Jak lekko podkrecic.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:58
- Lokalizacja: Irlandia
Witam. Mam prosbe do klubowiczow o garsc porad. Jestem posiadaczem mx5 nb z silnikiem 1.6. Jad dodac jej troche mocy, nie ingerujac istotnie w budowe silnika. Czy instalacja np. sportowego filtur powietrza ma wogole jaks sens? Czy efekt bedzie tak niewielki, ze szkoda zabawy. Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
cientki z klubu ostatnio mi wspominal ze robil u siebie bodajze caly wydech kolektor glowice i pewnie cos jeszcze o czym nie pamietam. wzrost mocy u niego podobno 10 koni. a ma silnik 1.8 w NB
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
blaise,
Wzrost mocy to nie 10 km lecz ok 40
Mody to kolektor, wydech, dolot, glowica i lekki zamach.
WhiteRabbit,
Montujac sam filt nic nie zyskasz, jedynie moze dzwiek sie zmienic i troche szybsza reakacja na gaz ale nie licz na mase dodatkowch koni.
Krok 1 :
- wydech i dolot.
Wzrost mocy to nie 10 km lecz ok 40

Mody to kolektor, wydech, dolot, glowica i lekki zamach.
WhiteRabbit,
Montujac sam filt nic nie zyskasz, jedynie moze dzwiek sie zmienic i troche szybsza reakacja na gaz ale nie licz na mase dodatkowch koni.
Krok 1 :
- wydech i dolot.
Cientki jak nie zobaczę wykresu z hamowni to nie uwierzę
Prędzej dam wiarę we wzrost momentu o 40Nm.

Łoś
Cientki pisze:blaise,
Wzrost mocy to nie 10 km lecz ok 40![]()
to skąd Ci się wzięło 40??

Łoś
Wrzuć skan, ciekaw jestem przebiegu mocy i momentu w stosunku do serii 

Łoś
I w rzeczywistości te przyrosty są jeszcze inne niż podawałeś
11 kucy przy tak dużych modyfikacjach to IMHO wynik bez rewelacji. Fajnie moment wzrósł, robiłeś strojenie silnika? Może tutaj byś coś jeszcze wydrapał

11 kucy przy tak dużych modyfikacjach to IMHO wynik bez rewelacji. Fajnie moment wzrósł, robiłeś strojenie silnika? Może tutaj byś coś jeszcze wydrapał

Łoś
Spokojnie da rade wycisnąc 30-45 koni z 1.8 bez turbo czy kompresora.
To nie zadne cuda.Tylko ktoś kto wzioł sie do pracy.Jednak takie parametry po 2 latach spadają do 20 koni.Zuzycie tych czesci,brud i luzy ale to normalne...
Przykladem jest mój sąsiad który w civic 1.6 osiągnoł wynik lepszy o 2 sekundy i zrobiłpodobne mody co Kolega.Mazda może nie jest tak podatna ale takie 1.8 można do 7,5 do 100 podkręcic.Efekt jest wiekszy przy wyższych obrotach np z dolotem czy kolem zamachowym-na niskich obrotach silnik nie chodzi juz tak dobrze jak na wyższych.
Z waga kola zamachowego trzeba uważać i nie przesadzać to moja rada
To nie zadne cuda.Tylko ktoś kto wzioł sie do pracy.Jednak takie parametry po 2 latach spadają do 20 koni.Zuzycie tych czesci,brud i luzy ale to normalne...
Przykladem jest mój sąsiad który w civic 1.6 osiągnoł wynik lepszy o 2 sekundy i zrobiłpodobne mody co Kolega.Mazda może nie jest tak podatna ale takie 1.8 można do 7,5 do 100 podkręcic.Efekt jest wiekszy przy wyższych obrotach np z dolotem czy kolem zamachowym-na niskich obrotach silnik nie chodzi juz tak dobrze jak na wyższych.
Z waga kola zamachowego trzeba uważać i nie przesadzać to moja rada

Ale takie wzrosty to przy ostrych wałkach 

Łoś
mehau pisze:Ale takie wzrosty to przy ostrych wałkach
A wtedy w korku nie postoisz

tel: 500294594 skype: lediable86
Nie wiem jak sie zachowuje silnik Mazdy, ale widziałem już Clio 1.8 16V (seria 130 KM) z mocą podniesioną do ponad 180 kucy bez turbo. Fakt, takie auto nie nadaje się do codziennej jazdy, ale w sporcie sprawdza się wyśmienicie 

Łoś
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tak, ale nei mowimy o rozsadnej kasie i kompletnej przebudowie silnika, bardzo ostre walki, tloki o bardzo wysokiej kompresji, wysokooktanowe paliwo, ITB, wydech na kompletnym przelocie itp itd jednym slowem taka kasa, ze zaturbilbys i zakuł 2 miaty.
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Mailem okazje jechać mazda Cientkiego, i naprawdę ma kopa...
i sadze ze moc mu wzrosła przynajmniej o te 30KM
Bylem kiedyś w el-tecu dowiadywać sie o koszta zrobienia wydechy dolotu...
człowiek z którym rozmawiałem powiedział, ze kiedyś robili miate, wydech z kolektorem przelotka i dolot cały. Miala podobno przyrost mocy w okolicach 30KM.
ale tak czy siak pierwszy krok jak chcesz coś podkrecic to dolot najlepiej cały z doprowadzeniem zimnego powietrza oraz wydech z kolektorem przelotka na 2 tłumikach aby był cichszy... tylko pytanie czy chcesz sobie tylko podkrecic auto czy będziesz chciał robić np turbo? jeśli tak to ja bym sie wstrzymał bo niema sensu wydawca 2 razy tyle kasy.... a na za bardzo odprężonym wydechy tylko stracisz mocy
i sadze ze moc mu wzrosła przynajmniej o te 30KM
Bylem kiedyś w el-tecu dowiadywać sie o koszta zrobienia wydechy dolotu...
człowiek z którym rozmawiałem powiedział, ze kiedyś robili miate, wydech z kolektorem przelotka i dolot cały. Miala podobno przyrost mocy w okolicach 30KM.
ale tak czy siak pierwszy krok jak chcesz coś podkrecic to dolot najlepiej cały z doprowadzeniem zimnego powietrza oraz wydech z kolektorem przelotka na 2 tłumikach aby był cichszy... tylko pytanie czy chcesz sobie tylko podkrecic auto czy będziesz chciał robić np turbo? jeśli tak to ja bym sie wstrzymał bo niema sensu wydawca 2 razy tyle kasy.... a na za bardzo odprężonym wydechy tylko stracisz mocy
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
180KM z pojemnosci 1.8L bez ostrych walkow i krecenia przynajmniej w okolicach 7,5-8tys obr nie da sie uzyskac. Takie moce uzyskuja Honda i Toyota tylko przy zastowaniu zmiennych faz rozrzadu + skoku zaworow a tego niestety w MX5 nie ma.
ma ktos moze wykres przebiegu mocy i momentu dla silnikow w serii. najlepiej 1.8 z nbfl 

leDiable pisze:Nie grzesz kolego, BP-Z3 ma zmienne fazy rozrządu i przez 4 lata był montowany w NBFL
ma tylko zmiane fazy walka ssacego i to ma polowa aut, a nie ma ani przestawianego wydechu ani drugich krzywek umozliwiajacych zmiane wzniosu zaworow - ktore to dopiero daja wzrost mocy (niestety bo szkoda ale Mazda na tle japonskiej konkurencji sie nie popisala)