłoki i korby będą jednak

-
grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
-
Kontakt:
29 cze 2010, 22:06
Mayk pisze: No i ma silnik, który wytrzyma spokojnie 1.2bara w kolektorze ssącym
że tak zauważę, że BP i ~1.2bara jeździ po polsce, w maździe 323F, kolega Piwo z Mazdaspeed dmucha i dmucha i przestać nie może;) może u niego szukać odpowiedzi co można jeszcze/ a czego już nie, bo trochę już gratów napsuł;D
-
Mayk
- Posty: 2350
- Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6T
- Lokalizacja: Poznań
29 cze 2010, 23:17
dmk pisze:Za 4,5k zł to same tłoki i korby będą jednak

Cholerka - ciągle żyje z myślą, że dolar po 2zł jest
Zresztą mam jak ominąć cło i koszt przesyłki przez morze - zawsze nieco mniej

110@???KM
134@???Nm
-
dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
30 cze 2010, 19:39
Mayk pisze:Zresztą mam jzk ominąć cło i koszt przesyłki przez morze - zawsze nieco mniej

Ciii, to nie jest...
A dolar niestety już nie taki, że za paczkę fajek kupisz.. znaczy złapiesz w siatkę.
