zapomniałem sie spytać na zlocie :)
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Mafpa
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 cze 2007, 14:47
- Lokalizacja: Poznań
01 paź 2007, 14:40
Czy przy przekręcaniu stacyjki zapalają się wszystkie kontrolki na t.r. ? Chodzi mi konkretnie o kontrolkę rezerwy paliwa. Nie zapala się jak inne przy odpalaniu a jeszcze nigdy nie miałem odwagi czekać tak długo by sprawdzić czy działa bałem się, że nagle mi się skończy benzyna i będę pchał miatę na najbliższą stację

Wiem, że zaraz odeślecie mnie do instrukcji obsługi z tak głupim pytaniem , ale co tam.... żeby nie było, że tak rzadko bywam na forum

staram się..
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 22:56 przez
majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Szymon
- Posty: 73
- Rejestracja: 14 sie 2007, 12:54
- Lokalizacja: Poznan
01 paź 2007, 15:01
Nie wiem jak w NBFL ale w NB takiej kontrolki nie ma
Na poczatku chcialem sprawdzic kiedy sie zapala, czekalem i czekalem.. troche mnie juz to martwilo i zajrzalem do instrukcji

na szczescie udalo mi sie dojechac z domu na stacje

-
sven87
- Posty: 91
- Rejestracja: 30 sty 2007, 20:50
- Lokalizacja: Łódź
01 paź 2007, 15:43
w nbfl tez nie ma...Ja juz sie przekonalem,kiedy konczy sie piciu-musialem pchac do stacji po najwiekszej drodze w Lodzi

.Mam taka metode: jesli wskazwoka wychodzi za ostatnia kreske i dopoki wskazowka jest styczna do tej kreski to z 15km jeszcze sie ujedzie przy spokojnej jezdzie

-
JTMX-5NBFL
- Posty: 385
- Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
- Lokalizacja: żegnam wszystkich
01 paź 2007, 16:27
Mafpa, temat ten był gdzieś poruszany już na forum i faktycznie kontrolka się nie zapala. Trzeba było pytać na zlocie a nie tylko oglądać...

Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
-
Mafpa
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 cze 2007, 14:47
- Lokalizacja: Poznań
01 paź 2007, 17:27
JTMX-5NBFL pisze:Mafpa, temat ten był gdzieś poruszany już na forum i faktycznie kontrolka się nie zapala. Trzeba było pytać na zlocie a nie tylko oglądać...

A myślisz ,że oglądając Twoją miatę myślałem o tej cholernej kontrolce??

)
-
perver
- Posty: 321
- Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
- Lokalizacja: Olsztyn
01 paź 2007, 17:28
u mnie daje rade do srodkowej krececzki "E" Jak sie juz styka to lece na Shella!
Nizej nie zjechalem,bo strach

Po co jezdzic skoro mozna latac...
-
Mafpa
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 cze 2007, 14:47
- Lokalizacja: Poznań
01 paź 2007, 17:29
i dziękuję wam za odpowiedzi
Tak podejrzewałem ,że nie ma tej kontrolki ale nie chciałem się przekonywać na własnej skórze

-
Mafpa
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 cze 2007, 14:47
- Lokalizacja: Poznań
01 paź 2007, 17:31
perver ja ostatnio z przymusu dobilem do konca kreseczki E i dałem rade (na BP);) ale przyznam ,że d... miałem już pełną sadzy

-
R.E.D.
- Donator

- Posty: 2365
- Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
- Model: NB FL
- Lokalizacja: silesia
01 paź 2007, 20:53
w nbfl niby sa, ale tylko w nowszych - niestety nie wiem od ktorego roku. w 2001 i 2002 nie ma.
ja tankowalem najnizej jak bylo pomiedzy e i pierwsza kreska skali - weszlo bodajze 47 albo 48 litrow. dzisiaj tankowalem jak bylo dokladnie na kresce i weszlo 40,5, wiec prawie 10 litrow to troche duzo jak na niby pusty bak

-
Tymon
- Posty: 122
- Rejestracja: 12 paź 2006, 22:00
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kalisz
01 paź 2007, 23:00
W roczniku 2004 jest i nie zapala się po przekręceniu kluczyka - dopiero kiedy kończy sie paliwo. W zbiorniku jest wtedy około 5 - 6 l.
Pozdrawiam
TM
-
perver
- Posty: 321
- Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
- Lokalizacja: Olsztyn
02 paź 2007, 11:34
rezerwa to ok 10l paliwa. Czyli ponizej skali.
Co do ostatecznego tankowania to raz mi sie zdarzylo ze w baku zostalo niecale 1,3l paliwa

Czyli zatankowalem 48,7l do pelna.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
-
AGENt
- Posty: 2019
- Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
- Model: NA
- Wersja: oryginalna
- Lokalizacja: Bayern
-
KyRy
- Moderator

- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
-
Kontakt:
11 maja 2008, 18:50
A od czego jest ta kontrolka nad wskaźnikiem poziomu paliwa w NA?
[URL=www.fotosik.pl]

[/URL]
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
-
DieSpinnePL
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
11 maja 2008, 19:26
tam przypadkiem nie powinien sie pokazywać kanisterek że jest mało benzyny? Sam sie zastanawiałem, ale jeszcze mi sie nigdy nie zaświeciła rezerwa bo nie wiem kiedy powinna

-
Dizajer
- Posty: 1101
- Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
- Lokalizacja: Poznań / Kujawy
-
Kontakt:
11 maja 2008, 19:45
ogrzewanie szyby, aby działało muszą być włączone nawiewy conajmniej na 1 poziom
-
KyRy
- Moderator

- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
-
Kontakt:
11 maja 2008, 19:51
quench pisze:ogrzewanie szyby
aha, dzięki
DieSpinnePL pisze:tam przypadkiem nie powinien sie pokazywać kanisterek że jest mało benzyny?
też o tym myślałem
A przy okazji, to ile jestem jeszcze w stanie przejechać na takim poziomie benzyny jak na zdjęciu wyżej?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
-
AGENt
- Posty: 2019
- Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
- Model: NA
- Wersja: oryginalna
- Lokalizacja: Bayern
11 maja 2008, 20:41
wtedy masz około 2 litrów:/ czyli wlatuj na stację!!
-
Dizajer
- Posty: 1101
- Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
- Lokalizacja: Poznań / Kujawy
-
Kontakt:
11 maja 2008, 20:53
U mnie ta wskazówka potrafi czasem zejsc jeszcze jakies 3 mm nizej, sporo poza skale i nigdy mi autko nie staneło z braku benzyny

-
cabriofun
- Posty: 358
- Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
- Lokalizacja: Łódź
11 maja 2008, 21:34
KyRy pisze:A od czego jest ta kontrolka nad wskaźnikiem poziomu paliwa w NA?
jak jest pozapinany hardtop i ogrzewanie włączone na jedynke lub wyżej, automatycznie włącza sie podgrzewanie tylnej szyby. Po jakims czasie sie wyłącza i tak w kółko
-
DieSpinnePL
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
-
2sopot
- Posty: 37
- Rejestracja: 30 sie 2009, 20:55
- Lokalizacja: 3m
22 paź 2009, 11:34
perver pisze:rezerwa to ok 10l paliwa. Czyli ponizej skali.
Co do ostatecznego tankowania to raz mi sie zdarzylo ze w baku zostalo niecale 1,3l paliwa

Czyli zatankowalem 48,7l do pelna.
własnie to mnie zastanawia (powinienem mieć 50l w zbiorniku) -na trasie zapala się kontrolka rezerwy, wskaźnik za chwilę jest już na "E", a ja mogę wlać tylko 40 litrów. Z tego co piszesz wynika, ze mam tam gdzieś jeszcze 10 litrów?
-
Fiveopac
- Administrator

- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
-
Kontakt:
22 paź 2009, 11:47
2sopot pisze:własnie to mnie zastanawia (powinienem mieć 50l w zbiorniku) -na trasie zapala się kontrolka rezerwy, wskaźnik za chwilę jest już na "E", a ja mogę wlać tylko 40 litrów. Z tego co piszesz wynika, ze mam tam gdzieś jeszcze 10 litrów?
Rezerwa w NC wynosi 8 litrów. Sprawdzone osobiscie

Less roof, more fun!
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci 
-
Jaro
- Posty: 3026
- Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontakt:
22 paź 2009, 11:50
spoko ja w subaru (bodaj 65l zbiornik) jeszcze nigdy mimo kontrolki nie wlalem wiecej jak 58l. poczytaj w instrukcji kiedy kontrolka sie zapala w Subaru ponoc przy zejsciu ponizej 12l a gasnie powyzej 15l w baku....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
Tomai
- Donator

- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
22 paź 2009, 16:51
Wg instrukcji od NA na tej ostatniej kresce jest jeszcze 6 litrów w baku.
Osobiście od tej ostatniej kreski przejechałem raz 60 km i dojechałem spokojnie do stacji.
I tak nigdy nie wlałem więcej niż 43 litry.

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
kulkas
- Posty: 253
- Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
- Lokalizacja: Rabka-Zdrój
22 paź 2009, 17:07
Fiveopac pisze:Rezerwa w NC wynosi 8 litrów. Sprawdzone osobiscie

Ja dzisiaj jechałem przez mniej więcej 30 km od momentu kiedy zaświeciła mi się lampka rezerwy.
Jak dojechałem na stacje, to wlałem 42 litry.
Średnio madzia pali mi w granicy 9l na 100 więc od chwili zapalenia się kontrolki spaliła mniej więcej 3 litry.
Wynika z tego że rezerwa w NC świeci sie jak jest 10-11 litrów w baku.
-
SNCF
- Posty: 306
- Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
- Lokalizacja: Wrocław
27 paź 2009, 9:34
czy u Was tez jest tak ze po zatankowaniu do pelna wskazowka dopiero drgnie z F po przejechaniu ok 100km? w zwiazku z tym wg mnie wskaznik poziomu paliwa nie jest liniowy, jak pokazuje polowe to jest juz ok 40% baku
Pozdr
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
-
noveek
- Posty: 993
- Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
- Lokalizacja: Poznań
-
Kontakt:
27 paź 2009, 10:08
Skoro pojemność baku to 48 litrów to przy kresce na połowie jest 24 l (tankowałem przy kresce na połowie i dokładnie tyle weszło) minus rezerwa ok 8 litrów czyli zostaje do jazdy ok 16 litrów.
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
-
Fifkers
- Donator

- Posty: 4684
- Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
- Model: NA
- Lokalizacja: Białystok
27 paź 2009, 12:58
SNCF pisze:czy u Was tez jest tak ze po zatankowaniu do pelna wskazowka dopiero drgnie z F po przejechaniu ok 100km? w zwiazku z tym wg mnie wskaznik poziomu paliwa nie jest liniowy, jak pokazuje polowe to jest juz ok 40% baku
Pozdr
U mnie też tak jest. Można przejechać kilkadziesiąt km i wciąż opiera się o F. Też wydaje mi się, że na początku spada wolniej, a pod koniec duzo szybciej.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
-
Tomai
- Donator

- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
27 paź 2009, 15:21
Max89 pisze:Też wydaje mi się, że na początku spada wolniej, a pod koniec duzo szybciej.
Nie wydaje Ci się !
Tak jest

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
DieSpinnePL
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
27 paź 2009, 17:08
Dokładnie.
Jak jakiś matematyk będzie Wam chciał wmówić, że nie ma "większej i mniejszej połowy" to pokażcie mu wskaźnik paliwa w MX-5
Pierwsze pół (czyli od Full do połowy) jest większe niż drugie pół.