Wolne obroty z MSem

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

21 lip 2014, 15:28

Chciałbym troszkę popracować nad wolnymi obrotami przy furze, z tego co poczytałem i pooglądałem to dla miat bez klimy właściwsze jest ustawienie warmup only a nie close loop, a teraz mam close loop ustawione, czy faktycznie tak jest?

Zmieniając z close loop na warmup only ukazują mi się takie parametry jak w załączniku, wiem że obroty ustawia się zmieniając idle duty, lecz jak z górnymi parametrami są takie same dla silników BP?

Według afr mieszankę mam dość bogatą, a z tego co piszą uboga bardziej wpływa na wahania obrotów.

Przy okazji chciałbym dowiedzieć się jak dokładnie działa after start enrichment, czy działa on przez 15 sekund jeżeli woda jest poniżej 80 stopni, czy bez przerwy dopóki woda nie osiągnie 80 stopni?
Załączniki
after.JPG
after.JPG (45.17 KiB) Przejrzano 639 razy
idle.JPG
idle.JPG (51.44 KiB) Przejrzano 639 razy
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 lip 2014, 23:51

autopaga pisze:z tego co poczytałem i pooglądałem to dla miat bez klimy właściwsze jest ustawienie warmup only a nie close loop, a teraz mam close loop ustawione, czy faktycznie tak jest?


Lata już nie zagladałem do tego archeo softu do MS1 ale spróbuję sobie cokolwiek przypomnieć :D

To niezupełnie w tą stronę. Skutecznej obsługi klimatyzacji nie da się zrobić w trybie warmup, ponieważ tylko tryb CL jest w stanie reagować na zmiany obciążenia przez odbiorniki i poprawiać wartość wolnych obrotów dążąc do zadanej wartości. To nie dotyczy tylko klimatyzacji, dotyczy też jakiegokolwiek dużego obciążenia elektrycznego czy pompy wspomagania, ale akurat klimatyzacja jest najbardziej upierdliwa bo to potężne obciążenie. Co więcej, tylko przy CL mozna stosować idleup czyli czasowe podwyższanie wartości wolnych obrotów na podstawie sygnalizacji włączonego odbiornika czy też pełną obsługę AC czyli w odpowiedzi na sygnał z czujników najpierw podwyższenie wartości obrotów a potem uruchomienie kompresora klimatyzacji przez PCM. W przypadku silnika bez klimatyzacji można dowolnie sobie wybierać warmup lub CL. Tyle że CL akurat w tamtym sofcie był bardzo prymitywny i jakością nie zachwycał.
autopaga pisze:wiem że obroty ustawia się zmieniając idle duty, lecz jak z górnymi parametrami są takie same dla silników BP?

Górne czyli częstotliwość i crankDC ? W tej chwili masz ustawione 160 Hz, to trochę za mało dla NA 1.8. Coś pomiędzy 250-300 Hz powinno działać lepiej. Nie należy też przesadzic, wraz ze wzrostem częstotliwości spada precyzja. crankDC wydaje mi się nieco za mały. Ale to parametr bardzo zależny od konkretnego setupu a właściwie od stanu zaworu IAC. Im bardziej zawalony brudem i stawiający opór tym większą energię trzeba w niego wpompować aby się cokolwiek ruszyło.
autopaga pisze:Według afr mieszankę mam dość bogatą, a z tego co piszą uboga bardziej wpływa na wahania obrotów.

zbyt uboga mieszanka powoduje oscylacje nie do opanowania. Przy sekwencyjnym wtrysku afr na idle rzędu 14,6-14,7 jest wystarczający, przy pólsekwencji musi być trochę po bogatej stronie. Zazwyczaj niska 14 powinna zapewnić odpowiednią stabilność. Wszelkie nagłe zmiany dawki paliwa lub kąta wyprzedzenia podczas pracy na idle stabilność pogarszają.
autopaga pisze:Przy okazji chciałbym dowiedzieć się jak dokładnie działa after start enrichment, czy działa on przez 15 sekund jeżeli woda jest poniżej 80 stopni, czy bez przerwy dopóki woda nie osiągnie 80 stopni?

Dziwne te Twoje ustawienia ASE. ASE total (w tym przypadku 15 sekund) to całkowity czas przez jaki działa ASE. zamiast czasu wyrazonego w sekundach możesz miec wartosc w cyklach czyli bardziej uzalezniona od obrotow.
Nie pamiętam dokładnie, ale w MS1 chyba się juz tego w żaden inny sposób nie da zróżnicowac, od temperatury etc.

Poniżej masz wybór trybu ASE. Ustawione masz fixed&decay, czyli wzbogacanie ASE bedzie najpierw o stała wartość w funkcji temperatury przez czas "fixed ase time period" a potem bedzie liniowo się zmniejszac przez czas pozostały do końca ASE total time. Tryb fixed&decay będzie włączony poniżej progu 80 stopni, powyżej powinien działać tylko decay.
fixed time period jest ustawiony na zero więc nie bardzo wiem bo kiego grzyba był ten tryb wybrany. Jedyny pomysł mam taki, że ktos nie mógł opanować konfiguracji podcisnienia i postanowił wprowadzic sztuczną stała jego wartosć przy uruchomieniu silnika...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

22 lip 2014, 21:03

Podsumowując od czego byś zaczął, aby przy dohamowywaniu (wciśniętym sprzęgle/luzie) do świateł silnik się nie przydławiał?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

26 sie 2014, 14:14

Czy w MS1 można wykorzystać czujnik sprzęgła i biegu jałowego, po to aby poprawić obroty na luzie?
ODPOWIEDZ