alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2020, 19:49

Witajcie.
Czy ktoś mógłby poratować mnie zdjęciem miaty- najlepiej NA która ma B6-tki na oryginalnej długości sprężyn - ponoć jest wyżej niż na seryjnym amortyzatorze (!?) Potrzebuje się zorientować czy mój zmysł estetyczny to przeżyje. Historia która się za tym kryje jest dość smutna. Po 2 latach polowania udało mi się wreszcie zdobyć drugie miejsce garażowe w moim bloku na zimowanie miatki . Miejsce jest na platformie (takie ustrojstwo które się opuszcza) niestety miejsce jest bardzo wąskie nie mogę wjechać na ukos i zawieszam się na zjeździe chyba jak wjeżdżam tyłem to wiszę na Cobalcie a przodem trę pewnie osłoną silnika. Mam obecnie eibach pro-kit. Gwint będę kupować dopiero w przyszłym sezonie bo niestety tegoroczne wydatki na mx-a mnie przerosły. Plan jest taki żeby kupić ori-sprężyny w dobrym stanie i dołączyć do koza team na jakiś czas. Z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

20 lip 2020, 19:55

Chcesz Ori zawias z NA w takim razie? Leży w garażu i się kurzy :)
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2020, 23:27

Dzięki napisałem Ci PW. Co do koncepcji to zastanawiam się czy na b6 nie będzie mimo wszystko trochę sztywniej/ lepiej na zakrętach plus mój zestaw jest prawie nowy. Właśnie dlatego chciałem się zorientować jak to wygląda optycznie na bilkach. Jakby iść w pełny OEM to może od razu ze zmianą top mountow na NBFL i wstawić zestaw stamtąd.
Edit: jest jeszcze taki wątek tutaj :https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
z którego wynika że można założyć top mounty z NB nawet do OEM springow z NA plus bille co spowoduje delikatne obnizenie względem stock. Czy ktoś kiedyś jeździł na takim zestawie?
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2020, 18:15

Dla potomnych. Tak wygląda Miata na seryjnych sprężynach plus billstein b6. Czy ktoś mógłby wkleić dla porównania w pełni seryjny zawias? (Ostatnie 2 zdjęcia pokazują jak było na krótkich sprężynach) Dodam że w kwestii komfortu mimo billkow i poliuretanów nastąpił w zasadzie powrót do serii. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4565
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 wrz 2020, 21:19

Mam w NCku zestaw eibach+bilstein, prowadzi się to całkiem fajnie. Zastanawiam się co dałyby mi staby z Rexa (tylko przód czy oba i w jakim zestawie kolorystycznym polecacie ?). Tzn jakie konkretnie zachowanie auta mogłoby się poprawić?

Na miata.net polecają zestaw żółty/żółty albo czerwony/żółty (przód/tył) by uniknąć nadmiernej podsterownosci

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

09 wrz 2020, 16:10

Alex pisze:
07 wrz 2020, 21:19
Mam w NCku zestaw eibach+bilstein, prowadzi się to całkiem fajnie. Zastanawiam się co dałyby mi staby z Rexa (tylko przód czy oba i w jakim zestawie kolorystycznym polecacie ?). Tzn jakie konkretnie zachowanie auta mogłoby się poprawić?

Na miata.net polecają zestaw żółty/żółty albo czerwony/żółty (przód/tył) by uniknąć nadmiernej podsterownosci

przy użyciu Tapatalka
Ja najpierw względem serii zmieniłem staby na żółty zestaw z rx-8 przód/tył. Buda przestała się nadmiernie przechylać w zakrętach, co mnie wcześniej dosyć irytowało. Potem zrobiłem eibach prokit dzięki czemu przestalo nurkować przy hamowaniu, przyspieszaniu plus dodatkowo jeszcze mniejsze przechyły i wizualnie obniżenie lepiej wygląda. Auto zrobiło się troszkę podsterowne przy stabach żółty przód/tył
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
ZetoBot
Donator
Donator
Posty: 99
Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: Radomsko

02 cze 2021, 21:32

Cześć, założyłem do mojej NA ładną felgę i myślałem żeby założyć gwint jednakże nie wiem co wybrać.
Chciał bym zachować oryginalną wysokość (może lekko niżej) zawieszenia jednocześnie je utwardzając.
Samochodem jeżdżę na co dzień ale nie wykluczam że chciał bym raz na jakiś czas wybrać się na jakiś track day więc fajnie by było gdyby była regulacja twardości.

Poczytałem trochę i myślałem żeby kupić Tein Street Advance ale chciałem się dopytać was.
Myślałem żeby wydać do 3k ale przeczytałem w innym poście że lepszym rozwiązaniem było by Tein FLEX który kosztuje 4,8k.

Czy może jest jakieś inne zawieszenie gwintowane które mogli byście mi polecić?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

03 cze 2021, 23:16

Jeśli nie obmizasz mocno to zawias od Koniora jest spoko - custom na bilsteinach B6.

Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.

Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
Awatar użytkownika
ZetoBot
Donator
Donator
Posty: 99
Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: Radomsko

04 cze 2021, 8:48

Grzybohun pisze:
03 cze 2021, 23:16
Jeśli nie obmizasz mocno to zawias od Koniora jest spoko - custom na bilsteinach B6.

Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.

Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
Chciałem zacząć od gwintu bo z oryginalnym zawieszeniem coś jest nie tak. Przód stoi za nisko.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

04 cze 2021, 9:52

Może masz jakieś dziwne sprężyny z przodu? Jeśli masz chwilę i wolne 100 PLN może kup Ori kolumny od forumowych rozbieraczy i zobacz czy to Ci jakoś pomoże.

Jeśli nie planujesz obniżać to moim zdaniem zacznanie "naprawy" od kupna gwintu za 1/4 ceny auta mija się z celem ;D
polly
Posty: 203
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

04 cze 2021, 19:50

Grzybohun pisze:Jeśli nie obmizasz mocno to zawias od Koniora jest spoko - custom na bilsteinach B6.

Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.

Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
Teraz zaczyna też robić swoją konstrukcję, ale drożej niż te na bilach. Ja niebawem odbieram wersję na bilach, bo jak dla mnie pracuje bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

05 cze 2021, 11:31

Mógłby tylko dać regulację na mocowaniu amora a nie na napięciu sprężyny, bo to znacząco wpływa na charakter pracy zawieszenia.
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 356
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NC FL
Wersja: bordo z hameryki
Lokalizacja: Kraków

04 sie 2021, 22:05

Chciałem się podzielić krótką recenzją zawieszenia do NB, wersja daily - jak ktoś szuka zawiasu na tor, to nic tu nie znajdze dla siebie. Jakiś już czas rozglądałem się za czymś innym, po OEM (KYB), gwincie (ISC) i bilsteinach i kilku rodzajach sprężyn. Do tej pory uważałem że Bilstein i sprężyna od sportive jest rozsądnym kompromisem i świetnie się tym jeździ na codzień, ale zapragnełęm zmian. Wymagania były następujące: ma być OEMowo wysoko - miałem dość przycierania progów zwalniających. Ma mieć możliwość regulacji twardości: kiedy chce ma być komfortowo (jazda z żoną na zlot) i ma być możliwość usztywnienia auta na górskie premie - na tor tym autem się chyba już nie wybiorę. I jeszcze jedno małe wymaganie: niech będzie tańsze od budy. Szukałem i znalazłem coś czego nikt ze znajomych nie testował, nazywa się to Tein Endura pro plus ("plus" istotny, bo daje regulację). Kupiłem przez driftshop - 2 popołudnia spędzone w garażu i dziś pierwsze testy.... Kurcze, jak to jedzie! Dziury i studzienki są niezauważalne w trybie komfort (8/16 kliknięć). Przy 12/16 robi się twardo i zaczyna być czuć drogę na kierownicy. Wyżej jeszcze nie próbowałem. Poniżej 8 (testowałem 6/16) jest już za miękko. Na razie jestem oczarowany - zobaczymy jak to będzie się sprawdzać w dłuższej perspektywie - przede mną zlot na podlasiu....
PS: jest możliwość założenia EFDC - hmmm, mniam :)
PPS: Amory mają HBS - niezły bajer, więc bumpstopy wyrzuciłem
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

06 sie 2021, 21:28

Domel pisze:
04 sie 2021, 22:05
Do tej pory uważałem że Bilstein i sprężyna od sportive jest rozsądnym kompromisem i świetnie się tym jeździ na codzień
A nie został Ci przypadkiem ten zestaw na zbyciu po tej zawieszeniowej rewolucji? :D
O ile sprężyna od Sportive jest niższa względem OEM?
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

08 sie 2021, 18:27

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
Domel
Donator
Donator
Posty: 356
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
Model: NC FL
Wersja: bordo z hameryki
Lokalizacja: Kraków

08 sie 2021, 18:57

Scyzor pisze:
06 sie 2021, 21:28
Domel pisze:
04 sie 2021, 22:05
Do tej pory uważałem że Bilstein i sprężyna od sportive jest rozsądnym kompromisem i świetnie się tym jeździ na codzień
A nie został Ci przypadkiem ten zestaw na zbyciu po tej zawieszeniowej rewolucji? :D
O ile sprężyna od Sportive jest niższa względem OEM?
Z tego co się orientuje sprężyny mają podobne wysokości, ale sportive jest minimalnie twardsza (kiedyś poskładana tabelka poniżej).
Mały updejt po testach zlotowych: na sporych bujnieciach potrafi dobić do końca więc sprężyna jest jednak za miękka. Co ciekawe jest informacja dzwiękowa ale nie ma szarpniecia budą.
Myślę że muszę się rozejżeć co jest ciekawego dostępne - sprężyna nieobniżająca a twardsza - będzie ciężko....

Jeśli chcesz zdjęcia wyszarpanych bilków - pisz na PW.
Załączniki
sprezyny.png
sprezyny.png (29.1 KiB) Przejrzano 3539 razy
dave
Posty: 58
Rejestracja: 02 cze 2012, 12:12
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wrocław

18 sie 2021, 15:31

Czy użytkownicy TEINa mogą się wypowiedzieć nt trwałości tego zawieszenia? Myślałem że to gwinty dobrej jakości, ale ostatnio jeden użytkownik mówił że po roku amortyzatory w Street Advance Z są już wylane... to pojedynczy przypadek czy ktoś też spotkał się z uszkodzeniem/szybkim zużyciem amortyzatorów TEINa?
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

19 sie 2021, 16:17

Dorzucę 5 groszy. Szukając B8 Bilstein też trafiłem na kilka wątków o wylanych B8, gdzie Bilstein nie uznaje żadnych reklamacji zwalając wszytko na montaż (z automatu). W efekcie zamówiłem Koni Str.t (termin dostawy koniec października 🤯)
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 lis 2021, 14:53

Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

28 lis 2021, 21:48

dave pisze:
18 sie 2021, 15:31
Czy użytkownicy TEINa mogą się wypowiedzieć nt trwałości tego zawieszenia? Myślałem że to gwinty dobrej jakości, ale ostatnio jeden użytkownik mówił że po roku amortyzatory w Street Advance Z są już wylane... to pojedynczy przypadek czy ktoś też spotkał się z uszkodzeniem/szybkim zużyciem amortyzatorów TEINa?
Ja mam na Tein Mono Sport zrobione ponad 20k km, w tym kilkadziesiąt wizyt na torze, trip po Europie - wszystko działa ideolo. Polecam.
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 sty 2022, 20:48

Pytanie porównawcze - NC, Tein Flex Z vs D2 Street - co będzie lepsze, pozwoli zejść niżej i wystarczy na dłużej? Chciałem w tym sezonie mojego teina z rx8 zmienić na tego teina flex z, jednak patrząc na allegro to d2 jest ponad tysiaka tańszy - warto dopłacać do teina, czy może d2 będzie chociaż podobnej jakości? Z doświadczenia wiem, że tein po trzech sezonach na daily z jazdą w zimie nawet nie zamierza zacząć korodować, nakrętki się nie zapiekają itp - jak to wygląda w d2?
Obrazek
piotrk
Posty: 19
Rejestracja: 01 sty 2021, 19:39
Model: NB FL
Wersja: black 1.8
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2022, 8:52

#nbfl
Użytkuje ktoś "Tein street advanced" na daily?
Jak jest z trwałością tego gwintu na codzień? W razie czego jest to "serwisowalne"?
Poszukuję czegoś do nbfl co wytrzyma 10-15k rocznie na polskich drogach, usztywni samochód, trochę obniży i pozwoli kilka razy w roku pojechać na tor :)
Koszt nowych bilsteinów + eibach jest porównywalny z tein-em także jak mogę mieć regulację wysokości i tłumienia to czemu nie? ;) A używane bile to nigdy nie wiadomo, jak mam je za rok zmieniać to bez sensu...
Wiem, że Timbur to najlepsza opcja, ale na razie nie ma budżetu na taki gwint...
Obecnie mam seryjne czarne amorki, także same sprężyny obniżające odpadają - jeździłem tak w innym samochodzie i nie chce tego przerabiać jeszcze raz - taczka niszcząca dość szybko amorki...
ODPOWIEDZ