Brak mocy jak turbo dmucha.

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 lis 2014, 16:24

Co należy sprawdzić w pierwszej kolejności jak nie ma mocy gdy nabija turbo? Ogólnie rzecz biorąc fura dobrze jedzie do 2,5 tyś obrotów, a później jak turbo zaczyna dmuchać, zaczyna brakować mocy kompletnie (przyspiesza zdecydowanie gorzej niż wolnossący przy tych samych obrotach) i co jakiś czas puszcza bąki. Logi według mnie wyglądają dobrze, wcześniej nie podobał mi się odczyt map sensora, więc go wymieniłem, poprawiła się praca silnika w dolnej partii obrotów, poniżej 2,5 tyś, ale z doładowaniem nadal jest dramat, a doładowanie w logach widać że rośnie prawidłowo, więc czemu może nie być mocy?
Załączniki
nowy map3.zip
(28.15 KiB) Pobrany 51 razy
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 lis 2014, 17:41

Sprawdzić AFR

Dziura w tłoku

Wypalony zawór

..

Przepraszam, za tak pesymistyczne wizje, ale jeżeli w kolektorze ssącym jest ciśnienie i nie brakuje paliwa, to kiepsko to widzę.

Pocieszę Cię, że jeżeli do 2500 jedzie normalnie TO raczej żadna z pesymistycznych wizji się nie sprawdzi i pada Ci regulator ciśnienia/pompa/jakiś czujnik...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

07 lis 2014, 18:37

może testowo wyłącz czujniki w MSie i zobacz czy nie ma różnicy?
Obrazek

miatasm.com
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 lis 2014, 19:34

No właśnie fura za dobrze chodzi na wolnych i do 2,5 aby problem był z silnikiem, ale już mam w planach ponowny pomiar kompresji.

Jak to konkretnie zrobić funky? tzn które czujniki masz na myśli?

Mam jeszcze jeden problem z AFR, funkcjonuje w tunerstudio na zegarze, a jak zrobię loga to nie rejestruje AFRu, tzn w MegaLogViewerze jest 0 da się to jakoś włączyć?
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

07 lis 2014, 20:08

DMK powiał grozą ;) To jeszcze bardziej optymistycznie... Jesteś pewien że masz doładowanie w kolektorze? MAPsensor MSa gdzie masz wpięty? Może dolot Ci się rozszczelnił? Sprawdź wszystkie obejmy, łączniki, IC. Ja tak miałem i objaw był podobny. Jechał jak wolnossak do 2krpm, a na doładowaniu dławił się... odkręciła się obejma SGB.
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 lis 2014, 21:00

Map sensor dzisiaj nowy wlutowałem w MSa, dziwne bo pokazuje w logu nawet 217kPa przy 4,5tysiąca obrotów, więc ma ponad 1 bara, gdyby dolot był nieszczelny to byłby problem z osiągnięciem takiego boosta.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 lis 2014, 22:08

autopaga pisze:Map sensor dzisiaj nowy wlutowałem w MSa, dziwne bo pokazuje w logu nawet 217kPa przy 4,5tysiąca obrotów, więc ma ponad 1 bara, gdyby dolot był nieszczelny to byłby problem z osiągnięciem takiego boosta.


Chwila, chwila, chwila. Masz pomiar AFR w logu 0? Nie masz ego korekcji, czy jak się to tam w MSie zwie?

PS Silnikowi raczej nic nie dolega, bo gdyby się coś wydarzyło, to by pompka przestała pompować  ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

07 lis 2014, 22:15

Jak widać na załączonym obrazku AFR 0. Nie mam korekcji przez wskazania AFRu. Dziwi mnie też co to za parametr fuel pressure, na 100% nie mam żadnego czujnika, więc skąd się to bierze?
Załączniki
screen.JPG
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 lis 2014, 7:52

Wygląda jak wykres AFR patrząc po MAPie i RPMach..
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

08 lis 2014, 8:04

Jest napięcie z wejścia sondy. Klikasz calculated Fields > Wideband AFR-O2 i tam wybierasz jaki masz kontroler.


Czy silnikiem rzeczywiście tak skacze obrotami jak na wykresie?

Po raz Nty napiszę, żebyś sprawdził zapłon lampą. Przy nawet lekkim przestawieniu i tak małych wyprzedzeniach możesz mieć zapłon po TDC.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2014, 13:12

RS pisze:Jest napięcie z wejścia sondy. Klikasz calculated Fields > Wideband AFR-O2 i tam wybierasz jaki masz kontroler.


Czy silnikiem rzeczywiście tak skacze obrotami jak na wykresie?

Po raz Nty napiszę, żebyś sprawdził zapłon lampą. Przy nawet lekkim przestawieniu i tak małych wyprzedzeniach możesz mieć zapłon po TDC.

+1. W ms1 nie loguje afra tylko napiecie i trzeba sobie ustawic tal jak rs napisal.
W kweatii cisnienia paliwa to juz to wyjasnialismy kiedys, zapomnij o tym parametrze.
Te obroty sa smieszne. Kiedys jedna turbomiata cos takiego miala jak jedna cewka (cops) pod obciazeniem wylatywala. Na dole bylo dobrze, przy depnieciu wlasnie takie jajo. Ale bylo to czuc, cala buda szarpalo.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 lis 2014, 13:16

majkel pisze:
RS pisze:Jest napięcie z wejścia sondy. Klikasz calculated Fields > Wideband AFR-O2 i tam wybierasz jaki masz kontroler.


Czy silnikiem rzeczywiście tak skacze obrotami jak na wykresie?

Po raz Nty napiszę, żebyś sprawdził zapłon lampą. Przy nawet lekkim przestawieniu i tak małych wyprzedzeniach możesz mieć zapłon po TDC.

+1. W ms1 nie loguje afra tylko napiecie i trzeba sobie ustawic tal jak rs napisal.
W kweatii cisnienia paliwa to juz to wyjasnialismy kiedys, zapomnij o tym parametrze.
Te obroty sa smieszne. Kiedys jedna turbomiata cos takiego miala jak jedna cewka (cops) pod obciazeniem wylatywala. Na dole bylo dobrze, przy depnieciu wlasnie takie jajo. Ale bylo to czuc, cala buda szarpalo.

Czy jest jakas opcja zeby sparwdzic cewki inna niz podmiana?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 lis 2014, 13:32

ree pisze:
majkel pisze:
RS pisze:Jest napięcie z wejścia sondy. Klikasz calculated Fields > Wideband AFR-O2 i tam wybierasz jaki masz kontroler.


Czy silnikiem rzeczywiście tak skacze obrotami jak na wykresie?

Po raz Nty napiszę, żebyś sprawdził zapłon lampą. Przy nawet lekkim przestawieniu i tak małych wyprzedzeniach możesz mieć zapłon po TDC.

+1. W ms1 nie loguje afra tylko napiecie i trzeba sobie ustawic tal jak rs napisal.
W kweatii cisnienia paliwa to juz to wyjasnialismy kiedys, zapomnij o tym parametrze.
Te obroty sa smieszne. Kiedys jedna turbomiata cos takiego miala jak jedna cewka (cops) pod obciazeniem wylatywala. Na dole bylo dobrze, przy depnieciu wlasnie takie jajo. Ale bylo to czuc, cala buda szarpalo.

Czy jest jakas opcja zeby sparwdzic cewki inna niz podmiana?

Posrednio. Niepalone paliwo powinno byc widoczne na afr, mozna probowac porownac wyglad swiec pomiedzy garami. Ale niestety najbardziej pewna jest wymiana, jesli by to sie dzialo na obcoazeniu w trakcie jazdy jedynie. Loga nie mam jak obejrzec niestety bo jestem off i z tableta lece.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ODPOWIEDZ