alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 15:08
- Model: NB
- Wersja: MMC Edition;)
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
nie wiem czy to reklama, czy nie, ale może komuś się to przyda...
od dziś w promocyjnej cenie w [URL=http://www.rallyshop.pl/index.php?p153319,super-oferta-sprezyny-vogtland-mazda-mx-5]w sklepie rallyshoop.pl[/URL] można kupić sprężyny progresywne Vogtland do NB za 399PLN.
od dziś w promocyjnej cenie w [URL=http://www.rallyshop.pl/index.php?p153319,super-oferta-sprezyny-vogtland-mazda-mx-5]w sklepie rallyshoop.pl[/URL] można kupić sprężyny progresywne Vogtland do NB za 399PLN.
Vogtland to jest starty H&R? Tak mi dzisiaj powiedziano, prawda to?
Hantkus pisze:Imo bzdura. Gdyby tak było to co na rynku robią dzisiaj obaj producenci?
Jestem teraz średnio zorientowany w rynku.
Hantkus pisze:Kurak pisze:Vogtland to jest starty H&R? Tak mi dzisiaj powiedziano, prawda to?
Imo bzdura. Gdyby tak było to co na rynku robią dzisiaj obaj producenci?
Taką samą informację dostałem przy zakupie swojego zestawu STRT Koni.
Wszyscy informują,że to jest to samo...ale sprawdzając necik, są informacje,że są zdecydowanie gorsze od H&R....
Wciąż zakup za 400 PLN nowych progresywnych-okazja!
Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
kamilza pisze:Też bym przetestował tylko czy felgi 16 7 cali et 35 i opona 215 nie będzie obcierać po obniżeniu... nie chcę zmieniać felg ani bawić się w spory negatyw.
Ma ktoś zdjęcia z podobnym obniżeniem ok. 35mm?
To prawie moja konfiguracja, tylko ET 38. Obniżenie to samo, opony były 215, teraz są 205.Nic nie ma prawa obcierać .. Foty w moim wątku .
Wzialbym te vogtlandy z planem założenia ich na wiosnę ale boje sie ze będzie za nisko, może lepiej rozbierać do eibach pro kit? Odczuwalne jest te 5 mm niżej? W tej chwili mam wszystko seryjne i cieżko mi sie odnieść. Na wiosnę napewno wejdą felgi 16, i zapewne tez B6.
Pytanie do ogarnietych - jaka twardosc sprezyn do upalania na torze? Niby im twardsze tym lepsze ale trzeba przeciez znac umiar... 10 kg prozd, 8kg tyl, czy twardsze?
Ma znaczenie czy to bedzie seria czy np -50kg?
Ma znaczenie czy to bedzie seria czy np -50kg?
10/8 to już będzie fajny beton, pamiętaj ze w dobrym zawieszeniu możesz zwiększyć napięcie sprężyny i twardość amora co ci je bardziej zbetonuje 

mógłby mi ktoś podpowiedzieć o ile w serii tył jest wyżej od przodu w NA ?
mam cały zestaw racelanda i kombinowałem trochę z ustawieniami, ale zauważyłem, że jak ustawię przód i tył z różnicą 5mm (tył wyżej o 5mm) to auto nie prowadzi się najlepiej, trochę podskakuje i znacznie chętniej staje bokiem ... co już mi mocno przeszkadza ...
z tego co pamiętam w serii tył jest o 15mm wyżej niż przód tak ?
mam zamiar w sobotę wjechać na podnośnik i trochę to podregulować, tak żeby było już ok
z góry dzięki za podpowiedź
wydaje mi się, że kiedyś pisał o tym majkel_c, ale nie mogę znaleźć tego posta ..
tak poza tematem to testowałem ją na 14'',15'',16'',17'' i na seryjnej 14'' prowadzi się najlepiej i najpewniej, po prostu rewelacja ....
mam cały zestaw racelanda i kombinowałem trochę z ustawieniami, ale zauważyłem, że jak ustawię przód i tył z różnicą 5mm (tył wyżej o 5mm) to auto nie prowadzi się najlepiej, trochę podskakuje i znacznie chętniej staje bokiem ... co już mi mocno przeszkadza ...
z tego co pamiętam w serii tył jest o 15mm wyżej niż przód tak ?
mam zamiar w sobotę wjechać na podnośnik i trochę to podregulować, tak żeby było już ok
z góry dzięki za podpowiedź

wydaje mi się, że kiedyś pisał o tym majkel_c, ale nie mogę znaleźć tego posta ..
tak poza tematem to testowałem ją na 14'',15'',16'',17'' i na seryjnej 14'' prowadzi się najlepiej i najpewniej, po prostu rewelacja ....
Co do wysokosci to nie wie jaka jest fabryczna ale gdzies znalazlem zalecenie zeby zrobic "przy 1/4 baku tyl wyzej o 0,64cm (przy metodzie pomiarowej pinch weld)"
A co do podskakiwania w Twoim setupie to problemu szulabym raczej w jakosci zawieszenia, ktore w roznych zakresach usatwienia wyskosci ma rozne parametry.
A fakt ze na 14tkach auto prowadzilo sie najlepiej, moze byc spowodowany tym ze akurat na 14tkach miales najlepgsze opony lub testowales na trasie z koleinami (gdzie wezsza opona wypadnie lepiej)
A co do podskakiwania w Twoim setupie to problemu szulabym raczej w jakosci zawieszenia, ktore w roznych zakresach usatwienia wyskosci ma rozne parametry.
A fakt ze na 14tkach auto prowadzilo sie najlepiej, moze byc spowodowany tym ze akurat na 14tkach miales najlepgsze opony lub testowales na trasie z koleinami (gdzie wezsza opona wypadnie lepiej)
ostatnio w programie "fani 4 kółek" regulowali gwint na wagę.
Stawiali furacza na czterech wagach i ustawiali wagę samochodu na każde z kół zgodnie z podziałem masy jak producent wypuszczał.
Ciekawe czy w gdzieś poza ITD takie wagi są dostępne bo założę się, że nasze wszystkie gwinty na miarke ustawiane wymagają sporej korekty.....
Stawiali furacza na czterech wagach i ustawiali wagę samochodu na każde z kół zgodnie z podziałem masy jak producent wypuszczał.
Ciekawe czy w gdzieś poza ITD takie wagi są dostępne bo założę się, że nasze wszystkie gwinty na miarke ustawiane wymagają sporej korekty.....

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
te wagi to zaden kosmos.... tomson napewno ma jeden komplet takich, a zaloze sie ze kazdy powazny zaklad, ktory robi auta na tor/rajdy takie ma
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tomson się ostatnio nawet chwalił, że mają wagi na handel, a w warsztacie mają komplet do użytku. są między Raszynem a Jankami.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Posty: 125
- Rejestracja: 27 kwie 2013, 15:08
- Model: NB
- Wersja: MMC Edition;)
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Może niektórych z Was zainteresuje możliwość zakupu budżetowego gwintu do NB firmy ap sportfahrwerke . Producent musiał dodać ten produkt w ostatnich dniach, bo wcześniej nie był w ogóle dostępny do mx-5. Jeździłem na tym w hondzie CRX II gen. i pewnie narażę się paru osobom na tym forum, ale moim zdaniem jest to dużo lepszy zawias niż B6 + H&R pod względem charakterystyki pracy (przynajmniej w hondzie). Oba zawieszenia miałem nówki sztuki i muszę przyznać, że AP dużo lepiej wybierało nierówności nie mówiąc już o możliwości regulacji wysokości. Założę się, że przy ostrym traktowaniu Bilstein będzie trwalszy, ale ten zawias za kwotę około 1800zł wydaje się dobrą alternatywą. Z tego co wiem to producent jest powiązany z grupą KW, a przynajmniej AP jest bardzo podobne do KW i jakość wykonania stoi na wysokim poziomie. W związku z tym, że na zawieszenie do hondy szt. 1 dostałem dobrą cenę u jednego z dystrybutorów myślę, że przy kilku szt. moglibyśmy coś potargować.
Na razie zamieszczam to info jako ciekawostkę, bo przed chwilą dowiedziałem się o tym produkcie do mazdy tak więc potraktujcie to na luzie, bo nie wiem czy zawieszenia już są dostępne i jaka będzie dokładna cena (na pewno mniej niż w poniższym linku).
http://www.ap-sportsuspensions.com/ap-gewindefahrwerk-stahl-verzinkt-230.html
Na razie zamieszczam to info jako ciekawostkę, bo przed chwilą dowiedziałem się o tym produkcie do mazdy tak więc potraktujcie to na luzie, bo nie wiem czy zawieszenia już są dostępne i jaka będzie dokładna cena (na pewno mniej niż w poniższym linku).
http://www.ap-sportsuspensions.com/ap-gewindefahrwerk-stahl-verzinkt-230.html
Jaro pisze:ostatnio w programie "fani 4 kółek" regulowali gwint na wagę.
Stawiali furacza na czterech wagach i ustawiali wagę samochodu na każde z kół zgodnie z podziałem masy jak producent wypuszczał.
Przecież to jest żadna różnica, ustawienie na wysokość czy na wagę. Różni się tylko w jednym miejscu, ustawiając na wysokość przyjmujesz różnicę wysokości między przodem a tyłem taką, jaka Ci pasuje albo Ci się wydaje że jest dobra, a przy ustawianiu na wagę masz taką jaka z podziału wyjdzie.
Jaro pisze:że nasze wszystkie gwinty na miarke ustawiane wymagają sporej korekty.....
Jak się ustawia dokładnie to wychodzi dobrze. Jak na pałę, oko albo na nierównej powierzchni to żadna waga nie pomoże.
Jaro pisze:Ciekawe czy w gdzieś poza ITD takie wagi są dostępne bo założę się,
Można je kupić bez problemu, wersje do użycia domowego/pojeżdżawkowego nie są przesadnie drogie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Qbatron - dobierając twardość zawieszenia weź także pod uwagę oponę na której będziesz jeździł. Dawanie przesadnego betonu do normalnej opony to oiverkill bo nie wykorzystasz. Z drugiej strony do slicka można śmiało dać sporo twardsze zawieszenie.
4ry wagi stoją w SSG na Okęciu. Można podregulować sobie geometrię i ustawić rozkład wag.
4ry wagi stoją w SSG na Okęciu. Można podregulować sobie geometrię i ustawić rozkład wag.
- damian1632
- Posty: 37
- Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:06
- Model: NB
- Wersja: Twilight blue mica
- Lokalizacja: Skierniewice/Łódz
który gwint lepszy: HSD DualTech Coilovers czy Gaz Gold Professional Coilover Kit ? HSD trochę tańsze...
- lukasjogabonito
- Posty: 132
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Pel/Bdg
Witam.
Pytanie nowicjusza - jako, że nigdy nie obniżałem sobie żadnego samochodu. Z tego co się zorientowałem mam do wybory albo gwint, albo sprężyny obniżające.
Nie jestem pewien czy taki hardcore - jak dla mnie na początek (gwint) jest mi potrzebny. Więc moją uwagę przykuły sprężyny. Jakie firmy polecacie?
Czy jak np kupie taki zestaw to będzie ok?:
http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-k ... 63974.html
Narazie mam stockowe amory. Czy muszę też wymienić amortyzatory na jakieś odpowiedniejsze??? Nie chciał bym, żeby po wymianie okazało się, że wygląd na + a trakcja nie daj bóg się pogorszyła....
Podzielcie się swoimi opiniami;)
Pozdrawiam
Łukasz
Pytanie nowicjusza - jako, że nigdy nie obniżałem sobie żadnego samochodu. Z tego co się zorientowałem mam do wybory albo gwint, albo sprężyny obniżające.
Nie jestem pewien czy taki hardcore - jak dla mnie na początek (gwint) jest mi potrzebny. Więc moją uwagę przykuły sprężyny. Jakie firmy polecacie?
Czy jak np kupie taki zestaw to będzie ok?:
http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-k ... 63974.html
Narazie mam stockowe amory. Czy muszę też wymienić amortyzatory na jakieś odpowiedniejsze??? Nie chciał bym, żeby po wymianie okazało się, że wygląd na + a trakcja nie daj bóg się pogorszyła....
Podzielcie się swoimi opiniami;)
Pozdrawiam
Łukasz
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
Chyba mało czytałeś na forum 
Jeśli chodzi o sprężyny to praktycznie wszyscy polecają Eibach Pro Kit + amorki Bilstein B6. Seryjne amory nie są przystosowane do obniżenia i nie pracują właściwie.

Jeśli chodzi o sprężyny to praktycznie wszyscy polecają Eibach Pro Kit + amorki Bilstein B6. Seryjne amory nie są przystosowane do obniżenia i nie pracują właściwie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Alan pisze:Seryjne amory nie są przystosowane do obniżenia i nie pracują właściwie.
+1
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
Amory są w tym duecie istotniejsze chociaż poprawnie należało by wymienić wsio razem, jeśli jednak środki są ograniczone, to lepiej wrzucić najpierw B6'ki a potem ewentel dozbierać na springi. Odwrotnie nie 

Rules are made to be broken