Pojawił się u mnie kolejny problem - po wymianie wahacza na inny (używka z NB) po pierwszym czy drugim dniu jazdy urwała mu się blaszka do której przykręcony był łącznik stabilizatora. Okazało się, że w tym niewymienianym ta "blaszka" to kawał metalu, grubosci 5mm a w tym wahaczu, który kupiłem była zaledwie 2mm i dlatego od razu sie urwała.
Teraz dwa pytanka, które mnie nurtują:
- czy są różne rodzaje wahaczy, z cieńszą i grubszą blaszką
- co teraz zrobić: kupić nowy czy dospawać odpowiedni kawał metalu do wahacza (tak chce zrobić M Handwerker, polecany przez innych forumowiczów)
Thx for answers
Whacze - różne rodzaje?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Axsis pisze: zaledwie 2mm
Rust is lighter than carbonfiber!

ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Nie było różnych grubości. Twój nowy wahacz jest po prostu G warty.
W NA były dwie blaszki tworząc kształt ala litera U w NB i NBfl była już tylko 1 blaszka tworząc L.
Ja będę spawał niedługo drugą taką blaszkę, żeby mieć znowu U jak w NA... bo grubszy stab lubi wyrwać jedną blaszkę
Pozdro
W NA były dwie blaszki tworząc kształt ala litera U w NB i NBfl była już tylko 1 blaszka tworząc L.
Ja będę spawał niedługo drugą taką blaszkę, żeby mieć znowu U jak w NA... bo grubszy stab lubi wyrwać jedną blaszkę

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Wysłany: Dzisiaj 3:58
Nie było różnych grubości. Twój nowy wahacz jest po prostu G warty.
Chcesz powiedzieć,że to jakaś podróbka? Całość wygląda identycznie oprócz tego jednego elementu. Zapłaciłem za nią jak za ozwanego oryginała..
Mechanik twierdził,że wahacz jest bardzo ok.
Uważacie,że lepiej kupić nowy czy dospawać?
Świat to więcej niż można uchwycić okiem lub dotknąć dłonią...
Dance through your life!
Dance through your life!
Tzn wiesz 100% nie mam ale tak na 95%, że nie było różnych wariantów.
Prawdopodobnie jest tak jak ktoś sugerował czyli, że rdza zrobiła swoje.
Wydaje mi się, że skoro masz już na aucie ten wahacz to nic nie tracisz próbując przyspawać jak dalej nie będzie ok to wtedy bym wymieniał. Chyba, że mechanik Ci wymieni w ramach tamtej usługi to wtedy możesz szukać.
Pozdro
Prawdopodobnie jest tak jak ktoś sugerował czyli, że rdza zrobiła swoje.
Wydaje mi się, że skoro masz już na aucie ten wahacz to nic nie tracisz próbując przyspawać jak dalej nie będzie ok to wtedy bym wymieniał. Chyba, że mechanik Ci wymieni w ramach tamtej usługi to wtedy możesz szukać.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Witam, podepnę się pod ten temat. Jestem w trakcie wymiany zawieszenia, tulejki,łączniki etc. chciałbym się dowiedzieć czy jest jakaś możliwość wymiany sworznia wahacza górnego? Z tego co zdążyłem się zorientować trzeba wymienić cały wahacz?
Bardzo Was proszę o pomoc. Drugie pytanie, czy ktoś się może orientuje czy te-->> http://allegro.pl/tuleje-poliuretanowe-mazda-mx-5-mx5-mx-5-na-89-98-i2705487437.html tuleje są coś warte?
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Tutaj masz taniej prawdopodobnie ten sam zestaw (prawdopodobnie bo sprzedawca na allegro nie napisał skąd bierze części). http://www.strongflex.vot.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=997&category_id=434&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl
A tutaj temat gdzie znajdziesz więcej opinii o poli: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=8185&postdays=0&postorder=asc&start=30
A tutaj temat gdzie znajdziesz więcej opinii o poli: http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=8185&postdays=0&postorder=asc&start=30
Mlody_85 co do sworznia górnego wahacza przedniego to wygląda to tak, można go wybić (bez problemu) przy montażu warto użyć nowej osłonki gumowej (dostępna za 20pln w aso), problem jest taki że nie można (przynajmniej mnie się nie udało znaleźć) nowego sworznia sprzedawanego oddzielnie. Ja swój wybijałem bo dawałem wahacz do piaskowania i malowania proszkowego. Z moich obserwacji sworznie górnego wahacza nie mają mieć luzu (przeskakiwanie) ale mają chodzić dość luźno (luźniej dużo niż dolne). Jak chcesz sprawdzić swoje to w manualu fabrycznym są wartości do pomiaru sworznia.
Co do poli ja mam u siebie od strongflexa, narazie jestem zadowolony, jest sprężyście i w miarę komfortowo, nie mogę powiedzieć nic na temat ewentualnego piszczenia po wypłukaniu się samu bo nie zaliczyłem jeszcze zimy. Te z allegro mają moim zadaniem dwie niewiadome:
1. Kto to produkuje (jaka jakość)
2. Jaka twardość (podaje się to w Sh zwykle normalne 80, sportowe 90).
Co do poli ja mam u siebie od strongflexa, narazie jestem zadowolony, jest sprężyście i w miarę komfortowo, nie mogę powiedzieć nic na temat ewentualnego piszczenia po wypłukaniu się samu bo nie zaliczyłem jeszcze zimy. Te z allegro mają moim zadaniem dwie niewiadome:
1. Kto to produkuje (jaka jakość)
2. Jaka twardość (podaje się to w Sh zwykle normalne 80, sportowe 90).