alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
lukasjogabonito
Posty: 132
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Pel/Bdg

04 lut 2014, 9:22

Dzięki za odpowiedzi. Czyli sprężyny + amortyzatory. Budżet ograniczony niestety :cry: . Ale jeszcze do wiosny trochę :mrgreen: ew. jakieś dobre zamienniki do b6?
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lut 2014, 10:53

lukasjogabonito pisze:Dzięki za odpowiedzi. Czyli sprężyny + amortyzatory. Budżet ograniczony niestety :cry: . Ale jeszcze do wiosny trochę :mrgreen: ew. jakieś dobre zamienniki do b6?


Szukaj B6 żeby nie było jak u wielu np. z zamiennikami uszczelek :)
Niby pasuje ale po jakimś czasie spocilius :omgomg:
Edit: ja do e30 kiedyś kupowałem tutaj, specjalnie ściągali ale cena była najkorzystniejsza.
http://www.tanioidobrze.pl/
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
lukasjogabonito
Posty: 132
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Pel/Bdg

04 lut 2014, 11:20

Dzięki wiem do czego dążyć ;)
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lut 2014, 12:15

lukasjogabonito pisze:ew. jakieś dobre zamienniki do b6?

Myślę, że Ohlins będzie dobry.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 lut 2014, 13:20

majkel pisze:
lukasjogabonito pisze:ew. jakieś dobre zamienniki do b6?

Myślę, że Ohlins będzie dobry.

Po
eM


Obawiam sie, ze przy ohlinsie, bilstein jest tanim zamiennikiem :grin:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 lut 2014, 14:25

ree pisze:Obawiam sie, ze przy ohlinsie, bilstein jest tanim zamiennikiem

no ale nie było mowy o cenie, miał być coś dobrego zamiast B6 :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lut 2014, 18:38

majkel pisze:
lukasjogabonito pisze:ew. jakieś dobre zamienniki do b6?

Myślę, że Ohlins będzie dobry.

Po
eM


Hehehe celnie Michale oj celnie :kciuk:
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

04 lut 2014, 19:19

ree pisze:Obawiam sie, ze przy ohlinsie, bilstein jest tanim zamiennikiem :grin:

Jak ktoś się przywiązał do B, to mozna B14/B16 .. ;)
kamilza
Posty: 68
Rejestracja: 25 sie 2013, 18:37
Lokalizacja: Starachowice

21 lut 2014, 18:17

Stało się, Vogtland założony razem z normalnymi amorami. Jutro ustawienie geometrii, chociaż obecnie jest całkiem przyzwoicie.

Prowadzenie na plus.
Komfort ucierpiał minimalnie jedynie na krótkich poprzecznych nierównościach.
Przy kołach 215/40/16 ET35 i 7 calach szerokości póki co nie zauważyłem obcierania.

Ogólnie stosunek cena/jakość dałbym 8/10 :kciuk:

A teraz pytanko co do geometrii, ustawiać do wartości podanych przez diagnostę? Niestety ciężko znaleźć u mnie w mieście chcącego i myślącego ustawiacza. Może warto delikatnie pobawić się z nastawami? Na tą chwilę chciałbym, żeby samochód pozostał cywilny.
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2014, 11:50

Może już ta kwestia była poruszana ale chciałbym się upewnić zanim kupię sprężyny obniżające do mojej Anni 10th. Kilka osób zauważyło (ja również), iż moja Anni stoi dosyć wysoko (szczególnie tył). Sprężyny nie wiem jakie mam ale na pewno amorki to B6. Zastanawiam się nad zestawem Eibach Pro Kit - jaki model? Pytanie czy po założeniu tych sprężyn nie będzie mi nic obcierało zważywszy, że koła to 17". Z góry dzięki za rady.
Załączniki
CAM00187.jpg
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

23 lut 2014, 15:07

Luca pisze: Zastanawiam się nad zestawem Eibach Pro Kit - jaki model? Pytanie czy po założeniu tych sprężyn nie będzie mi nic obcierało zważywszy, że koła to 17". Z góry dzięki za rady.


to dobry zestaw, taki kompromis między jazdą po polskich drogach i skutecznością , chyba - że chcesz ustawień typowo torowych ;) Pro kit nie obniża za wiele 2-2,5 cm , a odnośnie kół - to nie masz się czego obawiać, poza tym zostajesz pewnie przy oem-wej średnicy kół , średnica felgi nie ma tutaj nic do rzeczy ...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

23 lut 2014, 19:43

remik pisze:
Luca pisze: Zastanawiam się nad zestawem Eibach Pro Kit - jaki model? Pytanie czy po założeniu tych sprężyn nie będzie mi nic obcierało zważywszy, że koła to 17". Z góry dzięki za rady.


to dobry zestaw, taki kompromis między jazdą po polskich drogach i skutecznością , chyba - że chcesz ustawień typowo torowych ;) Pro kit nie obniża za wiele 2-2,5 cm , a odnośnie kół - to nie masz się czego obawiać, poza tym zostajesz pewnie przy oem-wej średnicy kół , średnica felgi nie ma tutaj nic do rzeczy ...


Remik w Anni nie było kół 17". Tylko Speed wychodził z 205/40/17 co i tak jest większym kołem niż 195/50/15(o niecałe 20mm) a więc auto musi stać wyżej o jakiś centymetr...imho Twoja Anni stoi wysoko właśnie dlatego że masz 17'. Jaki masz rozmiar opon? Sprawdź w kalkulatorze jak duże masz odchylenie średnicy koła względem 195/50/15
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

23 lut 2014, 20:02

Hantkus pisze:Remik w Anni nie było kół 17". Tylko Speed wychodził z 205/40/17 co i tak jest większym kołem niż 195/50/15(o niecałe 20mm) a więc auto musi stać wyżej o jakiś centymetr...


Wiem, wiem - u mnie przy 16-stkach to jest imho nie zauważalne, bo auto stoi wyżej pewnie pół centymetra , a na profilu 40 tak jak seria ...Tutaj jest calc http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2014, 20:09

Remik w Anni nie było kół 17". Tylko Speed wychodził z 205/40/17 co i tak jest większym kołem niż 195/50/15(o niecałe 20mm) a więc auto musi stać wyżej o jakiś centymetr...imho Twoja Anni stoi wysoko właśnie dlatego że masz 17'. Jaki masz rozmiar opon? Sprawdź w kalkulatorze jak duże masz odchylenie średnicy koła względem 195/50/15



Mam opony Maxxis MA-Z1 205/40ZR17. Pisząc "wysoko" bardziej miałem na myśli odległość górnej krawędzi opony od krawędzi nadkola.

Obecnie mam dość sztywne zawieszenie. Nie wiem czy sprężyny są oryginalne od Anni? Na nierównościach czasem podskakuje nerwowo. Może to także kwestia niskiego profilu opony. Samochód jeździł wcześniej w Niemczech a tam wiadomo, że drogi są lepsze.

Reasumując. Chciałbym nadać Anni bardziej rasowego wyglądu a teraz wygląda jak taczka. Nie chce jednak iść w zawias regulowany na tor. Szukam kompromisu.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

23 lut 2014, 20:26

Luca pisze:
Remik w Anni nie było kół 17". Tylko Speed wychodził z 205/40/17 co i tak jest większym kołem niż 195/50/15(o niecałe 20mm) a więc auto musi stać wyżej o jakiś centymetr...imho Twoja Anni stoi wysoko właśnie dlatego że masz 17'. Jaki masz rozmiar opon? Sprawdź w kalkulatorze jak duże masz odchylenie średnicy koła względem 195/50/15



Mam opony Maxxis MA-Z1 205/40ZR17. Pisząc "wysoko" bardziej miałem na myśli odległość górnej krawędzi opony od krawędzi nadkola.

Obecnie mam dość sztywne zawieszenie. Nie wiem czy sprężyny są oryginalne od Anni? Na nierównościach czasem podskakuje nerwowo. Może to także kwestia niskiego profilu opony. Samochód jeździł wcześniej w Niemczech a tam wiadomo, że drogi są lepsze.

Reasumując. Chciałbym nadać Anni bardziej rasowego wyglądu a teraz wygląda jak taczka. Nie chce jednak iść w zawias regulowany na tor. Szukam kompromisu.


Czyli masz fabryczny rozmiar gum ze Speeda.
Reasumując bo to Cię interesuje: imo kupuj Pro-kity i będziesz zadowolony :twisted: o ile oczywiście Twoje B6 są w pełni sprawne.
Koła nie powinny raczej na pewno obcierać, ale za to ręki nie dam sobie obciąć 8-)
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

23 lut 2014, 21:39

Hantkus pisze:w Anni nie było kół 17". Tylko Speed wychodził z 205/40/17 co i tak jest większym kołem niż 195/50/15(o niecałe 20mm)

ale 16ki byly w serii i juz od tej gumy masz tylko 6mm roznicy 8-)

Luca pisze: Pisząc "wysoko" bardziej miałem na myśli odległość górnej krawędzi opony od krawędzi nadkola.

dokladnie o to chodzi - wyglada ta wneka jakby stala na standardowych sprezynach - moze ktos kiedys wymienial i nie wiedzial, ze to anni ;)

a jakie masz et w tych felgach? i jaka szerokosc?
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 lut 2014, 22:43

R.E.D. pisze:dokladnie o to chodzi - wyglada ta wneka jakby stala na standardowych sprezynach - moze ktos kiedys wymienial i nie wiedzial, ze to anni ;)

Anni w serii ma sprężyny takiej samej wysokości jak reszta mx-5.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2014, 10:10

Dzięki chłopaki za te wszystkie rady. Obecnie nie jestem w stanie sprawdzić jakie mam ET - samochód zimuje. Tak czy inaczej przed zakupem sprężyn wskazane będzie spotkanie na jakimś spocie aby można na żywo ocenić czy aby nie będzie obcierać.
Kierunek mam obrany. Dzięki.

I jeszcze jedno pytanie - sprawność B6 - jak najlepiej zweryfikować?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

24 lut 2014, 10:29

Luca pisze:Dzięki chłopaki za te wszystkie rady. Obecnie nie jestem w stanie sprawdzić jakie mam ET - samochód zimuje. Tak czy inaczej przed zakupem sprężyn wskazane będzie spotkanie na jakimś spocie aby można na żywo ocenić czy aby nie będzie obcierać.
Kierunek mam obrany. Dzięki.

I jeszcze jedno pytanie - sprawność B6 - jak najlepiej zweryfikować?


Przede wszystkim nie może nyć najmniejszych śladów wycieków czy "pocenia się" korpusu. Stacja kontroli nic nie powie jeśli amory są poza autem, najpewniej wysłać do sprawdzenia do Zerkopolu...ale że są dobrzy to się cenią 8-)
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

26 lut 2014, 14:29

A jaki jest sens Eibach Pro Kit z B6?
Sprężyny 1200-nówki
B6-1000 za używki...

Za całość 2200, to nie lepiej poszukać gwintowanego?
Sam się zastanawiam, który zestaw lepiej...

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Ortalion
Posty: 618
Rejestracja: 05 kwie 2010, 9:09
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2014, 14:40

W NA jest niżej i zdecydowanie bardziej twardo (ale znośnie - dojechałem z kobietą na Chorwację i z powrotem). Na torze jeździ się zdecydowanie lepiej niż na serii.
Ciupasowi ten setup nie podszedł, dlatego sprzedał. Mnie od roku jeździ się świetnie.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

26 lut 2014, 14:55

Rafa1981 pisze:A jaki jest sens Eibach Pro Kit z B6?
Sprężyny 1200-nówki
B6-1000 za używki...

Za całość 2200, to nie lepiej poszukać gwintowanego?
Sam się zastanawiam, który zestaw lepiej...

Pozdr
Rafa


Nie wiem skąd masz te ceny...ale nie wnikam.
A gwint za 2k to wybacz ale nadaje się tylko do showcara.
Oczywiście każdy robi po swojemu 8-)
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2014, 14:57

nie no...za parę stów więcej już można mieć HSD, a jak się dobrze nutzy pośledzi to i Meistery po niemal zerowym przebiegu

do showcara to masz za to dwa gwinty :mrgreen:
Obrazek

miatasm.com
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

26 lut 2014, 14:59

Rafa1981 pisze:A jaki jest sens Eibach Pro Kit z B6?
Sprężyny 1200-nówki
B6-1000 za używki...
Za całość 2200, to nie lepiej poszukać gwintowanego?
Sam się zastanawiam, który zestaw lepiej...


Realnie za 1700-1800 , bo te Twoje sprężyny chyba za drogo. Imho, najlepszy stosunek ceny do jakości. No chyba że wystarczy gwint tuningowy , na ulice - to rzeczywiście ...
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

26 lut 2014, 16:34

remik pisze:Realnie za 1700-1800 , bo te Twoje sprężyny chyba za drogo. Imho, najlepszy stosunek ceny do jakości. No chyba że wystarczy gwint tuningowy , na ulice - to rzeczywiście ...

Prawda, pomyliłem się z ceną tych springów:
1130 PLN http://www.topendpower.pl/p/pl/eib-e5530-140/zestaw+spr%C4%99%C5%BCyn+obni%C5%BCaj%C4%85cych+eibach+pro-kit+-+mazda+mx-5+1-6++1-8++1-9+98-05.html
690 PLN http://sklep.intercars.com.pl/#/produkty/303217183516-E5530-140-EIBACH%20Pro-Kit%20Mazda%20MX%205%20%20%28NB%29%201.6,%201.8,%201.9%2005.98%20-%20655%20kg/665%20kg%20%20E5530-140%20%2025%20mm/25%20mm/ ciekawe-nie dla wariantów sportiv! "Leo!Why?!"
A B6 to nie ma bata, aby dobre kupić poniżej 1000PLN-no chyba,że farcik.
Za gwint kolega, chyba Ciupas-(nie pamiętam) organizował zakup grupowy coś za około 3000PLN.
Więc jednak jest różnica i to znaczna.

Remik
Te 25 mm to jest 25mm? Czy zbliża się do H&R 35mm-chce się upewnić zanim podejmę decyzję.

Dzięki.
Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

26 lut 2014, 16:40

Rafa1981 pisze:
Remik
Te 25 mm to jest 25mm? Czy zbliża się do H&R 35mm-chce się upewnić zanim podejmę decyzję.
Rafa


Tak, 25 - ale na pewno nie więcej nie 30. Jak chcesz nowe - to pisz do rallyplanet, i od razu proś o 5 % rabatu - bo jesteś z klubu ;)
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2014, 16:47

W moim przypadku to tylko kwestia sprężyn. B6 mam w standardzie. Teraz w intercarsie koszt eibach pro kit do NB to 683zł z przesyłką. Gwint byłby zdecydowanie droższy.
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1351
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

26 lut 2014, 21:20

Eibach obiniza 30-35mm z tego co wiem, bo mam u siebie i mierzyłem. Zestaw obiżający oryginalny w ASO jakiś czas temu kosztował ok 700zł więc nie wiem po co płacić aż tyle.
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

26 lut 2014, 21:24

Eibach ma 4 serie sprężyn.Wiec nie.każdy tyle samo;-)

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 lut 2014, 21:31

Hantkus pisze:A gwint za 2k to wybacz ale nadaje się tylko do showcara.


Z wsztstkim powyżej się zgodzę, poza tym zdaniem. Za 2k (może odrobinę więcej z wysyłką) można wyrwać Teina SS, a to gwintem do showcara już bym nie nazwał jednak... ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ