Speeduino PNP do NBfl NB i NA

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1498
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

05 kwie 2024, 14:41

Robi się ciekawie.
Aż zaczynam żałować, że już nie mam NB ;)
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 kwie 2024, 9:40

zawsze mozna dokupić ;) Sam sie nad tym zastanawiam, poki co udaje mi sie temat rozchodzic :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

08 kwie 2024, 7:19

część druga testów kontrolera wideband na aucie w ktorym słowo "rozsądek" było ulubionym przez konstruktorów :lol:


działa :D
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 kwie 2024, 9:43

i filmik z zabaw z 1.6 na hamowni :D



nadal szukam seryjnego 1.8vvt, mysle ze tu przyrosty beda wieksze
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

30 lip 2024, 15:32

Dzieje się dalej, oto:
- wersja do NA1.8 2-wtyczki
- update wersji NBfl

Obie z opcjonalnymi kontrolerami LSU4.9 plus wiązka. Wystarczy dokupić sondę

Na finiszu są:
- wersja 2 do NB
- NA1.8 3 wtyczki
- NA1.6/1.8

W międzyczasie moje zabawki rozjeżdżają się po świecie, o ile dobrze policzyłem są już w 7 krajach poza PL ObrazekObrazek

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

02 wrz 2024, 9:42

Kolejne produkty:
- NB ver 2
- NA ver 2 obsługująca silniki 1.6 oraz 1.8 93-94 (2 wtyczki)

z opcjonalnym kontrolerem LSU4.9Obrazek

powered by RomDrop :-D

pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 paź 2024, 15:06

może komuś przyda się adapter TPS do NA1.6

https://www.thingiverse.com/thing:4773854

pasujący czujnik BMW 1363 1726 591 lub BMW 1721 456
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

20 paź 2024, 11:10

info od klienta ze Szwecji który zainstalował moje Speeduino PnP w swojej NB z wstawionym silnikiem 1.8vvt

"simple intake, vvt enablement + quick calibration. Big improvement in driving!"

na hamowni wyszło prawie 157HP 170Nm 8-)

Obrazek



https://alexengineering.pl/blog/speedui ... vt-engine/
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 paź 2024, 12:07

doszły profesjonalnie wydrukowane z ABSu obudowy do ECU NB i NBfl
IMG_20241024_151448.jpg
IMG_20241024_151448.jpg (630.14 KiB) Przejrzano 5601 razy
https://alexengineering.pl/product/obud ... k2-5-nbfl/
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 lis 2024, 14:30

Zacząłem zbierać w jednym miejscu wykresy uzyskane przez uzytkowników moich Speeduino

https://alexengineering.pl/blog/moje-sp ... 7d173b068d

Ostatni wynik 162KM 187Nm z przedliftowego 1.8, nienajgorzej :-D

Kilka dni temu zaczął też działać sklep
https://alexengineering.pl/?v=9b7d173b068d

Zapraszam!


W kolejce są następne fajne zabawki, stej tjuned :)

powered by RomDrop :-D


Obrazek
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lis 2024, 9:45

Testy nowej zabawki. To jest coś czego brakowało!

https://alexengineering.pl/blog/wyswiet ... 8404204e3d

Obrazek

Co fajne da się podłączyć wyświetlacz także do moich starszych Speeduino które nie mają złącza serial3 a także do Speeduino innych niż moje. Wystarczy przylutowac złącze 4 pinowe

W taniej opcji gdy chwilowo brakuje nam grosza na czujnik 2w1 Boscha (ożesz, nawet rymuję xD) można też podłączyć seryjny progowy czujnik ciśnienia

powered by RomDrop :-D
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 470
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 i NC 2.5
Lokalizacja: Dzierżoniów

18 lis 2024, 10:53

Te wyniki wychodzą na seryjnych silnikach czy coś tam było podłubane (dolot, wałki?) Piękne wyniki jeśli to seryjne motory czy tam z dolotem tylko...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

18 lis 2024, 12:34

umieszczam całe info jakie mi klienci podsyłają. Obstawiam że są to względnie standardowo pomodzone auta typu dolot wydech, wałki raczej nie bo na to wyniki byłyby słabe
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 lis 2024, 12:59

wyświetlaczy jeszcze nie ma, ale oprocz zbierania na nie pieniędzy :lol: możecie już przygotowywać Wasze Speeduino na ich obsługę:

https://alexengineering.pl/porady/jak-d ... 8404204e3d
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ffsapher
Posty: 2
Rejestracja: 10 cze 2023, 15:46
Model: NB
Wersja: NB
Lokalizacja: Łodź

05 gru 2024, 20:52

Czy jest obsługa seryjnego knock sensora? Czy jest opcja by auto automatycznie dostosowywało możliwie najlepszy kąt zapłonu w zależności czy wlejemy 95 czy wlejemy 100 octan? To by było coś :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4701
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

06 gru 2024, 9:32

No aż tak dobrze to nie ma, nawet w NC nie ma takich cudów. Bo w ND to nie wiem

Monitoruje temat KS ale niewiele w temacie się dzieje. Główna sprawa jest hardware i jego kalibracja by układ sygnalizował coś sensownego. Sprawa nie jest prosta, nawet fabryczne systemy jak w NC nie mówiąc o Subaru (EJ20 i jego dławienie ...) bywa że działają bardzo średnio.


Jeśli się komuś wydaje że dołożenie wyprzedzenia zapłonu ile można daje zawsze najlepsze osiągi - to się można zdziwić. Oj można ;-) pisze także o sobie xD

W Speeduino jest natomiast obsługa E85, na pewno ECU może automatycznie dawkować paliwo w zależności od zawartości etanolu uzywajac odpowiedniego czujnika podłączonego do wejścia FLEX. Nie jestem pewien czy jest do tego blendowanie między tabelami zaplonu.

Można też, od pierwszych wersji, zrobić 2 mapy zapłonu (i paliwa jeśli potrzeba) przełączane przełącznikiem. Np druga do jazdy na E100 albo LPG xD


powered by RomDrop :-D



pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ODPOWIEDZ