Hamownia
miejsce na wykresy i ich komentowanie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Dokładnie tak. Gdy już wszystko wiadomo to kazdy mądry co warto co nie. Ale ktoś to musiał na swojej skórze/portfelu najpierw sprawdzić.
Ciekawe że nikt jakoś nie hejtuje 1,6 na/nb że nie jedzie i w ogóle. A to naprawdę nie jedzie w porównaniu z nc1,8 - sprawdzałem wczoraj...
A tak naprawdę w mx5 chodzi nie o osiagi na prostej, ona nie do tego stworzona.
przy użyciu Tapatalka
Ciekawe że nikt jakoś nie hejtuje 1,6 na/nb że nie jedzie i w ogóle. A to naprawdę nie jedzie w porównaniu z nc1,8 - sprawdzałem wczoraj...
A tak naprawdę w mx5 chodzi nie o osiagi na prostej, ona nie do tego stworzona.
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Dużo fajnych, krętych dróg niestety jest w górach i trochę mocy trzeba mieć, żeby pod górkę utrzymywać jakieś sensowne tempo bez piłowania czerwonego polaAlex pisze: ↑30 sie 2020, 10:25Dokładnie tak. Gdy już wszystko wiadomo to kazdy mądry co warto co nie. Ale ktoś to musiał na swojej skórze/portfelu najpierw sprawdzić.
Ciekawe że nikt jakoś nie hejtuje 1,6 na/nb że nie jedzie i w ogóle. A to naprawdę nie jedzie w porównaniu z nc1,8 - sprawdzałem wczoraj...
A tak naprawdę w mx5 chodzi nie o osiagi na prostej, ona nie do tego stworzona.
przy użyciu Tapatalka
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- wojteczekm16
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 wrz 2017, 18:21
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Poznań
Co prawda pomiar z maja 2020, ale na razie aktualny, więc wrzucam - mx5 ND 1, 2017, RF - po wymianie kolektora, wydechu na akcesoryjnego Bastuck (z częścią centralną) i po strojeniu u Disiego z przesunięciem odcinki:
wyszło 192,3 KM/ 218 Nm
wyszło 192,3 KM/ 218 Nm
Mazda mx-5 RF Machine Gray, 2017
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
viewtopic.php?f=22&t=27050&view=unread#unread
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Kompletna seria ND1, może komuś się przyda do porównania z tymi ND wystrojonymi powyżej:
Dodam, że jestem zachwycony krzywą momentu obrotowego. Idealnie pasuje do mojego stylu jazdy (powerslide).
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jak nie Zibi to temperatura. Zamierzam tam wrócić latem i zobaczyć ile tych niutonometrów żyje. Bo jestem bardzo nimi ucieszony. Na pomiar na paliwie 95 szkoda mi silnika, choć kusi.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
zadziwiajaco dobry wynik NC 1.8, zwlaszcza momentu
co to za kolektor decat? chinszczyzna?
co to za kolektor decat? chinszczyzna?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Przed wymianą kolektora nie robiłeś przypadkiem pomiaru na tej samej hamowni, w podobnych warunkach (temperatura 3C, ciśnienie)? To by dało jakiś pogląd na przyrosty, bo hamownia hamowni nie równa niestety.
Strojenie jakieś było?
W każdym razie wykres ładny, gratki.
Strojenie jakieś było?
W każdym razie wykres ładny, gratki.
Na luzie z 10-15Nm zniknie przy 15-20C...Wojtek Wawa pisze: ↑11 gru 2020, 22:40Jak nie Zibi to temperatura. Zamierzam tam wrócić latem i zobaczyć ile tych niutonometrów żyje. Bo jestem bardzo nimi ucieszony. Na pomiar na paliwie 95 szkoda mi silnika, choć kusi.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
No właśnie. To powinno spowodować wzrost mocy czy jej spadek?tytusr pisze:Ktoś bandażował kolektory wydechowe i ma porównanie??
Po co w ogóle się bandazuje kolektory? Oprócz wyglądu i obniżenia temp pod maską?
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
wzrost mocy momentu, zimniej pod maską, mniej powietrze w dolocie się grzeje. Teoretycznie wyższa prędkość przepływu spalin bo cieplejsze.
Ponawiam pytanie, czy ktoś ma porównanie, przed owijaniem i po. Czy zmienił się też dźwięk wydechu? Głośniej ciszej zauważalnie? Czy na hamowni jakaś różnica?
Co do wyglądu to zdecydowanie lepiej bez owijania. Mam kolektor 4-1 i wygląda ładnie, ale pod maską ciepło
Ponawiam pytanie, czy ktoś ma porównanie, przed owijaniem i po. Czy zmienił się też dźwięk wydechu? Głośniej ciszej zauważalnie? Czy na hamowni jakaś różnica?
Co do wyglądu to zdecydowanie lepiej bez owijania. Mam kolektor 4-1 i wygląda ładnie, ale pod maską ciepło
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Szara 1.8 NC po transplantacji na durateca 2.5 u Five'a, wałki - wersja 2+, kolektor Five, sportowy katalizator, końcowy tłumik cobalt, wkladka K&N, dolot bez modyfikacji, strojenie Five.
Temperatura na hamowni niska - taki mamy klimat... Kolejny pomiar zrobi się w "referencyjnych" warunkach na lokalnej hamowni, gdy będzie cieplej.
Temperatura na hamowni niska - taki mamy klimat... Kolejny pomiar zrobi się w "referencyjnych" warunkach na lokalnej hamowni, gdy będzie cieplej.
- Załączniki
-
- IMG-20210219-WA0008.jpg (181.38 KiB) Przejrzano 6706 razy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Niezły wynik Krzych, bardzo tłusty moment na srodku. Coś czuje ze nie mam szans na prostej, zwłaszcza że dyfer dłuższy u mnie
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Transplantacja udanaKrzych pisze: ↑22 lut 2021, 14:12Szara 1.8 NC po transplantacji na durateca 2.5 u Five'a, wałki - wersja 2+, kolektor Five, sportowy katalizator, końcowy tłumik cobalt, wkladka K&N, dolot bez modyfikacji, strojenie Five.
Temperatura na hamowni niska - taki mamy klimat... Kolejny pomiar zrobi się w "referencyjnych" warunkach na lokalnej hamowni, gdy będzie cieplej.

Pewnie Micha się cieszy podczas jazdy

Tak sobie pomyślałem że np. takie GT 86 też ma 200 koni....ale chyba nie ma szans do takiej Miaty 2,5

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Krzych
- Donator
- Posty: 492
- Rejestracja: 25 sty 2016, 14:38
- Model: NC
- Wersja: NC 2.5 + NA 1.8vvt
- Lokalizacja: Gorlice/Małopolska
Dzięki. Tak, transplantacja mega udana, chłopaki w Bydgoszczy zrobili kawał dobrej roboty
, bardzo dobrze to jeździ.
Na razie zrobiłem tylko 640 km w drodze do domu, raczej spokojnie, bo silnik się jeszcze dociera. Teraz miata czeka w garażu na kolejną zmianę oleju i lepszą pogodę. Na testy torowe przyjdzie czas wcześniej (Karol?
) lub później.
https://youtu.be/oTuxFgFIkdE

Na razie zrobiłem tylko 640 km w drodze do domu, raczej spokojnie, bo silnik się jeszcze dociera. Teraz miata czeka w garażu na kolejną zmianę oleju i lepszą pogodę. Na testy torowe przyjdzie czas wcześniej (Karol?

https://youtu.be/oTuxFgFIkdE
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
GT86 to bardzo fajne auto ale jest cięższe od NC. I nie ma tyle momentu bo tylko 2.0 nie 2.5. No chyba że nowa generacja, tam jest 2.4 zdaje się. Ale nadal chyba lzejsza nie będzie.
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
W tym kontekście polecam obejrzeć to co zmieniono w BRZ2 i jak różni się krzywa momentu vs Mx-5 ND. BRZ zdychało vs ND. Teraz... będzie inaczej.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Fajna dyskusja się wywiazała

Mam na mysli NC w którym było 1.8.... wstawione 2,5 + kolektor+ wałki +strojenie.... plus minus 35 tys? ...vs GT86 rocznik 2012....które będzie kosztowało więcej a oferowało mniej....

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Coobcio
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lip 2021, 6:27
- Model: NC
- Wersja: 1.8 > 2.3
- Lokalizacja: Warszawawa
Haha filmu jeszcze na kanale nie ma ale nie mogę się powstrzymać przed opublikowaniem tego postu 
Tak więc przedstawiam wykres naszej Coobciowo Basiowej Mazdy Miaty MX5 NC z silnikiem 2,3L FRANEK :
- Silnik bazowo pochodzi z Mazdy 6 GC 2,3L + wałki i zmodyfikwoane tłoki z MX5 2.0 + kolektor wydechowy Funo Auto 4-1 + sportowy kat 100CPI AWG
- Dolot i wydech seryjne
- Jeszcze nie wystrojony ale z ECU siedzi z 2.0 co by VTC odpalić, jedyna zmiana w programie to odcinka na 7350rpm
Jak powstawało to w sumie całkiem udane serducho można obejrzeć u nas na kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=rAupi866j6Q&t=1820s - rozbiórka 2,3 z Mazdy 6
https://www.youtube.com/watch?v=KS34ARz4pJU&t=1846s - budowa odc 1.
https://www.youtube.com/watch?v=AhWpAvTYmCY - budowa odc 2.
https://www.youtube.com/watch?v=zWSJompw8vQ&t=1112s - budowa odc 3.
https://www.youtube.com/watch?v=bk0iR-_AWBE&t=24s - budowa odc 4.
https://www.youtube.com/watch?v=aYklhoGlP3c&t=271s - budowa odc 5.
https://www.youtube.com/watch?v=jqy-q3AhGf8&t=346s - budowa odc 6.
https://www.youtube.com/watch?v=IqWXcufpJzQ&t=42s - budowa odc 7.
https://www.youtube.com/watch?v=gGM6S5xFnJI&t=656s - montaż grubszej chłodnicy wody i dalsze uzbrajanie budy
https://www.youtube.com/watch?v=lF8whAq0PX4&t=1041s - Pierwsze uruchomienie Franka
https://www.youtube.com/watch?v=bplDNoJkDHc - jazda testowa po dotarciu ale jeszcze bez VTC...
Ojeju ile się tego nazbierało... na filmikach jest szczegółowo pokazane jak powstawał silniczek i jakie zaszły zmiany w jego osprzęcie hehe

Tak więc przedstawiam wykres naszej Coobciowo Basiowej Mazdy Miaty MX5 NC z silnikiem 2,3L FRANEK :
- Silnik bazowo pochodzi z Mazdy 6 GC 2,3L + wałki i zmodyfikwoane tłoki z MX5 2.0 + kolektor wydechowy Funo Auto 4-1 + sportowy kat 100CPI AWG
- Dolot i wydech seryjne
- Jeszcze nie wystrojony ale z ECU siedzi z 2.0 co by VTC odpalić, jedyna zmiana w programie to odcinka na 7350rpm

Jak powstawało to w sumie całkiem udane serducho można obejrzeć u nas na kanale:
https://www.youtube.com/watch?v=rAupi866j6Q&t=1820s - rozbiórka 2,3 z Mazdy 6
https://www.youtube.com/watch?v=KS34ARz4pJU&t=1846s - budowa odc 1.
https://www.youtube.com/watch?v=AhWpAvTYmCY - budowa odc 2.
https://www.youtube.com/watch?v=zWSJompw8vQ&t=1112s - budowa odc 3.
https://www.youtube.com/watch?v=bk0iR-_AWBE&t=24s - budowa odc 4.
https://www.youtube.com/watch?v=aYklhoGlP3c&t=271s - budowa odc 5.
https://www.youtube.com/watch?v=jqy-q3AhGf8&t=346s - budowa odc 6.
https://www.youtube.com/watch?v=IqWXcufpJzQ&t=42s - budowa odc 7.
https://www.youtube.com/watch?v=gGM6S5xFnJI&t=656s - montaż grubszej chłodnicy wody i dalsze uzbrajanie budy
https://www.youtube.com/watch?v=lF8whAq0PX4&t=1041s - Pierwsze uruchomienie Franka
https://www.youtube.com/watch?v=bplDNoJkDHc - jazda testowa po dotarciu ale jeszcze bez VTC...

Ojeju ile się tego nazbierało... na filmikach jest szczegółowo pokazane jak powstawał silniczek i jakie zaszły zmiany w jego osprzęcie hehe
