
Sprzęgła - to i owo
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
autopaga pisze:w żaden sposób z majkelem od miesiąca
Buahahhahaha



Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Odswieze..
Po 6 tys /km Exedy Stage 1 niestety sie poddalo.
Widac zazwyczaj spokojna jazda i od czasu do czasu szybsze ruszenie ze swiateł zabiło szybciutko ten zestaw.
Autko generuje skromne 250nm.Od kilku dni zauwazylem ze powyzej 4 t/rpm najzwyczajniej obroty ida w gore a Mazda nie przyspiesza jak trzeba.Najczesciej objawia sie uslizgiem na 3-4 biegu.
Zakladam ze wysprzeglik nie ma nic z tym wspolnego bo olej w normie i nie ma wyciekow.
Chyba czas zalozyc cos mocniejszego.. :neutral:
Po 6 tys /km Exedy Stage 1 niestety sie poddalo.
Widac zazwyczaj spokojna jazda i od czasu do czasu szybsze ruszenie ze swiateł zabiło szybciutko ten zestaw.
Autko generuje skromne 250nm.Od kilku dni zauwazylem ze powyzej 4 t/rpm najzwyczajniej obroty ida w gore a Mazda nie przyspiesza jak trzeba.Najczesciej objawia sie uslizgiem na 3-4 biegu.
Zakladam ze wysprzeglik nie ma nic z tym wspolnego bo olej w normie i nie ma wyciekow.
Chyba czas zalozyc cos mocniejszego.. :neutral:
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
- Polinski
- Posty: 403
- Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
- Model: NA
- Wersja: rotrex keczup
- Lokalizacja: krk
hej Gunner, ja tez jak na razie jestem srednio zadowolony z mojego exedy stage 1, ale z innego powodu. przy wysprzeglaniu pojawia sie wibracja - kazdy downshift powoduje drgania na skrzyni/sprzegle. Nie przeszkadza mi to za bardzo, ale nie wiem do konca czym to jest spowodowane. Dotarlem je powoli przez 500km, jezdze bez szalonych startow i mam dopiero ~1500 km na sprzegle (silnik jak na razie N/A).
W kazdym razie zle slyszec ze tak szybko sie poddalo, zaczynam sie martwic ze nie dolozylem paru stowek na ACT.. czas pokaze
EDIT (30/1/14) - Sprzeglo ma sie dobrze, wibracje zniknely gdy przestalem piescic sie ze sprzeglem i zwalniac je delikatnie. Staram sie teraz jak najszybciej i najplynniej zwalniac sprzeglo i nie ma problemu.
W kazdym razie zle slyszec ze tak szybko sie poddalo, zaczynam sie martwic ze nie dolozylem paru stowek na ACT.. czas pokaze
EDIT (30/1/14) - Sprzeglo ma sie dobrze, wibracje zniknely gdy przestalem piescic sie ze sprzeglem i zwalniac je delikatnie. Staram sie teraz jak najszybciej i najplynniej zwalniac sprzeglo i nie ma problemu.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2014, 12:40 przez Polinski, łącznie zmieniany 1 raz.
Zastanowie sie teraz wlasnie nad ACT wraz z lekkim kołem .
Np: http://www.bellengineering.net/product_info.php?cPath=5_12&products_id=23
Np: http://www.bellengineering.net/product_info.php?cPath=5_12&products_id=23
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81
Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
Jak mi padnie Exedy Stage 1 to na pewno uderzę do Śluby vel Dr Kokona po lekkie kółko, wzmocnione sprzęgło i docisk. W dodatku wymiana na miejscu 

- pmcomp
- Posty: 2623
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is Miziak
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Na ACT HD1 w Mizi zrobiłem dokładnie 30 tys km. Było w tym troche torów (Nuerburgring, Poznań), jakieś Kielce, parę Ułęży i Alpy. Auta nie katuję ale nogą do najlżejszych nie nalezy tym bardziej że Mizia słuzy do zabawy. Mam też lekkie koło dla ścisłości. Tarcza jeszcze by coś tam wytrzymała ale wymieniłem teraz przed wyjazdem w Pireneje i w Alpy.
Zdecydowanie polecam.
Jedyna wada to dość ciężko w porównaniu do serii chodzący pedał. Za to klei niesamowicie. I uważam że 30 tys to baaaardzo przyzwoity wynik.
Pozdro
Zdecydowanie polecam.
Jedyna wada to dość ciężko w porównaniu do serii chodzący pedał. Za to klei niesamowicie. I uważam że 30 tys to baaaardzo przyzwoity wynik.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- Alex
- Donator
- Posty: 4741
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
pytanie do fachowcow - czy sprzeglo z NB (200mm zdaje sie) pasuje do NA (190mm?) plug and play? Chodzi mi o zwykle sprzeglo, zaden stejdż 1-2-3 a pytanie jest podyktowane troska o obecne ktore ma juz troche kkm nalatane a ostatnio musi znosic czasem wiecej niz emerycka jazda i nie wiem czy nie zazada niedlugo odpoczynku 

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Odświeżam temat .
Czy wzmocnione sprzęgło typu ACT czy exedy stage 1/2 ma w ogóle sens w 1,8 N/A ?
Oczywiście piszę to z pozycji upalającego , bo np. na takim Torze Poznań, to mi się wydaje - że moja seria nieźle oberwała ostatnio ..
Prawdopodobnie muszę wymienić jednak, i weryfikuje temat , co polecacie w moim przypadku ?
Czy wzmocnione sprzęgło typu ACT czy exedy stage 1/2 ma w ogóle sens w 1,8 N/A ?
Oczywiście piszę to z pozycji upalającego , bo np. na takim Torze Poznań, to mi się wydaje - że moja seria nieźle oberwała ostatnio ..
Prawdopodobnie muszę wymienić jednak, i weryfikuje temat , co polecacie w moim przypadku ?
remik pisze:Prawdopodobnie muszę wymienić jednak, i weryfikuje temat , co polecacie w moim przypadku ?
W WAW to bysmy Ci poradzili pojechać do Wróbla na pl. Hallera i za 100 PLN nabić mocniejsze okładziny. W Poz pewnie też kilku takich Wróbli jest.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:remik pisze:Prawdopodobnie muszę wymienić jednak, i weryfikuje temat , co polecacie w moim przypadku ?
W WAW to bysmy Ci poradzili pojechać do Wróbla na pl. Hallera i za 100 PLN nabić mocniejsze okładziny. W Poz pewnie też kilku takich Wróbli jest.
Po
eM
Byłem ostatnio u takiego naszego polecanego wszędzie speca w PO. Samo nabicie tarczy kevlarowymi okładzinami do 1.6 to 700zł.
Pozdr.
DEX
Tetryk pisze:Szukałem, a nie znalazłem. Czy sprzęgła w NB/ NBFL w skrzyniach 5-biegowych i 6-biegowych są inne czy takie same?
Sprzęgła od Na do NBFL dzielą się tylko w oparciu o pojemności. Do 1.6 i 1.8
Czy ktoś z forumowiczów jest mi w stanie powiedzieć jaką moc i nituka wytrzymuję seryjne sprzęgło w NCku?
Chciałem ACT, natomiast jest dostępne tylko w USA, a termin oczekiwania to 1-1,5 msc, obawiam się, że tyle nie wytrzymam i szkoda mi sezonu. Aktualnie na wykresie jest 2.5l 170km i 250 Nm. Pytanie czy seria to zniesie i jak długo?
Chciałem ACT, natomiast jest dostępne tylko w USA, a termin oczekiwania to 1-1,5 msc, obawiam się, że tyle nie wytrzymam i szkoda mi sezonu. Aktualnie na wykresie jest 2.5l 170km i 250 Nm. Pytanie czy seria to zniesie i jak długo?
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
koucz pisze:Czy ktoś z forumowiczów jest mi w stanie powiedzieć jaką moc i nituka wytrzymuję seryjne sprzęgło w NCku?
Chciałem ACT, natomiast jest dostępne tylko w USA, a termin oczekiwania to 1-1,5 msc, obawiam się, że tyle nie wytrzymam i szkoda mi sezonu. Aktualnie na wykresie jest 2.5l 170km i 250 Nm. Pytanie czy seria to zniesie i jak długo?
Trochę rychło wczas, ale może coś pomogę.
U mnie przy 320nm ślizgało na prawie każdym biegu. Na ebayu masz Competition Clutch, którego ja też używam.
Wiem, że któryś tuner rekomendował CC do turbo/kompresora.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
ostatnio mam objawy zużycia sprzęgła ale nietypowe
na zimnym gdy wyjeżdżam z garażu czasami nie chcą mi wejść biegi
najczęściej jedynka
w trasie się to nie zdarza za to w korku już wraca
wysprzęglik ma z 2 lata, pompa była regenerowana też jakoś tak
docisk z NB i tarcza od wróbla - pracowały pół roku na 0.4 bara bez intercoolera
nie rozbierałem i nie patrzyłem co pada - tarcza czy docisk
pytanie
-exedy stage 1 - ale niby wytrzymuje tylko 8 psi
-exedy stage 2 ????
wolałbym nie sprowadzać z usa bo dolar drogi i idzie długo
-czy może wzmocnić docisk + tarcza wróbla ?
na zimnym gdy wyjeżdżam z garażu czasami nie chcą mi wejść biegi

w trasie się to nie zdarza za to w korku już wraca
wysprzęglik ma z 2 lata, pompa była regenerowana też jakoś tak
docisk z NB i tarcza od wróbla - pracowały pół roku na 0.4 bara bez intercoolera
nie rozbierałem i nie patrzyłem co pada - tarcza czy docisk
pytanie
-exedy stage 1 - ale niby wytrzymuje tylko 8 psi

-exedy stage 2 ????
wolałbym nie sprowadzać z usa bo dolar drogi i idzie długo
-czy może wzmocnić docisk + tarcza wróbla ?
MIATA nim jak szatan


sophisty pisze:Dlatego właśnie 5 łopatek. Różnica w komforcie w stosunku do organika niewielka i przebiegi jakieś sensowne już można zrobić. O 3 łopatkach w ogólnie nie mówię bo to hardcore.
Takie pytanie, masz u siebie tak spiek, albo miales okazję takie testować w warunkach miejskich? Ja nie dlatego pytam o doświadczenia praktyczne.
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
sophisty pisze:SponeR pisze:docisk z NB i tarcza od wróbla
1.6 czy 1.8?
1.6
ktoś podpowie czy radzik czy exedy ?
jestem w stanie zaaplikować stage 2 bo niby stage 1 radzi sobie tylko do 8psi (0.57 bar)
na stronie sprzęgła24 znalazłem za 1600 stage 1 i 1800 za stage 2
MIATA nim jak szatan

