Montaż turbo

NA '91 1.6

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

18 sty 2010, 16:15

conrader pisze:Panowie,

znalazłem taki zestaw - wygląda too good to be true.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-05-MAZDA-MIATA-MX-5-1-8L-T25-T28-TURBO-UPGRADE-KIT_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4ceaf51df4QQitemZ330359447028QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie?

KS


To chińszczyzna z tego to tylko żarcie jest dobre jak dobrze zrobione no i intercooler dobry bo tani :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 sty 2010, 17:02

conrader pisze:Panowie,

znalazłem taki zestaw - wygląda too good to be true.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-05-MAZDA-MIATA-MX-5-1-8L-T25-T28-TURBO-UPGRADE-KIT_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4ceaf51df4QQitemZ330359447028QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie?

KS


Kolejny :mrgreen:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 sty 2010, 14:11

Tak z 4 razy sie ten link przewinal przez forum :arrow: http://forum.mx5klubpolska.pl/search.php
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 sty 2010, 14:51

conrader pisze:Panowie,

znalazłem taki zestaw - wygląda too good to be true.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-05-MAZDA-MIATA-MX-5-1-8L-T25-T28-TURBO-UPGRADE-KIT_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem4ceaf51df4QQitemZ330359447028QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie?

KS


Może i kiczowate jak wszyscy piszą, ale trzeba przyznać, że w ciekawy sposób jest zobrazowane "jak zamontować turbinkę" :wink:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

23 sty 2010, 8:41

Conrader - te kity turbo za parę setek były omawiane na forum kilka razy. Równie dobrze możesz na autostradzie pomiędzy Wa-wą a Poznaniem otworzyć okno przy prędkości 200km/h i rozsypać tą kasę.....przynajmniej zaoszczędzisz na montażu w jakimś warsztacie. Moja rada - kup nową, markową turbinę IHI za 300-400 dolków z Mazdyspeed (taką jak Jaro) a do niej kolektor i downpipe również z fabrycznie uturbionej Miaty. Do kompletu icek za 30-40 dolków i trochę orurowania z kwasówki na doloty za 100-200zł. Jaro powinien niedługo finalizować swój projekt i będziesz mógł ocenić jak to się sprawdziło w wersji 1,6. oraz uzyskać wiele cennych rad i wskazówek gdzie dorobić i dokupić masę drobiazgów niezbędnych do poskładania tego zestawu :wink:
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

24 sty 2010, 18:08

Spoko - już się z nim dogadałem. Najpierw ogarnę kompleksowo MSa - potem turbo.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

24 sty 2010, 20:04

Na ebay do MSM są oferowane dwa kity w skład których wchodzą kolektory z kwasówki i downpipe. Mogę się mylić, ale powinny bez problemu pasować do Twojego 1,8 jeśli zakupisz taką turbinę jak Jaro.
Załączniki
MA2670OL1647OL858-A.jpg
Z downpipe który mógłby pasować do seryjnego wydechu. Koszt około 250 dolków.
MA2670OL1647OL858DP8868.jpg
Z kawałkiem wydechu 2,5". Koszt około 350 dolków.
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

24 sty 2010, 22:56

Najprawdopodobniej od tego gościa będę brał złom - ale w lutym razem z chłopakami - szukuje się zbiorowe zamówienie :)
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2010, 8:40

irakleo pisze:Z downpipe który mógłby pasować do seryjnego wydechu. Koszt około 250 dolków.

to jakieś 700 zł. Irakleo, czy koszt sprowadzenia tego do PL byłby duży? czy może gdzieś bliżej kupić??

Ciekawe czy w USA w stanie Delaware sprzedają jakieś graty turbo, tam podobno bez vatu można kupować :D chociaż sam nie wiem czy tam nie obejmuje vat na wszystko czy tylko na elektronike :)
conrader
Posty: 240
Rejestracja: 26 lis 2009, 12:41
Lokalizacja: Poznań

25 sty 2010, 9:02

Bardock jak chcesz to dołącz do grupowego zamówienia na kolektory i downpipe'y od tego gościa. Będzie nas 4 osoby więc koszt przesyłki powinien dość istotnie spaść.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

25 sty 2010, 9:39

Nie chcę tutaj robić jakiejś reklamy ale wiem że Jaro zlecał komuś taką usługę i temat jest bezproblemowo do ogarnięcia w PL. Jaro posiada silnik 1,6 i pożyczał na wzór kolektor z MSM i pozostała po tym jakaś archiwizacja flansz itd. Zresztą turbina IHI jest sprzedawana w zestawie z obiema flanszami i pozostaje tylko kwestia dorobienia flanszy mocującej kolektor do głowicy. Rzemieślnik w przypadki zamówienia zbiorowego też zjedzie z ceny bo to już seryjna robótka.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2010, 10:27

conrader pisze:Bardock jak chcesz to dołącz do grupowego zamówienia na kolektory i downpipe'y od tego gościa. Będzie nas 4 osoby więc koszt przesyłki powinien dość istotnie spaść.


Korcisz niesamowicie i żałuje, że nie przystąpie do projektu gdzie 4 auta byłyby robione jednocześnie, niestety finansowo i czasowo u mnie narazie nie da rady. Być może na lato coś się uda. Na razie to przede wszystkim MS a potem muszę sprawdzić kompletnie kondycję silnika by w ogóle zacząć myśleć o turbieniu.

P.S. pamiętaj tam o mnie z tym MS'em :)

Irakleo dobrze wiedzieć, że temat do ogarnięcia w PL. Szczerze ściągać kolektor z USA to drogo wyjdzie. Tak jak wyżej pisałem, może się uśmiechnę do Jaro jakoś we wiosnę/Lato.
Dużo dał on za ten kolektorek i turbinę IHI ?? I co z downpipe ??


edit1 w temacie Jaro zobaczyłem ze i downpipe był dorabiany (tak mi się wydaje że to downpipe :wink: )
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

25 sty 2010, 11:15

Wiem tylko że koszt nowej IHI to około 300 USD.....resztę tematów zna na bieżąci Jaro :wink:
aktualna aukcja ebay z turbiną:
http://cgi.ebay.co.uk/IHI-RHF5-VJ35-MAZDASPEED-MX-5-MIATA-1-8-BPT-Brand-New_W0QQitemZ110462139135QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item19b80e7aff
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

28 sty 2010, 8:07

a co myślicie o tym zestawie [URL=http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Custom-Mazda-Miata-Turbo-Kit-T25-T28-for-1-8l-Engine_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQitemZ180432387246]http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Custom-Mazda-Miata-Turbo-Kit-T25-T28-for-1-8l-Engine_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33742QQitemZ180432387246[/URL]
niestety kolektor wygląda na jeden z tych made in china :/
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

28 sty 2010, 8:44

snafu pisze:niestety kolektor wygląda na jeden z tych made in china :/


Kolektor to najmniejszy problem, tu jest chińska turbina :)
110@???KM
134@???Nm
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

28 sty 2010, 10:25

no to trzeba będzie nabyć turbinkę polecaną przez irakleo :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

28 sty 2010, 11:11

snafu pisze:no to trzeba będzie nabyć turbinkę polecaną przez irakleo :)

true...true...true... :wink:
mała turbinka, szybko się wkręca, chłodzona wodą i olejem, markowa, tania, sprawdzony sprzedawca z Japonii, wysyłka błyskawiczna....same plusy :wink: Czekam niecierpliwie aż Jaro poskłada swój zestaw do kupy i zda relację :twisted:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 sty 2010, 11:20

Ja bym dodał jeszcze do tego długą listę "gratisów" jakie razem z ową suszarką otrzymujemy.
2 flansze, uszczelki, spust i zasilanie oleju to w sumie licząc skromnie 400PLN :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2010, 12:13

irakleo pisze:
snafu pisze:no to trzeba będzie nabyć turbinkę polecaną przez irakleo :)

true...true...true... :wink:
mała turbinka, szybko się wkręca, chłodzona wodą i olejem, markowa, tania, sprawdzony sprzedawca z Japonii, wysyłka błyskawiczna....same plusy :wink: Czekam niecierpliwie aż Jaro poskłada swój zestaw do kupy i zda relację :twisted:

Ja tak samo, nie wykluczam przesiadki na IHI bo bardziej się to opłaca niż regeneracja. Jeszcze czas pokaże bo wszystko na to wskazuje że moja dmuchawa nie jest w takim złym stanie jak zakładałem
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 sty 2010, 17:02

snafu pisze:no to trzeba będzie nabyć turbinkę polecaną przez irakleo :)


i przygotować się na trzy elementy do dorobienia:
1. kolektor
2. downpipe
3. wejście/wyjście wody ze względu na nietypowy gwint
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

28 sty 2010, 18:58

Jaro pisze:3. wejście/wyjście wody ze względu na nietypowy gwint

A czy czasami Kinugawa nie ma odpowiednich banjo bolts w swojej ofercie? :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

28 sty 2010, 19:01

niezauważyłem :roll: ale może gapa jestem :mrgreen:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

31 sty 2010, 10:24

Witam, szukam informacji/wymiarów/rys. zwymiarowanego/wykonawczego, kolektora który podejdzie pod b6 w NA/ turbina IHI. Za czasów jak odwiedzałem forum częściej

(niestety od dluzszego czasu nie potrafilem zalogowac sie na moje konto i odzyskac hasla, dzisiaj postanowilem juz w koncu zalozyc nowe)

jakieś osoby dorabiały taki kolektor/ wzór Gareta, czy może posiada ktoś jakieś informacje ułatawiające wykonanie takiego kolektora? Zabieram się za to powoli sam, jednak brak "modelu" skutecznie stawia problemy. A strzelanie w przestrzeni 3d pod maską i zakładanie na oko niestety mija sie chyba z celem. Do tego wymiary 'flansz' jeżeli dobrze nazywam powiechrzni już bezpośredniego łączenia kolektor/silnik, kolektor/turbina, no najlepiej byłoby sciagnac z modelu, lub jezeli ktos posiada już coś np. jakis reverse engineering w dowolnym systemie CAD-owskim. Oczywiscie jezeli ktos posiada taki kolektor nie używany, to z checia wypożyczyłbym go jako wzór, wykonał odpowiedni model na rzecz potomnych, wykonanie nie graniczy dla mnie z jakimis szczególnymi problemami, mam zamiar spróbować kilku opcji.
Dlatego jeżeli znalazłby się ktoś kto potrafi pomóc mi w tej materii dorobienia kolektora, będę bardzo wdzięczny i zobowiązany.
W ostateczności jeżeli nie będzie możliwości żeby dorwać jakis zarys wymiarowy powalcze sam no i zobacze co wydruce i jak to wyjdzie. Mimo wszystko zakladam że kolektory ktore "juz sa" zawdzieczaja swoje wymiary jakims tam zasada konstrukcji o ktorych nie wiem i nie bede musial wiedziec jezeli sie tylko na nich odwzoruje. No a w przeciwnym wypadku bede sie staral pi razy drzwi wstrzelic z wymiarami tak zeby szlo to wszystko poskladac. Nie mniej jednak chcialbym uniknac tej sytuacji ze bede robil wszystko tak zeby odwzorowac setem kolektor/turbina/downpipe zarys ori kolektora, wydaje mi sie ze cos wiecej za soba jeszcze uklady te kryje po to zeby usprawnic chociazby przelot spalin po jakis tam trajektoriach etc. Jezeli nie.. to tym prosciej dla mnie.;)

To samo co wyżej tyczy się downpipe, jakiś wskazówek które mogą się przydać, na początku planuje podpięcie pod ori wydech, "oby zagrało" a w dalszych planach może pomyśli się dalej.


Tak by na starcie nie zostać zjedzonym powiem jeszcze skąd wogóle pomysł etc.
otóż rozważałem zakup kitu Gareta, wiadomy secik, ale po dokładnym rozważeniu kosztów, i porównaniu ich z "custom'em" w postaci turbiny IHI, samoróbki kolektor+ downpipe, orurowanie + IC, FMU, no i reszty bzdurek -> przewody, czy tam jakieś inne gratki, myślę że jestem w stanie zmieścić się grubo poniżej kitu który tak czy inaczej wypadało by rozbudować o IC, dlatego coż, no trzeba zacząć zamiast myśleć:). Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

31 sty 2010, 10:51

-Flansze do sprężarki IHI są w zestawie z turbiną.
-Flanszę kolektor/głowica ma chyba zwymiarowaną Jaro.....ma również namiar na wykonawcę takiego kolektora.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

31 sty 2010, 11:22

irakleo, w moim wypadku wykonawcą bede ja, z tego wzgledu że projekt turbo podpinam pod prace na uczelni;) stąd wszelkie procesy projektowo-kontrukcyjne musze w maksymalnym zakresie skupić na "self-made" z potwierdzenie co/czemu/z czego/dlaczego. Na obecnym etapie najważniejszy w sumie jest dla mnie dobór materiały wykonawczego dla kolektora/downpipe. Z tego względu że zakres "kwasówka" czy tam nierdzewka, czy tam chrom-nikiel, ma pod sobą bardzo szeroki wachlarz stopów mniej lub bardziej odpornych temperaturowo w gradencie, w zakresie, w "piku", jaki wpływ maja spaliny na reakcje zachodzące w powierzchniach? głównie spawach, bo to one będą najbardziej narażone, etc. etc. do tego musze przeprowadzić szereg weryfikacji no i głeboko to przeanalizować tak by dobór był podparty faktami, wiedzą i weryfikacją, a nie jak niestety to wyglada przy zakupie gotowe: "wykonany z kwasówki, najlepszej, najodporniejszej" nie wątpie że były wybierane na pałe, ale niestety musze sam przez to przejść w mniej lub bardziej dogłebny sposób. Jak już wybiore "rułkę" to czeka mnie sama konstrukcja, a że koniunkcja materiał->budowa jest bardzo ważna stąd własnie zanim zakupie turbine (bo tak to przeciez mam kolektor/mam tubine= mam wszystkie wymiary) chce już odpowiedni rekonesans przeprowadzić. Nie ukrywam że moje podejście do projektu będzie nieco inne.

Nie mniej jednak kontakt z wykonawcą może pomoże mi dostać się do jakiegoś info, np. wymiarowego.



btw. czy ktoś z forumowiczów zakłada zakup turbiny która wyżej polecasz? szło by podzielić koszta.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

31 sty 2010, 11:58

Hurtownia w której kupowałem kwasówkę posiadała w ofercie dwa rodzaje rur - jedne nadawały się do gięcia a drugie nie....i tylko tyle zapamiętałem. Były jeszcze rury i kolanka dedykowane dla spożywki bardzo gładkie po wewnętrznej stronie i na odwrót lśniące z zewnątrz, wykorzystywane do wykonywania balustrad i poręczy w budynkach użyteczności publicznej. Sprzedawca polecał cienkościenne, czyli lżejsze na doloty i o grubszej ściance na wydechy. Połowa trójmiejskich tunerów i motocyklistów zakupuje tam klocki do swoich projektów zdając się na porady sprzedawców..... ale myślę że z odpowiedziami na Twoje pytania mieliby spore problemy :mrgreen:
ps. jeśli zwymiarujesz w cad-ie flanszę kolektor/głowica to pozostaw taki plik dla potomnych uturbiaczy którzy chcieliby zlecić cięcie wodą takiego elementu.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

31 sty 2010, 13:28

te gładkie to do trasportu penumatycz. Czy sprzedawcy do konca wiedza co sprzedawaja? mysle ze wiedza na tyle na ile ludzie w ich branży pytają i się interesują. Ja jednak skoro jest taka możliwość, bo różnorodność stopów jest PRZEOGROMNA a dostępność duża, chciałbym uniknąć przewijających sie gdzies po forach i tematach przypadków "pekniecie kolektora" etc. Jak tylko przeprowadze odpowiedni rekonesans z wlasnosci i stopow tych ze latwo dostepnych rułeczek na ktorych bede i wiekszosc bazuje co mam nadzieje pomoze wybrac "najlepsze" do tego celu, pozniej juz proste decyzje czym spawac, czy moze elektroda, jak oslona to jaka, jaki drut jezeli w oslonie, jakie parametry, to bardzo prosta wiedza ktora niestety jest konieczna zeby dobrze wykonac np. kolektor, albo przynajmniej je jakos ocenic to sie podziele. Swego czasu zgłebiałem wiedze na ten temat z okazji podstaw nauk o mat. inż, i materiałów spawalnych etc. ale musze przeszukać porządnie notatki;)

co do projekt. zwiazanych z gratami w CAD jezeli tylko takowe beda powstawac to na pewno pojawia sie ogolno-dostepne, tak zeby troszeczke obnizyc koszty turbienia.
Nie bedzie to trwalo ani pare tyg. mimo ze pracy jest na wiele wiele mniej czasu, i mozna zrobic to szybko, nie mam pospiechu, mam jedynie daleko oddalony deadline przed ktorym na pewno ten "custom" mam zamiar skonczyc.
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

01 lut 2010, 9:37

grzes, Zawodowo zajmuje się handlem stalą "czarną" i uwierze mi, że w tablicach jest wiele gatunków stali, ale nie które są nie do zdobycia. Proponuje byś zadzwonił do paru hurtowni stali nierdzewnej, i dowiedział się w jakich gatunkach są dostępne rury, i w jakich gatunkach sa wstanie sprowadzić ilość jaką potrzebujesz.
Bo co Ci potym że dobierzesz super zaj...ty gatunek(stop) jak nie bedziesz go wstanie dostać.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3652
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

01 lut 2010, 11:39

Kudlaty, alez oczywiscie biore to pod uwage:) wybór bedzie padal miedzy tymi dostepnymi w naszych rodzimych hurtowniach (mi pobliskich, jest ich okolo 8 ktore znam poblisku) wiekszosc zaopatruje sie w podobnych zrodlach, no i przede wszystkich jezeli sprzedaz moze sie odbyc w ilosci i przekroju jaki potrzebuje, wydawało mi sie to dość logiczne ze trzeba analizować + - tylko dostępnych nie katalogowych/PN-EN, słuszna uwaga ale oczywista sprawa:)
Kudlaty
Posty: 102
Rejestracja: 28 paź 2007, 16:12
Lokalizacja: SRT/3-city

01 lut 2010, 17:16

grzes, To fajnie! Czytając twoje posty miałem odczucie, że wybierzesz z katalogu a potem bedziesz próbował to kupic. Co do dostępności to w PL jest kilka dużych hurtowni a cala reszta kupuje u nich. Zycze powodzenia.
Build by Subaru - Performance by 4turbo - Control by Pectel
??? KM / ??? NM
ODPOWIEDZ