Duża temp. wody przy upalaniu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Może ktoś ma pomysł co można zrobić. Pacjent za bardzo nagrzewa się przy upalaniu a nawet przy mocniejszej jeździe. Woda przy dużej chłodnicy idzie do 105-110 *C.
W aucie mam wszystkie osłony, gruba chłodnica, dwa wentylatory i re-route.
Chciałbym uniknąć otworowania zderzaka. Macie jakiś pomysł co można zrobić by tą temp. jeszcze zmniejszyć? Miał ktoś podobnie?
W aucie mam wszystkie osłony, gruba chłodnica, dwa wentylatory i re-route.
Chciałbym uniknąć otworowania zderzaka. Macie jakiś pomysł co można zrobić by tą temp. jeszcze zmniejszyć? Miał ktoś podobnie?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
probowales dodatkow do plynu chlodzacego? Np. Redline Water Wetter, Millers ExtraCool (tanszy i latwiej dostepny). Jest szansa ze bedzie lepiej odbieral cieplo od silnika ale tez lepiej oddawal cieplo do chlodnicy czyli otoczenia.
moze podniesc maske na zawiasach?
moze podniesc maske na zawiasach?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
A płyn chłodniczy? Może zmień proporcje woda/płyn na 70% wody 30% płynu? Woda lepiej odprowadza ciepło.
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Tu może leżeć problem powiem szczerze. Spuszczę 2l i doleje wody.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 411
- Rejestracja: 04 gru 2016, 16:48
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8VVT '02
- Lokalizacja: Warszawa
A taki stosunek nie wysadzi chłodnicy jak mróz chwyci? W sensie to nie powinno jeszcze zamarzać jakoś szybko nie? No chyba, że auto garażowane w ciepłym to nie było pytania 
Redline Water Wetter podobno robi kosmiczną robotę

Redline Water Wetter podobno robi kosmiczną robotę
Na przykładzie Motul Inugel, przy 1/3 płynu i 2/3 wody mamy ochronę przed zamarzaniem do -22*C więc naprawdę duży margines 
Zaznaczone na czerwono temperatury, to temp wrzenia. Tabelka może sugerować, że im większy udział płynu, tym lepiej.
Tylko pamiętajmy, że debatujemy nad oddawaniem ciepła, a nie temperaturą wrzenia (która oczywiście też nie jest pomijalna), a woda najlepiej oddaje ciepło.

Zaznaczone na czerwono temperatury, to temp wrzenia. Tabelka może sugerować, że im większy udział płynu, tym lepiej.
Tylko pamiętajmy, że debatujemy nad oddawaniem ciepła, a nie temperaturą wrzenia (która oczywiście też nie jest pomijalna), a woda najlepiej oddaje ciepło.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
No tak tylko z tego wynika że furę można upalac do 120*C bez konsekwencji bo i olej na tyle pozwala... Jerzj czy sprawdzałeś kiedyś na torze rzeczywista temp wody po OBD2 na przykład ? Bo może robię niepotrzebne zamieszanie a wszyscy mają podobne temperatury
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

turbo pchała pisze:No tak tylko z tego wynika że furę można upalac do 120*C bez konsekwencji bo i olej na tyle pozwala... Jerzj czy sprawdzałeś kiedyś na torze rzeczywista temp wody po OBD2 na przykład ? Bo może robię niepotrzebne zamieszanie a wszyscy mają podobne temperatury
Owszem, robię to odkąd mam turbo.
Na jastrzębiu w zeszłym roku w upalny dzień, bez reroute i drugiego wentylatora miałem 105* w porywach do 110. Odczyt z emu. To skłoniło mnie do zrobienia reroute, drugiego wentylatora, zmiany termostatu i proporcji płynu chłodzącego.
Na ostatnim Ułężu nie przekroczyłem 98*.
Wysłane z mojego Tab2A7-10F przy użyciu Tapatalka
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
jerzj pisze:A płyn chłodniczy? Może zmień proporcje woda/płyn na 70% wody 30% płynu? Woda lepiej odprowadza ciepło.
ciekawi mnie ile realnie mozna na tym zyskac. Bawilem sie troche w zeszlym roku, plukanie i takie tam i faktycznie temperatura na samej wodzie demineralizowanej byla nieco nizsza. Ale bylo to raczej 2-3stopnie nie wiecej przy normalnej jezdzie, bo upalac tak nie probowalem.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
u mnie motul 50/50, thermostat 71'C, gruba chlodnica, dwa wentylatory, temp. zalaczania obu 97'C bodajrze. Turbo chlodzone woda.
Na co dzien na drodze/autostradzie itp. nie jestem w stanie "zagotowac" wody -> trzymam sie ponizej 100'C. Na torze -> na ostatniej silesi tylko jeden przejazd podniosl wode powyzej 105'C -> wtedy sie schlodzilem I wiecej sie nie powtorzylo -> ale zwalam to na dziurawy kolektor I pieklo pod maska od.... spalin
. Temp. oleju nie sledze bo nie ma to sensu wg. mnie w miatowym ukladzie, woda I tak jest zawsze pierwsza I to ona daje signal do "atencji".
Czester, zmiana plynu na "wiecej wody" daje zawsze natychmiastowy efekt.
ale skoro masz juz wszystko co teoretycznie mozna zalozyc, zrob jeden test: wyjmij thermostat. Sprawdz co sie dzieje. Jezeli nie bedzie jako tako poprawy przy upalaniu, zmienilbym pompe wody na "323 GTR" style. Ona ma inna budowe lopatek -> taka pompe wody ma rowniez fabrycznie mazdaspeed I na pewno nie zaszkodzi, chyba ze chcesz od razu pojsc w najlepsze czym mozesz cyrkulowac, poszedl bym w elektryczna pompe 100l/min +, sterowana przez SA, wtedy mozesz rowniez thermostat wywalic. Rozwazalem to juz do siebie, ale poki co sie nie gotuje speedi wiec zrezygnowalem z zakupu dla satyskacji posiadania
Na co dzien na drodze/autostradzie itp. nie jestem w stanie "zagotowac" wody -> trzymam sie ponizej 100'C. Na torze -> na ostatniej silesi tylko jeden przejazd podniosl wode powyzej 105'C -> wtedy sie schlodzilem I wiecej sie nie powtorzylo -> ale zwalam to na dziurawy kolektor I pieklo pod maska od.... spalin

Czester, zmiana plynu na "wiecej wody" daje zawsze natychmiastowy efekt.
ale skoro masz juz wszystko co teoretycznie mozna zalozyc, zrob jeden test: wyjmij thermostat. Sprawdz co sie dzieje. Jezeli nie bedzie jako tako poprawy przy upalaniu, zmienilbym pompe wody na "323 GTR" style. Ona ma inna budowe lopatek -> taka pompe wody ma rowniez fabrycznie mazdaspeed I na pewno nie zaszkodzi, chyba ze chcesz od razu pojsc w najlepsze czym mozesz cyrkulowac, poszedl bym w elektryczna pompe 100l/min +, sterowana przez SA, wtedy mozesz rowniez thermostat wywalic. Rozwazalem to juz do siebie, ale poki co sie nie gotuje speedi wiec zrezygnowalem z zakupu dla satyskacji posiadania

NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
naprawde jest sens dawac termostat 71st? Nie wystarczylby seryjny z 323 bodaj (82 albo 83st, nie pamietam)?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Dobra, najpierw spróbuję z wodą bo mam "bogatą" mieszankę. Jak nie pomoże, pompa i termostat. Z tym drugim mini problem bo jest reroute i dostać się tam będzie ciężko.
Grunt, że są jakieś pomysły i koncepcje.
W miejskiej jeździe 100*C nie przekracza raczej ale wentylatory zalaczaja się bardzo czesto.
Grunt, że są jakieś pomysły i koncepcje.
W miejskiej jeździe 100*C nie przekracza raczej ale wentylatory zalaczaja się bardzo czesto.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Millersa ExtraCool mozesz tez wyprobowac przy okazji zabawy z mieszanka. 50zl nie majatek
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
turbo pchała pisze:Dobra, najpierw spróbuję z wodą bo mam "bogatą" mieszankę. Jak nie pomoże, pompa i termostat. Z tym drugim mini problem bo jest reroute i dostać się tam będzie ciężko.
Grunt, że są jakieś pomysły i koncepcje.
W miejskiej jeździe 100*C nie przekracza raczej ale wentylatory zalaczaja się bardzo czesto.
W mieście (= w korkach) masz 2 niesprzyjające warunki:
- większą moc do oddania niż w seryjnym silniku
- brak przepływu powietrza przez chłodnię, która jest dodatkowo zasłonięta przez IC
U mnie wentylatory włączają się dość regularnie, ale wystarczy, że zacznę jechać i jest ok.
Inna sprawa, że w mieście nigdy nie przeszło mi przez 97*C, wentylatory skutecznie zbijają temperaturę.
I tak sobie jeszcze myślę - 100*C przy upalaniu jest jeszcze jak najbardziej ok, natomiast na torze, gdzie więcej się hamuje i notorycznie przyspiesza do niedużych prędkości będziesz miał większe wyzwanie, aby utrzymać temperaturę, więc jeśli na Ułężu miałeś 105*C to zdecydowanie warto coś poprawić.
Trzymam kciuki i daj znać co dała inna mieszanka.