SMT6 - montaż

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

03 mar 2014, 17:49

Cześć ! Zabieram się wreszcie za montaż SMT6, pojawiły się standardowe problemy w postaci braku informacji, pinoutów itp. Strona producenta dostarcza tradycyjnie już nic nie warte schematy wypchane bzdurami, w związku z tym potrzebuję pomocy a widziałem że kilku z nas już się z tym problem uporało. Pacjent to amerykanka z 92 roku, pod maską 1,6 numer sterownika B61P 18 881B. Pinout samej świnki mam, tyle dobrego było na stronie PP, niestety pinout sterownika nie był już taki prosty w znalezienu. Prosiłbym o podesłanie jakiegoś pomocnego schematu, chyba że ktoś jest tak miły i mi powie od razu w które piny mam się wpinać przy ecu :)

Pytanie dodatkowe, auto wkrótce zostanie uturbione, czy nie warto od razu dołozyć map sensora ? :)

To jak ? Wesprze ktoś wiedzą ? :)
Obrazek
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

03 mar 2014, 18:36

Może to lekki offtop.
Nawet jak znajdziesz jakiś schemat, który teoretycznie powinien być dobry, to sprawdź przeloty multimetrem, bo wersji wiązek było dosyć sporo.
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

03 mar 2014, 18:40

cenna uwaga, tym właśnie sposobem doszedłem że schemat producenta jest śmieciem :)
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2014, 22:09

jimmunio pisze:Zabieram się wreszcie za montaż SMT6

łomatko, archeolog normalnie :D
jimmunio pisze:chyba że ktoś jest tak miły i mi powie od razu w które piny mam się wpinać przy ecu :)

A co potrzebujesz podłączyć do smt ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

03 mar 2014, 23:26

Wiem co masz na myśli haha :) Trafiło się za dobrą kasę na miejscu, projekt nie przewiduje brania kredytu pod hipotekę więc pasowało tu idealnie :)

Przepływka, TPS, czujnik położenia wału... Zastanawiam się odrobinę nad wstawieniem Map sensora przez sposób adaptacji przepływomierza, o ile kojarze mazdy mają specyficzne przepływomierze w których wartość napięcia spada względem zwiększającej się ilości powietrza. Poprawiajcie mnie śmiało jeśli źle mówię/myślę. :) Wydaje mi się że prościej będzie budować mapę w turbo w oparciu o niego, kwestia czy tym sposobem nie dołożę sobie zabawy z dławikami
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 mar 2014, 12:34

jimmunio pisze:mazdy mają specyficzne przepływomierze w których wartość napięcia spada względem zwiększającej się ilości powietrza


Nie wiem jak w klapkach to jest, ale w późniejszych z pewnością tak nie jest (napięcie rośnie od +/- 2,2V do 5V). I szczerze wątpię, żeby klapki tak miały.

Nie wiem ile dałeś za SMT6, ale ostatnio w pięknej cenie wisiał tu DET3 i ma o niebo lepsze wsparcie (chociażby na naszym forum) niż archeologiczny wykop, którego chyba (poprawcie mnie, jeśli się mylę) nikt nie montował do MXa, więc poszukaj może czegoś pokrewnego, co miało blok BP i znajdziesz jakieś informacje.. ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

04 mar 2014, 14:54

Ale temat nie dotyczy DET 3, fajnie że jest nowszy, powszechniejszy i że ktoś sprzedawał za półdarmo, tylko co to ma do mnie ? :) Wiem że epoka tego ustrojstwa już dawno minęła, cena była dobra, było na miejscu, temat czemu akurat SMT proponuje zakończyć bo to kompletnie nic nie zmienia. Zdaje mi się że znalazłem człowieka który na tym forum zamontował coś takiego, wyślę do niego PW, myślałem że może sam się odezwie, ale może też nie chce zostać zlinczowany za to że używa starego grata :)
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 mar 2014, 15:26

jimmunio pisze:Ale temat nie dotyczy DET 3, fajnie że jest nowszy, powszechniejszy i że ktoś sprzedawał za półdarmo, tylko co to ma do mnie ? :) Wiem że epoka tego ustrojstwa już dawno minęła, cena była dobra, było na miejscu, temat czemu akurat SMT proponuje zakończyć bo to kompletnie nic nie zmienia. Zdaje mi się że znalazłem człowieka który na tym forum zamontował coś takiego, wyślę do niego PW, myślałem że może sam się odezwie, ale może też nie chce zostać zlinczowany za to że używa starego grata :)


Domyślam się kogo masz na myśli, ale chyba to auto zostało sprzedane i zaliczyło dzwona (o ile myślimy o tej samej osobie).

PS Zasugerowałem Ci tylko coś, więc się proszę nie unoś.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

04 mar 2014, 15:30

luzik :)

Wysłałem, może zechce mi pomóc, jeśli nie to pozostanie poświęcić temu mnóstwo czasu i ogarnąć od samego początku
Obrazek
ODPOWIEDZ