Kompletny układ wydechowy do NCFL

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

06 lip 2011, 15:54

sebna pisze:Ja jestem Ciekawy wykresu - kolektor też Ci wspawali czy od kolektora w tył? Pozdro

Od kolektora w tył. Sam kolektor to tydzień roboty i kupa kasy. Dam znać jak będę po hamowni - najbliżej mam na wrocławską. Może w weekend to ogarnę.
pozdr
wik
gooffy
Posty: 14
Rejestracja: 05 mar 2009, 19:13
Lokalizacja: ssgarage.pl

07 lip 2011, 10:19

Demol - Stal 304L. Spawamy w osłonie czystego argonu, więc nie widzę potrzeby czyszczenia spawów. Daje gwarancję, że nic nie pordzewieje.

OZ - Tak można powiedzieć. Układy typu twinloop mają tą przewagę, że pozostając w pełni przelotowym tłumikiem, są stosunkowo ciche. Jako ciekawostkę dodam, że w Hondzie S2000 układ wydechowy zakończony jest seryjnie dwoma tlumikami typu twinloop.

Grzes - Układ wydechowy do Mazdy MX5 w zależności od konfiguracji tłumikowej będzie się wahał w granicach 1500pln do 2300pln.

Wiktoch - Gdzie jest połączenie między kolektorem a układem wydechowym ?
www.ssgarage.pl
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lip 2011, 13:43

wiktoch pisze:Dam znać jak będę po hamowni - najbliżej mam na wrocławską.

Nie jedź na Wrocławską.... Nie dość że obniżoną miatą ciężko wjechać (mają wysoki podest z krótkim najazdem) to jeszcze wyniki są z sufitu....

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

07 lip 2011, 22:15

majkel_c pisze:Nie jedź na Wrocławską.... Nie dość że obniżoną miatą ciężko wjechać (mają wysoki podest z krótkim najazdem) to jeszcze wyniki są z sufitu....

dzięki za info! w takim razie udam się na parowcową!
pozdr
wik
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

25 sie 2011, 12:43

W związku z faktem, że temat cały czas za mną chodzi i nie daje mi spokoju postanowiłem go trochę odświeżyć :wink:

Po setkach obejrzanych na Youtube klipów, przejrzenia tysięcy stron z gadżetami najbardziej spodobał mi się ten dźwięk:

http://www.youtube.com/watch?v=yBbf35gf3GQ

Niestety, Larini Systems nie robi już układów wydechowych do Miaty, a szkoda, bo moim zdaniem brzmi fenomenalnie (co kto lubi oczywiście) i jakość ich wyrobów powala na kolana (cena zresztą też).

Nadal jestem zdecydowany wymienić cały układ, łącznie z kolektorem. Czy obiło Wam się o uszy coś co brzmi podobnie?
Zastanawiam się także nad egzotyką w stylu AutoEXE lub Powerhouse Amuse. Przednia jakość, pytanie czy części JDM będą pasowały do wersji europejskiej bez dodatkowych przeróbek.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 sie 2011, 14:11

Cze,

Cieszę się, że Ci się podoba Larini, moim zdaniem dźwięk jest mega. Zapewne wiesz, że sam mam takiego co prawda sam tłumik końcowy ale tak jak piszesz zarówno wykonanie jak i użyte materiały są bardzo wysokiej jakości.

Larini tylko oficjalnie nie produkuje już układów do mx-5 (swoją drogą to jedyna nieeuropejska marka i model, do której kiedy kol wiek Larini produkowało układy - ich domeną są Lamba itp itd).

Nieoficjalnie możesz je dostać na zamówienie przez MX5 Haven z UK - kompletny układ lub dowolną część. Właściciel ma z nimi bardzo dobry kontakt i realizują dla niego zamówienie ale czas oczekiwania jeżeli nie ma na stanie (do NC pewno nie będzie miał) jest dłuuugggii - będą obiecywać dwa tygodnie a skończy się dwóch ale miesiącach.

Pozdrawiam

PS Swoją drogą filmik który wkleiłeś to pierwszy który znalazłem Larini i od razu się w nim zakochałem.

Tu inny z NC http://www.youtube.com/watch?v=v58_vVXIKg0
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

25 sie 2011, 16:42

Sebna, od dzisiaj mówię Ci Mistrzu :kciuk:

Już piszę maila :!:
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Toronto

25 sie 2011, 17:03

oba maja tez CAI a to znacznie wyplywa na dzwiek, ale podejrzewam ze wymieniajac caly uklad o tym tez mysleliscie.

btw amerykanie mowia ze kompletny uklad z cai daje ~15hp, a dorzucajac porzadny reflash nawet 25hp
miata lov!
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

25 sie 2011, 17:06

A i owszem posiadam.

Teraz jeszcze tylko ta malutka drobnostka w postaci układu :wink:

BTW, na Miata.net przeczytałem, że kompletny układ wydechowy (kolektor, mid i tłumik) oferowany przez Good Win Racing z CAI dostarcza ok. 30hp. Podobno potwierdzone testami na Dyno. Obawiam się jednak, że takie przyrosty to tylko w Ameryce :wink:
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 sie 2011, 19:04

Marcin30 pisze:Sebna, od dzisiaj mówię Ci Mistrzu :kciuk:

Już piszę maila :!:


hehe cała przyjemność po mojej stronie :kciuk:

Spotkałem się z kilkoma opiniami, że kompletny układ Larini potrafi być głośny, nie którzy twierdzą nawet że bardzo głośny.

Na podstawie takich wypowiedzi wziąłem sam tłumik z obawy, żeby nie przegiąć i w efekcie prędzej czy później będę dokupował sekcje środkową bo jest za cicho z samym końcowym (tak samo jak seria tylko dźwięk Boski, ale od 4,5k RPM tak jak w serii słyszę tylko ryczący silnik...).

Ktoś tam, pamiętam czytałem, w NC właśnie mając cały układ Larini poza kolektorem chyba, który miał od kogoś innego nie przeszedł testu na głośność 100 albo 105 decybeli i go na tor w Skandynawii nie wpuścili ^^ i się żalił ;)

Tak tylko, żebyś miał o czym myśleć :mrgreen:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

25 sie 2011, 19:08

jak na razie modlę się, żeby części były dostępne. Jak szaleć to szaleć :twisted:
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

30 sie 2011, 21:05

Szybkie pytanie. Jak rozwiązaliście podłączenie czujników O2 w nowych układach? U mnie są dwa, jeden w kolektorze, kolejny bodajże w midzie.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

30 sie 2011, 21:48

Jeżeli nowy układ ma być PNP to będzie miał dziury albo w tych samych / zbliżonych miejscach albo dostarczą Ci przedłużki do lambdy za katem czy do obu jeżeli miało by to być konieczne.
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

30 sie 2011, 22:05

Marcin30, nie stracisz gwarancji na auto za grzebanie przy wydechu?

wiktoch, w nawiązaniu do pytania postawionego dwa posty wyżej: u Ciebie była druga sonda za katem? A jeśli tak, co z nią zrobiłeś po wywaleniu kata by nie generowała błędów?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

30 sie 2011, 22:47

Dżunior pisze:Marcin30, nie stracisz gwarancji na auto za grzebanie przy wydechu?


Zajrzyj tutaj:

http://www.directautos-online.co.uk/ber.html

Nie każdy wie o tej regulacji, większość dealerów udaje że nie wie albo wręcz ją ignoruje.
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

30 sie 2011, 23:16

Marcin30 pisze:
Dżunior pisze:Marcin30, nie stracisz gwarancji na auto za grzebanie przy wydechu?


Zajrzyj tutaj:

http://www.directautos-online.co.uk/ber.html

Nie każdy wie o tej regulacji, większość dealerów udaje że nie wie albo wręcz ją ignoruje.


Biorąc pod uwagę ostatnie wyczyny naszego lokalnego ASO w Twojej MX5, każda fura powinna tracić fabryczną gwarancję w chwili pierwszego kontaktu(czy podniesienia podniesienia maski) z "wykwalifikownym personelem w autoryzowanym serwisie" :turla: :wink:
SPIDI
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

31 sie 2011, 15:07

A co wasze lokalne ASO wymyśliło? :)

Pozdr
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

31 sie 2011, 15:15

Był "drobny" problem z montażem dolotu :wink: Auto na lawecie pojechało do kumpla, który ma firmę tuningową.

Szczegóły znajdziesz tutaj http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=494&postdays=0&postorder=asc&start=330
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

31 sie 2011, 15:15

sebna pisze:A co wasze lokalne ASO wymyśliło? :)


Stożek Marcinowi montowali... jak im zaproponował, że pomorze z instrukcją(bo była po angielsku) to to go spławili bo przecież dla nich to pikuś... :mrgreen:
SPIDI
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

31 sie 2011, 15:23

A faktycznie czytałem oczywiście ale nie skojarzyłem w tym momencie o co chodzi :)

Dobrzy fachowcy :mrgreen: to podstawa :mrgreen:

Pozdr
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

31 sie 2011, 15:44

Marcin30 pisze:wiktoch, w nawiązaniu do pytania postawionego dwa posty wyżej: u Ciebie była druga sonda za katem? A jeśli tak, co z nią zrobiłeś po wywaleniu kata by nie generowała błędów?

Otóż: w NC (FL) są dwie sondy. Pierwsza przed prekatem (w kolektorze wydechowym zaraz za glowica w miejscu laczenia kanalow wydechowych). Jest ona szerokopasmowa i przydaje sie nie tylko do zamknietej pętli :P
Druga sonda jest za prekatem, przed flansza ze srodkowa czescia wydechu a tym samym przed drugim katalizatorem znajdujacym sie w srodkowej czesci.
Błedy pojawiaja sie gdy:

- Odczyt sondy 1 nie pokrywa sie za zalozonym odczytem z sondy 2 (zmniejszona wydajnosc oczyszczania spalin przez prekata - co moze oznaczac nie tylko zapchanie kata lub jego obnizenia wydajnosci oczyszczania spalin ale takze mechaniczne uszkodzenie co w NC(FL) doprowadza do wymiany silnika, jednym slowem grozny blad jesli nei wiemy co go spowodowalo)

- Temperatura sondy 2 jest duzo nizsza niz sondy 1

Pierwszy i drugi blad mozemy (sporbowac) wyeliminowac, dajac tulejk (dystans) pod druga sonde o dlugosci ok 3-4 cm z nawierconym przelotem spalin ok 3 mm. U mnie po wyrzuceniu prekata patent spisywal sie znakomicie i na rok czasu wywalil mi blad tylko raz.
Drug opisany blad niestety pozbawia nas popularnej opcji podwieszania drugiej sondy "w powietrzu" tak wiec zostaje tylko opcja z tulejką lub kombinacja z emulatorem sondy z instalacji gazowych :wink: Tulejke mozna dostac na allegro lub poprosic tokarza o popelnienie takowej.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

31 sie 2011, 17:02

Fiveopac pisze:Pierwszy i drugi blad mozemy (sporbowac) wyeliminowac, dajac tulejk (dystans) pod druga sonde o dlugosci ok 3-4 cm z nawierconym przelotem spalin ok 3 mm. U mnie po wyrzuceniu prekata patent spisywal sie znakomicie i na rok czasu wywalil mi blad tylko raz.
Drug opisany blad niestety pozbawia nas popularnej opcji podwieszania drugiej sondy "w powietrzu" tak wiec zostaje tylko opcja z tulejką lub kombinacja z emulatorem sondy z instalacji gazowych Tulejke mozna dostac na allegro lub poprosic tokarza o popelnienie takowej.


Liczę na to że skoro zamawiam układ plug'n'play to dostarczą mi kable do przepięcia sond albo chociaż jakiś emulator.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

31 sie 2011, 21:24

Lepiej dokładnie dopytaj bo ja nawet nie wiedziałem, że was tak natura hojnie obdarzyła w NCfl, że aż dwa katy macie :mrgreen:

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
wiktoch
Posty: 758
Rejestracja: 28 cze 2008, 22:29
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2011, 14:29

Dżunior pisze:wiktoch, w nawiązaniu do pytania postawionego dwa posty wyżej: u Ciebie była druga sonda za katem? A jeśli tak, co z nią zrobiłeś po wywaleniu kata by nie generowała błędów?
hhmmmm .... :???: takie pytania proszę kierować do p. Wojtka: http://www.el-tec.pl/pl/index.html :mrgreen:
pozdr
wik
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

05 wrz 2011, 18:03

Moi Drodzy,

Czy są jakieś różnice w fabrycznych wydechach pomiędzy NC a NCFl, np inne umiejscowienie sond Lambda, inna średnica, etc? Obiło Wam się coś o uszy?
ODPOWIEDZ