Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Chudy
- Posty: 13
- Rejestracja: 26 sie 2022, 13:33
- Model: NC
- Lokalizacja: Łódź
19 sty 2024, 0:20
I jak z aktualizacjami? Jest już Auto-blip? W przyszłym tygodniu założę nowy kolektor i musimy znów się umówić, tym razem już na pełne strojenie

na ten moment z pierwszych poprawek u Ciebie jestem bardzo zadowolony

-
Alex
- Donator

- Posty: 4747
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
22 sty 2024, 7:47
nadal cisza w temacie aktualizacji, nawet w wersji beta czy inna alpha. Tez na to czekam, wiem ze to bardzo pożądany bajer
na strojenie jak najbardziej zapraszam

-
Alex
- Donator

- Posty: 4747
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
14 mar 2024, 6:22
w koncu nadszedl czas by zbadac jak mi poszlo strojenie:
wyglada na to że nienajgorzej
do hamowni bede mial dostep na bieżąco, chyba że kolega Radek (ThunderRace) postawi tam jakiegoś potwora, które ciągle buduje.
Ale ogólnie od teraz jeśli ktoś będzie chciał otrzymać wykres to powinna być możliwość
-
uxon
- Posty: 73
- Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Krk
10 kwie 2024, 12:29
Przydal by sie pomiar z seryjna mapa (na obecnych gratach) i z ostateczna. Mozna by wtedy zobaczyc co i ile rzecywiscie daje strojenie

-
Alex
- Donator

- Posty: 4747
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
10 kwie 2024, 14:13
uxon pisze: ↑10 kwie 2024, 12:29
Przydal by sie pomiar z seryjna mapa (na obecnych gratach) i z ostateczna. Mozna by wtedy zobaczyc co i ile rzecywiscie daje strojenie
przy 2.5 to raczej awykonalne. Acz jesli ktos przyjedzie np. 2.0 to da sie sprawdzic. Optymalnie byloby wykonac 3 pomiary, pelna seria bez kolektora, z kolektorem i ze strojeniem.
Oczywiscie trzeba miec na uwadze ze sa rzeczy ktorych wykres nie pokazuje. Np. lepsza reakcja na gaz przy czesciowym obciazeniu wynikajaca z wlasciwego dopasowania dawkowania paliwa ktorego sonda lambda nie musi korygowac albo brak korekt stuku.
I jeszcze to ze jedne egzemplarze aut reaguja lepiej inne slabiej
-
uxon
- Posty: 73
- Rejestracja: 18 sie 2022, 20:57
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Krk
10 kwie 2024, 18:09
przy 2.5 to raczej awykonalne
Czemu? Jaka jest roznica w mierzeniu mocy miedzy 2.0 a 2.5?
-
Alex
- Donator

- Posty: 4747
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
10 kwie 2024, 19:57
Seryjny ROM do NC 2.5 nie istnieje.
W Maździe 6 większość sterowników jest produkcji Mitsubishi a nie Denso jak w NC. W Fordach to już w ogóle nie wiem co za sterowniki siedza. Mała szansa by się to dało pożenić z NC. Nawet map nie udało się ludziom zbyt wiele powyciągać.
Jest kilka sterowników z Mazdy bodaj 3, bardzo rzadko wystepujaca w PL wersja 2.3 AT które można pożenić z NC ale wymaga to przeróbek hardware i wgrania softu z NC 2.0
powered by RomDrop
-
Alex
- Donator

- Posty: 4747
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
-
Bun699
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 gru 2024, 11:51
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Radom
21 gru 2024, 0:53
@Alex w jaki sposób można uzyskać plik .bin do ECUFlash'a? najpierw trzeba wrzucić ROM z ecu i się generuje .bin?
-
Alex
- Donator

- Posty: 4747
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
22 gru 2024, 21:00
tak, zawsze od zgrania ROMu z ECU nalezy zaczac. Takze po to by miec co wgrac z powrotem w razie W.
-
tytusr
- Posty: 555
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
-
Kontakt:
12 maja 2025, 18:57
Domel pisze: ↑14 lip 2023, 16:47
Alex pisze: ↑14 lip 2023, 7:52
ostatnio miałem okazję stroić kilka aut, w tym NCfl ze skrzynią AT i kolektorem decat Weldmana. Tutaj zdecydowanie warto zaingerować bo seryjna miekka odcinka na 6700rpm mooocno psuje przyjemność jazdy. Po usunięciu tego problemu (plus oczywiscie komplet strojenia) zdecydowanie przyjemniej się jeździ w trybie mx-5kowym czyli zakręty i gaz do dechy
Miata z automatem także może wymiatać
Mogę tylko potwierdzić - MX5tka z automatem też potrafi przyjemnie śpiewać wysokie tony - dzięki Alex! Jeśli we wrześniu na Dwinklach dogonię prowadzącego to odszczekam wszystko co źle mówiłem o AT
Kiedyś nie do pomyślenia. Dzisiaj sam bym brał AT
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 