Easy ECU w MX-5 nb 1,8 TURBO

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

frycurasta
Posty: 12
Rejestracja: 03 paź 2015, 0:44
Model: NB
Lokalizacja: Sędziszów

02 kwie 2016, 16:46

witam
posiadam miatkę jak w tytule, w mojej glowie narodził się pomysł wstawienia turbo do mojego mx'a :mrgreen:, a i tu rodzą się problemy i niepewności. Na gugle nie ma nic na temat strojenia mazdy na easy ecu, czy ktoś miał z tym SA do czynienia?
Planowane doladowanie mojej miatki to 0,7.
Proszę podzielić się jakimis informacjami na ten temat.
Jeśli coś pominąłem proszę o wybaczenie to mój pierwszy post na forum, pozdrawiam i prosze o jakies info
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2016, 18:50

frycurasta pisze:Proszę podzielić się jakimis informacjami na ten temat.

Problem pierwszy i podstawowy. EasyECU nie obsługuje seryjnego triggera z NB. Więc aby to w ogóle uruchomić wymagana byłaby wymiana na jakiś multitooth.
Co do możliwości samego oprogramowania to się nie wypowiem, nigdy mnie ten produkt aż tak bardzo nie wciagał :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

02 kwie 2016, 20:44

Po co komplikować sobie życie, jak można użyć kompów, do których na tym forum jest już know how?
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
frycurasta
Posty: 12
Rejestracja: 03 paź 2015, 0:44
Model: NB
Lokalizacja: Sędziszów

02 kwie 2016, 20:52

to co szanowne grono poleca? bo dla mnie drugą opcją byłby DET3
Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

02 kwie 2016, 21:18

Zależy od kasy. Det3 w trybie fi albo emu
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 kwie 2016, 22:08

albo Megasquirt.
DET3 to niezależnie od konfiguracji nadal piggyback a nie SA. Poza tym ma fatalny stosunek cena/funkcjonalność i jest to kompletne archeo.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
frycurasta
Posty: 12
Rejestracja: 03 paź 2015, 0:44
Model: NB
Lokalizacja: Sędziszów

03 kwie 2016, 5:12

troszkę przeszukałem i poczytałem forum, często pojawia się wątek MegaSquirt, tylko gdzie go kupić i ile to kosztuje, no i jesli bym kupował to raczej wersje v3, przepraszam za niewedze :oops:
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

03 kwie 2016, 7:47

A moze tak ME221 :idea: Coraz wiecej Miat na wyspach z tym lata i jest plug&play.
frycurasta
Posty: 12
Rejestracja: 03 paź 2015, 0:44
Model: NB
Lokalizacja: Sędziszów

03 kwie 2016, 7:59

wiecie zależy mi na tym żeby ten setup do ogarnięcia turbo nie był nie wiadomo jak drogi, odnośnie funkcji to chce zeby to PB czy SA ogarnęło złóte wtryski 440 i to doladowanie 0,7, EBC i żeby pozbyć się przepływki aby bylo to bezpieczne dla silnika, do DET3 sklania mnie fakt ze w okolicy mam stroiciela który to bardzo dobrze ogarnia, jesli ktoś jeździ z DET to moze powie czy sa jakies problemy z podpięciem tego pod seryjne ECU w mx 5 nb
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

03 kwie 2016, 10:09

Nowy megasquirt w usa, np. u producenta diyautotune, lub poprzez posrednikow typu flyinmiata lub begi. Ceny sa na stronie.
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 kwie 2016, 10:23

ravestation pisze:Nowy megasquirt w usa, np. u producenta diyautotune, lub poprzez posrednikow typu flyinmiata lub begi. Ceny sa na stronie.

Ojtam. W Krakowie jest do kupienia bardzo dobry jeden po detjuningu MSMa i powrocie do serii :D Nawet chyba się na giełdizie tutejszej przewinął :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

03 kwie 2016, 10:51

Racja :)
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
vlad
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2016, 10:27
Model: Inny
Wersja: R34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

06 gru 2016, 10:28

podbijam temat aby nie tworzyć nowego, moje pytanie do was brzmi w jakie ECU polecacie pójsć do NB 1.8 2000r pod turbo, nie idziemy w wielkie moce ani doładowania, raczej lajtowo coś koło 0,6bara max, auto docelowo ma być do latania bokiem,

co mnie najbardziej interesuje to rozwiązania plugnplay, bo jak roumiem gotowych przejściówek do polskiego EMU pod MX-5 nie będzie?

czytalem na forum to co znalazłem i widzę że pojawiają się takie rozwiązania jak SMT6 czy det3 (pb), megasquirt, ME221 (ciekawa opcja ale jednak drogo jak na budżetowe turbo)...

jakieś pomysłym coś konkretnego polecacie? będę wdzięczny na konkretny namiar, ile to moze kosztować i ewentualnie kto to wystroi ?
ODPOWIEDZ