Step by step mx-5 nc
Modyfikacje mx5 krok po kroku
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hej od tygodnia jestem właścicielem mx5 z 2009 roku 2.0 po lifcie cała w oryginale. Chciałbym zaplanować modyfikacje krok po kroku by autko dawało nieco więcej radości i delikatnie się wyróżniało. Co proponujecie na początek? Nie chcę montować zawieszeń gwintowanych, turbo czy też głośnych wydechów - takie auto już przerabiałem mając imprezę sti. Ma to być samochód który będzie lepiej się prowadził, lepiej brzmiał... Osobiście myślałem na początek nad 1.stabilizatorami
2.kolektor wydechowy
3 . może jakaś wkładka filtra powietrza - jeśli warto
4 . sprężyny obniżające
...
Co polecacie?
2.kolektor wydechowy
3 . może jakaś wkładka filtra powietrza - jeśli warto
4 . sprężyny obniżające
...
Co polecacie?
Bedac na twoim miejscu zrobilym mniej wiecej tak:
1. Jesli masz wersje sport to zaloz sprezyny obnizajace Eibacha
2. Dystanse 2x10mm przod i 2x15mm tyl
3. Kolektor wydechowy bez kata + strojenie
4. Blaszki obnizajace siedzisko, Five albo Jass Performance
5. Przedni stab z RX-8 zolty
6. Lotka na klape z chin
7. Detailing lakieru
8. Kolor na zaciski
9. Smarttop
Taki zestaw startowy bedzie git oczywiscie po wymianie plynow, olejow, filtrow itp.
1. Jesli masz wersje sport to zaloz sprezyny obnizajace Eibacha
2. Dystanse 2x10mm przod i 2x15mm tyl
3. Kolektor wydechowy bez kata + strojenie
4. Blaszki obnizajace siedzisko, Five albo Jass Performance
5. Przedni stab z RX-8 zolty
6. Lotka na klape z chin
7. Detailing lakieru
8. Kolor na zaciski
9. Smarttop
Taki zestaw startowy bedzie git oczywiscie po wymianie plynow, olejow, filtrow itp.
- niezalogowany
- Posty: 259
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Ostatnio przeszedłem przegląd z pomiarem spalin na kolektorze bez kata (by Five) + zamienniku 2go kata z allegro. Więc zdecydowanie przechodzi
Ludzie jezdza na gwintach po -50mm tyl i przod i daja rade. Zalezy jak i gdzie jezdzisz. Glebka na -35mm to jest niemal mus dla tego auta. Zeby to jakos jezdzilo i nie bujalo sie jak przyczepa rolna.
- Alex
- Donator
- Posty: 4621
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
daje rade jest pojeciem wzglednym. Ja tam uwazam ze -30 jest na granicy akceptacji. Auto juz lepiej wyglada a za czesto jeszcze nie przycieram. Bardziej obnizac bym sie nie zdecydowal, zwlaszcza na stale
fajnym rozwiazaniem bylaby wysokosc regulowana z kabiny, podobnie jak przelaczany wydech cicho-glosno. To drugie akurat latwo zrobic i fajnie dziala
pozdrawiam
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Alex
były: czarna NC 2.5 RomDrop , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko 2.5/RomDrop 182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://www.good-win-racing.com/Mazda-P ... 45NC2.html
Myślałem np o takich sprężynach... Zna je ktoś z forum?
Myślałem np o takich sprężynach... Zna je ktoś z forum?
- janux
- Donator
- Posty: 311
- Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
- Model: NC
- Wersja: Sport
- Lokalizacja: Białystok
Ale niestety słyszałem, że na airze auto prowadzi się jak galareta, czyli tracisz największą zaletę miaty
Do tego podobno nierzadko pojawiają się nieszczelności w układzie (zasłyszane od kilku osób które mają aira w różnych autach).
Na jakich oponach jeździsz? Pomyśl jeszcze o nich, potrafią bardzo mocno zmienić odczucia w czasie jazdy na plus albo na minus jest wątek o oponach w dziale technicznym ogólnym, polecam mocno
Co myślicie o takim kolektorze
https://www.ebay.pl/itm/Facherkrummer-4 ... 634-2357-0
https://www.ebay.pl/itm/Facherkrummer-4 ... 634-2357-0
Po tygodniu jazdy nie mam zastrzeżeń do opon.
Standardowe 205/45 Continental premiumcontact 6
- niezalogowany
- Posty: 259
- Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
- Model: NC
- Wersja: szybki ponton
- Lokalizacja: Wrocław
Kolektor nie wygląda na jakiś specjalnie przemyślany, a w PL mamy kilku robiących kolektory do NCków, zajrzyj na dział sprzedam na forum
Jakich polskich producentów polecacie?niezalogowany pisze: ↑30 wrz 2021, 10:42Kolektor nie wygląda na jakiś specjalnie przemyślany, a w PL mamy kilku robiących kolektory do NCków, zajrzyj na dział sprzedam na forum
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
FiveopackMichall pisze: ↑30 wrz 2021, 12:56Jakich polskich producentów polecacie?niezalogowany pisze: ↑30 wrz 2021, 10:42Kolektor nie wygląda na jakiś specjalnie przemyślany, a w PL mamy kilku robiących kolektory do NCków, zajrzyj na dział sprzedam na forum
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
[mention]brozyn89 [/mention] też miał jakiś stock
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Mają jakąś stronę?
- flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
[mention]Fiveopac [/mention] napisz PW na forum
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Powszechnym wyborem są felgi do evo: 17x8 et38, pasują idealnie, pancerne, mogą być w wersji kutej. Do znalezienia nie za miliony monet.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Całkiem konkretna grupa testowa upala różne modele JRów na miatachallenge i felgi nie klękają jakoś specjalnie.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Jeśli nie chcesz wydawać dużo $$$, to zrób to co wypisał Ci bjorn i będziesz zadowolony. Jak będzie Ci mało, to wrzucisz ostre wałki, gwint, zmienisz heble i koła.
Z wydechem będziesz musiał pokombinować, bo wszystko poza serią będzie głośne jak ruszysz kolektor.
Z wydechem będziesz musiał pokombinować, bo wszystko poza serią będzie głośne jak ruszysz kolektor.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1060
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Może nie do jazdy, bo jeździć na podniesionym średnio się da, ale jako dodatek ułatwiający przejazd przez progi zwalniające itp ciekawą opcją jest coś takiego jak aircups, zobacz sobie na youtubie. W skrócie - montujesz takie cudo na gwint, i masz normalnie gwint ze sprężyną + możliwość podnoszenia samochodu z kabiny, jak potrzebujesz
- flatline
- Donator
- Posty: 2199
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Ja to tu tylko tak zostawię http://www.speedhunters.com/2016/12/lif ... nning-sti/
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback