kolejna nowość, coś czego jeszcze nie było

Mianowicie:
WEZWANIE DO SERWISU nr.1 dla użytkowników Speeduino NB i NBfl
w skrócie: jeśli czasami zdarzają Ci się przeładowania akumulatora ponad 15V oto rozwiązanie. Dodaj rezystor 22 ohm i kondensator 100nF w sposób pokazany na zdjęciu

- 1742034097852.jpg (341.42 KiB) Przejrzano 7849 razy
oczywiście jeśli nie czujesz się na siłach albo po prostu nie chce ci się nic lutować przyślij sterownik do mnie to odeślę zmodyfikowany
szczegółowe wytłumaczenie techniczne (o ile komukolwiek to potrzebne

):
układ sterowania alternatorem na moich sterownikach NB NBfl - oryginalnie zaprojektowany przez Jasona Cuadra - okazał się być wraźliwy na zakłócenia. W pewnych sytuacjach stabilizator TL431 potrafi wpaść w oscylacje co owocuje wyższym współczynnikiem wypełnienia sygnału wyjściowego PWM (tak naprawde to PDM) niż być powinno wskutek czego napięcie ładowania rośnie. Zjawisko jest zależne od auta, z logow które mam od was wynika że w większości aut problemu nie ma, jednak niektóre egzemplarze są bardziej narowiste i dochodzi do przeładowywania. Wydaje się że alternatory które są regenerowane lub aftermarketowe działają gorzej niż oryginalne Mazdy i wtedy jest większa szansa na występienie problemu.
Dodanie układu Zobla (szeregowy kondensator i rezystor) na wyjście układu TL431 stabilizuje jego pracę, dzięki czemu napięcie ładowania się ładnie wyrównuje.