alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 290
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2020, 19:49

Witajcie.
Czy ktoś mógłby poratować mnie zdjęciem miaty- najlepiej NA która ma B6-tki na oryginalnej długości sprężyn - ponoć jest wyżej niż na seryjnym amortyzatorze (!?) Potrzebuje się zorientować czy mój zmysł estetyczny to przeżyje. Historia która się za tym kryje jest dość smutna. Po 2 latach polowania udało mi się wreszcie zdobyć drugie miejsce garażowe w moim bloku na zimowanie miatki . Miejsce jest na platformie (takie ustrojstwo które się opuszcza) niestety miejsce jest bardzo wąskie nie mogę wjechać na ukos i zawieszam się na zjeździe chyba jak wjeżdżam tyłem to wiszę na Cobalcie a przodem trę pewnie osłoną silnika. Mam obecnie eibach pro-kit. Gwint będę kupować dopiero w przyszłym sezonie bo niestety tegoroczne wydatki na mx-a mnie przerosły. Plan jest taki żeby kupić ori-sprężyny w dobrym stanie i dołączyć do koza team na jakiś czas. Z góry dzięki za pomoc
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 581
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

20 lip 2020, 19:55

Chcesz Ori zawias z NA w takim razie? Leży w garażu i się kurzy :)
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 290
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2020, 23:27

Dzięki napisałem Ci PW. Co do koncepcji to zastanawiam się czy na b6 nie będzie mimo wszystko trochę sztywniej/ lepiej na zakrętach plus mój zestaw jest prawie nowy. Właśnie dlatego chciałem się zorientować jak to wygląda optycznie na bilkach. Jakby iść w pełny OEM to może od razu ze zmianą top mountow na NBFL i wstawić zestaw stamtąd.
Edit: jest jeszcze taki wątek tutaj :https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
z którego wynika że można założyć top mounty z NB nawet do OEM springow z NA plus bille co spowoduje delikatne obnizenie względem stock. Czy ktoś kiedyś jeździł na takim zestawie?
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 290
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

05 sie 2020, 18:15

Dla potomnych. Tak wygląda Miata na seryjnych sprężynach plus billstein b6. Czy ktoś mógłby wkleić dla porównania w pełni seryjny zawias? (Ostatnie 2 zdjęcia pokazują jak było na krótkich sprężynach) Dodam że w kwestii komfortu mimo billkow i poliuretanów nastąpił w zasadzie powrót do serii. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 3688
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: bieda+ :-)
Lokalizacja: łódź

07 wrz 2020, 21:19

Mam w NCku zestaw eibach+bilstein, prowadzi się to całkiem fajnie. Zastanawiam się co dałyby mi staby z Rexa (tylko przód czy oba i w jakim zestawie kolorystycznym polecacie ?). Tzn jakie konkretnie zachowanie auta mogłoby się poprawić?

Na miata.net polecają zestaw żółty/żółty albo czerwony/żółty (przód/tył) by uniknąć nadmiernej podsterownosci

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
Czarna NC L5 + RomDrop :twisted:
była sobie czerwona NAfL 1.6/90 --> 114KM 134Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
tytusr
Posty: 425
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

09 wrz 2020, 16:10

Alex pisze:
07 wrz 2020, 21:19
Mam w NCku zestaw eibach+bilstein, prowadzi się to całkiem fajnie. Zastanawiam się co dałyby mi staby z Rexa (tylko przód czy oba i w jakim zestawie kolorystycznym polecacie ?). Tzn jakie konkretnie zachowanie auta mogłoby się poprawić?

Na miata.net polecają zestaw żółty/żółty albo czerwony/żółty (przód/tył) by uniknąć nadmiernej podsterownosci

przy użyciu Tapatalka
Ja najpierw względem serii zmieniłem staby na żółty zestaw z rx-8 przód/tył. Buda przestała się nadmiernie przechylać w zakrętach, co mnie wcześniej dosyć irytowało. Potem zrobiłem eibach prokit dzięki czemu przestalo nurkować przy hamowaniu, przyspieszaniu plus dodatkowo jeszcze mniejsze przechyły i wizualnie obniżenie lepiej wygląda. Auto zrobiło się troszkę podsterowne przy stabach żółty przód/tył
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
ZetoBot
Donator
Donator
Posty: 67
Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: Radomsko

02 cze 2021, 21:32

Cześć, założyłem do mojej NA ładną felgę i myślałem żeby założyć gwint jednakże nie wiem co wybrać.
Chciał bym zachować oryginalną wysokość (może lekko niżej) zawieszenia jednocześnie je utwardzając.
Samochodem jeżdżę na co dzień ale nie wykluczam że chciał bym raz na jakiś czas wybrać się na jakiś track day więc fajnie by było gdyby była regulacja twardości.

Poczytałem trochę i myślałem żeby kupić Tein Street Advance ale chciałem się dopytać was.
Myślałem żeby wydać do 3k ale przeczytałem w innym poście że lepszym rozwiązaniem było by Tein FLEX który kosztuje 4,8k.

Czy może jest jakieś inne zawieszenie gwintowane które mogli byście mi polecić?
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 581
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

03 cze 2021, 23:16

Jeśli nie obmizasz mocno to zawias od Koniora jest spoko - custom na bilsteinach B6.

Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.

Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
Awatar użytkownika
ZetoBot
Donator
Donator
Posty: 67
Rejestracja: 10 sty 2021, 22:24
Model: NA
Wersja: Classic Red
Lokalizacja: Radomsko

04 cze 2021, 8:48

Grzybohun pisze:
03 cze 2021, 23:16
Jeśli nie obmizasz mocno to zawias od Koniora jest spoko - custom na bilsteinach B6.

Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.

Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
Chciałem zacząć od gwintu bo z oryginalnym zawieszeniem coś jest nie tak. Przód stoi za nisko.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 581
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

04 cze 2021, 9:52

Może masz jakieś dziwne sprężyny z przodu? Jeśli masz chwilę i wolne 100 PLN może kup Ori kolumny od forumowych rozbieraczy i zobacz czy to Ci jakoś pomoże.

Jeśli nie planujesz obniżać to moim zdaniem zacznanie "naprawy" od kupna gwintu za 1/4 ceny auta mija się z celem ;D
polly
Posty: 160
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:38
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

04 cze 2021, 19:50

Grzybohun pisze:Jeśli nie obmizasz mocno to zawias od Koniora jest spoko - custom na bilsteinach B6.

Znajdź go i mu na PW napisz, jak nie obniży mocowania przednich amorków to obniżenie będzie praktycznie żadne.

Sporo w usztywnieniu pracy zawieszenia mają do gadania stabilizatory, tu też bym poszukał na Twoim miejscu poprawy względem serii
Teraz zaczyna też robić swoją konstrukcję, ale drożej niż te na bilach. Ja niebawem odbieram wersję na bilach, bo jak dla mnie pracuje bardzo dobrze.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 581
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

05 cze 2021, 11:31

Mógłby tylko dać regulację na mocowaniu amora a nie na napięciu sprężyny, bo to znacząco wpływa na charakter pracy zawieszenia.
ODPOWIEDZ