alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Rademenes
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2013, 15:08
Model: NB
Wersja: MMC Edition;)
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

19 lis 2013, 21:09

nie wiem czy to reklama, czy nie, ale może komuś się to przyda...

od dziś w promocyjnej cenie w [URL=http://www.rallyshop.pl/index.php?p153319,super-oferta-sprezyny-vogtland-mazda-mx-5]w sklepie rallyshoop.pl[/URL] można kupić sprężyny progresywne Vogtland do NB za 399PLN.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

19 lis 2013, 23:52

brałbym to jesli było by tak dobre jak chwalony tu Eibach

Vogtland dobry jest i komfortowy dość w innych autach, ciekawe jak by sie z B6 lubiały?

akurat Vogtland'a wsadzali wczesniej do kitów Koni.
White NA BP'95
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

20 lis 2013, 16:02

Vogtland to jest starty H&R? Tak mi dzisiaj powiedziano, prawda to?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 lis 2013, 16:09

Kurak pisze:Vogtland to jest starty H&R? Tak mi dzisiaj powiedziano, prawda to?


Imo bzdura. Gdyby tak było to co na rynku robią dzisiaj obaj producenci?
Rules are made to be broken
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

20 lis 2013, 17:35

Hantkus pisze:Imo bzdura. Gdyby tak było to co na rynku robią dzisiaj obaj producenci?


Jestem teraz średnio zorientowany w rynku.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 lis 2013, 17:37

Luz, do tego wystarczy net :cool:
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

20 lis 2013, 21:39

Hantkus pisze:
Kurak pisze:Vogtland to jest starty H&R? Tak mi dzisiaj powiedziano, prawda to?


Imo bzdura. Gdyby tak było to co na rynku robią dzisiaj obaj producenci?


Taką samą informację dostałem przy zakupie swojego zestawu STRT Koni.
Wszyscy informują,że to jest to samo...ale sprawdzając necik, są informacje,że są zdecydowanie gorsze od H&R....

Wciąż zakup za 400 PLN nowych progresywnych-okazja!

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1759
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

21 lis 2013, 7:08

No to chyba przetestuję te springi. W innym aucie mam je założone z amorami KYB ale w miacie będą z B6.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
kamilza
Posty: 68
Rejestracja: 25 sie 2013, 18:37
Lokalizacja: Starachowice

21 lis 2013, 19:21

Też bym przetestował tylko czy felgi 16 7 cali et 35 i opona 215 nie będzie obcierać po obniżeniu... nie chcę zmieniać felg ani bawić się w spory negatyw.
Ma ktoś zdjęcia z podobnym obniżeniem ok. 35mm?
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

21 lis 2013, 23:23

kamilza pisze:Też bym przetestował tylko czy felgi 16 7 cali et 35 i opona 215 nie będzie obcierać po obniżeniu... nie chcę zmieniać felg ani bawić się w spory negatyw.
Ma ktoś zdjęcia z podobnym obniżeniem ok. 35mm?


To prawie moja konfiguracja, tylko ET 38. Obniżenie to samo, opony były 215, teraz są 205.Nic nie ma prawa obcierać .. Foty w moim wątku .
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

23 lis 2013, 18:04

Wzialbym te vogtlandy z planem założenia ich na wiosnę ale boje sie ze będzie za nisko, może lepiej rozbierać do eibach pro kit? Odczuwalne jest te 5 mm niżej? W tej chwili mam wszystko seryjne i cieżko mi sie odnieść. Na wiosnę napewno wejdą felgi 16, i zapewne tez B6.
kamilza
Posty: 68
Rejestracja: 25 sie 2013, 18:37
Lokalizacja: Starachowice

24 lis 2013, 9:53

Też bym założył ale wygląda na to, że są niedostępne na stronie sklepu. Jutro skontaktuje się z nimi, może coś im zostało.
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

24 lis 2013, 16:15

Ja zamówiłem ale chyba zrezygnuje ( jeszcze nie przelalem kasy) więc moze to jakoś ogarniesz.
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2013, 21:28

http://jdl-performance.blogspot.com/2013/12/nowe-nizsze-ceny-zawieszen-tein.html ponoć tein ma promocje 10% :razz:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

23 gru 2013, 22:05

Pytanie do ogarnietych - jaka twardosc sprezyn do upalania na torze? Niby im twardsze tym lepsze ale trzeba przeciez znac umiar... 10 kg prozd, 8kg tyl, czy twardsze?

Ma znaczenie czy to bedzie seria czy np -50kg?
Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

25 gru 2013, 16:43

10/8 to już będzie fajny beton, pamiętaj ze w dobrym zawieszeniu możesz zwiększyć napięcie sprężyny i twardość amora co ci je bardziej zbetonuje :D
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

26 gru 2013, 18:20

mógłby mi ktoś podpowiedzieć o ile w serii tył jest wyżej od przodu w NA ?

mam cały zestaw racelanda i kombinowałem trochę z ustawieniami, ale zauważyłem, że jak ustawię przód i tył z różnicą 5mm (tył wyżej o 5mm) to auto nie prowadzi się najlepiej, trochę podskakuje i znacznie chętniej staje bokiem ... co już mi mocno przeszkadza ...

z tego co pamiętam w serii tył jest o 15mm wyżej niż przód tak ?

mam zamiar w sobotę wjechać na podnośnik i trochę to podregulować, tak żeby było już ok

z góry dzięki za podpowiedź :)

wydaje mi się, że kiedyś pisał o tym majkel_c, ale nie mogę znaleźć tego posta ..

tak poza tematem to testowałem ją na 14'',15'',16'',17'' i na seryjnej 14'' prowadzi się najlepiej i najpewniej, po prostu rewelacja ....
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

26 gru 2013, 20:47

Co do wysokosci to nie wie jaka jest fabryczna ale gdzies znalazlem zalecenie zeby zrobic "przy 1/4 baku tyl wyzej o 0,64cm (przy metodzie pomiarowej pinch weld)"

A co do podskakiwania w Twoim setupie to problemu szulabym raczej w jakosci zawieszenia, ktore w roznych zakresach usatwienia wyskosci ma rozne parametry.

A fakt ze na 14tkach auto prowadzilo sie najlepiej, moze byc spowodowany tym ze akurat na 14tkach miales najlepgsze opony lub testowales na trasie z koleinami (gdzie wezsza opona wypadnie lepiej)
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

29 gru 2013, 20:19

ostatnio w programie "fani 4 kółek" regulowali gwint na wagę.
Stawiali furacza na czterech wagach i ustawiali wagę samochodu na każde z kół zgodnie z podziałem masy jak producent wypuszczał.
Ciekawe czy w gdzieś poza ITD takie wagi są dostępne bo założę się, że nasze wszystkie gwinty na miarke ustawiane wymagają sporej korekty..... :loser:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
marrazz
Posty: 512
Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
Model: NB
Wersja: NR-Limited
Lokalizacja: London

30 gru 2013, 10:11

te wagi to zaden kosmos.... tomson napewno ma jeden komplet takich, a zaloze sie ze kazdy powazny zaklad, ktory robi auta na tor/rajdy takie ma
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest

Abbey Motorsport
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

10 sty 2014, 13:37

tomson się ostatnio nawet chwalił, że mają wagi na handel, a w warsztacie mają komplet do użytku. są między Raszynem a Jankami.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Rademenes
Posty: 125
Rejestracja: 27 kwie 2013, 15:08
Model: NB
Wersja: MMC Edition;)
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

26 sty 2014, 21:47

Może niektórych z Was zainteresuje możliwość zakupu budżetowego gwintu do NB firmy ap sportfahrwerke . Producent musiał dodać ten produkt w ostatnich dniach, bo wcześniej nie był w ogóle dostępny do mx-5. Jeździłem na tym w hondzie CRX II gen. i pewnie narażę się paru osobom na tym forum, ale moim zdaniem jest to dużo lepszy zawias niż B6 + H&R pod względem charakterystyki pracy (przynajmniej w hondzie). Oba zawieszenia miałem nówki sztuki i muszę przyznać, że AP dużo lepiej wybierało nierówności nie mówiąc już o możliwości regulacji wysokości. Założę się, że przy ostrym traktowaniu Bilstein będzie trwalszy, ale ten zawias za kwotę około 1800zł wydaje się dobrą alternatywą. Z tego co wiem to producent jest powiązany z grupą KW, a przynajmniej AP jest bardzo podobne do KW i jakość wykonania stoi na wysokim poziomie. W związku z tym, że na zawieszenie do hondy szt. 1 dostałem dobrą cenę u jednego z dystrybutorów myślę, że przy kilku szt. moglibyśmy coś potargować.

Na razie zamieszczam to info jako ciekawostkę, bo przed chwilą dowiedziałem się o tym produkcie do mazdy tak więc potraktujcie to na luzie, bo nie wiem czy zawieszenia już są dostępne i jaka będzie dokładna cena (na pewno mniej niż w poniższym linku).

http://www.ap-sportsuspensions.com/ap-gewindefahrwerk-stahl-verzinkt-230.html
Pozdrawiam
Darek

http://www.jetski4rent.pl - eventy na wodzie - rejsy łodzią motorową - zapraszam:)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 sty 2014, 21:58

Jaro pisze:ostatnio w programie "fani 4 kółek" regulowali gwint na wagę.
Stawiali furacza na czterech wagach i ustawiali wagę samochodu na każde z kół zgodnie z podziałem masy jak producent wypuszczał.

Przecież to jest żadna różnica, ustawienie na wysokość czy na wagę. Różni się tylko w jednym miejscu, ustawiając na wysokość przyjmujesz różnicę wysokości między przodem a tyłem taką, jaka Ci pasuje albo Ci się wydaje że jest dobra, a przy ustawianiu na wagę masz taką jaka z podziału wyjdzie.
Jaro pisze:że nasze wszystkie gwinty na miarke ustawiane wymagają sporej korekty.....

Jak się ustawia dokładnie to wychodzi dobrze. Jak na pałę, oko albo na nierównej powierzchni to żadna waga nie pomoże.
Jaro pisze:Ciekawe czy w gdzieś poza ITD takie wagi są dostępne bo założę się,

Można je kupić bez problemu, wersje do użycia domowego/pojeżdżawkowego nie są przesadnie drogie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
PatiEK
Posty: 47
Rejestracja: 22 sty 2013, 15:49
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2014, 21:05

Qbatron - dobierając twardość zawieszenia weź także pod uwagę oponę na której będziesz jeździł. Dawanie przesadnego betonu do normalnej opony to oiverkill bo nie wykorzystasz. Z drugiej strony do slicka można śmiało dać sporo twardsze zawieszenie.

4ry wagi stoją w SSG na Okęciu. Można podregulować sobie geometrię i ustawić rozkład wag.
Awatar użytkownika
damian1632
Posty: 37
Rejestracja: 07 kwie 2010, 12:06
Model: NB
Wersja: Twilight blue mica
Lokalizacja: Skierniewice/Łódz

28 sty 2014, 18:23

który gwint lepszy: HSD DualTech Coilovers czy Gaz Gold Professional Coilover Kit ? HSD trochę tańsze...
PatiEK
Posty: 47
Rejestracja: 22 sty 2013, 15:49
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2014, 22:23

HSD o tyle fajne że wysokość nie jest regulowana napięciem sprężyny. Twardość na ulicę.
Awatar użytkownika
lukasjogabonito
Posty: 132
Rejestracja: 08 wrz 2012, 11:37
Model: NB FL
Lokalizacja: Pel/Bdg

03 lut 2014, 13:10

Witam.

Pytanie nowicjusza - jako, że nigdy nie obniżałem sobie żadnego samochodu. Z tego co się zorientowałem mam do wybory albo gwint, albo sprężyny obniżające.

Nie jestem pewien czy taki hardcore - jak dla mnie na początek (gwint) jest mi potrzebny. Więc moją uwagę przykuły sprężyny. Jakie firmy polecacie?
Czy jak np kupie taki zestaw to będzie ok?:

http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-k ... 63974.html

Narazie mam stockowe amory. Czy muszę też wymienić amortyzatory na jakieś odpowiedniejsze??? Nie chciał bym, żeby po wymianie okazało się, że wygląd na + a trakcja nie daj bóg się pogorszyła....

Podzielcie się swoimi opiniami;)

Pozdrawiam
Łukasz
www.vizdesign.pl - wizualizacje wnętrz
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 lut 2014, 18:31

Chyba mało czytałeś na forum ;)
Jeśli chodzi o sprężyny to praktycznie wszyscy polecają Eibach Pro Kit + amorki Bilstein B6. Seryjne amory nie są przystosowane do obniżenia i nie pracują właściwie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

03 lut 2014, 18:59

Alan pisze:Seryjne amory nie są przystosowane do obniżenia i nie pracują właściwie.


+1
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lut 2014, 7:18

Amory są w tym duecie istotniejsze chociaż poprawnie należało by wymienić wsio razem, jeśli jednak środki są ograniczone, to lepiej wrzucić najpierw B6'ki a potem ewentel dozbierać na springi. Odwrotnie nie :kciukdol:
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ