Opony na tor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

22 cze 2022, 4:55

porownanie yoko a052 z nankang ar-1:
a052 1m14s
ar-1 1m14,6s
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sNGGxzE ... l=Race2day[/youtube]
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Kuba04
Posty: 110
Rejestracja: 15 paź 2021, 15:09
Model: NC
Wersja: 2.5L 220KM
Lokalizacja: Środa Wielkopolska

26 lip 2022, 9:43

Powoli rozglądam się za oponami pod tor + wyjazdy w góry i weekendowe wycieczki po okolicy (rocznie pewnie z ~7-8kkm)
Na oku mam:
Federal RS-R
Extreme VR2
Które z nim będą lepsze/bardziej uniwersalne/żywotniejsze? Czy na takich oponach mogę śmiało robić trasy 200-300km np. do Kotliny?
Jaki rozmiar zastosować pod oem felgę 17x7j?
Widziałem że niektórzy jeżdżą na federalu jako jedyny komplet, lecz nie wiem jak się to sprawdza w praktyce :)
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

28 lip 2022, 21:55

Extreme vr2 r7a bedzie szybszy o conajmniej 1s/min okrazenia. Rsr bedzie duzo zywotniejszy , vr2 raczej na rok nie starczy bieznika. Uniwersalne nie sa obie opony. Obie kiepskie na deszczu, glosne.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 sie 2022, 5:08

Potenza race pojawila sie w 17'
https://www.sklepopon.com/model-opony/b ... tenza-race



Czas okrążenia na torze Nardo (6115 metrów), średni czas trzech okrążeń w sekundach:
Goodyear Eagle F1 Supersport R (2:37,89)
Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect (2:37,87)
Pirelli P Zero Trofeo R (2:37,62)
Potenza race (2:35,39)
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

09 wrz 2022, 17:29

porownanie nastepcy ad08rs czyli ad09 do a052
Obrazek
https://www.youtube.com/watch?v=yivlTnTe1jg
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 wrz 2022, 13:04

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obecnie 225/40r17 potenza race jest od okolo 900zl
https://www.oponytanio.pl/product/R-462 ... 2kEALw_wcB


I pierwsze opinie o oponie
https://www.trackdayforum.com/index.php ... d/&page=93
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

12 sty 2023, 5:38

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

12 sty 2023, 11:10

piwo pisze:
12 sty 2023, 5:38
ad09 1m19,06s vs a052 1m18,29s
https://www.youtube.com/watch?v=G3bSQzf ... elYOKOHAMA

powoli sie pojawiaja https://www.oponylider.pl/opony-samocho ... 2w-1514410
Tutaj w UK dalej nic :( we wrześniu pojawiła się informacja że opona na Europę jest inna niż ta na US/UK ale widziałem recenzje ze stanów już kilka miesięcy temu więc nie bardzo rozumiem o co chodzi. :(
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

12 sty 2023, 11:21

Nowe RS-R za 411zł: https://opony.strefakierowcy.pl/opona/f ... 40d9d7.jpg[/IMG]

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

29 sty 2023, 14:43

monkahead pisze:
12 sty 2023, 11:21
Nowe RS-R za 411zł: https://opony.strefakierowcy.pl/opona/f ... 40d9d7.jpg[/IMG]

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
16-tki za 385 zł: https://www.auto-doc.it/pneumatici/fede ... 9-950j6afe
truszcz
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2021, 21:06
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

05 lut 2023, 18:01

Wydaje mi się ze wątek odpowiedni wiec żeby nie zakładać nowego spytam tutaj:

Podpowie ktoś jak jest ze zużyciem bieżnika w ciągu jednego trackday’a? Np. na silesii? Nie byłem jeszcze na torze i to będzie pierwszy sezon z MX5, więc nie mam punktów odniesienia i wszelkie sugestie mile widziane.

Aktualnie mam z tyłu Hancook Ventus Evo2 215/40R18 z 2016, zostało około 3mm bieżnika i waham się czy próbować je dojeździć w marcu na SR, czy prawie na pewno nie starczą i lepiej od razu zmienić na nowe?
Ostatnio zmieniony 06 lut 2023, 10:29 przez truszcz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

08 lut 2023, 10:13

1. Na różnych obiektach różne opony inaczej się zużywają. Ułęż zjada opony dużo bardziej, niż takie Kielce, a Silesia bardziej niż Poznań (chyba).
2. Opona nie zachowuje pełni swoich właściwości w czasie i stopniu zużycia (czyli im starsza, tym raczej traci właściwości, oraz im bardziej zużyta, tym gorzej klei, a już na pewno ma mniejszą pojemność cieplną).
3. Czy je dojedziesz? Może nie do drutów, ale najprawdopodobniej tak. Zależy jaka będzie temperatura i jak jeździsz. Czy na nich wrócisz? Jak nie będzie padać deszczem i kontrolami drogowymi, to pewnie tak.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

08 lut 2023, 12:57

Pierwszy wyjazd na tor? Jak hukniesz 50km torowych to będzie nieźle. Można obstawiać, że nie wykorzystasz potencjału opon. Czytaj: nie dojedziesz ich tak żeby nie móc wrócić ale jak pisze Kim Son San, jeśli poleje to trzeba będzie wracać z większą uważnością. Ale to czy tor był czy nie przy takim bieżniku i w marcu może być różnie.
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

08 lut 2023, 17:48

latar pisze:Pierwszy wyjazd na tor? Jak hukniesz 50km torowych to będzie nieźle. Można obstawiać, że nie wykorzystasz potencjału opon. Czytaj: nie dojedziesz ich tak żeby nie móc wrócić ale jak pisze Kim Son San, jeśli poleje to trzeba będzie wracać z większą uważnością. Ale to czy tor był czy nie przy takim bieżniku i w marcu może być różnie.
Jak pojedzie na MC na Silesie to zrobi pod 100km.
Ja na 3mm bieżnika bym nie jechał, ale to zależy jak jeździsz.

Sent from my Nokia X10 using Tapatalk

truszcz
Posty: 8
Rejestracja: 12 wrz 2021, 21:06
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

08 lut 2023, 18:04

Dzięki! Myślę że decyzja może być tylko jedna i dzięki za wypunktowanie dobrych argumentów. Nowe oponki tak czy inaczej miały wpaść, ale kusiło przez moment żeby jeszcze obecne spróbować wykorzystać do końca.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

08 lut 2023, 19:16


truszcz pisze:Aktualnie mam z tyłu Hancook Ventus Evo2 215/40R18 z 2016, zostało około 3mm bieżnika i waham się czy próbować je dojeździć w marcu na SR, czy prawie na pewno nie starczą i lepiej od razu zmienić na nowe?
Byłem na Łodzi na nowych Evo3, "spłynęły" po 1 trackdayu, także na 3mm bieżnika to nawet tam nie jedź na Silesie.


Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

10 lut 2023, 16:00

polly pisze:
08 lut 2023, 17:48
latar pisze:Pierwszy wyjazd na tor? Jak hukniesz 50km torowych to będzie nieźle. Można obstawiać, że nie wykorzystasz potencjału opon. Czytaj: nie dojedziesz ich tak żeby nie móc wrócić ale jak pisze Kim Son San, jeśli poleje to trzeba będzie wracać z większą uważnością. Ale to czy tor był czy nie przy takim bieżniku i w marcu może być różnie.
Jak pojedzie na MC na Silesie to zrobi pod 100km.
Ja na 3mm bieżnika bym nie jechał, ale to zależy jak jeździsz.

Sent from my Nokia X10 using Tapatalk
Inna kwestia ze cywilna opona z niskim bieznikiem jest bardzie stabilna i sie tak nie wyklada co nie oznacza ze nie bedzie sliska.
Jak dla mnie wydawanie 2 kafli na przyjazd na tor ( koszt paliwa, kloxkow, imprezy) i meczenie sie na gownianych oponach jest glupie.
Kup sobie porzadne nowe opony np extreme vr2 r7a lub hl i ciesz sie wysokimi przeciazeniami w zakretach.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
pafko71
Donator
Donator
Posty: 113
Rejestracja: 07 gru 2014, 10:17
Model: NC
Wersja: NC 2.5
Lokalizacja: Trzebnica

10 lut 2023, 16:17

Pytanie do wyjadaczy, Nankang AR1 czy Federal FZ201?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 lut 2023, 9:46

Fz201 soft bedzie szybszy. medium porownywalny do ar1 a hard wolniejszy od ar1. Ar1 dopiero od 17' w gore jest na kewlarze. Nizsze wersje sa na stali.
No i warto poczytac tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL

I tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
pafko71
Donator
Donator
Posty: 113
Rejestracja: 07 gru 2014, 10:17
Model: NC
Wersja: NC 2.5
Lokalizacja: Trzebnica

11 lut 2023, 12:36

piwo pisze:
11 lut 2023, 9:46
Fz201 soft bedzie szybszy. medium porownywalny do ar1 a hard wolniejszy od ar1. Ar1 dopiero od 17' w gore jest na kewlarze. Nizsze wersje sa na stali.
No i warto poczytac tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL

I tu
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... cale=pl_PL
Dzięki za opinię.... niestety w przytoczonych linkach mało o samym Nankangu. Do tej pory jeździłem tylko na Federalach RSR i FZ201(215/45/17), między nimi przepaść. Słyszałem, że Nankang AR-1 "jest szybszy", korci by spróbować.... 235/40/17...
Może jakaś dobra duszyczka podpowie...
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

11 lut 2023, 13:05

To tu masz jeszcze o nakangu w porownaniu do polskich vr2 wg onlytrack hiszpanskiego ( niestety link juz nieaktualny wiec nie podaje)
https://m.facebook.com/OnlyTrack.es/pho ... cale=es_LA&

Extreme VR2
Wymiary: 265/35 R18 93 W
Cena: 114 € za koło
Najlepsze okrążenie M3 e46 : 1: 51: 5
Najlepsze okrążenie M2 : 1: 51: 5

Nankang AR-1
Wymiary: 265/35 R18 97Y XL
Cena: 231 € za koło
Najlepsze okrążenie M3 e46: 1: 52: 1
Najlepsze okrążenie M2: 1: 52: 0

Czy test tegiwy
https://m.youtube.com/watch?v=3ASd-kR16kE
Ns 2r 2m02,691
Ar1 2m00,255
Dunlop 03g 1m59,568

Ja nie jezdzilem ani na fztach ani ar1, ale z ws,ystkich testow jakie widzialem poszedlbym w fz201 soft. Ar1 jest z 50% drozszy a niekoniecznie szybszy. Roznice moga byc marginalne.

Z innych opcji ja dostalem info ze polska nalewa vr2 hot lap czyli wersja hl byla na modlinie ( okrazenie kolo 1m02s) w megance trophy rs prowadzonym przez Leszka Kuzaja 0,6s szybsza od dunlopa 03g h1 o ktorej sie pisze ze jest najszybsza opona semislik

https://m.youtube.com/watch?v=PXsv6apQEho&t=1001s

Takze vr2 hl powinna dawac rade pod warunkiem ze sie trafi sprawna.
https://www.zakupopon.pl/kategoria-prod ... hl-hot-lap

Najpewniejszy i najdrozszy wybor to dunlop 03g wersja r3 srednia
https://shop.lms-racing.com/DIREZZA-03G-14-17_1
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

15 lut 2023, 10:04

Ciekawe jaka będzie różnica między fz soft a medium.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

15 lut 2023, 19:24

Wiem ze nie odpowiada nA pytanie ale warto miec na uwadze
https://www.1addicts.com/forums/showthr ... ?t=1620775
Wiem ze Jackowi od exoceta wyszlo chyba 1,5 szczytowego g na fz201 soft a na vr2 r7a chyba mial 1,45g szczytowego. Oczywiscie mowie z glowy wiec liczby moga ciut sie roznic ale fz201 na pewno mowil ze w zakrecie ciut lepsze.
Ja jeszcze mam tylko w glowie info ze 4ta najnowsza iteracja vr2 hl ( caly czas rozwijaja) wg Extreem jest 1s szybsze na minute od r7a.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

09 mar 2023, 5:13

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
pafko71
Donator
Donator
Posty: 113
Rejestracja: 07 gru 2014, 10:17
Model: NC
Wersja: NC 2.5
Lokalizacja: Trzebnica

09 mar 2023, 15:58

Do gry wjechała Yokohama Advan 050, gdzie byś ja postawił względem FZ201 w sofcie? Dodam, ze Yoko 225/45, a FZ 235/40…. :roll:
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

09 mar 2023, 17:22

https://cf.shopee.com.my/file/31a5d5a19 ... cbadc3582f

Ciezko mi to ocenic. Fz201 nowe podobno juz tak nie kleja jak dawniej a a050 powinno tez byc szybsze od a048 na ktorych wiekszosc jezdzila. A050 powinna byc zdecydowanie lzejsza. Wada pewna brak homologacji drogowej.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

26 mar 2023, 18:04

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

29 kwie 2023, 18:26

215 225 czy 245? 7, 8 czy 9' felga? Ktora kombinacja najszybsza?
https://m.youtube.com/watch?v=1MDq23sca ... e=youtu.be
Obrazek

Obrazek
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

15 cze 2023, 8:12

kolejny test semislikow na bmw m240 235/40r18 265/35r18 1,65Bar na zimno (katy wszedzie -3stopnie)

1) Dunlop 03G H1 1m51,96s 2,14 bara na cieplo
2) Yokohama a052 1m52,30s 2,2 bara na cieplo
3) Yokohama ad09 1m52,97s 2,2 bara na cieplo
4) Nankang ar-1 1m53,10s 2,07 bara na cieplo
5) Nankang cr-s 1m53,36s 2,07 bara na cieplo
6) michelin pilot sport 5 1m56,05s 2,2 bara na cieplo

https://www.youtube.com/watch?v=klSmFfL ... nel=Tegiwa
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

05 wrz 2023, 18:08

I jeszcze cos znalazlem o wplywie szerokosci felgi na czasy
https://www.tirerack.com/tires/tests/te ... p?ttid=296

1) 215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Black Painted)

Sucho 99.42%
Mokro 100.76%

2)215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Bright Silver Painted)

Sucho 99.69%
Mokro 101.83%

3) 215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Gold Painted)

Sucho 100.00%
Mokro 101.59%

4) 225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Black Painted)

Sucho 100.14%
Mokro 99.42%

5)225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Bright Silver Painted)

Sucho 100.68%
Mokro 100.25%

6) 225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Gold Painted)

Sucho 101.10%
Mokro 100.86%


7) 245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Black Painted)

Sucho 99.65%
Mokro 99.60%

8)245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Bright Silver Painted)

Sucho 100.10%
Mokro 99.29%

9) 245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Gold Painted)

Sucho 100.93%
Mokro 99.72%

Wnioski? Szersza felga moze miec wiekszy wplyw na czas okrazenia niz szersza opona czy lekkosc kola. Warto zawsze brac szeroka felge 9' na 215 225 a nie popierdolki 7' bo lekkie.


Tutaj tez ciekawe wnioski
https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 744/page1/

17 x 9"

Rozmiar opon: 245/40-17. Model opony: BRG Rival. Najlepszy czas okrążenia: ~1:04,8

Rozmiar opon: 225/45-17. Model opony: BRG Rival S. Najlepszy czas okrążenia: ~1:04,5

Rozmiar opon: 225/45-17. Model opony: Nitto NT01. Najlepszy czas okrążenia: 1:04,1

17 x 10,5" Rozmiar opon: 255/40-17. Model opony: Bridgestone RE71R. Najlepszy czas okrążenia: 1:03,5

I ogolnie polecaja

205 = 8"

225 = 9"

245 = 10"

275 = 11"
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
ODPOWIEDZ