Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 lip 2013, 8:28

rogI pisze:Michał a gdzie kupowałeś? Fujity są też podrabiane jak np. Apexi?

Raczej nie są, Apexi to pod tym względem mistrzostwo świata :omgomg:
Ja kupowałem poprzez alledrogo od autoryzowanego(sprawdzane na głównej stronie Fujity) dealera marki czyli rpmotorsport, tutaj link do sklepu:
http://allegro.pl/sklep/5493723_rpmotorsport
Rules are made to be broken
matusz
Donator
Donator
Posty: 1246
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

10 lip 2013, 9:04

uwaga! Auta z filtrami stożkowymi :bang: nie przechodzą przeglądów! Rozwinę ten temat w dziale polecane warsztaty, ale to dopiero next week.
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2566
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

10 lip 2013, 10:17

Hantkus pisze:Fujita już trochę jeździ, więc mogę to spokojnie napisać: to był doskonały wybór :kciuk:
K&N w żaden sposób nie wytrzymuje porównania.


Możesz rozwinąć ?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 lip 2013, 14:17

Jasne :cool:
1. Dolot cały oblepiony oliwką zmieszaną z drobnym piaskiem=>2
2. Część włókniny została dosłownie wessana przez turbinę(po wyjęciu filtra widać dziury w powierzchni filtra) co spowodowało filtrację na tragicznym poziomie i serwowało silnikowi miły kisiel(pkt 1).
3. Jakość wykonania(metalowa osłona włókniny po delikatnym kontakcie z mocowaniem rur od IC się wzięła i rozwaliła) jest duuużo gorsza.

O wrażeniach z jazdy pisać nie będę bo są subiektywne...ale tutaj również k&n zostaje z tyłu.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

10 lip 2013, 15:23

Hantkus pisze:Jasne :cool:
1. Dolot cały oblepiony oliwką zmieszaną z drobnym piaskiem=>2
2. Część włókniny została dosłownie wessana przez turbinę(po wyjęciu filtra widać dziury w powierzchni filtra) co spowodowało filtrację na tragicznym poziomie i serwowało silnikowi miły kisiel(pkt 1).
3. Jakość wykonania(metalowa osłona włókniny po delikatnym kontakcie z mocowaniem rur od IC się wzięła i rozwaliła) jest duuużo gorsza.

O wrażeniach z jazdy pisać nie będę bo są subiektywne...ale tutaj również k&n zostaje z tyłu.


Podtrzymuję to co mówiłem - nie miałeś K&N a jakąś nędzną podróbkę. U mnie bardzo mocne nasączenie nie powoduje zaoliwienia, a w ciągu trzech lat użytkowania udało mi się tylko raz naderwać metalową siatkę - przy okazji jest tak gruba (twarda i sztywna), że rozcięła mi pół ręki i zakrwawiłem cały stożek. O wsysaniu włókniny już nie wspomnę.. nie do pomyślenia (bardzo gęsto ułożone lamelki, czy jak to tam nazwać, bardzo wytrzymała siatka i gruby materiał). No i jest obustronna (z zewnątrz i wewnątrz).

Dla mnie i Fujita i K&N to tak samo dobre stożki - ten i ten jest bawełnianym stożkiem i tyle.

Choć nic nie będzie tak filtrowało, jak porządny filtr papierowy IMO. Gdybym miał miejsce, to seryjna pucha dalej by siedziała tam, gdzie była.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 lip 2013, 15:52

Mylisz się, k&n to bawełna a Fujita to tworzywo syntetyczne to raz
Fujita nie po3ebuje nasączania żadną oliwą to dwa
Wątpie żeby poważny sprzedający oferował nędzną podróbkę pisząc że jest to oryginał.
Miałem kiedyś k&n'a i moim zdaniem filtry tego producenta to już nie jest to co kilka lat temu...i może dlatego Twój jest taki zajebisty :cool:
Bierzta co chceta, ja biere Fjujita :grraauu:
Rules are made to be broken
Schatten
Posty: 319
Rejestracja: 04 lut 2012, 21:07
Model: NB FL
Wersja: silver blues
Lokalizacja: Gdańsk

10 lip 2013, 22:22

matusz pisze:uwaga! Auta z filtrami stożkowymi :bang: nie przechodzą przeglądów! Rozwinę ten temat w dziale polecane warsztaty, ale to dopiero next week.


Moje autko przeszło przegląd po raz wtóry od zakupu pomimo stożka pod maską ;)
O słodka nieświadomości ;))) gdybym wiedział, że tego 'typu' auta nie przechodzą, zapewne miałbym rozstrój żołądka na parę dni wcześniej, tj. przed przeglądem... lub ręce pełne roboty przy tymczasowej zmianie dolotu (pewnie byłyby to ręce mojego kumpla, moje są jakieś takie... drewniane ;P)

A tak poważnie... - poprzednie moje auto nie-roadster ;) przechodziło przeglądy z przyciemnionymi bocznymi przednimi szybami... Wszystko można, o ile trafi się na rozsądnych ludzi.
/fakt, w powyższym przypadku w 2 warsztatach zareagowano 'alergicznie' na szyby. W 1szym wytłumaczyłem panu, że przyjechałem autem nieoklejonym... i że okleiłem po wyjeździe. W 2gim - PZMot nie było z kim gadać - panowie snuli się po warsztacie jak za czasu głębokiej komuny nie zainteresowani jakimkolwiek przeglądem, nie mówiąc o rozmowie ;)/
Może w przypadku stożkowych dolotów można argumentować, że jednak został założony po wyjeździe z warsztatu? ;)

hm... - jak to mawiają pingwiny z niejakiego Madagaskaru: 'nas tu nie było'...

pozdr.

J.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 lip 2013, 12:42

Schatten pisze:Może w przypadku stożkowych dolotów można argumentować, że jednak został założony po wyjeździe z warsztatu?

Ale po co ? Jest jakiś przepis zabraniający posiadania stożka ? Nigdy w życiu się nie spotkałem aby diagnostę interesowało jaki mam filtr.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

11 lip 2013, 13:17

Ja mam duzy stozek Simota i na razie zaden TOS nie mial uwag.
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

11 lip 2013, 13:20

matusz pisze:uwaga! Auta z filtrami stożkowymi :bang: nie przechodzą przeglądów!

W życiu się nie spotkałem, a stożek jeździ od 2009 roku.
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3179
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

11 lip 2013, 13:24

Stożek= zwiększony hałas, ale to trzeba pomiary zrobić , tak samo żeby podważać stożek trzeba by spaliny zmierzyć a przecież większość jeździ z aktywną lambdą albo szerokopasmówką.

Najlepsza opcja to zmiana stacji diagnostycznej na przyszłość.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

11 lip 2013, 15:12

matusz do tablicy, a nie zamęt zasiałeś i dałeś nogę :lol: z tym stożkiem
Rules are made to be broken
matusz
Donator
Donator
Posty: 1246
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

11 lip 2013, 18:45

wyjechany jestem! a było to tak... Rok temu byłem na przeglądzie w stacji która uchodzi za jedną z mniej problemowych w Poznaniu. Ulica Omankowska. Poszło gładko, a uwaga na moje oklapniete światło była że: pan sobie to wyreguluje. Byłem we wtorek w tym samym miejscu i nawet u tego samego gościa, auto było w IDENTYCZNYM stanie! Zagadywalem, śmiechy i w ogóle milutko... Zobaczył moją oryginalną kierownicę MOMO bez zaślepki i stwierdził że to jakiś gadżet tuningowy. Szukał jakiś numerów homologacji i nie znalazł. Powiedział że tego nie odpuści i muszę wymienić. Pod maską ten sam filtr co rok temu i stwierdził że musi być oryginalny. Już mi się nie chciało dyskutować z tym debilem po dyskusji o kierownicy. Światło też negatyw ale akurat tu miał rację. Ogólnie oddał mi dowód, kasy nie wziął i powiedział że mam przyjechać jak to wszystko zrobię. Z tego miejsca chciałem podziękować mojemu Zbawicielowi Dexterowi! Koniec opowieści ;) Pozdrawiam
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

11 lip 2013, 20:17

Daj spokoj ;-) ni ma za co, zreszta to moja wina bo ja Cie pozbawilem tej szkaradnej zaslepki :-P
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

12 lip 2013, 20:17

Oj matusz a mówiłem gdzie masz jechać?
Ja swoje Ty swoje...
Rules are made to be broken
matusz
Donator
Donator
Posty: 1246
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

12 lip 2013, 22:23

wiem i dzięki za info, ale zabrakło mi już czasu żeby tam dojechać do 18, ale wszystko dobre co się dobrze kończy :)
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

21 wrz 2013, 9:29

Nie znalazłem odpowiedzi. Może wiecie jak jest różnica między przelotowym a zamkniętym od czoła filtrem stożkowym?
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

23 wrz 2013, 9:27

:shock: Co to jest przelotowy filtr stożkowy?

Jeśli chodzi ci o coś takiego -
[URL=https://www.dropbox.com/s/zt7pwu41kx5iokm/2013-07-10%2012.05.22.jpg]-link-[/URL]
- to nie jest dziura tylko wgłębienie profilujące komorę w środku.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

23 wrz 2013, 9:48

Chyba chodzi mu o taki stożek w stożku...

Obrazek

Mam coś takiego (taki był jak kupiłem), co daje nie wiem... Generalnie większa powierzchnia filtrowania, plus może strumien powietrza jakoś się inaczej "układa".. Może jakieś turbulencje niweluje?
Raczej rzadko spotykany wzór, więc może to tylko chwyt marketingowy...
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

23 wrz 2013, 11:49

poza gąbkowym itg czy pipercrosem nic oprócz K&N bym nie wkładał, przez chinolski stożek syf leci ;}
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

23 wrz 2013, 13:20

a simoty ?
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

23 wrz 2013, 13:35

Andy pisze:poza gąbkowym itg czy pipercrosem nic oprócz K&N bym nie wkładał, przez chinolski stożek syf leci ;}


Zgadzam się tylko co do chinoli...miałem K&N'a i niestety uważam to za najgorszy wybór do auta doładowanego. W wolnossaku może tak, ale w turbo olejek wesoło pokrywa cały dolot, dodatkowo w filtrze porobiły się dziury od zasysania przez turbo. Gąbkowe filtry podobno słabo filtrują, sam miałem pipercrossa następnie k&n'a a teraz mam Fujitę i uważam ją za najlepszą.
Oczywiście to tylko moje skromne zdanie każdy wsadza to na co ma ochotę :cool:
Rules are made to be broken
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

23 wrz 2013, 13:44

My notorycznie używamy filtrów ITG, gąbka 325zł sztuka, świetnie sie spisują, i filtrują dobrze tylko muszą być olejkiem smarowane. A co do K&N w doładowanych, skoro sie rozpadł może :kciuk: był za mały. Mamy tu lexusa sc300 1JZ-gte ze sprężarką garett gtx35 na doładowaniu 1,25Bara . przy jednym barze te silniki z tym turbo generują okołom 500KM.

Już kilak razy zaglądałem do dolotu i jest tam naprawdę sterylnie.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

23 wrz 2013, 13:44

Fujita stawia wyraźnie mniejszy opór niż Piper, czy filtruje przy tym lepiej - nie wiem i przy wymianie oleju co 5-7.000 nie sądzę by to miało znaczenie.

Dopóki stożek nie jest podróbą, montuje się go z głową i nie robi akcji typu opiłki na krawędzi docinanej rury albo nasączamy gąbkę tak by z niej kapało, nie ma co panikować. U nas przez trzy lata jeżdżenia z gąbkowym pipercrossem na klapkę przepływki nie dostał się żaden syf i po demontażu całego dolotu w środku jest nadal czysto.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Andy
Posty: 1147
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

23 wrz 2013, 13:54

ogólnie złota zasada budowania dolotu,ma być odizolowany i mieć dolot z poza komory silnika, opiłki to rzecz jasna każe łączenie rury trzeba pilniczkiem oblecieć ładnie. No lepij zrobić miesiąc później ale kupić coś lepszego :) niż napalać sie już już i chine pchać wszędzie, można chinolskich produktów używać, ale umówmy sie nie wszystkich :] akurat filierki sa tm na czym nie warto oszczędzić 100zł :)

Także w 100% zgadzam sie z przedmówcą :]
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

23 wrz 2013, 17:36

Ja osobiście w zimę robię taki dolot, że zostawiam puszkę z tym 'chwytakiem' do niego doprowadzam powietrze ze zderzaka, do puchy wkładam wkładkę Pipercrosa, a odcinek przepustnica->przepływka łączę rurą metalową. :)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2013, 8:06

Założyłem filtr stożkowy. Nie chciałem za bardzo ingerować w konstrukcję dolotu w związku z tym założyłem zamiast oryginalnego filtra w jego miejsce filtr stożkowy. Zaraz za nim jest przepływomierz i reszta bez zmian.
Problem polega na tym, że jest jeszcze czujnik ciśnienia, który pierwotnie jest zainstalowany w puszczce oryginalnego filtra. W obecnym układzie nie ma na niego miejsca w związku z tym
założyłem go centralnie w stożku - tak jak na rysunku (czerwony element).

Obrazek

Po odpaleniu obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie ok 1300-1500 obr/min. :cry: :kciukdol:
Dodam, iż samochód wcześniej stał nieodpalany przez ponad tydzień i odpaliłem go tylko na chwilę (musiałem lecieć do pracy).

Jak myślicie, czy jest to wina takiej lokalizacji czujnika?
Z góry dziękuję za konstruktywne rady. :kciukdol:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2013, 8:10

Luca pisze:Problem polega na tym, że jest jeszcze czujnik ciśnienia,

To czujnik temperatury.
Luca pisze:Po odpaleniu obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie ok 1300-1500 obr/min.
Dodam, iż samochód wcześniej stał nieodpalany przez ponad tydzień i odpaliłem go tylko na chwilę

To poprawnie.Jak się nagrzeje, to spadną.
Luca pisze:Jak myślicie, czy jest to wina takiej lokalizacji czujnika?

Nie. Jeśli masz za wysokie po nagrzaniu, to raczej szukaj nieszczelności za przepływomierzem. Nie załozyłeś go przypadkiem tyłem do przodu ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2013, 10:06

Majkel - dzięki za info. Faktycznie jest to czujnik temperatury ale pisząc myślałem o innych sprawach związanych z ciśnieniem i tak wyszło. Dzięki jednak za czujność i za dobre rady.
Przepływomierz mam poprawnie - nie zmieniałem jego położenia.

dodane:
Odpaliłem Mazdę silnik popracował kilka minut i obroty na biegu jałowym spadły do ok 850 obrotów/min. Nie sprawdziłem ile było obrotów przed stożkiem.
Mrcnsb
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 524
Rejestracja: 09 lip 2010, 15:26
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

24 wrz 2013, 19:59

Luca, żeby zamontować stożek na seryjnym dolocie to musisz zniszczyć tego boxa ? Czy poprostu odpinasz go i podpinasz filtr ? Czy przepływomierz nie jest przypadkiem połączony z boxem ?
Sposób na piękny lakier !
Zabezpieczenie antykorozyjne !

NA 90' 1.6
NA 91' 1.6
NA 92' 1.6
NA 93' 1.6
NA 94' 1.8
NB 99' 1.6
NBFL 00' 1.6
NBFL 01' 1.6
NC 08' 1.8
ODPOWIEDZ