Strona 1 z 2

Gdzie w necie szukać alternatywnego dla oem zawieszenia?

: 03 gru 2012, 18:18
autor: Hantkus
Jako że zaczynam szukać zawieszenia i raczej chciałbym gwint aby mieć pole manewru, pytanie do Was gdzie szukać, mogą być sklepy wysyłające z UE ale rownież z US.
Oczywiście dyskusja nad konkretnymi zawiasami też mile widziana :winner:

Re: Gdzie w necie szukać alternatywnego dla oem zawieszenia?

: 03 gru 2012, 18:23
autor: Tomai
Hantkus pisze:Jako że zaczynam szukać zawieszenia i raczej chciałbym gwint aby mieć pole manewru, pytanie do Was gdzie szukać, mogą być sklepy wysyłające z UE ale rownież z US.
Oczywiście dyskusja nad konkretnymi zawiasami też mile widziana :winner:


A tak zapytam z ciekawości : np. GAZ -a - skreślasz ? ( do kupienia w PL - http://www.gaz-shocks.pl/

http://www.gaz-shocks.pl/szukaj.php?linia=72

Co prawda znam tylko jedną osobę z klubu jeżdżącą na tym zawieszeniu ale sobie chwali.

: 03 gru 2012, 18:50
autor: Hantkus
Gaza nie skreślam, choć myślałem ze ten podstawowy ma tylko regulację wysokości skorelowaną z twardością, a jak widać to za 3k już ma regulację tlumienia :kciuk:
A kto lata na tym?

: 03 gru 2012, 18:52
autor: dmk
Hantkus pisze:A kto lata na tym?


Mówiłem Ci w sobotę, a raczej niedzielę, ale widać było za późno, a raczej za wcześnie :kciuk:

Mayk. :wink:

: 03 gru 2012, 18:59
autor: swimmer
I Mszczyrek. Za około 3k masz też w PL zestawy D2, Himber na tym jeździ i sobie chwali chyba. Wszystko jest na Allegro. :smile: Do dostania w PL jest jeszcze Tein, ale już za bodajże 4,5k, i to model SS, czyli nie mono.

W GB jest duży rynek emiksów, pełno sklepów i duży wybór, ja bym chyba tam szukał. Z tych dostępnych w Pl wybrał bym D2 ze względu na ostatnie skargi na jakość Gazów, z poza PL wybrałbym pewnie BC lub Meistry. Oczywiście zdanie oparte na opiniach cudzych. Bo w ogóle to bym wybrał B6/8 + springi. A nie, czekaj...

: 03 gru 2012, 19:26
autor: himber
D2 sobie chwalę... Polski dystrybutor mtuning.pl. Choć teraz wybrałbym zawieszenie w którym nie zmienia się napięcia sprężyny zmieniając wysokość. W D2 tak jest z przodu. Z tyłu już tak niestety nie jest. Nie jest to wadą, ale sprawia trudności podczas regulacji. Sebna ma taki gwint o jaki mi chodzi. Sprawdź u niego. Tein to jakieś nieporozumienie. Za taką kasę są lepsze gwinty.

Po wpadnięciu w każdą dziurę pojawia się w głowie "WPIZD CZEMUŚ NIE KUPIŁ BILLI", to odnośnie serwisowania D2, BC, TEIN, GAZ, KSPORT... na szczęście nic się do tej pory nie stało, amory pracują jak ta lala, a podniesienie na zimę samochodu rekompensuje strach o zawieszenie i pieniądze wyrzucone w błoto.

: 03 gru 2012, 19:44
autor: Hantkus
himber pisze:D2 sobie chwalę... Polski dystrybutor mtuning.pl. Choć teraz wybrałbym zawieszenie w którym nie zmienia się napięcia sprężyny zmieniając wysokość. W D2 tak jest z przodu. Z tyłu już tak nie jest. Nie jest to wadą, ale sprawia trudności podczas regulacji. Sebna ma taki gwint o jaki mi chodzi. Sprawdź u niego. Tein to jakieś nieporozumienie. Za taką kasę są lepsze gwinty.


No i ja właśnie o tym :grraauu:
Ma być osobna :nonono: regulacja wysokości i odrębna dla tłumienia :nonono:

Obecnie wygląda to tak, że albo jest wysoko i twardo, albo nisko i miękko :ryjezesmiechu:
A ja zakochany w setupie z Miski(B6+Pro-kit) wymagania mam niemałe :grraauu:
Bo jak powszechnie wiadomo: "Power is nothing without control" :winner:

: 03 gru 2012, 20:47
autor: himber
Hantkus pisze:No i ja właśnie o tym :grraauu:
Ma być osobna :nonono: regulacja wysokości i odrębna dla tłumienia :nonono:

Obecnie wygląda to tak, że albo jest wysoko i twardo, albo nisko i miękko :ryjezesmiechu:
A ja zakochany w setupie z Miski(B6+Pro-kit) wymagania mam niemałe :grraauu:
Bo jak powszechnie wiadomo: "Power is nothing without control" :winner:



Obrazek

W D2 regulację tłumienia zmienia się przez górne pokrętła, masz 36 stopni twardości... w/g mnie przy 0 mogłoby być twardziej. Na zdjęciu... z prawej to przód, a z lewej tył. Przód ustawiasz początkowe napięcie sprężyny, a amortyzator pracuje w całym zakresie niezależnie od wysokości. Zmieniając wysokość tyłu zmieniamy skok amortyzatora. Nie jest to jakaś tragedia bo dostosowując miękkość amortyzatora do wysokości możemy zrównać jego siłę ze sprężynami. Nie mniej jednak wymaga to przećwiczenia i sprawia jako taki kłopot.


[URL=http://images39.fotosik.pl/1547/362d94e23d9ebed0.jpg]ZOBACZ[/URL] jak wygląda gwint Meister u Sebny, tutaj zmiana wysokości nie wpływa na zmianę pracy amortyzatora i właśnie takiego gwintu bym na Twoim miejscu szukał...

: 03 gru 2012, 21:39
autor: Hantkus
Nooooo ten Meisterrek zrobił na mnie wrażenie nie powiem :)
Napisałem pw do Sebny, zobaczymy co powie :cool:

EDIT: Coś fajnego :twisted: :twisted: :twisted:
http://www.horsepowerfreaks.com/partdetails/Megan_Racing/suspension/coilovers/Street_Series/12237

: 04 gru 2012, 0:08
autor: swimmer
Meistry są bliźniaczym produktem do BC, robione w tej samej fabryce, mają opinię delikatnie bardziej cywilizowanych. Ściągnięcie wychodzi trochę drożej niż kupno BC u nas.

http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-bc-racing-mazda-mx-5-mx5-i2769405210.html

: 04 gru 2012, 7:46
autor: Hantkus
Powoli mam sprecyzowane co chcę. Monobloki z osobną regulacją wysokości i napięcia wstępnego z wielostopniową regulacją tlumienia w kielichu no i tamże regulacją pochylenia (camber adjustment)

: 04 gru 2012, 8:26
autor: himber
Hantkus pisze:Powoli mam sprecyzowane co chcę. Monobloki z osobną regulacją wysokości i napięcia wstępnego z wielostopniową regulacją tlumienia w kielichu no i tamże regulacją pochylenia (camber adjustment)



...ooo TO TO TO :winner:

[URL=http://www.sklep.tgauto.pl/k-sport-mazda-miata-nb8c-99-05-street.html]Ksporty[/URL]


Jeszcze brałbym pod uwagę ewentualny serwis, części zamienne i czy amortyzator w ogóle się rozbiera :mrgreen:

: 04 gru 2012, 8:30
autor: Hantkus
Myślisz że przy moim podejściu po dziur i sezonowości auta, przy produktach za 1k$ jest to aspekt o który powinienem się martwić?
Na razie moim faworytem jest Megan Racing Street za 900$ no ale to od hamburgerów, więc serwis lekko utrudniony :razz:

: 04 gru 2012, 8:37
autor: himber
Hantkus pisze:Myślisz że przy moim podejściu po dziur i sezonowości auta, przy produktach za 1k$ jest to aspekt o który powinienem się martwić?


W dziurę zawsze można wjechać. Amor wyleje i klops gotowy. Cena ma znaczenie. Przy 3000-4000zł boli bardziej niż przy 1000zł :mrgreen: :mrgreen:

: 04 gru 2012, 9:01
autor: swimmer
BC i Meistry są nieserwisowalne. D2 chwali się że ich są. Z drugiej strony, są w Polsce firmy które chwalą się że regenerują amortyzatory nawet nieregenerowalne.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=58578

Ciekawy temat. Piszą że D2 to produkt identyczny z Ksport.

edit:

Kontynuując - megan racing też - wszystko ta sama fabryka. Tylko Ksport jest półtora kafla droższe od D2 za tą samą serię street. Piszą że do poważnego jeżdżenia trzeba kupować jakąś wyższą serię.

: 04 gru 2012, 9:02
autor: Hantkus
Krąg się zawęża, znalazłem bardzo interesującą stronę :twisted:
Na placu boju pozostają:
1. http://www.horsepowerfreaks.com/partdetails/Apexi/Suspension/Coilovers/N-1_Damper_Type_ExV/7032

2. http://www.horsepowerfreaks.com/partdetails/K_Sport/Suspension/Coilovers/Kontrol_Pro/11526

3. http://www.horsepowerfreaks.com/partdetails/Megan_Racing/Suspension/Coilovers/Street_Series/12237

4. http://www.horsepowerfreaks.com/partdetails/Stance/Suspension/Coilovers/Super_Sport/13409

5. http://www.meisterr.com/Site/Zeta-S.html

6. http://www.bc-racing.co.uk/c-bcn04/maxda-mx5-89/

7. EDIT2:
http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-mazda-mx5-ii-nb-spax-rsx-i2833570572.html


Jara mnie Megan Racing, ale serwis/wysyłka przemawia za BC Racing :cool:

EDIT: Meisterr raczej odpada bo nie ma camber adjustment :grraauu:

: 04 gru 2012, 9:09
autor: swimmer
Dawaj Apexi, będzie godnie :wink: szczególnie jeśli wygrasz walkę z cłem

: 04 gru 2012, 9:13
autor: Hantkus
swimmer pisze:Dawaj Apexi, będzie godnie :wink: szczególnie jeśli wygrasz walkę z cłem


O cło się akurat nie martwię, mam swojego dobrego kumpla w Colorado :kciuk: Poproszę żeby kupił na siebie, pozbawił kartonu itd. i wysłał jako używki albo np. Polamerem :mrgreen:

: 04 gru 2012, 9:29
autor: Qbatron
Hantkus pisze:Powoli mam sprecyzowane co chcę. Monobloki z osobną regulacją wysokości i napięcia wstępnego z wielostopniową regulacją tlumienia w kielichu no i tamże regulacją pochylenia (camber adjustment)


Czekaj czekaj, regulacja pochylenia w miacie jest ogarnieta wachaczami z tego co sie orientuje...

: 04 gru 2012, 9:33
autor: Hantkus
Qbatron pisze:
Hantkus pisze:Powoli mam sprecyzowane co chcę. Monobloki z osobną regulacją wysokości i napięcia wstępnego z wielostopniową regulacją tlumienia w kielichu no i tamże regulacją pochylenia (camber adjustment)


Czekaj czekaj, regulacja pochylenia w miacie jest ogarnieta wachaczami z tego co sie orientuje...


Jasne że tak, ale regulacja zarówno na dole jak i na górze daje jeszcze większe możliwości :twisted: Nie wspominając o łatwości zrobienia tego w kielichu :grraauu:

: 04 gru 2012, 9:48
autor: Qbatron
Hantkus pisze:
Qbatron pisze:
Hantkus pisze:Powoli mam sprecyzowane co chcę. Monobloki z osobną regulacją wysokości i napięcia wstępnego z wielostopniową regulacją tlumienia w kielichu no i tamże regulacją pochylenia (camber adjustment)


Czekaj czekaj, regulacja pochylenia w miacie jest ogarnieta wachaczami z tego co sie orientuje...


Jasne że tak, ale regulacja zarówno na dole jak i na górze daje jeszcze większe możliwości :twisted: Nie wspominając o łatwości zrobienia tego w kielichu :grraauu:


Samo pochylenie amortyzatora nie ma sie nijak do pochylenia kola bo ono jest na sztywno na dwoch wachaczach. Jedyne co mi przychodzi do glowy to tak rozlegla regulacja pochylenia na wachaczach ze amor zaczyna gdzies haczyc i dlatego trzeba go odsunac...

: 04 gru 2012, 10:19
autor: swimmer
Na podwójnym wachaczu nie regulujesz samego cambera, tylko na raz, jedną śrubą camber, caster i toe. Może dlatego może być przydatna regulacja na amorze?

: 04 gru 2012, 11:43
autor: Hantkus
Albo ja jestem zupełnym ignorantem w kwestii zawiasu w Miacie, albo czegoś nie kumam...idąc za tym co napisaliście, kupno zawiasu z camber adjustment nie ma sensu. Tak?

: 04 gru 2012, 13:01
autor: Maks
Hantkus, ja przy zamawianiu swojego zawiasu słyszałem opinie o tym, że camber adjustment w Miacie nie przejdzie, przez to, o czym napisał Qbatron.
Mam u siebie zawias BC i sobie chwalę, pod względem możliwości regulacyjnych i charakterystyki pracy :wink:

: 04 gru 2012, 13:26
autor: Hantkus
Maks pisze:Hantkus, ja przy zamawianiu swojego zawiasu słyszałem opinie o tym, że camber adjustment w Miacie nie przejdzie, przez to, o czym napisał Qbatron.
Mam u siebie zawias BC i sobie chwalę, pod względem możliwości regulacyjnych i charakterystyki pracy :wink:


Ty masz jak rozumiem wersję RA nie RS tak? Bo w tej pierwszej camberu nie ma prawda?
Czyli u Ciebie zmiana nastawień camber w kielichu przedniej kolumny powoduje zmianę pochylenia tejże kolumny czy nie?

: 04 gru 2012, 14:56
autor: Qbatron
Skoro oferuja takie to moze cos to daje, ale ja nie mam pojecia co. Wlasnie rozbieram swoje zawieszenie wiec spojrz jak to wyglada (foto w zalaczniku). amortyzator mocowany jest w dolnym wachaczu (te dwa rdzawe otwory :) ) wiec jego pochylenie nie ma nic do pochylenia zwrotnicy...

Ma to zastosowanie w autach z mcpersonami, gdzie jest tylko dolny wachacz a amortyzator robi za drugi (rysunek)
Obrazek

: 04 gru 2012, 18:07
autor: Hantkus
Kuba w pełni rozumiem obrazowo pokazaną przez Ciebie różnicę i nie polemizuję z nią samą :kciuk:
Pytanie brzmi, dlaczego kilku producentów w swoich gwintach do Miaty oferuje camber adj. górnego mocowania a najlepszy(Ohlins) stosuje takie regulacje na górnych i dolnych mocowaniach :shock:

Inżynierem nie jestem, ale wydaje mie sie :ryjezesmiechu: że kąt pod jakim pracuje taka kolumna zawieszenia ma znaczenie, nawet jeśli tak jak w Miacie nie koreluje to z kątem pochylenia samej zwrotnicy. Wyobraź to sobie sobie :kciuk:
Niech się wypowie jakiś guru :poklony:

: 05 gru 2012, 4:59
autor: sebna
Nie zagłębiałem się nigdy w temat ale przy okazji szukania innych informacji pamiętam, że czytałem, że dodatkowa regulacja cambera na amorach w miatach jest potrzebna gdy się chcę zachować spore pole manewru przy sporym obniżeniu. Bo im niżej miatką schodzimy tym bardziej zmniejszamy maksymalne wartości cambera / castera, które dają się ustawić ale mogłem coś pomieszać bo dawno to było.

Majstry nie maja camber platów i mają z jakiegoś tworzywa górne mocowanie (utherne chyba) co daje nieco bardziej cywilizowaną jazdę w porównaniu do BC, które ma pillow ball czyli metal o metal. Wiadomo BC da lepszą kontrolę nad samochodem (i mniejszą z używalność górnego mocowania) za cenę przenoszenia wibracji na osobnika w środku :)

Do takiego projektu jak Twój pewno lepszy był by BC niż Meister z tych dwóch akurat.

Co do opinii o Majstrach to napisze Ci na PW jak wstanę :mrgreen: bo będzie to dość zawiła wypowiedź :mrgreen:

Ale z faktów mogę napisać, że na co dzień jeżdżę na ustawieniach 15 przód 13 tył (skala jest do 30 albo 32 gdzie 32 to maks beton) i są to ostatnie ustawienia, które są dla mnie akceptowalne na bardzo dobrych do dobrych ulicach. Jak jadę w nieznane rejony miasta albo na jakąś wycieczkę w nowe tereny to skręcam na bardziej miękko.

Przejście na 16 i wyżej powoduje, że nawet najmniejszą nierówność na asfalcie odczuwasz jako wstrząs na kręgosłupie i czaszce a szczególnie tam gdzie się łączą. Wrażenie jak by Ci kręgosłup chciał spiłować czaszkę :mrgreen: na pewno nic nowego dla zaprawionych w bojach :twisted:

Ogólnie można je ustawić bardzo twardo.

Którą firmę byś nie wybrał dobierz sprężyny tak żeby był sensowny rozstrzał między przodem a tyłem np 8kg/6kg albo 9/6.

Za swoje zapłaciłem w promocji 525 funtów plus przesyłka kolejne 20 i coś tam jeszcze dopłaciłem za przedłużki regulacji twardości dla tylnich amorów żebym miał wygodny dostęp bez konieczności demontażu plastików w bagażniku.

Pozdro

: 05 gru 2012, 7:05
autor: Hantkus
Dzięki Sebna za rzeczową wypowiedź, leci PW :kciuk:
Trochę się wczoraj zagłębiłem w temat na Miata.net i jedno co się zmieniło to to, że Megan Racing raczej odpuszczam bo hamburgery jadą sobie po nich aż miło. Głownie walą w jakość zastosowanego tam amora :kciukdol: i solidarnie piszą że za te pieniądze lepiej kupić Tein'a, który jest dużo lepszy. O K-Sporcie za dużo nie ma, a szkoda...
Na razie więc BC, Meisterr lub Apexi choć różnice w cenach nie są tutaj bez znaczenia :poklony:

EDIT: Byłbym zapomnial :bang:
Na w/w forum bardzo mocno i szeroko polecają V-Maxxy z FM. Bardziej w wersji Extreme, natomiast najtańsze V-Maxxy to podobno najlepsze co można kupić poniżej 1k$. Albo hamburgery są jacyś dziwni, albo ja po prostu totalnie nie umiem ustawić swojego V-maxxa, bo zupełnie tej rady nie przyjmuję :shock:

EDIT2: Nie wspominam już o produktach Fat Cat Motorsport...może przez zimę zakręcimy grzejniki, wywalimy korki, jeść będziemy pyry z gzikiem ale na sezon topowy zawias będzie :winner:

: 05 gru 2012, 7:46
autor: Maks
Hantkus, mam u siebie wersje BR ale bez Pillowball'ów. Kupiłem takie, bo nie chciałem przepłacać za coś, czego nie będę używał i nie będzie miało zastosowania - jak mnie kilka osób informowało. Kolejnym utrudnieniem przy zmianie nastawienia, prócz tego o czym napisał Qbatron, jest fakt, że zawias przechodzi też przez górny wahacz i ma tam mało miejsca.
Producent podaje 30 stopniową skalę twardości, a z tego, co pamiętam to też mam 32 jak sebna. Do cywilnej jazdy też da się spokojnie ten gwint ustawić. gkr, miał przyjemność przetestować mój zawias i skłaniał się właśnie ku niemu :wink: ale to była tylko nocna przejażdżka.