
Boczne lotki wzdłuż progów
rzecz o aerodynamice
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
gkr pisze:Cisne cisne bo lubię polską produkcję i wole mieć polskie niż track doga
Popieram

NBFLove
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
chwilę nie zaglądałem a tu takie numery... no jestem jak najbardziej zainteresowany takimi bocznymi cudami! czekam z niecierpliwością
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:chwilę nie zaglądałem a tu takie numery... no jestem jak najbardziej zainteresowany takimi bocznymi cudami! czekam z niecierpliwością
w pierwszej kolejności powstanie przedni splitter, Boczne skirty wymagaja jescze przemyslenia co do materiału - fajnie by były lekko porowate- i rozwiazań montazowych.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
ja tam nie widzę innej opcji jak klejenie tego na klej do szyb, ingerencja żadna (a miejsce bardzo podatne) demontaż łatwy i prosty (jak z szybami, drut kwadratowy) a trzymanie zapewnione na wieki.
tutaj nie widzę problemu na takie efekty przy np. pleksi i innych propylo etylo etc. matowanie i farba strukturalna i po sprawie, plastyfikator i tanim kosztem efekt osiągnięty.
rafik14 pisze:fajnie by były lekko porowate
tutaj nie widzę problemu na takie efekty przy np. pleksi i innych propylo etylo etc. matowanie i farba strukturalna i po sprawie, plastyfikator i tanim kosztem efekt osiągnięty.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Ślivkens pisze:a jest szansa na stałą produkcję czy to raczej jednorazowy 'wybryk'?
oczywiscie ze jest-chętnych nie brakuje. Wszystko zależy czy cena Wam przypadnie do gustu


- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hm, a czemu nie poliwęglan będzie zdecydowanie sztywniejszy od polietylenu w tej samej formie (arkusz o grubości 4-5mm) ale ja bym tej własności nie traktował jako negatywnej. Do tego powszechna obecnie dostępność i niska cena za przeźroczyste pcw które daje się swobodnie i trwale lakierować dowolnym akrylem.
Tak więc własności: przeźroczystość i gładkość powierzchni czy twardość i mała plastyczność (w temp. otoczenia), nie wpływa jakoś znacząco na to w jaki sposób ma to być wykorzystywane.
Taki pcw 4mm/5mm ma cennik dosyć prosty, najczęściej 10x10cm to koszta rzędu 1zł. Więc bardzo szybko i łatwo licząc odcinek 10cm x ~150cm? taka jest długość progu? 15zł na stronę za materiał. ew. naddatki podniosą tę kwotę do 20zł/strona/ materiał. W takim wypadku nawet uszkodzenia i potencjalne kolejne egzemplarze nie wpływają na portfel bo można spokojnie sobie kupić 2 komplety na zapas ;D
do tego każda firma która to tnie daje możliwość gięcia, można by to wykorzystać dodatkowo i np. krawędzie "wyoblić" w dół... ah no płynę już z fantazją:P
szybki strzał w alledrogo:
http://allegro.pl/plyta-arkusz-plexi-pleksa-pleksi-gr-4mm-sprawdz-i2272722144.html
Tak więc własności: przeźroczystość i gładkość powierzchni czy twardość i mała plastyczność (w temp. otoczenia), nie wpływa jakoś znacząco na to w jaki sposób ma to być wykorzystywane.
Taki pcw 4mm/5mm ma cennik dosyć prosty, najczęściej 10x10cm to koszta rzędu 1zł. Więc bardzo szybko i łatwo licząc odcinek 10cm x ~150cm? taka jest długość progu? 15zł na stronę za materiał. ew. naddatki podniosą tę kwotę do 20zł/strona/ materiał. W takim wypadku nawet uszkodzenia i potencjalne kolejne egzemplarze nie wpływają na portfel bo można spokojnie sobie kupić 2 komplety na zapas ;D
do tego każda firma która to tnie daje możliwość gięcia, można by to wykorzystać dodatkowo i np. krawędzie "wyoblić" w dół... ah no płynę już z fantazją:P
szybki strzał w alledrogo:
http://allegro.pl/plyta-arkusz-plexi-pleksa-pleksi-gr-4mm-sprawdz-i2272722144.html
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
rafik14 pisze:Ślivkens pisze:a jest szansa na stałą produkcję czy to raczej jednorazowy 'wybryk'?
oczywiscie ze jest-chętnych nie brakuje. Wszystko zależy czy cena Wam przypadnie do gustuWstepnie mogę powiedziec ze splitter to wydadek 150-200 PLN, Boczne skirty w surowej wersji (bez struktury) pewnie coś około 200-250 za 2 szt. Cenę robi głównie materiał. Czekam na ewentualne propozycje zamiennika polietylenu

NBFLove
Grrześ tak sie skałda ze wiedze na temat poliwegllanu, formatek , cen i obróbki mam dość szeroką-jest to część mojej pracy, Malowanie poliweglanu to tez koszt. Chce stworzyć produkt wysokiej jakości gotowy do montazu a nie półprodukt Ikea type
Mozna zrobić to i z tektury tylko po co? Nie robię tych elementów z myslą o handlu---nie moja branza
Jeżeli komuś spodoba sie wykonanie i solidność materiału to z chęcia wykonam pare sztuk więcej. A proponowana przez ciebie plexi...najgorszy z mozliwych wyborów do tego typu elementów
PS lity poliweglan-bo mam nadzieje ze nie myslałeś o komorowym kosztuje 120% więcej od polietylenu, który można zakupic w dowolnym kolorze
PS 2-skirty w planach bedą miały 8mm grubośći.
Wez tez pod uwagę że są to elementy narazone na uszkodzenia mechaniczne...malowanie ich po kazdym przetarciu mija sie z celem i dlatego w założeniu mam czarny materiał



PS lity poliweglan-bo mam nadzieje ze nie myslałeś o komorowym kosztuje 120% więcej od polietylenu, który można zakupic w dowolnym kolorze
PS 2-skirty w planach bedą miały 8mm grubośći.
Wez tez pod uwagę że są to elementy narazone na uszkodzenia mechaniczne...malowanie ich po kazdym przetarciu mija sie z celem i dlatego w założeniu mam czarny materiał
julian pisze:rafik14, to co, kiedy zaczynasz tworzyć listę chętnych, bo coś mi się wydaje, że nie nadążysz z paczkami...?


bardzo się ciesze ze tamat nie umarl i bedziemy mieli polski produkt:)
Cena za splitter wg mnie odpowiednia
Czekam na foto prototypu i foto przymiarki
PS-uważam ze polietylen super sie bedzie do tego nadawal bo nie peka latwo i przycierki tez nie robia na nim wrazenia
Cena za splitter wg mnie odpowiednia
Czekam na foto prototypu i foto przymiarki
PS-uważam ze polietylen super sie bedzie do tego nadawal bo nie peka latwo i przycierki tez nie robia na nim wrazenia

zachodzi przy skrecie:)
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hm, no dla mnie tam wersja do malowania jak najbardziej wskazana, bo moje wizje kolorystyczne są dalekie od powszechnych;)
co do samego materiału.. odniosłem się z porównaniem ze względu na to co od Ciebie przeczytałem (~200zł /większość to materiał) pierwsze co przyszło mi to głowy to napisałem z ceną ~50% podanej, ale nigdzie nie twierdzę że koszta muszą być jak najniższe, ale jak z wszystkim, mogą być niskie.
W jednym punkcie się nie zgadzam:
mówisz o dokładce z przodu - ok, tutaj to prawda, jednak wszystko co boczne z zasady będzie nietykalne, a raczej każde uszkodzenie mechaniczne w tym miejscu będzie wyczynem i bardzo kosztowane.. dawno nie widziałem kogoś kto próg pozamiatał bez szkody całkowitej;)
No i kwestia przytarcia i malowania, moja dokładka jest czarna.. strukturalna.. od dołu natomiast od przycierania jest... no biała, jak materiał z którego jest wykonana;) tylko dlaczego tego nie widać, no bo jest od dołu nie;) nie dramatyzowałbym z tymi przycierkami.
a ja myślałem że 4mm, nie wiem gdzie to wyczytałem....... no pięknie, 8mm, to już jest na czym fazę robić, zaokrąglona krawędź będzie dobrze wyglądała.
Dla mnie obojętne z czego, wszystko będzie dobre i z wszystkim sobie poradzę, samemu nie mam na to czasu.
co do samego materiału.. odniosłem się z porównaniem ze względu na to co od Ciebie przeczytałem (~200zł /większość to materiał) pierwsze co przyszło mi to głowy to napisałem z ceną ~50% podanej, ale nigdzie nie twierdzę że koszta muszą być jak najniższe, ale jak z wszystkim, mogą być niskie.
W jednym punkcie się nie zgadzam:
rafik14 pisze:Wez tez pod uwagę że są to elementy narazone na uszkodzenia mechaniczne...malowanie ich po kazdym przetarciu mija sie z celem i dlatego w założeniu mam czarny materiał
mówisz o dokładce z przodu - ok, tutaj to prawda, jednak wszystko co boczne z zasady będzie nietykalne, a raczej każde uszkodzenie mechaniczne w tym miejscu będzie wyczynem i bardzo kosztowane.. dawno nie widziałem kogoś kto próg pozamiatał bez szkody całkowitej;)
No i kwestia przytarcia i malowania, moja dokładka jest czarna.. strukturalna.. od dołu natomiast od przycierania jest... no biała, jak materiał z którego jest wykonana;) tylko dlaczego tego nie widać, no bo jest od dołu nie;) nie dramatyzowałbym z tymi przycierkami.
rafik14 pisze:PS 2-skirty w planach bedą miały 8mm grubośći
a ja myślałem że 4mm, nie wiem gdzie to wyczytałem....... no pięknie, 8mm, to już jest na czym fazę robić, zaokrąglona krawędź będzie dobrze wyglądała.
Dla mnie obojętne z czego, wszystko będzie dobre i z wszystkim sobie poradzę, samemu nie mam na to czasu.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
i tu niestety widzę najwiekszy problem....obawiam się ze CNC którą będę dysponował nie podoła takiemu wyzwaniu. Coś wymyslę bo nie wyobrażam sobie innej formy skirtówgrzes pisze:zaokrąglona krawędź będzie dobrze wyglądała.

- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hm, nie no skrawanie za pomocą obrabiarki takiej krawędzi...
zresztą do czego Ci jakaś obrabiarka numeryczna przy tym projekcie?
nie wiem jakie masz "możliwości" ale normalnie jak sprawy stoją to koszt takiej operacji były nie porównywalnie za duży, no chyba żeby 'krok' założyć kilku mm to może wtedy by to jakoś poszło prędko i tanio. Ale Ale... obrabiarek widziałem dosyć sporo w życiu, no i nie wyobrażam sobie takiej która by wzięła ten element (długość) dało się go tam jakoś zamocować... no chyba że są jakieś sprzęty do takich elementów specjalnych o których nigdy nie słyszałem, byłoby cudowanie. Raczej z realnych metod na taką krawędź, pozostaje jakieś formowanie niż obróbka mechaniczna, ta tylko przy mega dużej ilości. Zresztą:P ja tam swój przyjmę kanciasty, zaokrągle sobie
zresztą do czego Ci jakaś obrabiarka numeryczna przy tym projekcie?
nie wiem jakie masz "możliwości" ale normalnie jak sprawy stoją to koszt takiej operacji były nie porównywalnie za duży, no chyba żeby 'krok' założyć kilku mm to może wtedy by to jakoś poszło prędko i tanio. Ale Ale... obrabiarek widziałem dosyć sporo w życiu, no i nie wyobrażam sobie takiej która by wzięła ten element (długość) dało się go tam jakoś zamocować... no chyba że są jakieś sprzęty do takich elementów specjalnych o których nigdy nie słyszałem, byłoby cudowanie. Raczej z realnych metod na taką krawędź, pozostaje jakieś formowanie niż obróbka mechaniczna, ta tylko przy mega dużej ilości. Zresztą:P ja tam swój przyjmę kanciasty, zaokrągle sobie

NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
amerykanie i japońcy robią to głównie z carbonu... ja bym poszedł w tym kierunku
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2012, 22:54 przez ravestation, łącznie zmieniany 1 raz.
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Rave
wszystko cacy ale Cena Cena Cena
Wykonanie takich lotek z Włókna węglowego to koszt około 1000zł lekką reką licząc.
Chyba że robić oszustwo i zmajstrować formę z pianki i okleić ją Wloknem jednowarstwowo. Zda egzamin i tanio.


Chyba że robić oszustwo i zmajstrować formę z pianki i okleić ją Wloknem jednowarstwowo. Zda egzamin i tanio.
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
hmmm tak faktycznie mam park maszynowy w garażu a materiał sam wypiekam z jajek od kur z wolnego wybieguirakleo pisze:ulepów wystruganych w zaciszu własnego garażu

[ Dodano: 16-04-2012, 19:17 ]
grzes pisze:do czego Ci jakaś obrabiarka numeryczna przy tym projekcie?
co by to splitter w zaciszu garazu wystrugać

[ Dodano: 16-04-2012, 19:18 ]
vampirek pisze:zmajstrować formę z pianki i okleić ją Wloknem jednowarstwowo
dawaj namiary na włókno


Mało masz tego na alledrogo?:)
Do wyboru do koloru - Włókno Weglowe
http://allegro.pl/tkanina-weglowa-usztywniona-carbon-twill-3k-2m2-i2280600968.html
http://allegro.pl/carbon-karbon-tkanina-weglowa-nie-folia-i2262913543.html
Włókno Aramidowe - Kevlar
http://allegro.pl/tkanina-aramidowa-kevlar-kewlar-5m2-aramid-i2280600957.html
Lub Wlokno weglowo-aramidowe - Kevlaro - Carbon
http://allegro.pl/tkanina-aramidowo-weglowa-kevlar-carbon-twill-210g-i2280600909.html
Co sobie Stryjenka życzy
Do wyboru do koloru - Włókno Weglowe
http://allegro.pl/tkanina-weglowa-usztywniona-carbon-twill-3k-2m2-i2280600968.html
http://allegro.pl/carbon-karbon-tkanina-weglowa-nie-folia-i2262913543.html
Włókno Aramidowe - Kevlar
http://allegro.pl/tkanina-aramidowa-kevlar-kewlar-5m2-aramid-i2280600957.html
Lub Wlokno weglowo-aramidowe - Kevlaro - Carbon
http://allegro.pl/tkanina-aramidowo-weglowa-kevlar-carbon-twill-210g-i2280600909.html
Co sobie Stryjenka życzy

Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
-
- Posty: 295
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
http://www.havel-composites.com/home.html?newlang=pl
będzie taniej..
będzie taniej..