alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witajcie,
szukam opinii na temat tego zawiasu: https://www.ebay.pl/itm/Prosport-Mazda-MX5-Mk2-NB-98-05-Coilover-Lowering-Suspension-Kit-35-65mm/112425887912?hash=item1a2d1ae8a8:g:53QAAOSwGJlZLpwA
Miał ktoś może z nim do czynienia?
Jak on wpada w porównaniu do V-MAXXa?
szukam opinii na temat tego zawiasu: https://www.ebay.pl/itm/Prosport-Mazda-MX5-Mk2-NB-98-05-Coilover-Lowering-Suspension-Kit-35-65mm/112425887912?hash=item1a2d1ae8a8:g:53QAAOSwGJlZLpwA
Miał ktoś może z nim do czynienia?
Jak on wpada w porównaniu do V-MAXXa?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Hej,
Chcę się upewnić, żeby nie zrobić sobie kuku, na konkretnym przykładzie:
- gwint tein street advance Z (ten sam model do NA/NB...?) z top mountami z NB postawi mi NA wyżej niż z fabrycznymi top mountami na tym samym ustawieniu?
Przy okazji - są jakieś godne polecenia kompletne top mounty do NB czy trzeba kupować osobno blachy, a osobno gumy? Do NA najtańsze top mounty jakie znalazłem to kyb po 300pln za parę w promocji, do NB też tyle kosztują? Nie chcę zostawiać używek ale 600pln za zamienniki seryjnych poduszek do 30letniego auta to trochę przegięcie biorąc pod uwagę, że za 800pln mamy komplet poliuretanu na całe zawieszenie...
Chcę się upewnić, żeby nie zrobić sobie kuku, na konkretnym przykładzie:
- gwint tein street advance Z (ten sam model do NA/NB...?) z top mountami z NB postawi mi NA wyżej niż z fabrycznymi top mountami na tym samym ustawieniu?
Przy okazji - są jakieś godne polecenia kompletne top mounty do NB czy trzeba kupować osobno blachy, a osobno gumy? Do NA najtańsze top mounty jakie znalazłem to kyb po 300pln za parę w promocji, do NB też tyle kosztują? Nie chcę zostawiać używek ale 600pln za zamienniki seryjnych poduszek do 30letniego auta to trochę przegięcie biorąc pod uwagę, że za 800pln mamy komplet poliuretanu na całe zawieszenie...
W internecie są niestety dosyć sprzeczne informacje.
Z tego co zrozumiałem i co ma sens:
Z tego co wyczytałem i osobiście widziałem, z top mountami od NB NA powinna siedzieć niżej i pozwalać na większy skok amortyzatora.
Mount NA:
Mount NB:
Osobiście zamówiłem gwint MeisterR Zeta CRD (w Ameryce i UK wszyscy mega chwalą), jest już razem z Top Hat sami za 749Funtów (plus możliwy rabat 5%)
W Ameryce i UK prawie nikt nie jeździ na Teinach ze względu na dosyć mały skok amora z tyłu i średnie dopasowanie charakterystyki do NA/NB, tak brzmi wiele opinii zagranicznych.
O MeisterR do MA/NB są dziesiątki stron pozytywnych opinii, gwint został specjalnie dopasowany pod potrzeby NA/NB.
Jak będzie u mnie i go przetestuję dam znać, czy spełnia wszystkie obiecanki
Z tego co zrozumiałem i co ma sens:
Z tego co wyczytałem i osobiście widziałem, z top mountami od NB NA powinna siedzieć niżej i pozwalać na większy skok amortyzatora.
Mount NA:
Mount NB:
Osobiście zamówiłem gwint MeisterR Zeta CRD (w Ameryce i UK wszyscy mega chwalą), jest już razem z Top Hat sami za 749Funtów (plus możliwy rabat 5%)
W Ameryce i UK prawie nikt nie jeździ na Teinach ze względu na dosyć mały skok amora z tyłu i średnie dopasowanie charakterystyki do NA/NB, tak brzmi wiele opinii zagranicznych.
O MeisterR do MA/NB są dziesiątki stron pozytywnych opinii, gwint został specjalnie dopasowany pod potrzeby NA/NB.
Jak będzie u mnie i go przetestuję dam znać, czy spełnia wszystkie obiecanki
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 11:33 przez Winni, łącznie zmieniany 1 raz.
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Dzięki za info n/t tego zawieszenia, przemyślę temat i poczytam o tym. Co do poduszek - z takiego samego założenia wyszedłem ale ludzie piszą, że na poduszkach z NB auto stoi wyżej stąd moje wątpliwości.
Też czytałem że niby wyżej siedzi, ale jak widzisz na przekroju ( + miałem obydwa mounty w ręku do porównania) nie widzę czemu miał by siedzieć wyżej.
Na temat MeisterR Zeta CRD do NA/NB polecam lekturę :
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=607056
Na temat MeisterR Zeta CRD do NA/NB polecam lekturę :
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=607056
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Masz jakiś kod rabatowy? Pisałes o 5%, pytałem przez ebaya co oferują, dostałem tylko info, że wysyłka do polski kosztuje 29 funtów i nie ma na te zestawy żadnych rabatów. Biorąc pod uwagę kursy i prowizje paypala z paczką wyjdzie +/- 3800pln. Gdyby było bliżej 3500pln pewnie bym się skusił.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 12:59 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak jesteś użytkownikiem forum Mx5nutz.com jest kod rabatowy "MX5NUTZ", który działa tylko na ich oficjalnej stronie :
www.meisterr.co.uk
Nie wiem czy sprawdzają, czy naprawdę jesteś tam zaregistrowany, ja jestem
www.meisterr.co.uk
Nie wiem czy sprawdzają, czy naprawdę jesteś tam zaregistrowany, ja jestem
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Działa Po rabacie £746.55 z paczką w PL. Czekam w takim razie na opinię jak to założysz (+foto obowiązkowo), będę obserwował Twój temat.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2018, 13:04 przez pirul, łącznie zmieniany 1 raz.
No działać działa, ale co jak ci napiszą że chcą widzieć że jesteś użytkownikiem?
Czyli też zamawiasz?
Z dodatkowych informacji:
Gwint w pudełku jest już cały zmontowany, ustawiony prawidłowy preload sprężyn, wysokość jest ustawiona na 310mm przód / 320mm (środek kóła do błotnika) więc teoretycznie nie trzeba nic kombinować jak pasuje wysokość.
Co do twardości, na początek zalecane jest przód -15 kliknięć (liczone od max twardego), tył na -20.
Czyli też zamawiasz?
Z dodatkowych informacji:
Gwint w pudełku jest już cały zmontowany, ustawiony prawidłowy preload sprężyn, wysokość jest ustawiona na 310mm przód / 320mm (środek kóła do błotnika) więc teoretycznie nie trzeba nic kombinować jak pasuje wysokość.
Co do twardości, na początek zalecane jest przód -15 kliknięć (liczone od max twardego), tył na -20.
Na forum sporo osób ma zawias z NB w NA i auto siedzi wyżej. Nie wnikałem dlaczego Inna sprawa, że wkładając wersję z NB do NA polepsza się znacznie komfort jazdy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Cześć,
Zastanawiam się nad wyborem gwintu do NA mam 3 typy ale nie wiem na który się zdecydować. Może ktoś pomoże w wyborze?
Mam takie typy:
1. HSD Mono pro
2.TEIN Street Advance
3. ISC sport
4.MeisterR ZetaCRD
Zastanawiam się nad wyborem gwintu do NA mam 3 typy ale nie wiem na który się zdecydować. Może ktoś pomoże w wyborze?
Mam takie typy:
1. HSD Mono pro
2.TEIN Street Advance
3. ISC sport
4.MeisterR ZetaCRD
Pozdr $eb@
Napisz może odrobinę więcej do czego ma być auto, jakiej charakterystyki oczekujesz, będzie łatwiej pomoc. Ps. Napisałeś 4 typy [WINKING FACE]$eb@ pisze:Cześć,
Zastanawiam się nad wyborem gwintu do NA mam 3 typy ale nie wiem na który się zdecydować. Może ktoś pomoże w wyborze?
Mam takie typy:
1. HSD Mono pro
2.TEIN Street Advance
3. ISC sport
4.MeisterR ZetaCRD
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Hej, dwa szybkie pytania.
1. Chcę niżej i bardziej twardo niż seria. Budżet nie pozwala na szaleństwa, więc padło na Gwint FK lub TA. Rozważałem sprężyny niższe do seryjnych amorów, ale po tym co się tu naczytałem sądzę, że to nienajlepsza opcja. Co ewentualnie możecie jeszcze polecić, najlepiej z PL i na fv? Przy obecnych kursach wymiany import z GB czy DE jest kompletnie nieopłacalny...
2. Czy nie mając kanału jestem w stanie sam zmienić zawias? Dwóch lewych rąk nie mam, ale nigdy tego nie robiłem. Mogę coś bardzo zepsuć? Jakieś tutki, coś?
1. Chcę niżej i bardziej twardo niż seria. Budżet nie pozwala na szaleństwa, więc padło na Gwint FK lub TA. Rozważałem sprężyny niższe do seryjnych amorów, ale po tym co się tu naczytałem sądzę, że to nienajlepsza opcja. Co ewentualnie możecie jeszcze polecić, najlepiej z PL i na fv? Przy obecnych kursach wymiany import z GB czy DE jest kompletnie nieopłacalny...
2. Czy nie mając kanału jestem w stanie sam zmienić zawias? Dwóch lewych rąk nie mam, ale nigdy tego nie robiłem. Mogę coś bardzo zepsuć? Jakieś tutki, coś?
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Dobra, tylko nowe bilki + sprężyny to 2,5-3k. A na tę chwilę takiego budżetu na ten cel nie mam. Na przyszły sezon może będzie, a tani gwint zawsze ktoś chętnie przytuli.
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
Nie zgodzę się, że to wyrzucanie kasy w błoto. Mam u siebie FK, kupione od ab-tuning. Za całość zapłacisz niewiele ponad 900zł z dostawą.
Póki co zrobiłem na nim ponad 1000km i po pierwsze auto jest o wiele bardziej stabilne w zakrętach, mniej się przechyla. Zawias nie jest betonem, pracuje przyjemnie i jest naprawdę komfortowy (przesiadłem się z serii). Jedyne do czego mogę się przyczepić to głośna praca na niewielkich nierównościach i sporadyczne skrzypnięcia przy dużych uskokach. Moim zdaniem dobry wybór tym bardziej, że mają 2 letnią gwarancję
Póki co zrobiłem na nim ponad 1000km i po pierwsze auto jest o wiele bardziej stabilne w zakrętach, mniej się przechyla. Zawias nie jest betonem, pracuje przyjemnie i jest naprawdę komfortowy (przesiadłem się z serii). Jedyne do czego mogę się przyczepić to głośna praca na niewielkich nierównościach i sporadyczne skrzypnięcia przy dużych uskokach. Moim zdaniem dobry wybór tym bardziej, że mają 2 letnią gwarancję
- Szlifiera
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 kwie 2012, 18:05
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie/Podkarpackie
Cześć,
Szykuję się do wymiany zawiasu w NBFL sportive, amorki B6 poprzedni niemiecki właściciel zastąpił KYB-ami które w tym momencie też już mają swój przebieg i na tegorocznym Poznaniu czuć było, że to już nie to, w związku z tym co byście polecili:
Mam takie typy:
1. BC Racing RS
2.TEIN Street Advance
3. MeisterR ZetaCRD
4. Bilstein B6/B8 + H&R
Auta używam jako daily + w sezonie 2019 chciałbym 2-3 razy pojechać na MC + pewnie jakieś 1-2 spontaniczne wyjazdy na jakiś tor.
Szykuję się do wymiany zawiasu w NBFL sportive, amorki B6 poprzedni niemiecki właściciel zastąpił KYB-ami które w tym momencie też już mają swój przebieg i na tegorocznym Poznaniu czuć było, że to już nie to, w związku z tym co byście polecili:
Mam takie typy:
1. BC Racing RS
2.TEIN Street Advance
3. MeisterR ZetaCRD
4. Bilstein B6/B8 + H&R
Auta używam jako daily + w sezonie 2019 chciałbym 2-3 razy pojechać na MC + pewnie jakieś 1-2 spontaniczne wyjazdy na jakiś tor.
- Toma Sensei
- Posty: 76
- Rejestracja: 02 lip 2017, 14:24
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Panowie i Panie. Zawieszenie rozebrane, polibusze montowane i teraz pytanie. Mam zamiar zjechać z budą max - 30mm, co doradzicie? bilsztejny b6 + jakieś sprężyny wychodzi ok. 2,5-3k, uważam że troszkę za dużo jak na moje wymagania i fakt że samochód robi max 4-6 tysięcy km rocznie. Jakaś alternatywa? Chiński gwint powoduje aż taki ból dupy (dosłownie)? Co z FK? Co z jakąś alternatywą zawieszenia do 1500zl? Samochód do jazdy po drogach publicznych
“Life is the same as when you're driving...sometimes you go faster by letting go of the accelerator"
- VooR
- Donator
- Posty: 750
- Rejestracja: 15 maja 2017, 15:47
- Model: NB
- Wersja: Miatoza
- Lokalizacja: Poznań
Do turlania się (a nawet okazjonalnego upalania na torze) FK czy TA spokojnie wystarczą. W Cukierku mam FK i stosunek jakość/komfort/cena jest zadowalający. Oczywiście nie ma co porównywać z droższymi alternatywami za 3k.Toma Sensei pisze:Panowie i Panie. Zawieszenie rozebrane, polibusze montowane i teraz pytanie. Mam zamiar zjechać z budą max - 30mm, co doradzicie? bilsztejny b6 + jakieś sprężyny wychodzi ok. 2,5-3k, uważam że troszkę za dużo jak na moje wymagania i fakt że samochód robi max 4-6 tysięcy km rocznie. Jakaś alternatywa? Chiński gwint powoduje aż taki ból dupy (dosłownie)? Co z FK? Co z jakąś alternatywą zawieszenia do 1500zl? Samochód do jazdy po drogach publicznych
Ząbek wyżej (jakieś 1,5k) masz zawieche z aliexpress/eBay, ale zdania słyszałem o tym podzielone. Potem chyba nieco powyżej 2k jakiś Tein bazowa wersja. A wyżej to już spory wybór.
A jak chcesz testowo to mam do pchnięcia używane TA za śmieszne pieniądze. Możesz kupić, pojeździć, a jak nie podpasuje sprzedać bez straty.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
"A coward dies a thousand deaths, a Souljah dies but once."
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
3. Kafelek - 2016 ND1 ST
4. Cukierek - 2003 NBFL
5. Lifted #4 - 1999 NB/FL
Miatoza:
1. Czarna Szóstka - 1999 NB
2. Szarak Torostwór - 2002 NBFL
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Kupiłem Bilsteiny B6 z top mountami do mojej NA. Chce kupić sprężyny Pro Kity. Czy każdy Eibach Pro Kit do miaty jest taki sam? Na stronie intercarsu znalazłem zestaw 4 sztuk, w informacjach napisane jest, że obniżają 25mm. Oto link:
- https://intercars.pl/produkty/350088-sp ... -e5530-140
Obok w wyszukiwarce wyskoczyła mi pozycja "sprężyny obniżające Eibach.." ale jest to przedmiot na zamówienie i nie ma danych o ile obniżają.
Więc pytanie, czy te sprężyny z linku są ok? Czy są jakieś (Pro Kity) które obniżają więcej niż te 25mm?
- https://intercars.pl/produkty/350088-sp ... -e5530-140
Obok w wyszukiwarce wyskoczyła mi pozycja "sprężyny obniżające Eibach.." ale jest to przedmiot na zamówienie i nie ma danych o ile obniżają.
Więc pytanie, czy te sprężyny z linku są ok? Czy są jakieś (Pro Kity) które obniżają więcej niż te 25mm?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co się orientuję pro kit zawsze jest jeden do danego modelu (czarne sprężyny), zawsze wg instrukcji można go montować do seryjnych amortyzatorów, obniża w zależności od auta 20-35mm i jest bardzo komfortowy (miałem w trzech różnych samochodach), natomiast drugą opcją jest sportline (czerwone sprężyny), tutaj już trzeba krótsze amortyzatory i obniża 40-50mm jak dobrze pamiętam w zależności od auta, są też sporo twardsze. W civicu FK2 miałem sportline'y -50mm na seryjnych amortyzatorach i jeden wylał po 5 tys km więc na pewno warto się słuchać instrukcji B6 są twardsze, ale nie są krótsze więc sportline'y mogą im się dać we znaki, ale sam na takim zestawie nie jeździłem.
- Pawelski
- Posty: 143
- Rejestracja: 11 lip 2013, 16:39
- Model: NA
- Wersja: 1.6 1996
- Lokalizacja: Warszawa
A KYB AGX to nie są przypadkiem odpowiedniki seryjnych amortyzatorów? Może niech ktoś bardziej ogarnięty w temacie się wypowie, ale tak mi się wydaje.
Ogólnie zdecydowanie nie polecam krótszych sprężyn do seryjnych amorów, nie jeździ się na tym najlepiej (NA).
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
U siebie mam AGX na seryjnych sprężynach że sportiva. Skok zawieszenia jest taki sam jak w serii ale auto poszło w dół jakieś 10-15mm. Generalnie powinno dać radę że sprężynami -30mm.
A to nie jest tak, że KYB Excel-G to odpowiedniki seryjnych amortyzatorów a AGX to amortyzatory z regulacją twardości przystosowane do krótszych sprężyn?mutra pisze: ↑27 lut 2019, 19:30U siebie mam AGX na seryjnych sprężynach że sportiva. Skok zawieszenia jest taki sam jak w serii ale auto poszło w dół jakieś 10-15mm. Generalnie powinno dać radę że sprężynami -30mm.
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
AGX ma regulację: 4stopniowa w Nb i 8 stopniową w na. Rozmiarowo(skok i wymiary) jest taki sam jak seryjnycreidd pisze: ↑27 lut 2019, 20:14A to nie jest tak, że KYB Excel-G to odpowiedniki seryjnych amortyzatorów a AGX to amortyzatory z regulacją twardości przystosowane do krótszych sprężyn?